Nee, vandaag moet ik bellen of we dinsdag naar het VU kunnen. Om half 3 weet ik meer!
mloeska, kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt. Als het mij zou gebeuren, zou het wel een mokerslag zijn, want ik wil geen ICSI meer doen. Dan zou er niets meer zijn. (we hebben dus besloten om gewoon 1 rietje te laten ontdooien nu, van de 3 die we nog hebben) Brrr. Nee, dat zou ik een eng idee vinden.
Ikke, wat een prachtige banner, gefeliciteerd! Hoe gaat het met je?
Mloeska Lucrin hoef je niet in de koelkast te bewaren, dat is al op kamertemperatuur. Deca, Puregon en Pregnyl moet wel in de koelkast en dan helpt het inderdaad als je het er een halfuur van tevoren uit haalt.
Grappig, want ik zie het juist andersom. Ik ben altijd heel blij als een behandeling en een terugplaatsing door kan gaan. Mislukt het, dan hebben we in elk geval een goede kans gehad. Als een behandeling afgebroken wordt, heb ik er juist veel meer moeite mee. Omdat je dan al bent begonnen, alle moeite is voor niks geweest en er is een kans verspild, waarna je weer moet wachten en opnieuw het circuit in moet. Dat vind ik moeilijker. Zo zie je maar dat iedereen er weer anders mee om gaat.
Ikke Heel herkenbaar, je zult nog veel van die momenten krijgen. Vooral als je kindje er is, dat hadden wij tenminste wel.
Carenza Ik hoop dat dinsdag de terugplaatsing door kan gaan. En als ze nou geen plek hebben?
Net gebeld en we mogen mee in deze ronde! Jahoe! Maandag ontdooien en dinsdag bellen wanneer we kunnen voor de tp.
Oh jee, vanavond weer een spuit zetten. Die stomme ampullen weer openbreken en een vat vol naar binnen spuiten (vergeleken met de decapeptyl en die andere (ben naam kwijt) vind ik de pregnyl altijd zoveel om naar binnen te spuiten, brrrr). Ik ben het verleerd! :eh:
Carenza Fijn dat jullie deze ronde mee kunnen doen! Hopelijk dinsdag een terugplaatsing, spannend weer!
Ik weet niet hoeveel eenheden Pregnyl je moet spuiten. Als je 10.000 IE moet spuiten, hoef je dat niet met twee ampullen vloeistof te mengen, dan kun je twee ampullen poeder met één ampul vloeistof doen. Dat scheelt al een eind!
Ik heb 1 ampul poeder met 1 ampul vloeistof. Reminds me, het poeder zag er niet uit als poeder maar als een klont, tja, uh, substantie. Het viel niet los door de ampul i.i.g. Hoort dat zo?
Het poeder is meestal compact, je kunt het niet als poeder heen en weer schudden. Dat is normaal, hoor.
Zodra je de vloeistof erop spuit, lost het op.
Klopt, heb voor de zekerheid maar ff snel ziekenhuis gebeld. Mijn vriend is altijd ‘in charge of’ de spuiten geweest, ik hoefde ze alleen maar mijn buik in te duwen en leeg te spuiten, vandaar dat ik het niet wist.
Hij zit erin! Natuurlijk zat die afsluitdop weer in de weg, irritant ding. Leegspuiten voelde ik eens een keer niet, waardoor ik nu natuurlijk weer twijfel of het wel goed ging, haha, hoezo neuroot? Pfff. Nu dinsdag afwachten en dan weer twee weken spanning. Foei. We gaan aan het eind van die twee weken toevallig op vakantie, alsof we het zo hebben gepland. Ik hoop met goed nieuws.
Afsluitdop? :think:
Carenza,
Spannend weer. Hopelijk gaat het ontdooien goed en kunnen jullie straks met zijn vieren op vakantie.
Malky,
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.
Mloeska,
Jeetje wat ontzettend k*t dat geen van de vier cryo’s het overleefd hebben zeg. :hug: Gaan jullie nu direct weer starten met een nieuwe poging?
Rennic,
Waar in jullie poging zitten jullie nu?
Jippie,
Mag je ook al bijna beginnen met spuiten?
Ik mag vandaag beginnen met lucrin spuiten. Joepie :roll: Ben al zo chaggie laatste tijd. Hoop niet dat het erger wordt met de lucrin :shifty:
De verhuizing is iets uitgesteld. 25ste krijgen we sleutel en het weekend van de 5de gaan we dan over als het goed is. Hopelijk verloopt dat allemaal soepeltjes
Purpled Ik moet zondag met de Lucrin beginnen, de Puregon komt er op 4 september bij. Jij loopt drie dagen voor op ons schema. Jammer dat jullie pas de 25e de sleutel krijgen. Moest de woningbouw nog het een en ander in het huis doen? Verder alles al ingepakt?
Bleeh, ik ben al de hele dag misselijk. Zal wel door het weer komen, dat heb ik wel vaker als het zo warm en benauwd is. Hopelijk duurt het niet lang meer voordat het afkoelt, maar op Buienradar is hier nog geen onweer in aantocht, jammer genoeg. Mijn schoonouders nodigden me voor vanmiddag nog uit voor een bbq. Dan ga ik wel even voor de gezelligheid langs en dan eet ik thuis, moet niet aan een hamburger of saté denken op het moment. :silenced:
Jippie,
Bah misselijk zijn is niet zo fijn. Hopelijk voel je je snel beter. Hier is het ook nog steeds takkewarm en van mij mag het ook wel afkoelen (regen, storm… mag allemaal ). Ik kan er namelijk heel slecht tegen.
De woningbouw moest nog wat kitrandjes vervangen en er zou nog een schoonmaakbedrijf langskomen. Wel stom dat dat zoveel langer moet duren :thumbdown:
Purpled Dat duurt dan inderdaad wel erg lang, zoiets moet in 1-2 dagen toch wel af zijn? Als er vanalles moet worden gerenoveerd, dan is het een ander verhaal natuurlijk. Ik kan ook heel erg slecht tegen zulk weer. Ik heb op zich nog niet zo veel problemen met warmte. In Griekenland had ik namelijk nergens last van. Maar meer het benauwde en vochtige, daar word ik vaak beroerd en misselijk van. Hopelijk koelt het snel af!
he ik baal :thumbdown: en ik ben boos :evil:
Mijn hubby heeft een zonnesteek!!! :shock: Dus dat betekent koorts :thumbdown: En nu??? Moeten we nu stoppen? Ik ben nu een week met de Lucrin bezig en zondag komt de gonal erbij. Morgen zouden we de uitslag van het zaadonderzoek krijgen, maar dat is nu natuurlijk niet relevant.
Ik ben boos omdat mijn man zielig aan het doen is en alleen aan zichzelf nu denkt en niet aan de gevolgen. Ik ben boos omdat hij gisteren zo weinig in het water is geweest en te weinig water heeft gedronken en ik ben gewoon boos dat het nu gebeurd!!! :evil: :twisted:
$#@^&&% grrrrrrrrr
En dan verwacht hij ook nog medeleven van me…sorry maar dat kan ik nu niet opbrengen hoor…snik
Sorry even voor deze klaagzang, maar wil de boosheid en teleurstelling kwijt…maar lukt nog niet erg…
Rennic Gatverdamme, zeg… Dit moet je nu niet hebben! Ik ben ook zo bang dat hub de komende weken koorts gaat krijgen, op zijn werk zijn al veel mensen ziek. Probeer de koorts zoveel mogelijk te onderdrukken met paracetamol, dan blijft de schade misschien beperkt.
Ik zou wel doorgaan met spuiten en voor de zekerheid voor de punctie nog een zaadonderzoek laten doen. Als er dan geen zaadcellen in zitten, kun je de behandeling nog voor de punctie afbreken en kost het je misschien geen kans. Wel flink klote dan, maar dan hou je nog een behandeling te goed. De effecten van koorts zijn vaak 3 maanden zichtbaar, dus dan zou je pas over 3 maanden opnieuw kunnen beginnen.
Overleg anders morgen even met de gyn, misschien dat zij nog een goed advies hebben.
Ik hoop dat het allemaal een beetje meevalt. Dikke knuffel! :hug:
Bedankt Jippie.
Ik heb inderdaad al overleg gehad. Ze kunnen het niet 100% uitsluiten dat er schade ontstaat. Wil je dat dan moet je het inderdaad 3 maanden uitstellen Wat een tegenvaller. We kijken het aan en beslissen morgen wat we doen. Waarom moet dit nu gebeuren?! Vooral ook omdat het onze laatste poging is.
Wat zou jij doen jippie?
Ik zou het doen zoals ik schreef. In eerste instantie doorgaan en dan over 1,5 week nog een zaadonderzoek doen. Zitten er genoeg zaadcellen in, dan doorgaan. Als er te weinig in zit, dan de behandeling voor de punctie afbreken.
Onze verzekeraar CZ telt een behandeling al als je met de hormonen bent begonnen. Maar ons ziekenhuis gaf de vorige keer aan dat ze in zulk soort gevallen mensen tegemoet komen en een behandeling niet rekenen. Ik zou niet zonder verder onderzoek doorgaan en het risico nemen, want dan heb je misschien hetzelfde als wat wij in januari hadden. Hub had toen ook koorts gehad en na de punctie bleek er geen enkele zaadcel in te zitten. Dat risico zou ik niet nemen, zeker niet als het je laatste behandeling is!
jippie bedankt!
Ik vrees dat wij het gaan afbreken. maar dat beslissen we morgen.
Succes met je beslissing! :hug:
We hebben het inderdaad af laten breken. Ik moet nog wel een week de lucrin spuiten. Maar helaas…we moeten minimaal 3 maanden wachten.
Hub heeft echt hoge koorts. momenteel zelfs 39.2 en dat is dan nog niet eens de piek want de is tussen 1700 en 1900 uur.
Ik ben helemaal lamgeslagen en moe. Zo verdrietig, want het kwam allemaal zo goed uit nu. Ik ben namelijk vanaf 1 september werkeloos geworden en ik dacht, dit moet zo zijn, dan kan ik me volledig op de IVF/ICSI richten…en nu dit.
Maar goed…we mogen nu tenminste nog een keer. Als het volgende week was gebeurd dan hadden we denk ik door moeten gaan.
Ik zal jullie nog wel volgen, maar niet aktief even meeschrijven.
Succes allemaal!!! Ik zal heel hard voor jullie duimen dat alles goed mag gaan!!!
Groetjes Nicole