Carenza
wat fijn dat je een terugplaatsing hebt en dat de cryo goed is ontdooit!!
succes met je wachtweken :dance:
maya
welkom terug :-*
jippie
dank je wel lieve schat vandaag nog drie weekjes :dance:
@Rhiannon wrote:
Goeiemorgen dames,
ik zie dat er weer flink wat ontwikkelingen zijn. Sterkte voor dames die op ‘moeten’ voor een nieuwe poging. En ik zie 4 eskimootjes die niet goed ontdooit zijn wat een enorme tegenvaller! Rennic stoppen door koorts oooh meis wat klte zeg! Ineke de volgende stap…meis ik hoop zoooo dat het jullie naar een kindje brengt! :- Jippie de eerste spuiten erin! :dance: Broed ze!
Heb erg weinig meegetikt want pfff wat is het (heeeerlijk!) druk met onze kleine vent hier. Dan nog heen en weer naar de gyn en Nijmegen. Maar het was het weer zooo waard! Vol ongeloof staarde ik eerst gisteren al naar een vaag positieve test van Kruidvat. Vanmorgen was hij al een stuk duidelijker en van het ziekenhuis mochten we al een beetje feest vieren. En ik…sta letterlijk met mijn mond vol tanden, bibberend op mijn stoel en vol van ongeloof en verwondering. Ons ‘slechte’ embryootje uit de vriezer wordt misschien een baby! :shock:
Ik hoop dan ook dat het hoop geeft voor de dames die nog staan of komen te staan voor een cryo-behandeling. Het kan, al geloof ik het zelf nog maar half!
Ondanks dat ik weinig schrijf lees ik regelmatig mee en wens ik jullie allemaal heel veel succes!
Rhi de duimen hebben goed geholpen zie ik, ben er helemaal stil van meis! tranen in onze ogen bij dit nieuws…
Voel je je ondertussen al wat beter? of is het wat erger geworden gezien hoe ver je bent? :-* :-* :-
Ik lees ook regelmatig hier even wat mee,
voor iedereen een knuffel hoor en veel succes en sterkte bij de behandelingen, jullie zijn echt powerwomen!! :-
Maya moeilijk he, ik heb zelf maar 1 x zo’n giga overstimulatie gehad (tweede keer waaruit Casper is ontstaan was zo’n randje overstimulatie met 18 goeie eitjes) daarna zijn ze een stuk voorzichtiger geworden en ik heb gemerkt dat mijn follikels langzame groeiers zijn. Dus eerst lijkt er niets tot weinig te gebeuren maar zien we er wel aardig wat. Pas bij rond de 10-12 mm gaan ze ineens harder groeien! Ieder lijf is weer zo anders dat maakt het volgens mij ook een heel moeilijk vakgebied. Maaaar idd jullie hebben nog cryo’s wie weet slaan ze aan of 1 van de twee en heb je daarna eerst een zwangerschap door te komen :thumbup: Succes!
Jippie helaas doet mijn ziekenhuis geen bloedtesten. Was het maar waar. Dan wist ik idd hoe hoog het was. Ik moet maar vertrouwen op de testen en mijn lijf. T’is overigens nog net een aprilbeeb met 30 april (oranjefuifje) maar ws wel weer ingeleid 2 weken voor die datum. Zal ik eind september wel horen bij de gyn.
Ineke, die natuurlijke cyclus geeft wel kansen. Anders zouden ze dat zeker niet doen. Vooral voor de dames met extreme overstimulatie een optie. :thumbup: Omdat het slagingpercentage lager ligt ‘krijg’ je als het goed is ook 6 pogingen ipv 3 en meen dat je verderop in dat proces afhankelijk van de resultaten zelfs nog over kunt gaan op ‘gewoon’ IVF. Laat het door je hoofd gaan en schrijf al je vragen op, hoe meer antwoorden je krijgt hoe beter je je besluit kunt maken. Net als met je tumoren. Wie weet is die vraag zelfs pas te beoordelen na 1 poging om na te gaan hoe ze erop reageren. En vwb puncties…wat Jippie ook al aangeeft dat wisselt zooo! Niemand is hetzelfde en iemand die eerst bv een helse punctie heeft gehad kan de keer daarna zelfs denken; eitje! Hopelijk op meerdere manieren Beste is om daar de ‘mannelijke aanpak’ te hanteren; niet druk om maken (zo makkelijk gezegt) tot je ervoor staat.
Sophie spannend hoor die 3 lange wachtweken voor jullie. Maar ik hoop dat het straks helemaal waard is geweest en het resultaat nog mooier wordt dan je je kunt voorstellen!
Heleen jij hier? :mrgreen: Thnx meis ja de duimen hebben zoooo goed gewerkt! Klinkt vreemd mss maar ik vermoed dat het beroerd zijn iets te maken heeft gehad met het innestellen oid. Voel me iig alweer stukken beter! :thumbup:
Rhiannon Ik dacht dat je gisteren ergens schreef dat je een bloedonderzoek had, omdat je testen aan de lichte kant waren. Heb ik dat verzonnen, zeker… :doh:
Heb ik idd om gevraagt in bij het ziekenhuis. Maar wilden ze niet doen. Ook een lichte test is volgens hen genoeg en bloedonderzoek doen ze alleen wanneer ze problemen vermoeden zoals bv buitenbaarmoederlijk. Aangezien dat bij mij door de operatie onmogelijk is, is dus ook een bloedtest uitgesloten. Dus je hebt idd goed gelezen
Rhiannon Oke, dan had ik het dus wel goed begrepen. Jammer dat ze geen bloedtesten doen in jullie ziekenhuis. Bij ons is dat wel standaard en daar ben ik toch wel heel erg blij om. Dan heb je naast je test een stukje extra bevestiging. Nou ja, dan nog maar even doortesten en kijken of de streepjes duidelijker worden. Dan weet je in elk geval of je HCG toeneemt!
:o idd doortesten dan maar ziet manlief al witjes wegtrekken :silenced:
:mrgreen:
psies jippie
en de arts gaat me minder eenheden puregon geven, omdat ik de vorige keer 24 follikels had… en veel mee puregon
nu hoopt ze dat ik er minder krijg…
komt helemaal goed…
erger als de vorige keer kan het toch niet worden hahahaha :lol:
Mloeska Bij mij is het ook steeds een heel gedoe. Constant heen en weer met de dosis Puregon en een wisselende werking. Hier even een lijstje:
1e IVF: 175 IE en 30 follikels
1e ICSI: 100 IE en maar vier follikels
1e ICSI tweede kindje: 150 IE en 40 follikels
2e ICSI tweede kindje: 125 IE, resultaat in september bekend.
Hoeveel heb je de vorige keer gespoten en hoeveel eenheden moet je nu?
ook lekker dan…
ik moest vorige keer beginnen met 150, en hebben ze tijdens de behandeling al afgebouwd naar eerst 100 en uiteindelijk moest ik 75 gaat spuiten.
dit ook omdat ik dreigende overstimulatie had…
na de terugplaatsing ook overstimulatie gehad…
nu moet ik beginnen met 100
zelf denk ik dat het nog steeds te veel is, maja ze bouwen het daarna maar af denk ik…
Rhiannon
ja hihi 3 wachtweken, maar dat vliegt vast zo voorbij hoor
heb gewoon lekker werk als afleiding en nog een super weekendje voor de boeg en dan is het alweer tijd voor de intake
ik hoop ook zo dat er nu eindelijk wat uitkomt
vind dat we wel lang genoeg gewacht hebben :mrgreen:
Hey Rhiannon, gefeliciteerd! Wat een supernieuws.
Maya, sterkte de komende tijd!
Wij hadden een megasnelle tp vanmiddag. We moesten er om 10 voor 3 zijn, met volle blaas en omdat ik voor de rit heen al even naar de wc was geweest, had ik een flesje water mee om bij te vullen. Dus tegen de tijd dat we bij het VU waren, ging mijn vriend over een hobbel en wist ik het; die zit megavol. Dus ik kwam klotsend binnenzetten om 5 over half 3 en zou me net met een roddelblad installeren maar ik mocht meteen door. Mazzel! Binnen 5 minuten zat alles erin en kon ik naar de wc! En nu die wachtweken door.
oeioei spannend Carenza!!!
:thumbup:
Carenza
succes met de wachtweken!!
stomme vraag misschien maar waarom moet je blaas vol zijn voor de tp?
dan ligt je baarmoeder mooier ofzo
of rechter
is in ieder geval wel heel irri… sta je op knappen, drukken ze ook nog een echo apparaat tegen je blaas hahahahha
aha vandaar
lijkt me lastig ja :?
Je blaas ligt als het ware achter je baarmoeder. Als je een volle blaas hebt, wordt je baarmoeder omhoog geduwt, waardoor je makkelijker een slangetje in kunt brengen. Ook is een uitwendige echo dan duidelijker. Tijdens de terugplaatsing wordt er bij ons gelijktijdig met het terugplaatsen een uitwendige echo gemaakt, zodat ze kunnen zien of het goed geplaatst is. Inderdaad erg leuk als je op knappen staat!
Vorige keer stond ik zo erg op knappen, dat ik mijn broek los had en niet eens meer kon lopen. Volgende keer maar iets minder drinken, geloof ik. :lol:
Jeetje wat veel geschreven!
Nou, de intake is geweeest…Vind het zo moeilijk om me er aan over te geven. Dat de arts-assistent wat hakkelend maar voorgeschiedenis opnoemt die ik hier en daar moet verbeteren helpt daar niet echt mee.
Maar moet er vertrouwen in hebben en het uit handen geven.
Er is nog een echo gemaakt waar mijn ‘eigen’, gyn nog even bij werd gehaald om supervisie te geven. ‘ja, deze mw heeft geen normale eierstokken, haha’ en er dan maar weer vanuit gaan dat het er inderdaad. (gezien de omstandigheden) verder wel goed uitzag rechts.
Links zowaar een follikel en dat is mijn goede kant. Maar…had gisteren echt geen zin om deze te benutten. Gebeurd me nooit. Vandaag maar. Hij was ca. 18mm gisteren dus is vandaag ook nog wel op tijd.
De wachtlijst is 3 maanden en ik kom er waarschijnlijk volgende week na de afspraak bij de oncoloog pas op. De arts vond het ook een goed iets om nog even met hem het over de risico’s te hebben.
Verder wilde ze nog een cyclusanalyse doen, maar dat valt gewoon binnen de wachttijd.
En daar zat ik dus onderweg naar huis al te berekenen hoe dit dan uit zou komen rond alle prive dingen heen.
Wat betreft de slagingskansen, heb ik nog even naar gevraagd.
Ze hadden de cijfers weer op een rij gezet en na 6 pogingen in eigen cyclus raakt ca. 1 op de 3 vrouwen zwanger.
In een grote poging zou dat 1 op 4 zijn. Dus in verhouding lijkt eigen cyclus iets meer kans te geven. We zullen het zien.
Waarschijnlijk dus zo rond december de 1e poging. pfff.
Nou, genoeg over mij! Rhi, alweer getest vanochtend?
Het was echt ernstig, ik moest zo nodig. En niet alleen dat… ik was nog gasserig ook, dus ik heb ze van tevoren gewaarschuwd. Vandaar dat het waarschijnlijk zo snel ging! :oops: :mrgreen:
Maar ik merkte zelf ook verschil. De vorige keer was mijn blaas niet zo vol en voelde ik dat slangetje naar binnen gaan. Nu heb ik echt niks gevoeld.