IVF/ICSI deel 14

Pff nicole, echt heel erg balen zeg. En dan ook nog drie maanden wachten. :hug: :hug:

Rennic Wat ongelooflijk kl*te, zeg! Nu weer een hele poos wachten… Sterkte! :hug:

He meiden,

Voel me wat egoistisch, lees veel mee. Typ heel af en toe iets over mijzelf…dinsdag hebben we de intake. Ik heb het er nog steeds niet aan toe maar we hebben geen keus.

Moeilijk hoor! Zal denk ik binnenkort toch meer gaan meeschrijven zodra het eenmaal begonnen is. Zal jullie nodig hebben. pfff. wat erg he?

Tot gauw.

liefs

Ineke

Ineke Succes met de intake dinsdag. Ik ben benieuwd wanneer jullie kunnen beginnen met IVF.

Kom je dinsdag op de wachtlijst, of stond je daar al op?

Hoe is het met iedereen?

Hier zit de eerste Lucrin-injectie er weer in. Dus nu zijn we officieel van start gegaan.

Spannend, hoor!!!

He Jippie.

Spannend!

Hoe is het met jullie prachtige dochter?

Nee, sta nog niet op de wachtlijst. Hoorde laatst dat die er momenteel niet zou zijn voor ivf in eigen cyclus in het umcg. We horen het dinsdag wel.

Rennic

wat onwijs kl*te zeg sterkte met wachten :hug:

jippie

fijn dat jullie weer begonnen zijn, duimen voor een mooi resultaat straks

ineke

succes met de intake dinsdag :thumbup:

dinsdag nog maar 3 weken :dance:

we zijn lekker een weekendje weggeweest…naar hotel houten…echt super de luxe prachtig hotel :thumbup: heerlijk genoten weer ff bijgetankt!!

over 2 weekjes weer een luxe weekendje weg…

ach ja van dat wachten moet je toch van leuke dingen genieten :mrgreen:

Ineke Alles gaat goed met onze meid, hoor! Ze wordt al zo groot, geen baby meer te bekennen.

Hopelijk mogen jullie dat ook snel meemaken.

Ik weet niet of er wachtlijsten zijn voor IVF in eigen cyclus, ik geloof dat die eerst zo’n 2-3 maanden waren.

Voor IVF/ICSI is de wachttijd ongeveer 5-6 maanden.

Sophie Fijn dat jullie zo’n leuk weekend hebben gehad. Dan heb je het wel getroffen met het weer!

Op naar het volgende uitje!

als het goed is zijn de wachtlijsten van ivf/icsi terug gegaan naar 2 tot 3 maand in het umcg. Wij willen graag een 2e en heb even geinformeerd hoelang het ongeveer kan duren voor we weer van start mogen. We hebben 30 september onze intake gesprek en hopelijk mogen we eind november al van start…

Groetjes knuffeltjes.

ps Alle meiden. wil jullie veel succes wensen met jullie behandeling…

He knuffeltje, fijn dat er nog iemand is vanuit het umcg…we horen het morgen wel. In eigen cyclus zal het waarschijnlijk sneller kunnen.

In september gaan we nog lekker even ca. 14 dagen naar Frankrijk dus dan misschien oktober?

Ook afhankelijk van ons gesprek met de oncoloog natuurlijk.

Inderdaad leuke dingen doen is zooo belangrijk.

Jippie, fijn dat het goed gaat allemaal. Hopelijk dan binnenkort een broertje of zusje! Dat zou natuurlijkhelemaal geweldig zijn.

Ik heb nu alleen nog maar in mijn hoofd dat er heeeel misschien wel 1 kindje zal komen…

Zal wat klusjes in huis gaan doen. (1vrije dag na 6 dagen werken).

Goeiemorgen dames,

ik zie dat er weer flink wat ontwikkelingen zijn. Sterkte voor dames die op ‘moeten’ voor een nieuwe poging. En ik zie 4 eskimootjes die niet goed ontdooit zijn :frowning: wat een enorme tegenvaller! Rennic stoppen door koorts oooh meis wat klte zeg! Ineke de volgende stap…meis ik hoop zoooo dat het jullie naar een kindje brengt! :- Jippie de eerste spuiten erin! :dance: Broed ze!

Heb erg weinig meegetikt want pfff wat is het (heeeerlijk!) druk met onze kleine vent hier. Dan nog heen en weer naar de gyn en Nijmegen. Maar het was het weer zooo waard! Vol ongeloof staarde ik eerst gisteren al naar een vaag positieve test van Kruidvat. Vanmorgen was hij al een stuk duidelijker en van het ziekenhuis mochten we al een beetje feest vieren. En ik…sta letterlijk met mijn mond vol tanden, bibberend op mijn stoel en vol van ongeloof en verwondering. Ons ‘slechte’ embryootje uit de vriezer wordt misschien een baby! :shock:

Ik hoop dan ook dat het hoop geeft voor de dames die nog staan of komen te staan voor een cryo-behandeling. Het kan, al geloof ik het zelf nog maar half!

Ondanks dat ik weinig schrijf lees ik regelmatig mee en wens ik jullie allemaal heel veel succes! :pray:

ff weer een update…

gisteren gesprek gehad met onze arts…

zelfs zij baalde dat onze cryo’s het niet gehaald hadden…

en of we alweer klaar waren voor de volgende poging, nou liever gisteren dan vandaag…

dus de eerst volgende menstruatie weer aan de pil, dan 5 okt weer beginnen met de decapeptyl, 19 okt puregon, en 28 okt de eerste fol. meting!

Gaat allemaal best snel weer gelukkig! :slight_smile:

mloeska wat fijn dat jullie weer door kunnen zonder wachtlijsten! Die verse embryootjes hebben het vaak beter naar hun zin doordat ze minder hebben hoeven doorstaan dan ingevroren. Heel veel succes! :pray:

ja psies…

ik zie alleen zo tegen de punctie op…

de eerste keer heeft me echt heel veel pij gedaan, k ging door een hel!

maja, alles voor het goede doel he…

en daabij komt… nu gaan ze er 2 terugplaatsen!!! :dance:

Oooh das fijn 2 terug! Deden wij ook altijd bij verse pogingen. :thumbup: En heeft ons 2 x een ‘eenling’ opgeleverd.

Maareuh elke punctie is weer anders hoor. Je kunt evt vragen of ze wat dormicum heet dat geloof ik, voor je hebben voor de avond ervoor en de ochtend. Een betere nachtrust krijg je dan en je bent wat duffer zo voor de punctie waardoor de pijnstilling evt ook wat beter aanslaat. Ik heb het altijd moeten doen met 2 spuitjes pijnstilling of soms 1 als er niet heel veel eitjes waren en deed daar dan zelf Bach Bloesem Rescue bij tegen de stress. Zou je ook nog kunnen proberen. Hopelijk gaat de komende punctie straks een stuk beter! :pray:

Goeie ontdooiing, we mogen vanmiddag voor terugplaatsing! :dance:

rhiannon

GEFELICITEERD wat super, geeft de burger weer moed :dance:

mloeska

fijn dat je weer zo snel kan beginnen :thumbup:

Jaaa Carenza!! Ophalen en broeden daarna! :dance:

thnx Sophie, hopelijk komen er de komende tijd nog meer (cryo-)babies bij hier! :thumbup:

hi meiden, hier ben ik weer! Heb de afgelopen weken al wel weer meegelezen. Jeetje wat een drama’s allemaal zeg! Dikke knuffel voor Marka, Mloeska en Rennic :hug: :hug: :hug:

Maar gelukkig ook weer goed nieuws vandaag. Rhiannon, GEFELICITEERD!!! geweldig! dat is nog eens een verrassing :smiley:

En carenza, jij ook gefeliciteerd! lekker broeden de komende twee weken.

En niet te vergeten de felicitaties voor Malky: geweldig dat jullie nu een mooie zoon in jullie armen kunnen houden!!

Jippie, je bent alweer helemaal in the running. Ik duim heel hard voor jullie dat het deze keer weer eens het gewenste resultaat oplevert :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Purpled, hoe is het nu met jou?

Ineke, hoe was je intake? heavy dat jullie er nu toch aan gaan beginnen. Maar ja, je kunt het ook niet eeuwig uitstellen (zegt mijn hubbie altijd als ik weer eens opper om nog een maandje te wachten…). Ik hoop voor jullie dat de behandeling soepel zal verlopen en natuurlijk op een positieve test en 9 maanden dikke buik :thumbup: :thumbup:

Wij zijn vanochtend voor een gesprek naar het zh geweest. De afgelopen tijd was best zwaar, omdat hubbie zich voor het eerst begon te realiseren dat het bij ons misschien wel eens helemaal niet gaat lukken. Gelukkig hebben we er wel veel over kunnen praten. Met mijzelf gaat het wel wat beter. Ik ben eindelijk aan het toegeven naar mezelf dat er ook echt wel voordelen zitten aan ongewenst kinderloos blijven. Ik zie dat maar als eerste teken van acceptatie. Maar het dubbele is dat we natuurlijk nog wel gewoon twee emmies in de vriezer hebben met goeie kans op ontdooiing, dus we mogen de hoop niet opgeven. Vandaag hebben we afgesproken dat ik in ieder geval de volgende tp progestan ga gebruiken (omdat ik de vorige keer al zo snel bruinverlies had na de tp). Daar ben ik wel blij mee. En mocht het niet lukken dan kunnen we nog kiezen tussen LEO (wegbranden van eicellen in de eierstokken om overstimu te voorkomen > gaan we sowieso niet doen), ivf in eigen cyclus (doen ze een proef mee, lage slaagkansen) en nog maar gewoon een keer proberen en dan hopen dat ik geen overstimu krijg. Niet echt aantrekkelijke opties dus, maar het is nu in ieder geval duidelijk. En de gyn zei aan het einde ook nog: maar jullie kunnen natuurlijk ook gewoon nog zwanger raken van een tweeling en dan zijn al die opties niet nodig! Dat is natuurlijk ook zo. Ook al is het een heel klein kansje, het is er wel een. De cryo sgaan we waarschijnlijk volgende maand al doen en dan willen we voor die tijd beslissen of we daarna nog verder gaan of niet, moeilijk hoor…

Nou, heel verhaal weer. De komende tijd schrijf ik hier weer gezellig mee!

liefs maya

Maya Fijn dat je er weer bent. Ik heb je toch wel gemist, hoor! :-* Inderdaad wel erg moeilijk als je met je angsten geconfronteerd wordt. Soms dreunt de werkelijkheid er ineens in. Ik heb er nog nooit van gehoord dat ze een LEO doen als je constant overstimulatie hebt, maar op zich wel logisch. Is eigenlijk dezelfde reden als bij PCOS. Wel een goed plan om de volgende keer Progestan te gaan gebruiken, zeker als je meteen na de tp bruinverlies krijgt. Misschien is dat net het ene zetje wat je nodig hebt! Hopelijk mag de volgende cryo-tp in een zwangerschap resulteren!

Rhiannon Wat super, gefeliciteerd! Ik had gisteren al her en der op het forum gekeken of je de uitslag van het bloedonderzoek al had. Had je een mooie HCG-waarde? Hopelijk mag je zwangerschap voorspoedig verlopen. Ben je nog in april uitgerekend of in mei?

Carenza Joehooee, ook al goed nieuws! Veel succes met de terugplaatsing vanmiddag en sterkte voor de wachtweken!

Mloeska Fijn dat jullie zo snel alweer mogen beginnen en dat je niet met een wachtlijst zit. Een punctie kan per keer inderdaad verschillen. Ik heb er nu drie gehad. Twee keer met ontzettend veel follikels (ongeveer 30) en één keer met maar vier (daar is onze meid uit ontstaan). Het scheelt al een heel eind als je veel minder follikels hebt, want dan is het zo klaar. Was echt een makkie met maar vier, vond ik. Even knipperen met de ogen en klaar. De ene keer zijn je buik en eierstokken gevoeliger dan de andere keer, het scheelt soms ook welke arts je hebt, hoe je eigen stemming is, enz. Dus niet teveel tegenop kijken, hoor!

Ineke Jij hebt vandaag de intake voor IVF in eigen cyclus, toch? Succes!

Knuffeltje Ik hoop voor je dat je in november ook weer mag beginnen.

Kom je tegen die tijd hier ook meekletsen?

Sophie Weer even een knuf voor jou!

Wauw rhiannon, wat super zeg. Onwerkelijk he, die streepjes die aan moeten geven dat er iets gaande is in je lichaam! Geweldig!

Oh…en dan lees ik over puncties! Ik ben echt niet kleinzerig maar dat lijkt me toch zo erg! En dan heb ik ook nog eens allemaal littekenweefsel op mijn eierstokken en daardoor extra gevoelig.

Bij ivf in eigen cyclus doen ze in principe GEEN pijnstiling geloof ik, nou, dan moeten we het daar ook maar even over hebben!

Gek he, dat het zo wisselend is per ziekenhuis.

UMCG doet als 1 van de weinigen in eigen cyclus, lees inderdaad ook veel over lage slagingskansen. 2 van de 6x moet je ongeveer vanuit gaan dat het tot een terugplaatsing komt. Maar dat zijn ook maar percentages natuurlijk.

Voor mij vind ik het wel ‘fijn’, dat het zo natuurlijk mogelijk is en de eierstokken zo min mogelijk gestimuleerd worden. Ze weten niet of dat effect zal hebben op groei van de tumoren…ze denken van niet. pfff.

Super Carenza! Lijkt me ook zoo spannend om op die uitslagen te wachten! maar positief gelukkig!