IVF/ICSI deel 14

Hoi meiden,

Ook ik meld me weer eens even (en ga dan een hoop bijlezen zoals altijd)… Ik probeer hier niet te veel te komen… want ik probeer me een beetje te ontspannen … ik heb echt periodes gehad van 3 keer per dag op het forum… en dat trek ik nu even niet… hooguit 1 keer per week… zit voor mijn werk ook de hele dag achter de computer en dan 's avonds heb ik geen zin meer… Maar afijn…

Ik duim nog steeds hard voor iedereen… jeetje wat gebeurd er toch een hoop hier he… jeetje…

Hier bij mij gaat het redelijk goed… prikken gaat goed…Deca wat lastiger mar Puregon is een eitje… dinsdag heb ik de eerste FM… ik ben echt zoooooooo benieuwd… dus kom het jullie daarna vast en zeker even vertellen… verder doe ik er dus ook acupuntuur bij (baat het niet schaadt het niet en het helpt mij in ieder geval te ontspannen)… ik eet verder super gezond, drink niet en sport veel… alles voor het goede doel… Ik was alleen afgelopen week een beetje ziek, grieperig en moe en had het veel te druk op het werk en prive… ben dus een week ziek thuis geweest en was behalve lichamelijk ook geestelijk even helemaal op… Nu weer proberen op te laden en te knallen… pffffff…

Nou meiden dat was even mij ego-update… Ga nu alles over jullie terug lezen en dan tot dinsdag!

Ondertussen duim ik me suf voor iedereen!

liefs Gabby

Hi Gabby en Rachelle, fijn om weer van jullie te horen! Jullie gaan redelijk gelijk op dus. Eerste fm alweer na het weekend. succes hoor :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Rachelle, ik snap heel goed dat je je een beetje afzijdig wilt houden. Je kunt ook gek van jezelf worden als je er maar de hele tijd mee bezig bent. Ik heb zelf wel erg behoefte aan contact via het forum nu in de wachtweken. Maar daarnaast zoek ik gewoon heel veel afleiding in leuke dingen doen, want anders zit ik ook alleen maar te dromen en te internetten. En ook begrijpelijk dat je je moeder nu niet op de hoogte hebt gesteld. Sommige mensen kunnen ook teveel meeleven en dan kun je dat er niet bij hebben.

Met mij gaat het redelijk. Ik ben sinds donderdag 's ochtends steeds misselijk en ik slaap ook slecht van de buikpijn. Echt balen. Dat heb je met die utrogestan. Nou ja, ik moet het maar gewoon uitzitten. Vandaag wel gewoon naar golfles gegaan en daarna gewandeld met een goeie vriendin en daar krijg ik dan toch weer energie van. Ik hoop dat ik het een beetje vol kan houden de komende week. Heb geen zin om thuis te gaan zitten.

liefs maya

Rachelle Jammer dat je niet meer zoveel komt meekletsen. Ik snap je wel, hoor. Je kunt er ook teveel mee bezig zijn. Goed idee dat je sommige mensen nu niet hebt ingelicht. Laat je zo nu en dan wel even weten hoe het met je gaat? Succes met de eerste fm morgen!

Gabby Leuk dat je er ook weer eventjes bent! Fijn dat het spuiten goed gaat.

Ik ben erg benieuwd naar je fm dinsdag. Hopelijk een mooi aantal follikels. Succes alvast!

Purpled Hoe gaat het met jou? Morgen word je gebeld, toch? Hoe laat?

En is de terugplaatsing dan ook? Ik ga voor je duimen!

Maya Vervelend dat je steeds zo misselijk bent en weer buikpijn hebt. Grote kans inderdaad dat het door de Utrogestan komt.

Kun je de dagen een beetje om krijgen? Moet je morgen weer werken?

Rennic Hoe is het met jou? Wil het solliciteren een beetje vlotten?Heb je al iets leuks op het oog? En hoe gaat het met Jorn? Nog eventjes en dan wordt hij alweer drie! Ik kan me nog zo goed herinneren dat je op het oude IVF/ICSI-topic schreef en zwanger was.

Hebben jullie wel eens dat je een spiertje voelt trillen en dan heel erg snel? Dat heb ik nu constant in mijn buik, ter hoogte van mijn baarmoeder, achter mijn schaambot. Heel vreemd, heb het nog nooit eerder gehad.

@Jippie wrote:

Hebben jullie wel eens dat je een spiertje voelt trillen en dan heel erg snel? Dat heb ik nu constant in mijn buik, ter hoogte van mijn baarmoeder, achter mijn schaambot. Heel vreemd, heb het nog nooit eerder gehad.

Misschien heb je een trilemmie??? :think:

Ik heb geen idee, nog nooit van gehoord. Kan vast geen kwaad.

Ja, ik ga morgen weer lekker werken. Vandaag voel ik me gelukkig een stuk beter, minder buikpijn en ook niet misselijk. Verder gaat het ok hoor, heb helemaal geen idee of er iets gaande is in mijn buik, dus ik moet het maar gewoon afwachten.

maya

he allemaal!

Hier ben ik ook weer eens. Druk weekend gehad! maar wel heerlijk.

Gisteren met mijn zusje naar de ferti-fair geweet. Zo herkenbaar allemaal. Heel zinvolle dag!

Vandaag met vriendin heerlijk naar de sauna. Wat is dat toch heerlijk en wat is dat heerlijk ontspannen!

Jippie, goede berichten! En natuurlijk danielle met je 11 eitjes!!! Fijn te horen dat er ook meerdere in 1 follikel kunnen zitten, daar teken ik ook voor!

Maya, hou je het nog een beetje vol met wachten? Irritant dat je van alles voelt he?

Rennic, ik slik vitamine b forte met foliumzuur. Slik die extra b-vitaminen zodat dat een beetje helplt om mijn humeur/energie wat op peil te houden.

Mannetje slikt zink/magnesium tabletten omdat dit goed zou zijn voor de zaadjes. Verder wil ik me es wat gaan verdiepen in yoga, puur voor mijzelf om beter te kunnen ontspannen, hoofd wat leeg te krijgen. Zal ook goed zijn voor mijn lichaam.

Nou, verder geen nieuws vanuit hier. Weer richting eisprong…tja…

trilemmie, mooi woord trouwens! Zal wel erg druk bezig zijn om zich in te nestelen!! :dance: :dance:

Hoi meiden,

Tjsa kon het even niet laten om toch even te spieken…

Ik heb nu zo’n 2 dagen voor de 1e FM ineens een buikpijn… er zit echt wel iets te groeien… dat kan niet anders… echt zo’n zware ongipijn-gevoel… poefff… Hebben jullie dat ook?

Jeetje echt spannend hier… ik duim voort :wink:

Wie weet inderdaad een trilemmie, of een trilbaarmoeder omdat er iets gaande is. Ik heb het nog nooit eerder gehad, wel zo nu en dan heel eventjes, maar niet constant. Het is nu weer over. Als je erop googled, kom je bij zwangerschappen uit. Maar goed… zit nog maar twee dagen na de terugplaatsing, dus het kan nog alle kanten op. Nog maar twee weken wachten, het schiet al op. :wall:

Ineke Dus volop genoten dit weekend? Hopelijk gaat de tijd dan wat sneller en heb je een hoop afleiding.

Gabby Ongipijn of een drukkend gevoel bij je eierstokken is wel normaal, hoor! Dat komt doordat er meerdere follikels groeien en door de Puregon. Bij mij begint dat meestal als ik een paar dagen aan het spuiten ben tot de punctie.

Hoi meiden,

THX Jippie voor je antwoord!

Weer even een ego-vraagje… hoe lang spuiten jullie dan ongeveer de Puregon (of iets anders natuurlijk) en hoe lang na de 1e FM heb je gemiddeld de punctie?

(Ik vind het nu toch wel erg spannend worden, nu ik dingen ga voelen)

Succes allemaal aankomende week!

Gabby De fertiliteitsarts zei vorige week tegen mij, dat de punctie gemiddeld twee weken na de eerste Puregon-injectie is. De eerste fm wordt gedaan als je een week aan het spuiten bent, in ons ziekenhuis. Ik heb nu in totaal 11 dagen Puregon gespoten. Andere keren iets langer. Je kunt gemiddeld op 15 dagen rekenen.

Haai :slight_smile:

En wederom THX Jippie…

Trouwens ik zit nu ff te lezen… trilemmie… ik dacht iets van tri-lemmie…

Nu zie ik het pas… tril-emmie… poeffffff duf zondagavond moet slapen… hhhhahahah wel grappig woord!

Wel fijn om te weten dat ik dan nog gemiddeld een weekje moet… (ik spuit trouwens 150 IU en heb PCOS) Jammer dat die buikpijn/druk dan ook nog een week aanhoud… nou ja… gewoon blijven ademhalen dan :wink:

Welterusten!

Gabby ik heb iedere keer 12-14 dagen Gonal F moeten spuiten voor de punctie. En ja dat zware gevoel ken ik wel.

Danielle geweldig zeg 11 eitjes! succes morgen en duimen dat er een paar mooie emmies bij zitten!!!

Gabby en Rachelle succes dinsdag bij FM

Jippie, zijn er nog cryo’s? Of hoor je dat niet meteen met de tp?

Ja mijn jochie alweer bijna 3! Gaat hard he! Met solliciteren gaat het moeizaam hoor, maar we wachten rustig af en ik vermaak me tot nu prima! Pfff spannend weer voor je he!!! mijn duimen draaien hard dat het gaat lukken! :thumbup:

En ook voor de andere meiden natuurlijk!

:-* voor allemaal!

Rennic Ze konden vrijdag nog niet zeggen of er embryo’s ingevroren konden worden. Ze waren allemaal 4-cellig en zagen er perfect uit, maar ze moeten minimaal 6-cellig zijn om te kunnen worden ingevroren. We zaten vrijdag nog maar op de 2e dag na de bevruchting, dus dat konden ze pas zaterdag bekijken. Morgenochtend kan ik bellen over de uitslag. Ben benieuwd, hoop in elk geval op twee!

Purpled Succes morgen! :thumbup: :thumbdown:

@ Jippie… duim voor je dat de eitjes mooi zijn doorgedeeld! Dadelijk de uitslag! Spannend!

Jippie,

Haha een trilemmie. Ik snapte pas hoe hij bedoeld werd toen gabby het schreef :lol: Ik dacht ook dat er stond tri-lemmie haha. Hopelijk is je emmie goed bezig zich te nestelen.

Gabby,

Ik had ook een ongigevoel voor de punctie. Vooral aan de linkerkant. Daar deed de eierstok zeer. Ik had het overigens wel pas vlak voor de punctie dus niet vanaf het begin. Hopelijk heb je een mooi aantal follikels.

Maya,

Balen dat je niet lekker bent door de utrogestan. Of misschien komt het toch stiekem ergens anders door? Als het door de utrogestan komt moeten de klachten toch na een paar dagen wel afnemen?

Poe ik wordt tussen 10 en 11 gebeld als het goed is. Ben heeeeel zenuwachtig. Het zal toch niet zo zijn dat er van die 11 eitjes geen één goed bevrucht is :shifty: Het mooiste zou natuurlijk zijn dat we er één terug geplaatst kunnen krijgen en dat er een paar zouden kunnen worden ingevroren maar voor nu ben ik al blij als we er gewoon één terug geplaatst krijgen vanmiddag. Duimen jullie mee voor een goede uitslag? :pray:

jaaaaaaaaaaa vanmiddag om 14:30 heb ik een terugplaatsing :dance:

Er waren 6 embryo’s geschikt om terug te plaatsen. 1 wordt er teruggeplaatst en 3 kunnen worden ingevroren. De andere 2 zullen dan denk ik niet genoeg cellen hebben om ingevroren te worden? Ik weet niet hoe dat in zijn werk gaat. Maar goed ik zit nog te shaken :lol: Was zoooooooo zenuwachtig vanochtend.

Nou ik ga weer even verder met wat ik aan het doen was :wink:

OH yes danielle, dat zijn goede berichten!! Wat fijn!!!

Even over dat spuiten, ik ben verpleegkundige dus kan wel spuiten…moet ik dan nog naar die voorlichting denken jullie? Of is dat ook gericht op hoe je het moet doen met die verschillende medicijnen? Kan het natuurlijk ook even aan het ziekenhuis vragen natuurlijk…

Ja, laat ik es even bellen! Kan ik gelijk even vragen of ik inderdaad op de wachtlijst sta…

Nou, maar weer even goed dat ik gebeld heb!! Ze kon het zo niet zien maar ze zou NU doorgeven dat de oncoloog groen licht gegeven had…Ze zei dat ze dat meestal schriftelijk op papier wilden hebben.

Ik krijg nu vanzelf de uitnodiging voor het startgesprek…afwachten dus maar verder. Hebben ze in ieder geval mijn dossier weer even bovenaan op de stapel.

In ieder geval volgende maand die cyclusanalyse laten doen en bloedprikken.

Hoorde trouwens op die fertifair dat ze in het radbout zo’n digipoli hebben. Dan kun je meteen al je uitslagen zelf in zien en zien hoe het in het lab gaat enzo. Zouden jullie dat ook wel willen?

Kans is dan natuurlijk wel dat je continue achter het internet zit.

@Ineke wrote:

OH yes danielle, dat zijn goede berichten!! Wat fijn!!!

Even over dat spuiten, ik ben verpleegkundige dus kan wel spuiten…moet ik dan nog naar die voorlichting denken jullie? Of is dat ook gericht op hoe je het moet doen met die verschillende medicijnen? Kan het natuurlijk ook even aan het ziekenhuis vragen natuurlijk…

Ja, laat ik es even bellen! Kan ik gelijk even vragen of ik inderdaad op de wachtlijst sta…

Het is denk ik ook gericht op hoe je bijvoorbeeld verschillende medicijnen moet toedienen. Wat voor medicijnen krijg jij? Ik had gonal f en lucrin en dat mocht bijvoorbeeld in één spuit gedaan worden maar dan moest de gonal eerst opgezogen worden. Dat soort dingen zullen ze toch moeten uitleggen.

Ja, ze zei dat ik wel moest komen en dat ik dan wanneer ze uit gaan leggen m.b.t. het spuiten zelf ik dan weg kan gaan.

Ze zei nog dat bij de echo’s er maar 10 minuten de tijd is, dus niet zoveel tijd wanneer je dan nog vragen zou hebben.

Ik heb geen idee wat ik dan moet gaan spuiten. Heb me er nog niet in verdiept. Heb wel zo’n boekje hoor. Laat het wat dat betreft op me af komen.

Het is in ieder geval niet veel omdat we dus in eigen cyclus gaan doen.

Iets om de eisprong te remmen en dan om te laten rijpen. Daarna na een teruplaatsing (…) om de innesteling te bevorderen.