Tja, voelde mij ook al meteen zo’n muts dat ik daar over begon…(eh…niet dat ik jou een muts vind hoor, ken je nog te kort hahaha) en over pijnmedicatie. En maar blijven zoeken naar een stukje houvast in al die onzekerheid…
Dat is het allerlastigste vind ik, zo afhankelijk te moeten zijn! Maar ja, om nu bij mijzelf echo’s te maken een punctie uit te voeren. :lol:
En blijf nog een stille hoop houden dat het toch nog heeeeel misschien zelf lukt, zonder medische hulp…
Dan moet het al vanavond gebeuren!! heb ook nog es een late dienst en morgen een vroege… :oops: :oops: :oops:
haha nou succes meis
dat heb ik ook nog steeds hoor, maar ja hub zijn zin is een stuk afgenomen door de hele mmm
haha je mag me best een muts vinden hoor, vind ik van mezelf ook, maar ja wat wil je met al die onzekerheid, je zoekt naar zekerheden, naar bevestigingen
hi meiden,
gezellig druk hier:)
Jippie, hoe gaat het nu met jou? Om nog even antwoord te geven op je vraag: volgens mij doen ze dat niet vaak een LEO om overstimu te voorkomen, want het werkt maar een paar maanden. Maar ja, onze ervaringen met kijkoperaties zijn zo slecht dat we daar echt niet meer aan gaan beginnen. De andere opties moeten we nog bespreken. Als we doorgaan na de cryo’s zie ik nog het meest in nog een keer 'gewoon’proberen met een lage dosis en eventueel afbreken bij teveel follikels.
Ik ben wel blij dat ik nu utrogestan krijg na de pregnyl. Vorige keer was ik zo onzeker door dat bruinverlies. Was bang dat ik misschien beter de cryo in een hormoongestimuleerde cyclus kon doen, maar nu kan het toch in een enigszins natuurlijke cyclus. Moet denk ik maandag ongi worden, dus dan kan ik meteen bellen.
Gabby, heb je nog niet echt ‘gesproken’ hier. Fijn dat je al meteen door mag. Na al dat wachten is actie wel fijn. Succes! :thumbup: :thumbup:
Ineke, jammer dat jullie 3 maanden moeten wachten, maar ja, heb je nog een beetje extra tijd om je er op voor te bereiden. En tja, de punctie. Is zo verschillende per persoon. Ik vond het heel goed te doen, ook de laatste keer met 30 follikels. Op een of andere manier werkt die drugs die ze je van tevoren geven bij mij heel goed :mrgreen: .Maar ik zag er de eerste keer ook tegenop hoor. Je weet gewoon niet wat je kan verwachten. En natuurlijk hoop ik voor je dat het nog op de natuurlijke manier lukt! :thumbup: :thumbup:
Sophie, 15 september is al best wel snel toch? Een intake is toch al bijna het echte werk. Hopelijk krijgen jullie meteen een schema mee. En goed dat jullie ondertussen veel leuke dingen doen! (doen wij ook, we gaan nu samen op golfles… Ik schaam me er een beetje voor, want hubbie is dan weliswaar een beetje een kakker, maar ik helemaal niet! :oops: :mrgreen: )
Rhi, ik heb er geen verstand van, maar er is vast niets aan de hand. Maar ik kan me voorstellen dat je pas gerust bent als je een mooie echo gezien hebt. Even doorzetten nog! :thumbup:
liefs maya
De punctie in eigen cyclus is ZONDER drugs…heb zo bedacht dat (ter ontspanning) het wel een goed idee zou zijn wanneer mijn mannetje me EINDELIJK!!! eens ten huwelijk ging vragen ofzo. Dat zou zeker helpen!
Wie heeft dat trouwens bedacht ‘alsof je een stom in je maag krijgt?’ Gelukkig geen idee hoe dat voelt, nou ja over een tijdje dus wel.
Suc6 met de golfles! En de sherry daarna, haha. (grapje hoor).
Hahaha Maya das toch niet eens meer ‘kak’ golfen? Je kunt bij de Aldi al golfsets kopen :mrgreen: Lekker van genieten is een heeel gezonde ontspanning. En het maakt dat de tijd lekker wat sneller gaat,
Ineke kan het zijn dat het zkh bedoeld geen HORMOON drugs? Is het navragen waard lijkt me. En anders evt ook een rustgevend pilletje ervoor wat de ergste stress wat wegneemt. Ik vond de eerste keer het meest vervelende dat ik niet wist wat me te wachten stond. :shifty: De tweede keer ging al gelijk beter. Succes met het doorkomen van de tijd dames! :thumbup:
Ineke,
Ik was ook doodsbang voor de punctie. Ik kreeg toen lorazepam voorgeschreven. Had het gevoel dat ik net iets te veel gedronken had. Maar de punctie is me echt onwijs meegevallen. Ik vond het vooral erg fijn dat er ook nog een verpleegster bij was die met me aan het praten was waardoor ik afgeleid was. Ik had maar 6 follikels dus voor ik het wist was het klaar :thumbup:
Rhiannon,
Gefeliciteerd! Ik hoop dat alles goed blijft gaan.
Hoe gaat het met de rest van de dames? Heb niet alles bijgelezen. We hebben dinsdag de sleutel van ons nieuwe huis gekregen en zijn echt super druk. Ik heb nu overal spierpijn van het sjouwen en schilderen :thumbdown: Maar we vinden het er nu al gezellig. We hebben echt hele leuke buren en dat is wel een enorme verbetering :mrgreen:
Het spuiten gaat hier goed. Zondag mag ik gonal erbij gaan spuiten. Het scheelt dat de tijd nu wel lekker snel voorbij gaat. En als de punctie doorgaat, er bevruchting is en een terugplaatsing dan zijn de twee wachtweken ook de twee weken in aanloop naar emma’s operatie dus dan zullen die ook wel snel voorbij gaan.
Rhi, ik bedoelde de punctie zonder pijnmedicatie. omdat er maar 1 follikel is om aan te prikken, schijnt het niet de moeite te zijn. Mijn pijngrens ligt ook best wel hoog maar mijn eierstokken zijn na die operaties al extra gevoelig dus vandaar. Maar volgens de arts zal dat geen extra pijn opleveren…
Tijdens de cyclus is het ongeveer 3 dagen medicatie. 1 middel om de eisprong af te remmen, dan 1 om hem op gang te brengen en daarna na evt. terugplaatsing om innesteling te bevorderen.
Purpled82, dat biedt wel de nodige afleiding dus! Fijn dat je leuke buren hebt!
Spannend dat je dochter geopereerd moet worden!
Rhiannone, hoe is het verder bij jou eigenlijk??
Ineke 1-2 Follikels is zeker te doen, hoor! Ik heb er zelf ook wel eens over nagedacht om de punctie zonder pijnstilling te doen. Ik krijg altijd een morfine-injectie, iets van Lorazepam/Oxazepam en een twee inwendige verdovingen. Ik word altijd ongelooflijk misselijk en duizelig van de morfine. Ik ben de hele dag uit de running, omdat ik alleen maar in bed kan liggen. Terwijl een ander fluitend het ziekenhuis uitloopt. :roll: Met maar 1-2 follikels heb je meer last van de pijnstilling dan van de punctie zelf.
Ze prikken trouwens niet in je eierstok, maar in de follikel zelf. Het prikken voel je wel, even een soort stroomstootje. Het leegzuigen vind ik vervelender, dat is een soort felle trekkende pijn. Maar dat duurt maar 2 seconden. Soms ligt je eierstok wat verder weg, waardoor ze er moeilijker bij kunnen. Zoiets kan wel wat pijn opleveren, omdat ze dan wat meer moeten duwen en trekken. Maar meestal komt zoiets door een groot aantal follikels, waardoor de eierstok zwaarder wordt. Maar dat zal bij jou het geval niet zijn. Dus je niet teveel zorgen maken. Het is mij elke keer reuze meegevallen, ook toen ik 40 follikels had.
Rhiannon Hoe gaat het nu met je? Heb je nog bloedverlies gehad?
En wordt het streepje op je test al wat duidelijker?
Purpled Fijn dat jullie je nu al thuisvoelen in het nieuwe huis! Wanneer is de verhuizing?
Maandag over een week voor de eerste fm?
Hoe is het met alle andere meiden?
Jippie,
5 september gaan we over. De dag daarna nog wel het nodige schoonmaakwerk in ons oude huis verrichten. de 8ste heb ik de eerste fm.
Eh… :think: :think: Ze moeten toch door je eierstok om bij de follikel(s) te komen?
purpled82 (heb je geen makkelijkere naam? haha) suc6 met het verhuizen!
@Ineke wrote:
Eh… :think: :think: Ze moeten toch door je eierstok om bij de follikel(s) te komen?
purpled82 (heb je geen makkelijkere naam? haha) suc6 met het verhuizen!
Ze hoeven niet door de eierstok. Ze gaan namelijk door de vagina wand, dus eigenlijk buitenom. De verpleegkundige bij ons op de polu had een heel mooi plaatje waarmee ze het uitlegde.
Haha en tja waarom ik ooit purpled82 heb gekozen weet ik ook niet meer helemaal precies :lol: Maar ik heet daniëlle dus als je dat makkelijker vind

hmm, sherry, geen idee hoe dat smaakt, toch maar eens proberen, anders hoor ik er natuurlijk niet bij :mrgreen:
ineke, nee hoor, ze hoeven gelukkig niet door je eierstok heen. De follikels zitten gewoon aan de buitenkant (anders kunnen de eicellen toch ook nooit in je eileider komen bij een eisprong?). Bij sommige vrouwen moeten ze wel eens door de baarmoeder prikken als die onhandig ligt, maar dat komt niet zo vaak voor. Ik heb zelf heel veel verklevingen en een heel gevoelige buik en toch viel het mee. Maar ja, ik weet niet hoe het zou zijn zonder die drugs. Wanneer gaan jullie op vakantie?
purpled, fijn dat jullie het al zo naar jullie zin hebben in het nieuwe huis. Succes met klussen en met de verhuizing! en natuurlijk met het prikken tussendoor :thumbup: :thumbup: :thumbup:
pfff, ben moe. Twee dagen ziek geweest en vandaag weer aan 't werk en het was natuurlijk superdruk. Mijn kamergenoot had beloofd om nog even bij te kletsen einde van de middag maar hij moest toch al eerder naar huis dus toen kon ik mijn ei niet kwijt en hubbie is vanavond ook al niet thuis… Nou ja, zomaar ff een vriendin bellen denk ik. Gelukkig heb ik morgen lekker vrij
liefs maya
Ineke De follikels zitten als vochtblaasjes op je eierstok. Ze steken door je vaginawand heen en dan rechtstreeks in een follikel. Tijdens de punctie wordt gelijktijdig een inwendige echo gemaakt, je ziet op het beeld precies waar de naald zit en de blaasjes. Zo kunnen ze elke follikel rechtstreeks aanprikken. Je komt niet door de eierstok. De eierstok zweeft als het ware rechtop in je buikholte. Je nadert een eierstok vanaf de zijkant/bovenkant. Een beetje geoefende gyn prikt dus niet in je eierstok.
Maya Balen dat je ziek was. Ben je inmiddels weer een beetje opgeknapt? Nog plannen voor je vrije dag?
ja, ik ben wel weer beter. Was al niet lekker toen we naar het zh gingen en daarna kreeg ik ook ineens koorts, maar gisteren was het gelukkig weer over. Had net een vriendin aan de lijn en haar kinderen hadden het ook en daar waren we zondag net op bezoek, dus ik denk dat het daar vandaan komt. Hoe is het met jou? wanneer heb je eigenlijk eerste fm?
haha, nou, het scheelt dat ik als verpleegkundige :oops: binnen de psychiatrie werk!
Dank voor jullie antwoorden! Maak ik me daarover in ieder geval al wat minder zorgen!
Dan heb ik nu alleen nog als vragen voor de oncoloog wat er voor risico’s zijn mocht er weer een nieuwe tumor aan het groeien zijn en dat die aangeprikt wordt.
En dan vraag ik mij nog af of de kwaliteit van de eitjes ook slechter zal zijn bij een zieke eierstok… wat een materie!
Volgende week vrijdag gaan we al op vakantie!!! Nog 4 diensten werken en dinsdag dus naar de oncoloog. Heerlijk vooruitzicht.
(en dan al stiekem hopen dat mijn ongi net zal starten wanneer we terug zijn zodat ik in september die analyse kan laten doen).
Oktober nog een lang weekend weg gepland…
Geniet van je vrije dag morgen Maya! En rustig aan doen dan maar.
Danielle typt inderdaad wat makkelijker haha.
Maya Niet ziek worden zo voor de terugplaatsing, hoor! Dat moeten we niet hebben!
Met mij gaat het wel goed, hoor. De uitgerekende datum komt nu wel steeds dichterbij, nog steeds confronterend en moeilijk soms… Maar goed, al onze hoop maar op de komende behandeling richten. Over een week komt de Puregon erbij, over twee weken heb ik de eerste fm. Erg spannend, ik ben erg benieuwd wat de score deze keer gaat zijn.
Ineke Ik heb geen flauw idee wat het effect van jouw eierstokken is op de kwaliteit van de eicellen. Is er eerder al eens gekeken of je een goede eisprong hebt en of je progesteron hoog genoeg is? Dit zegt al een hele hoop.
Ben 3x zwanger geweest…eitjes zouden dus goed moeten zijn.
Ik denk dat ik er mee op de loop ga omdat ik het een heel verontrustend idee vind dat ik zo’n zieke eierstok (eigenlijk 2) in mijn lichaam heb.
De laatste uitslagen waren goed maar ‘niet meer en ook niet minder’, aldus de oncoloog.
Toen ik vroeg wanneer je er dan toe over gaat om het te laten verwijderen zei hij:‘als je geen kinderwens meer hebt… of als het teveel onrust oplevert’.
Het voelt zo erg alsof ik nu een risico neem met mijn gezondheid. Zou het liefst die zieke stok eruit willen hebben…maar ja. We willen ook zo graag een kindje. Wat is wijs?
Het blijft maar aan me knagen. Misschien zou dat genoeg moeten zeggen…
Ineke Het lijkt me ook heel eng als je steeds tumoren in je eierstokken hebt. Het liefst zou je ze verwijderen, maar dan moet je de kinderwens opgeven. En dat doe je ook niet zomaar.
Is het dan niet beter om meteen met IVF te beginnen ipv IVF in eigen cyclus? Met IVF in eigen cyclus liggen de slagingskansen toch wat lager per behandeling, toch? Soms komt het niet tot een terugplaatsing, omdat de timing verkeerd was, of er is geen bevruchting. Kun je dan niet beter zo snel mogelijk je kinderwens proberen te vervullen en daarna je eierstokken laten verwijderen, of valt het wel mee met de risico’s?