Hoi Meiden,
Jeetje ruim 12 pagina’s bij moeten lezen…
Rennic en Mloeska … dikke knuffs… echt superbalen…
Verder ook wat goed nieuws… mensen op intake geweest, of al aan de gang… en Rhiannon… tsja dat geeft idd de burger moed… super hoor…
En hier… ja…
Gisteren dus onze intake gehad… het ging allemaal supersoepel… ze vroegen hoe het ging met mij en afvallen… nou helemaal super en vol energie…en dat is echt zo… ik ben op dreef… en geestelijk hierdoor ben ik er helemaal klaar voor… powerwoman… En door mijn PCOS was is al aan de pil…cd 4… ze kwam gelijk met de recepten en schema (lang) en as. dinsdag komt daar dus zelfs al de Decapeptyl bij… Hopla we mogen zowat gelijk door… wat een tempo… Eigenlijk moet ik het nog even op mij in laten werken en zal de komende weken best met veel vragen komen… maar ik ben blij dat we “los” zijn… dat wilde ik snel even delen…
ga nu even beter kijken wie wat bezig houdt enzo!
Succes ladies…
I’m Happy de Peppy
Wauw, na de intake gelijk al door. Goed zeg! Had ik ook wat op gehoopt…3 maanden had ik niet verwacht. Maar ja, de tijd gaat ook best wel snel.
Fijn dat je je zo goed voelt!
Ineke Ik meende inderdaad al dat de wachtlijst voor IVF in eigen cyclus in Groningen 3 maanden is. Wel jammer dat je niet meteen door kunt, zeker nu je je er een beetje op ingesteld hebt. Moet je verder ook nog op HIV getest worden? Dat is ook verplicht voordat je met IVF begint.
Gabby Wauw, meteen al door met een behandeling. Dat gaat snel! Dus dinsdag aan de Deca en dan over een poosje de stimulatie erbij? Zie je het een beetje zitten allemaal? Vraag maar raak, hoor!
Carenza Met een volle blaas gaat het inbrengen inderdaad makkelijker. Soms is dat bij mij een heel gedoe, omdat ik een voorovergekantelde baarmoeder heb. Succes met de wachtweken!
Ja jippie, ook dat moet nog gebeuren. Vriendje heeft gisteren al bloed laten prikken. Bij mij doen ze dat in 1x wannee r ik toch kom voor het bloedprikken voor die analyse.
Heeft iemand van jullie dat trouwens ook gehad? Hoeveel keer zou ik dan naar het ziekenhuis moeten ongeveer. Zal zeker met bloedprikken en echo’s zijn? Stom dat ik dat niet gevraagd heb he? Maar ja, ze had het ook zelf even uit kunnen leggen…
volgende week maar even vragen ook.
Gabby al zo snel door!! Das lekker en zeldzaam idd! :thumbup:
Ineke verschilt echt per ziekenhuis. Sommigen doen bv geen echo’s mijn ziekenhuis liet geloof ik een keer op CD 5 en CD 20 oid bloedprikken voor hormoonspiegels ivm eisprong. En dan nog bloedprikken voor je hormonen mbt evt vervroegde overgang (FSH). Manlief heeft 1 x zaadjes moeten inleveren (moest in de vroege ochtend) en daarna voor iedere poging. Dus dat kun je idd het beste aan het ziekenhuis vragen. :thumbup: Hopelijk vliegen de komende maanden voorbij voor je! :-*
Carenza lekker broeden meis! :mrgreen: Inbrengen hier verschilt ook per keer en hoe vol mijn blaas was. Deze keer was het nogal leeg…*drinken vergeten mee te nemen :wall: * en was het lastiger en moest ze zelfs mijn baarmoederhals wat kantelen oid. Beetje irri gevoel maar het is ze wel gelukt.
Bij een cyclusanalyse heb je meestal op cyclusdag 3 een bloedonderzoek. Dan kijken ze naar al je hormoonwaardes. En ik denk dat ze je ook mbv inwendige echo’s gaan volgen. Meestal begin je rond dag 10 en dan net zolang totdat je een eisprong hebt. Hangt er dus maar net van af hoe lang jouw cyclus is. Als je een vroege eisprong hebt, hoef je maar 1-2x voor een echo, bij een langere cyclus wat vaker.
Voor IVF heb ik geen cyclusanalyse gehad, wel toen ik voor het eerst bij de gyn kwam. Op zich wel logisch dat ze willen weten hoe je cyclus is, voordat je aan dit type IVF begint. Een vriendin van mij kwam op basis van die analyse helaas niet in aanmerking voor IVF in eigen cyclus. Al je hormoonwaardes moeten wel goed zijn, een goede eisprong, je progesteronwaarde moet hoog genoeg blijven. Anders heeft het weinig kans van slagen. Bij een gewone IVF/ICSI-behandeling wordt je eigen lichaam helemaal stil gelegd, dus dan is je cyclus niet belangrijk.
Rhiannon Waar is je mooie banner gebleven? Alles nog in orde? :shifty:
Gabby
wat fijn dat je zo snel door kan gaan super
Ineke
wij denken ook wel minsten 3 maanden te moeten wachten straks, maar ja dan weet je tenminste dat er voortgang in zit.
Rhiannon
hoe voel je je? heb je nog een keer een testje gewaagd? :mrgreen:
Carenza
heb je een beetje afleiding de komende 2 weken en wanneer is je testdatum?
Sophie als je idd maar eenmaal een ‘datum’ hebt. Dan voelt het al beter is ook mijn ervaring :thumbup:
Ik doe alleen volgende week ergens nog een predictor verder test ik niet hoor. Al sta ik wel ontzettend in dubio omdat ik vanmorgen een klein beetje rood/roze verlies had. Dus de twijfel is nog niet weg. Banner komt wel weer terug mits we de 14e een goeie echo hebben gehad. :thumbup:
Rhiannon Hopelijk heeft het bloedverlies niks te betekenen en heeft het te maken met de innesteling.
Over een paar weekjes moet de banner er weer onder, hoor!
Jippie al die scenario’s gaan idd door mijn hoofd. Miskramen zetten bij mij de vorige keren ‘gelijk’ door dus dit is me totaal onzeker aan het maken. Maar vooruit niemand kan er nu wat mee ook een VK niet want die zeggen toch ook af te wachten. Dus dat doen we maar. :thumbup:
En er zijn veel vrouwen met bloedverlies dus mss ik ditmaal ook wel. Het enige wat ik wel zeker weet is dat de innestelling laat is geweest want bij de verse embryootjes had ik al eerder een positieve test. Houd me vast aan strohalmpjes. :shifty:
Willen ze geen bloedonderzoek doen als je bloedverlies hebt? :roll:
Dan weet je in elk geval of de HCG-waarde hoog genoeg is.
Rhiannon
ja die datum zegt heel veel voor ons en eindelijk is het woord intake gevallen voor ons, en weten we een beetje waar we aan toe zijn!!
nog kleine 3 weekjes wachten voor de echo, het blijft spannend, hopelijk zegt het bloedverlies niks!!
Jippie ik denk dat als het ‘ernstig’ bloedverlies zou zijn evt wel, maar dit was heel weinig. Kan zo’n kleine bloeding zijn ivm het inbrengen van de progestan bv. Dus ik doe het er maar mee en ga niet bellen (had ook niet gekund overigens want ze zijn elke ochtend maar 1 uurtje bereikbaar
Sophie idd datum is zo prettig! Ik was helemaal opgelucht indertijd toen wij de brief kregen dat ze ons dossier hadden en we een afspraken hadden voor de intake. Valt een last van je schouders :mrgreen: net alsof je ‘ineens’ je zorgen voor het zwanger worden kunt delen/hebt overgegeven. Ik wacht idd braaf op de echo en mocht het me tussentijds teveel worden of ik krijg weer (meer) bloedverlies is mijn verloskundige dichterbij dan het ziekenhuis. Komt goed, wat er ook gebeurd.
Sophie Als je eenmaal een datum weet, kun je gaan aftellen. Dan kun je er echt naar toe werken, je voorbereiden en stiekem gaan fantaseren. Hopelijk weet je op 15 september dan eindelijk wanneer je kunt beginnen. Zo snel mogelijk zou het leukst zijn. :thumbup: :thumbdown:
Jippie
wist jij nou van iemand hoe lang de wachttijd was in amc?
zoek icsi is wel weer een andere lijst volgens mij :think:
Sophie Een vriendin van mij heeft IVF in het AMC gedaan. Er waren toen helemaal geen wachtlijsten, maar dat is alweer paar jaar geleden. Ik denk dat het voor zoek-ICSI weer anders is. Kun je het niet ergens op internet nakijken?
Nee de wachttijd voor ivf staat alleen voor de poliklinieken en dat is 2 weken. Nou dat klopt dus niet wij hebben voor de eerste intake daar ook weer 3 maanden moeten wachten :?
he rhi, wat frustrerend zo’n onzekerheid. Maar inderdaad komt het erg vaak voor en is het gewoon allemaal oke!
Inderdaad Jippie, is het zeke goed om eens goed te volgen. Voorheen heb ik het wel met echo’s gehad voor die 1x iui maar toen alleen bloedprikken om te kijken of ik een eisprong had gehad.
De gyn die even mee kwam kijken zei dat 2x bloedprikken wel genoeg was maar de arts zelf wilde me toch een maand volgen om goed zicht te krijgen. Wel zo zorgvuldig natuurlijk.
Sophie, kun je morgen niet gewoon even bellen? Ik heb me voorgenomen om gewoon te bellen als iets me niet duidelijk is.
ah we hebben 15 sept. al de intake…heb nog wel even geduld hihi