IVF/ICSI deel 14

Even een kort berichtje. De follikelmeting was weer niet goed. 1 grote follikel aan de ene kant en een stuk vier heule kleine aan de andere kant. Moest bloed laten prikken en vanmiddag wordt ik opgebeld over of ze ik meer moet gaan spuiten (en als ze zeggen van niet dan doe ik het uit mezelf want wordt hier echt niet goed van). Echt serieus waar… waarom luisteren ze daar niet??? Ik heb ze van te voren gezegd dat die 30 ml veel te laag gedoseerd was. Misschien moet ik het gewoon helemaal afblazen :frowning: Hopelijk kan deze poging dan wel als iets anders weggeschreven worden zoda het niet als één poging telt.

Ben dus nu super chagrijnig :evil:

Purpled Wat vreselijk ***! Waarom luisteren ze gewoon niet naar je en kijken ze niet in je dossier?! Echt vreemd, hoor! Ik kan me helemaal voorstellen dat je boos bent. Je hebt al zo’n beperkt aantal kansen, dan moet dat niet op deze manier verpest worden. Nu zit de kans er ook nog in dat de behandeling afgebroken moet worden, als je bloedwaardes niet goed zijn. Heb je je erop ingesteld dat je voor de operaties toch nog een behandeling ging doen en dan dit weer… :wall: Hoe laat word je gebeld? Hele dikke knuf & hopelijk kan alles toch nog doorgaan.

Ben vanmiddag gebeld. Moet nu ipv 30 ml 40 ml gaan spuiten want die bloedwaardes waren enorm laag. Vrijdag weer een meting (op mijn verjaardag dus hopelijk goed nieuws). Als het er dan niet beter uit ziet denk ik dat ik zelf de poging afbreek. Nu maar duimen dat het er vrijdag beter uit ziet dus :pray:

Purpled Hopelijk zijn vrijdag die vier kleine meegegroeid, zodat je in elk geval op vijf follikels uitkomt.

Hoe laat moet je vrijdag? Ik heb om 11 u de eerste fm. Ik ga voor je duimen, hoor!

Maya Succes met de fm morgen!

Waar is iedereen eigenlijk? Wel erg rustig, hier! :roll:

hi meiden,

ff snel: fm ging goed, follikel was al 20 mm dus heb meteen de pregnyl meegekregen. Zit nu op mijn werk en hubbie komt zometeen om te helpen met de spuit. Maandag worden we dan gebeld of de ontdooiing gelukt is :pray:

Purpled, jemig wat een gekl**t weer zeg! hoop voor je dat ze alsnog gaan groeien en dat het zh een beetje beter met je mee gaat denken :hug: .

liefs maya

Maya goed nieuws! Nu hopen dat ze goed ontdooien :pray: succes met wachten.

Purpled, wat balen nu weer. Ik hoop dat vrijdag alles beter is en anders heb je groot gelijk om deze poging af te blazen!

Sterkte en succes vrijdag!

Jippie, vrijdag 1e fm!!! Hoop dat je al op de goede weg zit!!

Gaat het goed met spuiten? Voel je je beter?

Ja ik ben inderdaad druk met solliciteren. Gaat veel tijd inzitten zeg!

Zoek liefst iets in de zakenreizen, maar daar is momenteel geen werk in te vinden. Dus kijk nu naar administratieve/secretarieele vacatures.

Hopelijk vlot het een beetje!

Zo ga weer verder met het web afstruinen of er nog leuke jobs zijn :roll:

Rennic Dus druk bezig met banen zoeken. Moeilijk, hoor. Ik hoop dat je snel iets leuks tegenkomt en dat je aangenomen wordt. Zoek je een fulltime baan of voor een aantal uren per week?

Maya Fijn dat de eerste fm meteen goed was! Niks aan als je steeds opnieuw voor een meting moet. Hoeveel cryo’s worden er nu ontdooid? Hopelijk maandag goed nieuws! Heb je dan dezelfde dag de terugplaatsing? En moet je nu ook Utrogestan/Progestan gebruiken om het bruinverlies tegen te gaan? Hopelijk is dat net het ene zetje wat je nodig hebt.

Het spuiten gaat op zich wel goed, hoor. Ik zit redelijk onder de blauwe plekken, maar daar kun je toch niet zoveel tegen doen. De bijwerkingen van de Lucrin zijn gelukkig verminderd, nu de Puregon erbij gekomen is. Zo nu en dan heb ik een zeurderig en drukkend gevoel in mijn buik, maar dat is niet constant. Ben erg benieuwd naar vrijdag!

Hoe is het met alle anderen?

Jippie, voor jou ook spannend dus, ik hoop dat het gevoel in je buik er op wijst dat er in ieder geval iets aan het groeien is.

Ze gaan ons laatste rietje met twee cryo’s ontdooien en dan is dinsdag de tp als het goed gaat. Had trouwens net de GGD nog aan de lijn voor mijn vaccinaties voor mijn reis naar Azie in oktober (moet ik voor mijn werk heen). Ik zou eigenlijk volgende week de prik gaan ophalen, maar ze adviseren niet te vaccineren zolang ik niet weet of ik wel of niet zwanger ben. En als het wel lukt adviseren ze om de hele reis maar af te blazen omdat er best veel risico’s aan zo’n reis zitten. Nou ja, mocht deze cryo aanslaan dan ga ik echt niet bij de pakken neerzitten omdat mijn reisje niet doorgaat en mocht de poging mislukken dan kan ik als troost wel op reis. Ieder nadeel heb zijn voordeel. :mrgreen:

liefs maya

Maya Ik hoop lekker voor je dat je de reis mag afzeggen! :slight_smile: De prikken kun je over 3 weken ook nog krijgen, dat is vroeg genoeg? Waar gaat de reis naar toe, hoelang blijf je en wat moet je daar precies doen?

Joehooeee, waar is iedereen? Ik hoor mijn eigen berichtjes terug echoen…

** breekt in **

Hoera! Purpled82 is vandaag jarig!!

Gefeliciteerd schatje! :-*

** zwaait en gaat weer… :mrgreen: **

hier een felicitatie voor purple omdat ze hier zelf leest

gefeliciteerd :dance:

:lol: Bedankt!

Zo weer naar het zkh. Duimen jullie mee voor een mooi aantal follikels?

heeeeeeel veel succes ! Zou een mooie dagz ijn voor heel goed nieuws , als dat dan ook succesvol vervolgtgaat worden :thumbup: :pray:

Purpled, gefeliciteerd!!, gokje, 27 geworden?

Jippie en Purpled, succes met de fm vandaag! hoop voor jullie beiden op een mooi aantal follikels! :thumbup: :thumbup:

Ik moet vandaag met de utrogestan beginnen, maar vanochtend begon ik ineens te twijfelen hoe het nou zat met die bolletjes. Is ook alweer anderhalf jaar geleden dat ik dat heb gebruikt. Je moet toch drie maal daags twee bolletjes inbrengen? Stom dat ze dat er niet bij hebben gezegd. Nou ja, misschien toch maar even zh bellen.

Jippie, ja, ik mag die injecties als het moet de dag van tevoren nog halen zei die man van de ggd. Ik ga naar een congres in korea. Presentatie geven en verder gewoon gezellig babbelen met vakgenoten:).

liefs maya

Purpled Gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je veel cadeaus gehad en krijg je vandaag ook nog veel visite? Hoe is je fm gegaan? Hopelijk zijn de kleintjes ook meegegroeid en kom je op een mooi aantal uit!

Maya Ik moet altijd drie maal daags twee bolletjes inbrengen. En dan vanaf de dag van de punctie t/m de testdatum. Met de cryo moest ik met de Utrogestan beginnen toen mijn bmslijmvlies dik genoeg was, een dag of 4-5 voor de terugplaatsing. Als je zwanger bent, mag je de vaccinaties niet hebben? Het zou het leukst zijn als je zwanger wordt en naar Korea kan. Dat heb je wel verdiend! :-*

Hoe is het met alle andere meiden?

Ik ben vanochtend voor de eerste fm geweest. Rechts zat er eentje van 15 mm en een hele hoop van rond de 10 mm. Links zaten een stuk of drie van 11-13 mm en veel kleinere. In totaal nu dus vier. Het viel mij een beetje tegen, omdat ik mijn buik heel erg voel. Dus ik had een hoger aantal verwacht. Maar aan de andere kant zijn ze allemaal nog aan de kleine kant en kunnen ze allemaal dus ook nog gaan meegroeien. De verwachting is dat er nog een hoop gaan bijkomen. Gewoon doorspuiten met dezelfde dosis en dan maandagochtend weer voor een fm. De punctie is waarschijnlijk donderdag.

Best vreemd om weer in het ziekenhuis te zijn. Iedereen vroeg meteen hoe het nu gaat na de MA in april, erg meelevend. De fm bracht toch ook wel wat herinneringen terug aan de eerste en tweede foute echo tijdens de zwangerschap. Was wel even slikken. Maar wie weet mag ik over een paar weken weer een mooie banner maken & hopelijk heel veel met mij op dit topic!

hey jippie, dat is toch best een mooie score? er zit in ieder geval genoeg om door te groeien en het moeten er natuurlijk ook niet teveel worden. Volgens mij ben jij zelf het schoolvoorbeeld van hoe je met weinig follikels toch een prachtig kindje kunt krijgen. Ik hoop in ieder geval voor je dat de punctie inderdaad volgende week plaats kan vinden. :thumbup: :thumbup: En ja, het is natuurlijk wel weer confronterend om op die echo-tafel te liggen. Was nu ook niet ongeveer je uitgerekende datum? :hug:

Ik kon het zh niet meer bereiken, dus ik heb net even gezocht tussen mijn oude ivf-instructies en daar stond inderdaad 3 x 2 bolletjes. Ik weet vrij zeker dat de gyn dat nu ook op mijn schema had gezet. Maar dat schema nemen ze in na de pregnyl :wall: . Dat vind ik echt zo suf. Bij ‘gewone’ ivf krijg je een heel formulier met wat je wanneer moet doen en met een cryo moet je zelf maar onthouden wanneer je gebeld gaat worden enzo. pfff.

Purpled, hoe ging het bij jou?

liefs maya

Bedankt voor de felicitaties en het meeduimen :-*

Nou heel positief was het ook weer niet maar… er was in ieder geval het één en ander gegroeid. Er zaten nu aan de ene kant 2 follikels en aan de andere kan 4 (en één wat kleinere). De vorige keer had ik er ook 6 en toen had ik maar 2 eitjes dus ik hoop dat er nog wat bijkomen. Ik moet in ieder geval tot maandag door blijven spuiten en dan terugkomen. Op zijn vroegst dus pas woensdag de punctie. Dat is ook wel weer jammer want ik had eigenlijk op maandag gerekend maarja… als er nog follikels bijkomen is dat wachten ook niet zo’n ramp :wink: Ik vraag me alleen wel af of ik nu niet kans heb dat er al follikels gaan springen. Kan dat? Ik gebruik 10 ml lucrin nu. Wie weet dat?

Jippie,

Tegenvaller zeg. Ik hoop voor je dat er nog een stuk meer follikels bij gaan komen. Ik krijg geen visite vandaag want vier het morgen pas. Heb wel veel telefoontjes al gehad. Van mijn meissie kreeg ik een prachtige tekening :inlove:

Maya,

Ja idd 27. Hoe heb je dat zo goed geraden? :wink: :lol:

Spannend dat ze het laatste rietje gaan ontdooien. Wanneer hoor je dan of ze goed ontdooid zijn? Ik duim voor je dat ze er allebei goed doorheenkomen.

Nou ik ga nog even wat kasten in elkaar zetten met mijn mannetje :slight_smile:

Purpled Zes is een mooi aantal, toch? Hopelijk deze keer wat meer eicellen! De Lucrin houdt de eisprong tegen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Dan gaan we bijna precies gelijk op!

Maya Lianne is inderdaad het resultaat van maar vier follikels. Met minder follikels, heb je vaak een betere kwaliteit eicellen. Maar goed… je hoopt toch op wat meer, zodat er misschien nog cryo’s overblijven. In ons ziekenhuis zien ze er het liefst 8-10, vandaar dat ik ook meer moet spuiten dan de ICSI toen. De uitgerekende datum was 23 oktober, dus dan was ik nu precies 34 weken geweest.

Daan gefeliciteerd! :-* Denk aan je en duim voor jullie, nog altijd. :thumbup:

Purpled, dat is toch hartstikke goed nieuws? Begin van de week dacht je nog aan afbreken en nu heb je in ieder geval zes follikels in de running :thumbup: :thumbup: . Follikels springen pas als ze tegen de 30 mm zijn volgens mij, dus daar hoef je je niet ongerust over te maken. Veel plezier vandaag met alle visite en alvast veel succes met je fm maandag!

Jippie, ja natuurlijk snap ik dat je voor meer follikels gaat. Als je cryo’s hebt betekent dat toch een of meer extra kansen. Maar aan kwaliteit heb je meer dan kwantiteit lijkt me. Wij hadden bij deze poging 19 emmies waarvan er maar drie echt goed waren. En dan ook nog milde overstimu erbij. Dan kun je maar beter iets minder emmies hebben die wel goed zijn. Maar acht stuks is een mooi richtpunt. Ik duim voor je hoor :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Heb best wel hoofdpijn gekregen van de progesteron. En daarbij heb ik ook nog verschrikkelijk spierpijn van de sportdag op mijn werk donderdag. Man, daar heb ik spieren gebruikt waarvan ik niet eens wist dat ik ze had! Maar goed, vanmiddag ga ik toch maar lekker golfen met hubbie. Even eruit kan geen kwaad.

liefs maya