IVF/ICSI deel 14

Rhi je weet het he? we denken aan je/jullie, als je wilt kletsen weet je me/ons te vinden hele dikke knuffel :hug: :hug: :hug:

Ondanks dat ik hier weinig meeschrijf, ben ik in gedachten toch bij jullie en probeer ik af en toe hier wat bij te lezen.

Alhoewel de behandelingen bij ons dus uiteindelijk toch tot een zwangerschap hebben geleid, denk ik nog vaak terug aan die belastende periode. Daarom wil ik jullie ook allemaal sterkte en veel succes toewensen !!

Goedemorgen.

Inderdaad een zware dag zo maya…blijft zo dubbel allemaal he? Wij gaan in december met de fam. in een kampeerboerderij. Erg gezellig maar erg confronterend natuurlijk. Wij zijn de enige van de 4 kinderen zonder kinderen…dus dat betekent omringt te worden door 7 kleinkinderen van 7 tot 1 jaar…maar het zijn schatten en we kunnen er toch ook wel van genieten.

Maar…ik ben vandaag blij. Hoe blij kun je zijn door de aankoop van een fel-groen windscherm dat precies bij mijn handdoekjes, melanine bordjes en campingstoelen past! haha, heel blij dus! Heerlijk die voorpret!

Nu nog even de slaapkamer poetsen, kan dat ook weer van mijn lijstje. Vanmiddag weer late dienst…nog 3 te gaan voor de vakantie.

Morgen naar de oncoloog…

Fijne dag allen. Jullie zijn zo lief!

:-* Heleen.

Ineke dubbel he zulke voorpret. Hoop dat er snel een jaar is waarbij jullie ook incl kids meegaan! :-*

Hier proberen we ook wat vakantievoorpret te ontwikkelen. Nu is alleen het wachten op de toestemming van manliefs werk. Pas dan ga ik ook echt los met regelen etc. :mrgreen:

Oh ben niet echt vooruit te branden. Net wel snel even een paar boodschapjes gedaan straks als meneer ligt voor zijn middagdutje wat suddervleesch opzetten. Piepers jassen en koken. Maar dat ik er echt zin aan heb. Dat krijg ik ervan als ik mijn halve voorraad (annex rommel :silenced: ) kast leeghaal en weer moet inpakken. Weer eens wat overdatum spul eruit gegooit. Paneermeel (wanneer gebruik ik dat? :shock: ) van het mooie jaartje 2007… :shifty:

Toch fijn dat jullie zo goed zijn in het genieten van de kleine dingen in het leven. Een groen windscherm, wow! :mrgreen: en eindelijk wat meer ruimte in je keukenkastje zonder die paneermeel, dat ruimt lekker op :smiley:

Mijn kamergenoot vroeg net nog hoe ik het vond zaterdag op de bruiloft (die van die jaloerse vrouw waar ik vast al eens over verteld heb, stond heel hard te kraaien toen ze de baby van mijn andere collega zag, oh, ik erger me echt groen en geel aan haar. Moet ik niet doen, weet ik wel, maar sommige mensen… :wall: ) en ik heb maar eerlijk gezegd dat ik het eigenlijk niet trok om tussen twee gezinnen te zitten. Dat begreep hij wel zei hij (valt dan weer mee). Ik probeer maar zo open mogelijk te zijn over hoe ik me voel. Dan wordt er misschien nog af en toe rekening met me gehouden.

Jippie, hoe gaat het nu? nog steeds zo moe? Gelukkig mag je bijna aan de puregon. Dan gaat het vast weer beter.

Carenza, spannend joh! houd je het nog een beetje uit op het bankje?

Ikke, dankjewel :-* . Ik ben echt nog steeds heel blij voor je dat je nu zwanger mag zijn. Jouw voorbeeld is een van de weinige dingen die mij nog hoop geeft.

Nou, ik ga weer aan 't werk. Heb 't eigenlijk hartstikke druk, maar was even toe aan een pauze :oops: .

doei! x maya

Hoi meiden,

Ik hoop dat iedereen het naar omstandigheden goedmaakt. Ik heb net een beetje bijgelezen, maar mijn hoofd staat nergens naar. Ik ben moe, mijn buik rommelt enorm en ik heb zooooo zwaar het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Die eerste week in de twee wachtweken vind ik eigenlijk wel appeltje eitje, maar die tweede… komt het bloed en zo ja wanneer en hoe heftig en en…

Afijn, ik ben altijd een miep als ik ongesteld moet worden, dus het zal ongetwijfeld zover zijn. Ik baal er wel van, had stiekem een beetje gehoopt dat ik onze vakantie in Frankrijk met een dikke vette + zou beginnen. Maar goed, ook nuchter genoeg dat met mijn 5% kans dat wel heel veel mazzel zou zijn.

Ik ga zo maar even pitten op de bank met het Kleine Huis op de Prairie in de DVD (heerlijke jeugdsentiment, maar ik val er zo bij in slaap).

Groetjes, Carenza

OH Carenza, hoop dat het toch zwangerschapshormonen zijn…het kan hetzelfde voelen. (dat weet ik dan weer wel als ervaringsdeskundige!).

Rhi, paneermeel??? :think: Ik heb nog wel custardpoeder uit 1997 ofzo. haha.

Zo, nu gauw weer aan het werk…

oh ja, dat ergeren aan mensen…heb ook van die collega’s! Heb er laatst een stuk over gelezen en het is wel zo dat wanneer je je aan iemand ergert je continue naar bevestiging zoekt bij die persoon. Zo van, zie je wel…had ik wel weer verwacht. Zo heb je weinig ruimte meer over.

Maar ja…om nu alles volgens de boekjes te doen…ik doe het in ieder geval niet. :hand:

(daarbij komt dat ik ook echt niets positiefs kan vinden bij diegene…wel heel erg he, haha).

Gats Carenza, balen dat je je zo voelt. Hopelijk zal het niet je vakantievreugde verknallen. Blijf hopen dat je wat extra’s te vieren hebt. Vind beide wachtweken naatje, want dan moet je wachten…brrrr.

Geduld is niet mijn sterkste kant :silenced:

Vakantie hier gaat definitief niet door evt oktober mss we zullen het wel beleven. :shifty:

Ineke foute feromonen…daarom klikt het ws niet of zo. Soms is dat nu eenmaal zo kun je accepteren en beleefd om blijven toch? Heb regelmatig met collega’s gewerkt die ik eigenlijk helemaal niet mocht. Ook buiten het werk niet, maar gelukkig lukt het met de meesten wel als ik eenmaal ook de leuke kanten zag. Ik ben zo’n slechte notoire mailer op het werk en houd zo ook een beetje de sociale kant bij. Eens vragen hoe het met vrouw/man/kids etc is. Vonden niet al mijn werkgevers altijd leuk, maar het heeft wel heel mooie werkcontacten opgeleverd en 1 x heeft het me aan het einde van een project zelfs gebak voor de hele afdeling opgeleverd :lol: Bij dat project waren ze sowieso wel blij met me omdat ik de contacten tussen interne mensen en externe onderhield.

Maar soms…had ik er die ik wel kon schieten… :silenced:

Daar kon ik op ‘werkvlak’ nog wel mee omgaan maar die zou ik never nooit niet mee de kroeg invragen.

Oh ik heb vandaag amper wat uitgevroten. Wasje gedraait en eten gekookt that’s it. Kleine man heeft iig wel genoten van het eten want hij wilde geen eigen stukjes aardappel maar wel hapjes van papa’s bord :inlove: Dat zijn dan wel weer van die dingen die me de dag doorhelpen. En papa heeft ook niet geklaagt over het eten ondanks dat hij niet van gekookte aardappel houdt. 8)

He meiden,

Carenza dat is moeilijk he die onzekerheid…ik :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: voor je

Jippie, hoe gaat het met het prikken van de lucrin? Valt het mee? Ik las wel dat je erg moe bent. En jij gaat dus puregon prikken? Wanneer begin je daarmee? Hopelijk gaat het dan beter.

Ik werd dan eigenlijk juist moe van de Gonal. Je lichaam moet dan veel meer aanmaken en heeft dus meer energie nodig.

Succes verders.

Rhi, weer volop hier aan het kletsen. Is het nu echt doorgezet?

Jammer zeg dat dit niet gelukt is. Maar zoals altijd weet je het weer mooi te verwoorden. Dat met dat rugzakje is zeker waar! :-

Maya, dat is inderdaad een heftig dagje! Ik ga over 2 weken op kraamvisite van het 2e kindje van ons zwangerschapsclubje. En alle andere meiden met kindje(s) komen ook. Best confronterend!! Vooral omdat ik de enige ben die nog niet in verwachting is van een 2e kindje :?

Ik was trouwens ook altijd eerlijk over mijn gevoel en de gang van zaken. Ik voelde me daar toch altijd het beste bij. En de anderen weten dan ook hoe het ervoor staat.

Ineke, succes bij de oncoloog morgen! :-

Hier gaat het redelijk. Jorn is ook erg ziek geweest. Heel hoge koorts met stuipen en dat was niet zo fijn. Ook antibiotica gekregen en dat is niet leuk om te geven!!! :cry: Met z’n 2en moesten we dat doen. Zielig joh!

Maar goed, hubby heeft ook heel hoge koorts gehad en dus is de beslissing goed geweest om de IVF/ICSI uit te stellen. Ik hoop voor het eind van dit jaar nog wel!

12 september ga ik voor gesprek met de fertiliteitsarts.

Ik ben nu wel heel moe en de ongi komt ook nog niet echt volgens mij. Maar goed…wachten, wachten wachten… :roll:

Fijne avond allemaal

Sjees Rennic koortsstuipen zelfs. :cry: Hopelijk gaat het dit jaar nog lukken. Ook veel succes (en plezier!) met het kraamschudden. Lastig idd om gesprekken te hebben over kids. Maar eerlijkheid duurt het langst. Het lastigste vond ik altijd om gesprekken te hebben over zulke emoties en dan niet te huilen. En als dat wel lukte knaagde er zo’n stemmetje of ze wel ‘zagen’ hoe gevoelig het lag juist omdat ik niet hoefde te huilen. Lekker dubbel allemaal. :silenced: Heb je voor Jorn wel een spuitje erbij gekregen voor de antibiotica? Ellendig om je kleine mannetje dan zo te moeten zien. :hug:

Hier is het juist aan het afnemen het bloedverlies. Neem haast maar aan dat het dus echt ‘klaar’ is en ik woensdag te horen krijg dat ik ook weer mag wachten op mijn cyclus. Of er zit nog wel iets en ik mag medicijnen bij de gyn ophalen of onder het mes. Dat laatste zie ik absoluut niet zitten iig dan wacht ik nog wel even af hoe het loopt. Zolang ik geen koorts etc krijg mag je geloof ik ook afwachten.

Zo nu zo even koffie zetten. Heb nog een heerlijk stukje cake uit Duitsland erbij :drool: dat is wel even genieten!

Zo rhi, wat actiever vandaag? Mis je je betaalde werk eigenlijk ook?

Nou, de oncoloog heeft me toch wel gerust kunnen stellen hoor en me een peptalk gegeven! Kans op kwaadaardigheid bij borderlinetumoren is ca. 1%! Het verwijderen is nodig wanneer de groei voor problemen zorgt. En de tumoren moeten er natuurlijk wel steeds uit om te kijken i.v.m. kwaadaardigheid.

Voor nu is hij toch nog belangrijk om eitjes te geven.

Hij gaat nog even overleggen met de gyn en belt me vrijdag terug. Maar verwacht niet dat dan opeens wel wordt besloten om hem eruit te halen. Dit idee kwam natuurlijk van mijzelf en mijn neurotische hersenspinsels…

Dus nu mijzelf overgeven aan de ivf! Sorry dat ik verder niet uitgebreid reageer, wil nog even in de zon zitten met een tijdshriftje. vanavond weer late dienst…

liefs

Ineke

Ineke Fijn dat er geen reden tot bezorgdheid is en dat je veilig met de hormonen voor IVF kunt beginnen. Zeker een hele geruststelling?

Rhiannon Ik hoop dat alles er weer goed uitziet en dat je de volgende cyclus met de volgende cryo-terugplaatsing mag beginnen. Hopelijk heb je dan meer geluk!

Rennic Vrijdag komt de Puregon erbij, hopelijk verminderen de bijwerkingen van de Lucrin dan een beetje. Alle andere keren had ik dit nooit zo erg. Wat zielig dat Jorn zo ziek is geweest. Koortsstuipen lijken me heel eng om mee te maken. Is hij inmiddels weer een beetje opgeknapt? En hoe gaat het nu met je hub, ook weer beter? En hoe voel jij je, wel erg balen dat de ICSI afgebroken moest worden.

Carenza Nog even volhouden, meid! Hopelijk is je ongigevoel een goed voorteken, dat kan ook.

Maar ik snap dat je bang bent dat het weer niet gelukt is. Ik ga voor je duimen! :thumbup: :thumbdown:

Maya Ik denk ook dat je met eerlijkheid het verst komt. Dat legt minder druk op jezelf, omdat je de schijn dan niet op hoeft te houden. Je kunt niet altijd maar vrolijk en blij zijn voor iedereen en je eigen gevoel uitschakelen. En de mensen om je heen kunnen op die manier misschien beter rekening met je houden.

Even ego-bericht, maar wat voel ik me beroerd. Gisteravond laat zag ik vaag wat roze op het wc-papier. Dus de hoop begon al te vliegen. Vanochtend stond ik op en ooooh, wat was ik beroerd; buikpijn, misselijk, kokhalzen én helder rood bloed op het wc-papier. Lissa naar de creche en ik weer naar huis en me maar ziek gemeld, knalde van de koppijn. Mijn buik doet zeer, mijn onderrug doet zeer, mijn darmen rommelen (diarree), ik heb verhoging (37,8 ), veel bloed zie ik niet meer, maar sliertjes.

Ik ga zo maar weer liggen. Als dit een innesteling is, weet ie wel zijn entree te maken, chips, wat voel ik me slecht.

Carenza Jakkes, zeg… Hoelang zit je nu na de terugplaatsing?

Hopelijk heeft het met de innesteling te maken en niet met een naderende ongi! :thumbup: :thumbdown:

Dit is dag 7. De vorige twee keren bij de terugplaatsing van een cryo begon ik op dag 5 en dag 6 te bloeden. Bij Lissa had ik de tp ook op een dinsdag en was ik op zaterdag beroerd. Ik heb geen idee. Het kan alle kanten op. Kl*tewachtweken ook.

Gaat wel erg spannend worden dan. Ik duim me suf dat het een goed voorteken is!

Succes met de laatste wachtweek! Wanneer mag je testen?

Zondag! (of toch stiekem zaterdag?) Of ik ga bloeden voor die tijd. Ik ga weer liggen!

He jak Carenza dat je je zo beroerd voelt. Hoop dat het een bizar innestellende beeb is die je zo plaagt want hoe rotterig de aankondiging als ie een maandje of 8 nog blijft zitten is dat fantastisch! :thumbup:

Ineke soms mis ik het werken buiten de deur wel hoor. Maar de meeste tijd voel ik me super gezegend dat ik dat kleine mannetje mag zien opgroeien en zo van hem mag genieten. Ik denk dat ik wanneer ik hem niet zou hebben wel weer zou zoeken naar werk. Nu help ik mijn man wat met zijn eigen zaak (zzp) en heb zo meer dan genoeg om handen.

Fijn dat de oncoloog je zo goed heeft weten gerust te stellen!! :-* Hoppa energie verzamelen en vasthouden voor de IVF en op naar een mooi resultaat! :pray:

heb overigens nog weinig gedaan vandaag behalve douchen hahaha vanaaf even op ziekenhuisbezoek bij vriendin en zo boodschapje daarvoor doen

Jippie ik hoop het ook. Al vermoed ik zelf dat er nog ‘iets’ zit aangezien ik me nog steeds zwanger voel en het bloeden op wat drupjes na gestopt is vandaag. Dus ik zie het morgen wel. Dan vraag ik gelijk wel hoelang ik mag wachten voor er ingegrepen moet worden.

Zoals gezegt ik ga de spulletjes klaarzetten voor het boodschappen doen en bedenken wat we nu toch weer moeten gaan eten. :shifty: Elke dag lastig…ik zie wel weer wat er in de aanbieding is. :lol:

Nou ik hoop dat als het inderdaad niet goed zit de natuur toch zelf zijn werk af maakt! Heb van de 3x 1x ‘abortuspillen’, moeten slikken. Wat een hel! Rugweeen…

Nou, even weer aan het werk. blegh geen zin meer. Heb je he, zo voor de vakantie.

(roerbakmie gehad…heerlijk!).

Carenza, hoop dat je snel weer beter voelt en geen bloedverlies meer hoor!!!

Jippie, we gaan eers in eigen cyclus. Nu maar hopen dat he dan in december mag gaan starten…november vind ik ook oke! Tussendoor dus nog die cyclusanalyse, hopen dat dit in september nog kan.

En daar gaan we aan het plannen en berekenen… :cry:

Nou, fijne avond…ga nu echt werken…collega denkt dat ik druk aan het werk ben zo zit ik te typen…