IVF/ICSI deel 14

Ineke kunnen ze aan de tests (bloed etc) vooraf niet ook een beetje inzicht krijgen in de kwaliteit van je eitjes? Dat je zwanger bent geweest is al heeel gunstig! :thumbup: Enneuh wat betreft de prik waar Jippie zo beroerd van wordt, ik ben er dus zo 1 die fluitend het ziekenhuis uitloopt omdat ik er vooral ‘dronken’ van wordt. Ik droog alleen wel uit dus neem minstens een halve liter sportdrank mee om dat weer aan te vullen. Verder hebben ze bij mij zelfs eens door mijn blaas geprikt en geloof me daar voelde ik ook geen bal (extra) door. En voor wat betreft risico met je lijf…meis als de arts ECHT vind dat ze eruit moeten hadden ze je geen andere optie gegeven dan eruit hoor! Stoppen met schuldig voelen en je energie in de voorbereiding voor de IVF stoppen. :-*

Danielle heeel veel succes met je verhuizing en de spuiten tussendoor :wink: :thumbup: Je hebt ditmaal wel extreme afleiding. :lol:

Jippie sterkte met de uitgerekende datum. Blijft altijd lastig om door te komen. Over 2 weken alweer de eerste FM zeg…wat vliegt de tijd alweer! Al zal het voor jou mss soms wat minder snel voelen. :shifty:

Hier overigens geen positiever wordende testen hoor. Dus ik ga er maar vanuit dat het niet goed ingenesteld heeft. Was een ‘laffe poging tot’ of zo. :shifty: Bloeding is nog niet (goed) op gang gekomen en voor vandaag (zow dat gaat erg klinken :silenced: ) komt me dat ook niet goed uit ivm het drukke programma. Straks iig het ziekenhuis bellen zodat ze kunnen nagaan of we na de volgende menstruatie onze andere eskimootjes mogen ontdooien. :thumbup: Ik weet iig waar ik aantoe ben. Dus zet mijn duimen voor jullie in!

He meiden,

Heel af en toe spiek nog nog wel eens bij mijn “oude” topic. Ik zie hier nog steeds of al weer dezelfde namen.

Ik wil jullie allemaal even een hart onder de riem steken :thumbup: heel veel succesn en het is het wachten zeker waard. Ik hoop zo dat ieders wens of het nu voor een eerste, tweede of derde kindje is in vervulling gaat :pray:

En even een extra duim voor Rhi: ik hoop dat je embryootje toch blijft zitten :thumbup:

Liefs Engel

He Rhi, wat moet dit weer kl*ten voor jullie zijn! Stomme testen ook!

Hele dikke knuffel.

Wat betreft die artsen, helaas heb ik daar niet alle vertrouwen in en kan ik me niet zomaar aan hun kundigheid overgeven. Heb helaas vaker ervaren dat deze gevoelens juist kunnen zijn.

En in mijn geval is het een kwestie dat er onrsutige cellen zijn en blijven op deze manier en dat er een kleine kans is dat het uiteindelijk kwaadaardig zal worden.

Maar die kans is er dus wel en dat maakt het zo moeilijk allemaal.

En het feit dat de arst van de week ook weer om supervisie vroeg omdat ze het er allemaal zo raar uit vond zien.

Gisteren er samen ook nog weer over gehad. We gaan het er dinsdag met de oncoloog natuurlijk over hebben. Vooral dat ik toch het liefst dat ding uit mijn lijf wil en dan over de risico’s om links te behouden etc.

Dan zien wat de mening van de arts hierin is.

Om voor ivf met hormonen te gaan brengt ook weer risico’s met zich mee omdat je dan de eierstokken gaat stimuleren en mogelijk ook die onrustige cellen. Ze weten het gewoon allemaal niet. Zo zeldzaam wat ik heb. Kan er ook niets over vinden op het internet verder.

Jippie sterkte met die moeilijke dag!

Maya, alweer helemaal beter? Je hebt geen mooi weer op je vrije dag vandaag…maar we hebben natuurlijk al zoveel mooie dagen gehad.

Rhiannon Wat vervelend dat je zo in onzekerheid zit. Kan er geen verder onderzoek gedaan worden, zodat je weet waar je aan toe bent? Moet je ook nog Utrogestan nemen? Want dat kan de bloeding misschien tegenhouden, mocht het niet goed zitten. Ik hoop echt dat het toch goed zit! Zolang de bloeding niet doorzet, hou je toch nog hoop.

Engel Lief dat je een berichtje post. Alles goed met je meid en ventje?

Ze zijn alweer bijna 1 jaar! Heb je al een groot feest gepland?

Ineke Ik snap je gevoel wel een beetje. Ik ben ook iemand die graag zelf de touwtjes in handen heeft. Artsen zijn ook maar mensen en die zitten er ook wel eens naast. Zeker als je zulke onrustige cellen hebt, kan ik me voorstellen dat je voor je gevoel een risico neemt met je gezondheid. Daar kun je niet zomaar overheen stappen. Met IVF in eigen cyclus krijg je amper hormonen en dat brengt voor jou waarschijnlijk weer minder risico’s met zich mee, een standaard IVF is dan wel een heel stuk heftiger ineens. Zitten de tumoren alleen in je rechtereierstok of in beide? Ik hoop voor je dat je zo snel mogelijk zwanger mag worden en dat dan ook alles goed mag blijven gaan. :hug:

Jippie, lijkt me inderdaad moeilijk dat de uitgerekende datum nu dichtbij komt. Je had je deze periode natuurlijk heel anders voorgesteld… :hug: :hug: :hug: Goed dat jullie je hoop op deze poging kunnen richten. Ik hoop alvast op een hele mooie fm voor jullie!

Rhiannon, nee toch?! :hug:

Ineke, wat een dilemma zeg. Maar je eigen gezondheid gaat natuurlijk wel voor. Alleen jammer dat je niet precies weet hoe groot de risico’s zijn… Wij hebben voor ons gevoel in het hele proces al teveel risico’s genomen mbt mijn gezondheid, dus onze grens is heel duidelijk. Dat maakt de kans op zwangerschap wel een stuk kleiner, maar we voelen ons daar wel veel rustiger bij. Alvast sterkte met het gesprek met de oncoloog volgende week en toch maar een beetje van de voorpret voor jullie vakantie proberen te genieten :hug: .

Engel, wat leuk, jij hier! hoe is het met je schatjes?

Met mij gaat het weer helemaal goed hoor. Lekker uitgeslapen, huis aan kant en zometeen de stad in, geld uitgeven :mrgreen: . Ik heb altijd vrij op vrijdag, lekker tijd voor mezelf.

Fijn weekend allemaal! liefs maya

Inderdaad is mijn eigen gezondheid het belangrijkste!

Shopse maya! Lekker zeg, je huis aan kant…heb late dienst en bar weinig gedaan.Oke,gesport, gekookt en gegeten…morgen ga ik me er maar op richten!

liefs

Ineke

He bah Maya je huis aan kant! :o Hier is het een bende hihi en het helpt niet als een 3-jarige mee komt spelen een dagje. Dan net nog geracet naar het CB voor de prikjes van Casper (bikkel was ie weer) dus ik heb de knollen wel op. Manlief komt zsm uit zijn werk naar huis zodat ik even kan douchen en rustig aan kan doen. Hier valt het weer overigens ondertussen reuze mee dus ik hoop dat jij (zeker nu met je huis aan kant :mrgreen: ) ervan kunt genieten!

Jippie de progestan houdt het volgens mij ook tegen hoor. Die hoef ik ook niet meer te nemen (heb net een hele giga voorraad van dat spul binnen) dus vanavond zal het dan wel verder loskomen al heb ik het idee dat dat al aardig aan de gang is kan het niet meer met een inlegkruisje af. Dus in dat opzicht heb ik niet meer de hoop dat het alsnog goed zit. Mocht het embryootje zich toch bedenken moet ie zich maar redden zonder de medicatie :shifty: De arts zag er iig ook niet veel hoop in en bood volgende week een echo aan, maar das een reisprogramma van 3 uur met Casper. De VK wil die echo ook wel maken en das een kwartiertje op de fiets. Redelijk simpele keuze.

Heb jij trouwens nog bijwerkingen van je medicatie? Ik kreeg altijd zo’n hoofdpijn van de deca :silenced: was als een kind zo blij als ik de Gonal erbij mocht spuiten!

Ineke en Maya allebei je lijf krijg je idd maar 1 x (klonen werkt nog niet echt) maar serieus kan me voorstellen dat het dan soms moeilijk is om die zorg over je lichaam uit handen te geven. Uiteindelijke keuzes kun je alleen maar zelf maken met het overleg en alle uitleg van je artsen erbij. Ergens twijfel over echt doorvragen ondanks dat het soms lijkt alsof ze weinig tijd hebben. Dan bellen ze je na hun spreekuur maar om meer uitleg te geven. Of ze maken een dubbele afspraak dat ze meer tijd hebben. :thumbup:

Engel oooh jullie ook al druk met de voorbereidingen voor de eerste verjaardag!? :inlove: Geniet ze van je duo. :-*

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen. Ik heb even van mijn vakantie genoten, even geen computer!!

Nu moet ik volgende week weer beginnen met de decapeptyl, dus ik dacht, laat ik maar weer eens op het forum kijken. Ik heb heel snel even wat doorgelezen, moet het nog even op mijn gemak doen en wat reacties geven :smiley:

Nu heb ik toch nog even een vraagje, ik ben gister de pil vergeten in te nemen. Ik had dat gistermorgen moeten doen! Ik heb vanmorgen de pil gepakt, moet ik nu dan nog een extra pil pakken of gewoon niet meer pakken? Ik had het ziekenhuis moeten bellen maar ben ik helemaal vergeten. Stom stom stom…

Groetjes

Rachelle

Rachelle Leuk dat je er ook weer bent. Heb je genoten van de vakantie? Zie je het beetje zitten om weer met een ICSI te beginnen?

Ik heb geen flauw idee of je nu een extra pil in moet nemen, staat dat niet in de bijsluiter?

Rhiannon Het klinkt niet zo goed, helaas… :frowning: Jakkes, het was zo mooi geweest als het met deze cryo zou lukken.

Hoeveel cryo’s heb je nu nog? Gaan die de volgende cyclus teruggeplaatst worden?

Normaal valt het wel mee met de bijwerkingen van de Lucrin, maar deze keer ben ik echt zooo vreselijk moe en duf. Constant een zwaar hoofd, mijn ogen kunnen elk moment dichtvallen, totaal geen energie. En 's nachts kan ik niet slapen. Hopelijk knapt het weer wat op als de Puregon er eenmaal bij komt.

Rachelle welkom terug hopelijk voor niet al te lang :wink:

Of je er 1 extra moet nemen…ziekenhuis toch maar even bellen? Ondanks het weekend er is altijd een gyn bereikbaar als het goed is. Bij mij is het met de Progynova iig zo dat ik een vergeten dosis niet alsnog moet innemen als het meer dan 2 of 3 uur geleden is. Staat iets over in de bijsluiter, al klopt zoiets niet altijd wanneer je met IVF bezig bent. De Progestan (Utrogestan) staat bv niets in over vaginaal inbrengen terwijl dat voor IVF etc vaak wel moet.

Jippie ik denk dat ik het vruchtje al wel verloren ben. Maar ik prijs me gelukkig om meerdere redenen, dat het dan maar vroeg mis is gegaan zonder complicaties. Ik heb geen extreme krampen oid lijkt zelfs niet eens op een ‘gewone’ menstruatie van mij. En we hebben idd nog 2 eskimootjes in de vriezer liggen. Wanneer we die mogen terugplaatsen…euhm geen idee. Dat zullen we de 14e wel horen als het gelijk erachteraan mag. Sommige ziekenhuizen hanteren 1 maand ‘rust’ of zelfs 2 als je een miskraam hebt gehad. Ik hoop dat wij iig gelijk door zouden mogen want mijn cyclus raakt iig nergens door van de wap zelfs niet eens bij BV.

Je hebt heeeel grote kans dat je van je klachten af bent zodra je de Puregon erbij mag gebruiken. Je komt dan toch meer in een soort ‘natuurlijke staat’ qua hormonen waardoor er meer balans is in je lichaam. :thumbup: Kun je soms nog een middagdutje doen met je meisje samen?

Hallo meiden,

Zo, weer even berichtje, ik kom nauwelijks aan posten toe (of aan een avondje onderuit gezakt op de bank, veel te druk).

Rhiannon, wat balen dat het niet is gelukt! Ik had zo gehoopt. :hug:

Rachelle, welkom terug.

Sophie, jij had nog ergens gevraagd wanneer ik mocht testen; de derde dag van onze vakantie. Volgende week vrijdag gaan we rijden, we overnachten dan bij Parijs en dan rijden we zaterdag naar onze bestemming in de Auvergne. Op zondag is dan de officiële testdatum. Maar ik heb het idee dat ik de rode :evil: alweer voel aanstormen, dus mijn hoop is niet hoog. Ik heb mezelf ook een beetje gestort op de aankomende vakantie en alle zaken die nog moeten worden geregeld (mijn vriend’s broer en gezin gaan mee, net bekend) dus ik moest nog onderdak op vrijdag vinden, anders waren we zaterdag gegaan. Nog een hele onderneming, maar het is gelukt. En dat is natuurlijk een prachtige afleiding. Hoop blijft altijd aanwezig, maar na de vorige keer in een giga gat te zijn geduikeld, probeer ik nu wat nuchterder te zijn.

Groetjes, Carenza

Goedemorgen meiden,

Heerlijk vrij het weekend. Mannetje is de vuelta aan het fietsen 120km! Daarom heerlijk alleen thuis. Ook wel es prettig, haha.

Carenza, lekker vooruitzicht vakantie! Wij gaan vrijdag ook rijden richting Frankrijk. 1,5 week naar het Zuiden. 2e vakantie dit jaar, ta. we zijn nogal flexibel zo met z’n 2-en.

Veel plezier alvast! Lekker uitrusten dan. En hopelijk toch een geweldige positieve duidelijke test…

Rhi, nogmaals dikke knuffel! :hug:

Jippie, hoop dat je je snel weer wat prettiger voelt.

Maya, leuke dingen gekocht?

Nou, ga nog even een tijdschriftje lezen en dan toch maar een klusje doen.

liefs

Ineke

Carenza afleiding (zeker vakantie!) is lekkere afleiding! :mrgreen: Hopelijk hebben jullie ook heerlijk weer geniet ervan.

Ineke jakkes klusjes doen. Mijn favo hobby hihi, heb hier nog een hele zolder met dozen etc te doen tzt. Om het maar niet te hebben over mijn was/kleedkamer maar vooruit daar lijkt een beetje meer orde in de chaos te komen. Hier komt de Vuelta ook door het durp. Dus dat betekend een dag afgesloten centrum etc. Nu ja kan ik ook niet aan shoptherapie doen dat is dan weer het voordeel :lol:

Vandaag zondag, rustdag oid al denk ik dat ik er nog wel snel een wasje in gooi. Helpt wel als manlief even wat leuks gaat doen met Casper en ik dan ook wat meer tijd heb. Mss kunnen ze vanmiddag wel even samen naar de kinderboerderij oid.

Jullie ook een fijne en rustige zondag allemaal.

Goedemorgen.

Hier draait ook al een wasje hoor. Verder heerlijk relaxed in mijn lelijke badjas even achter de pc. Zo bakje koffie zetten en kijken of mijn uitgetelde mannetje zich ook nog even laat zien.

Gaat het een beetje rhi? Je bent zo dapper. Je hebt ook geen keus maar toch…k*t zooi.

Heb net maar es even weer een column geschreven voor de site. Zo lang geleden. Merk dat ik wel steeds cynischer wordt.

Vroeg laatst ook al aan marcel of hij vond dat ik veranderd was. Hij zei dat ik wel wat negatiever was geworden, maar dat dat ook logisch was.

pfff. wist ik zelf ook wel natuurlijk maar niet leuk! Maar even proberen wat aan te doen…

Nou, fijne dag allemaal. Zonnetje schijnt!

Sttt zal maar niet vertellen dat ik ook al een wasje gevouwen heb. 8) De volgende machine draait en de droger ook. Kleine man ligt een heerlijk tukje te doen. Daar komt ws ook mijn positiviteit vandaan Ineke.

En wat ook helpt, we kunnen allemaal zoo ons stinkende best doen, IUI, IVF alles wat technisch mogelijk is maar de natuur heeft altijd de laatste zeg in alles. We hebben al zoveel meegemaakt op dat vlak de mooie kanten en de vervelendste. Op een gegeven moment wil je zelf wat meer rust in die achtbaan inbouwen. Wat Carenza ook al schrijft, hoop hebben maar jezelf niet teveel hoop ‘geven’ omdat de val zo diep is.

Wat jijzelf ook al schreef vandaag, alles lijkt aan de buitenkant zo mooi en goed te zijn, maar toch ‘klopt’ het (nog) niet.

En daar kan niemand iets mee behalve jijzelf. Daar kun je cynisch van worden, negatiever en dat mag en is zelfs logisch, lucht ook vaak op om die gevoelens toe te laten. Ik probeer altijd mijn best te doen daar ook de mooie kanten van te zien. Dat het in onze relatie goed zit ook als het slecht gaat, we elkaar steunen, dat het forum er is met dames (en heren) die hetzelfde meemaken. En dat we zo samen ook de mooie kanten kunnen zien hoe moeilijk dat ook is soms.

Wij zitten bv echt nog niet aan onze ‘tax’ qua opties. We hebben nog 2 emmies in de vriezer, dan nog 3 verse pogingen te gaan (of meer mits de verzekering toestemming zou geven). En ik zie ons nog niet stoppen met behandelen, al zie ik ook heel reeël dat er wel grenzen zitten aan wat mogelijk is. Na de IVF is er geen optie meer voor ons en dan is het ‘klaar’ en zullen we gelukkig worden met dat wonder wat nu ligt te slapen. Moeilijk maar ik besef me ook dat we al zoveel verder zijn dan anderen die bv al gestopt zijn met behandelen en waar dat laatste station gepasseerd is. :-* Het is niet over tot het over is.

Mooi omschreven. Toch is mijn hoop al wel wat gevlogen. Aan het begin dacht ik zeker te weten dat het goed zou gaan komen. Nu heb ik sterk het gevoel van niet.

Maar zoals ik al vaker heb geschreven. Vorig jaar heb ik 24 uur gedacht dat ik heel ernstig ziek was…dat relativeert wel enorm hoor!

Hier hebben we ook besloten om te stoppen met de pil en we willen eerst zo even aan kijken tot einde van het jaar en als we er dan klaar voor zijn helemaal gaan we het ziekenhuis bellen!

Rhi balen zeg dat het niet is gelukt had goede hoop voor jullie.

Voor de andere meiden een dikke :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Rhi, mooi gezegd, knap dat je dat kunt nu je net zulk ktnieuws hebt gehad :- . Eerlijk gezegd heb ik ook niet veel hoop meer, ook wel uit zelfbescherming. En ook omdat ik steeds beter kan geloven dat ik ook wel gelukkig met hubbie zal worden (blijven :inlove: ) zonder die zo gewenste kindjes. Maar toch, als je dan eenmaal in het traject zit en je bent er zo dichtbij, oef… Wat dat betreft zie ik ook alweer op tegen onze volgende cryo-ontdooiing. Zat zelfs weer te twijfelen of we het nu al moeten doen. Maar ja, in oktober moet ik voor mijn werk naar het buitenland, dus dan zou het pas weer november worden. En eerlijk gezegd heb ik niet zo zin meer om nog heel lang in dit traject te blijven. Wel gaan we waarschijnlijk toch nog een keer een ‘gewone’ ivf doen na deze poging. We hebben maar een keer een verse tp gehad, en voor ons gevoel hebben we wat dat betreft nauwelijks een ‘eerlijke’ kans gehad. Mocht dat weer niet lukken dan stoppen we alsnog…

Gisteren beetje moeilijke dag gehad. We hadden eerst een kraamvisite, dat ging prima. Daarna een receptie van de bruiloft van een collega en ik had er niet bij stilgestaan dat de twee collega’s waar ik mee ging allebei hun gezin mee zouden nemen en als ik het iets moeilijk vind is het wel om tussen twee gezinnen te zitten die verder ook niet zo dichtbij ons staan. En daarna hadden we ook nog een verjaardag waar het alleen maar over kinderen ging. Nou, ik heb ondertussen best een dikke huid gekregen voor dat soort situaties, maar dit was echt een beetje teveel van 't goede, blll

.

Nee, vrijdag alleen kadootjes voor anderen geshopt, goed he? Ik ga zometeen lekker nog ff met hubbie boodschappen doen. Is een beetje tegen mn principes op zondag, maar het is er bij ingeschoten dit weekend.

Alvast een fijne week allemaal!

liefs maya

Maya Ik kan me heel goed voorstellen dat je het moeilijk had gisteren. Ik vind het al super dat je na een kraamvisite nog naar de bruiloft en een verjaardag ging, terwijl daar ook weer gezinnen met kinderen zijn. Zoiets blijft moeilijk en confronterend. Ik ben ook vaak huilend thuisgekomen, hoor. Knuf voor jou!

Kletsmiep Leuk dat jullie er ook weer voor gaan. Hopelijk gaat het stiekempjes spontaan lukken!

Rhiannon Ik vind het flink ***, hoor! Je klinkt zo opgewekt en hoopvol, maar het is toch even een flinke domper. Het was zo leuk geweest als dit cryootje tot een prachtig kindje was uitgegroeid. En je begint toch te fantaseren en vooruit te denken als je een positieve test hebt.

Carenza Hoe gaat het? Dus je mag over ruim een week testen?

Hopelijk heb je tijdens de vakantie veel afleiding en kom je met fantastisch nieuws terug!

Hai Kletsmiep! Welkom terug, al hoop ook ik dat je het hele medische gebeuren mag overslaan :wink:

Maya brrr wat een dag zeg! :shock: Kan me voorstellen dat je dan behoorlijk uitgeput voelt na zoiets. Wat hoop betreft, volgens mij krijg je een hele rugzak vol als je begint aan het medische traject, en dan gebeuren er dingen waardoor er telkens een stukje uit die rugzak gehaald wordt. En dan is het hopen dat er daarna ook weer dingen gebeuren waardoor het weer aangevuld wordt. (gek genoeg vind ik voor mezelf een miskraam juist zoiets waardoor het aangevuld wordt want het is weer een stapje dichterbij onze wens)

Toen wij zwanger werden zat onze rugzak zooo vol, en daarna werd hij in 1 klap geleegt. Toen kwam Casper en geloof me, ik heb nu 2 rugzakjes vol. :-*

Jippie, natuurlijk kijk ik ook vooruit bij een positieve test. Maar net als bij de meesten hier blijf ik altijd wat ‘reserve’ houden uit zelfbescherming. Ik juich niet meer tot ik een kindje in mijn armen krijg, huilend en ons aankijkend. Een 20 weken echo is voor ons wel een soort mijlpaal hoor, en genieten doe ik van iedere zwangere dag. Dus eigenlijk heb ik een behoorlijk goeie week gehad op dat vlak :wink: Nu nog werken aan een stuk of 38 goeie weken achter elkaar. 8)

Oef het is alweer laat en ik ga mijn laatste wasje uit de droger sleuren. Morgen weer een dag! Succes voor de dames die weer een de slag moeten! :thumbup: