IVF/ICSI deel 14

Ik heb net mijn FM gehad.

Rechts had ik 4 van 12 mm en 1 a 2 van 10mm

links 4 van 12 mm en 1 van 10mm.

Waarschijnlijk zijn er 8 straks groot genoeg.

Moet maandag terug komen voor een FM en dan waarschijnlijk dinsdag ovitrelle en donderdag punctie.

Gyn was tevreden.

Ik ga nu een weekendje weg. Ben zondagavond laat pas weer thuis.

Fijn weekend allemaal :-*

Goede berichten jannigje!

Marka, al bijna de echo!!! Wat fijn dat je er zoveel gaat krijgen. bijzonder joh! Hoever ben je dan de 11e? Is er dan al een hartje te zien, dat is toch het belangrijkste moment. Wat zal dat bijzonder zijn!

Hier komt het al wel op gang hoor maar nog niet echt helder bloedverlies, veel oud bloed…dus kan alleen maar afwachten. Het zal echt snel gaan komen denk ik. Anders de afspraak van as. woensdag maar even verzetten. Geen zin in een echo wanneer ik er midden in zit!

Nou, ga even eten en dan toch maar eens de bloembollen poten! het is niet koud en momenteel nog droog hier.

liefs

Ineke

Ineke Trek je het allemaal nog een beetje? Zo confronterend als je bloedverlies hebt…

Hopelijk zet het snel door, want nu blijf je er ook mee bezig. :hug:

Jannigje Mooi aantal, hoor! Hopelijk kan maandag de punctie gepland worden.

Geniet van jullie weekendje weg!

Marka Dus dan heb je met zes weken al een 3D-echo? Dat lijkt me heel erg bijzonder om te zien. Dan kun je precies de ontwikkeling volgen de komende weken. Al vinden veel mensen 3D-echo’s ook eng, kindjes lijken eerst een beetje “alien-achtig”. Maar ik vind het juist mooi, ik zou die kans zeker aangrijpen.

Monne Wanneer moet je ongesteld worden? De moed niet opgeven, hoor.

Wie weet lukt het alsnog met IUI, de wonderen zijn de wereld niet uit.

Hoe is het met alle andere meiden?

De makelaar belde vanochtend. Maandag is er een bezichtiging van ons huis, spannend! Het zou toch helemaal super zijn als we het zo snel zouden verkopen. Dus het weekend druk met schoonmaken en opruimen en dan fingers crossed voor maandag!

Dat wordt een appeltaart bakken maandag Jippie! Suc6 alvast. Zou zeker super zijn wanneer jullie huis snel verkocht wordt! Het is jullie gegund!!

Hallo dames,

Excuus voor het inbreken,

Ik had een vraagje wij zijn ‘begonnen’ aan onze eerste poging.

Afgelopen woensdag ongesteld geworden dus aan de pil, in de 3e week mag ik dan voor een uitgangsecho.

Ik vroeg mij af hoeveel tijd er ongeveer zit tussen die eerste echo en de punctie… ik snap dat het afhangt van de rijping van de eitjes maar er moet toch een ongeveer termijn aan te plakken zijn?

Alvast bedankt!

Hoi Kim, dat is geen inbreken wat jij doet, je stelt gewoon een vraag in het juiste topic :wink:

Even nadenken… Ik had vorig jaar mijn uitgangsecho op 31 oktober en de punctie op 17 november… 17 dagen dus :slight_smile: De andere keren volgens mij ook zoiets.

Hangt er ook vanaf of je het korte of het lange traject doet. Ik deed het lange.

Jippie: spannend zeg! Hopen dat die eerste kijkers meteen een topbod doen :dance: Dat zou helemaal prachtig zijn.

Jannigje: mooi aantal inderdaad. Lekker broeden tijdens jullie weekendje weg!

Marka: die onzekerheid is helemaal normaal hoor. Volgens mij begon ik me pas zekerder te voelen toen ik ze begon te voelen :shifty: Dat was met precies 16 weken, dus herken het helemaal. Vond ook de gang naar de fertiliteitsafdeling onwijs lang toen we onderweg waren naar de eerste echo. (en die gang is in het radboud al zo onwijs lang)

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :hug: :-* voor iedereen!

Jannigje goede score!!! :thumbup: :thumbup: Goed meid, 8 follikels en misschien trekken die andere 3 ook nog bij. Dat zou zomaar kunnen. Maar met 8 heb je ook al een goed aantal! Ik hoop dat je lekker kunt genieten van de je weekendje. Volgende week spannende dagen :smiley:

Jippie, wat goed maandag al een bezichtiging, wow dat is snel! Zegt natuurlijk niks in deze tijd, maar het is in ieder geval een beter begin dan de meeste te koop staande huizen! Top.

Ik heb zeker de moed nog niet verloren, ik moet volgend weekend (niet) ongesteld worden. We’ll just have to wait and see…

Natas, toppie dat je de examens achter de rug hebt! Ben je opgelucht?

hey meiden…

He he vandaag zit erop…maar ben nog niet klaar hoor…moet maandag weer erheen en dan heb ik dinsdag en woensdag examens en dan ben ik helemaal klaar met de opleiding. :dance:

Vandaag ging voor mijn gevoel goed…:slight_smile:

Ben helaas niet aangenomen, ik had wel een zeer goede indruk achtergelaten…en hij bedankte me voor het leuke gesprek.

Het was een moeilijke keuze maar hij heeft voor iemand gekozen die ook ervaring met boekhouden had.

In elk geval zou ie mijn cv bewaren en wellicht zouden we elkaar wederzien.

Erg jammer, maar vond t wel fijn om te horen dat t niet aan mij gelegen heeft.

Zo en nu ga ik op de bank liggen…mijn spieren doen allemaal pijn door de autorit. :-*

Kim: Moet je na de pil (als je ongesteld wordt) niet bellen en dan hormonen gaan bijspuiten? Ik had een uitgangsecho voordat ik met de pil begom, om te kijken of er geen cysten zijn ofzo. Na deze ging ik dus 3 weken aan de pil, de laatste 2 weken met deca erbij, daarna had ik nog een echo (maar dat is niet standaard) en toen deca en pregnyl prikken. Dat het ik 13 dagen gedaan. Toen 2 dagen niets en toen de punctie. Maar het ligt er dus aan hoe je schema eruit ziet. Doe je een lang of kort traject? Ik weet in ieder geval wel dat gemiddeld vrouwen 11 dagen pregnyl (of een ander FSH) spuiten.

Jippie: Fijn dat er al kijkers komen. Is het al opnieuw behangen?

Jannigje: goed score! en fijn dat het precies over het weekend getild kan worden.

Natascha: Jammer dat je niet bent aangenomen. Altijd leuk om te horen dat je een goede indruk heb achter gelaten. En de ervaring van dat gesprek neem je ook weer mee. Goed dat je tentamen goed ging.

Ik moet donderdag bloedprikken voor de zwangerschapstest. Dat is 's morgens en dan bellen ze me 's middags terug. Dat vind ik zo moeilijk. Denk dus dat we daarvoor maar een testje ertegenaan gooien. Maar ik ben nooit zo een held in testen. Komt natuurlijk omdat ik nog nooit positief heb getest. Vind het zo rot om te testen. Moet ik echt met ochtendurine testen of kan ik ook 's avonds testen. brrr. vind het al spannend als ik eraan denk.

zie nu trouwens net dat er iets op het rtl nieuws komt over ivf en bezuinigingen. Zal wel over het vergoeden van maar 1 poging gaan. zo belachelijk als dat doorgaat.

hi poppetje, kan me voorstlelen dat je zenuwachtig bent over het testen hoor. het lijkt me aan de andere kant ook vervelend als je het nieuws (goed of slecht) in het ziekenhuis van een vreemde moet horen. ik zou het lekker thuis in je eigen huis met je eigen mannetje ontdekken. dan kun je eerst samen de blijdschap of de tranen delen, voordat iemand die je niet kent tegenover je zit :wink:

Sorry iedereen voor de late reactie, ben namelijk ziek (keelpijn, hoofdpijn, lichte verhoging)

Ik ben niet zo heel goed in het uitleggen van dingen, maar ik zal het proberen:

Jippie… Ik zal het doel van de INeS studie uit proberen te leggen…

Het doel van dit onderzoek is het vergelijken van zwangerschapsresultaten van drie behandelingen gedurende een periode van 10 maanden…

Door middel van een loting wordt bepaald of 6 behandelingen IUI, 6 behandelingen gemanipuleerde cyclus IVF of 3 behandelingen met terugplaatsing van één embryo (waar wij voor ingeloot zijn)…

Ja, ik krijg zeg maar 3 extra gratis behandelingen ( kost alleen je eigen risico)…

Als ik na die drie behandelingen nog niet zwanger zou zijn, kan ik beginnen met de IUI behandelingen, als wij daar dan nog de kracht voor hebben…

Ik hoop dat je het een beetje snapt, het zoveel informatie dat ik het zelf soms niet meer weet…

Natascha, Jammer dat je niet bent aangenomen…

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties angelbaby & poppetje.

Ik begin me met de minuut stommer te voelen geloof ik heb geen idee of dit een kort of een lang traject is :oops: .

Ik moest op de eerste dag van mijn ongi aan de pil gaan en dan in de 3e week komen voor een echo. Dan zou er aan de hand van die echo het behandelingsschema doorgegeven worden. Ik zou over 2 weken dan meer moeten weten. De behandeling is in Belgie dus heb geen idee of dat erg anders werkt als in Nederland tegenwoordig. Heb 10jr geleden een IVF behandeling gedaan in NL maar daar moest ik ook gelijk beginnen met spuiten. Heb al wel echo’s en een hystroscopie gehad maar alles zag er goed uit van binnen ;-).

Ik ga dan maar rustig nog 2 weekjes afwachten.

ik denk dan dat je pas bij je afspraak te horen krijgt of je een lang of kort schema krijgt!

bij een lang schema start je in de cyclus voor IVF al met prikken (decapeptyl bv), dit start zeg maar grofweg op dag 20. Pas nadat je dan ongesteld wordt, begint je IVF cyclus en dan krijg je er een tweede hormoonprik bij (Gonal F of Menopur bv).

bij een kort schema start je op dag 1 met het eerste hormoon en op dag 2 of 3 met het tweede hormoon. dit noemen ze het flare-up schema. het is intensiever en je follikels krijgen er een grotere boost door.

je zult een schema meekrijgen dat je precies moet volgen,dus je hoeft het niet allemaal te onthouden! spannend, dat je weer opnieuw begint. kijk je ernaar uit of zie je er tegen op?

Monne Spannend, dit weekend moet je ongesteld worden? Heb je ook kwaaltjes? De duimen draaien hier!

Kim Je mag altijd meekletsen, hoor. We zijn niet een vast kluppie, iedereen is welkom! Wat spannend dat jullie weer zijn begonnen met IVF. Het is dus nog niet bekend of je het lange of het korte traject doet, dat krijg je te horen na de uitgangsecho. Ik heb beide gedaan. Het verschil is dat je bij het lange traject langer moet spuiten, de behandeling duurt langer. Maar hierbij schijn je minder risico op overstimulatie te hebben, dus over het algemeen wordt het lange traject vaker gedaan. Maar met het ene schema heb je niet meer kans van slagen dan het andere. Dat maakt niet zoveel uit. Ik had de punctie meestal na een dag of 12 stimuleren (Puregon).

Angelbaby Even een dikke knuf voor jou, je weet wel waarom! :hug:

Natascha Wat vreselijk balen dat je niet aangenomen bent, de baan leek je zo leuk. Hopelijk komt er snel een andere leuke baan op je pad. Fijn dat de examens goed zijn gegaan. Na het weekend dus nog twee? Alvast heel veel succes!

Poppetje Het nieuwe behang zit er inderdaad in, gelukkig. Was niet zo heel erg veel. Vijf banen bij onze meid op de kamer, eentje op de overloop (de kat had het eraf gekrabd) en eentje onderaan de trap (dat hing los, dus daar kun je lekker aan trekken). We hebben nieuw vinyl in de wc gelegd, dus dat ziet er ook weer netjes uit. En op zolder moesten we een deur verven, dat is ook klaar. Verder nog wat opruimen en schoonmaken. Het ziet er allemaal wel netjes uit, maar voor een bezichtiging moeten alle persoonlijke spullen eruit, alles moet ruim en leeg zijn. Dus toch weer meer werk dan je denkt.

Spannend dat je donderdag het bloedonderzoek hebt. Dat is in ons ziekenhuis ook standaard. Ik heb zelf ook al zo vaak negatief getest, dat het testen je tegenstaat. Maar ik wilde de uitslag niet van een assistente horen, ik wilde het eerst zelf zien en verwerken. Dus dan moest ik wel testen. Wat is je gevoel erover? Heb je ook kwaaltjes?

Debby Bedankt voor je uitleg. Dus jullie gaan drie behandelingen in een periode van 10 maanden doen? Dat gaat wel snel dan. Zeker in het UMCG, want normaal hebben zij wachtlijsten van zo’n 4-5 maanden voor een IVF/ICSI-behandeling. Hopelijk gaat het snel lukken, dan moeten ze een nieuw proef-persoon zoeken! Beterschap!

tja… kwaaltjes. Pijn in mijn borsten en obstipathie (hahah)en af en toe wat buikkrampjes. Helaas allemaal dingen die eigenlijk niets zeggen door de fijne utrogestan… Niet echt kwaaltjes waardoor ik echt ja denk… De ene dag denk ik ook, ‘dit wordt niets’ en de volgende dag ben ik ineens heel vrolijk omdat het zomaar eens zo zou kunnen zijn. echt killing. Ik wil zo graag dit jaar nou eens fijn afsluiten.

En idd. Ik moet wel testen, Ik wil niet donderdag op mijn werk gebeld worden terwijl mijn vriend op zjin eigen werk is.

Natascha: hoezo moet je ook iets spuiten bij een cryo terugplaatsing?

Hi Jippie, nee volgend weekend, dus niet dit weekend. Ik heb vorige week woensdag IUI gehad en heb altijd een LF van 16 dagen ongeveer. Hoe is het eigenlijk met jou en de genezing van je wonden? Helpen de antibiotica?

ff snel, ik gebruik progynova(tablet) om het baarmoederslijmvlies dik te maken…het Azm gebruikt dit standaard bij een cryotp omdat sommigen (zoals ik) hele onregelmatige cyclussen hebben en ze zeker willen weten dat het baarmoederslijmvlies doet wat we willen en er na 3wk een TP kan volgen.

Dames wat spannend voor jullie zeg!!!

Ik kom dit weekend ff wat uitgebreider reageren :-*

Het meiden,

Voel me behoorlijk kl%te. Ik werd vanochtend wakker met ehte ongi krampen. Zo echt dat ik zeker weet dat ik ongesteld ga worden dit weekend. Wat ook nog eens zou kloppen want het is precies 28 dagen geleden. Maar wel pas een week na mijn terugplaatsing! Ik zou donderdag pas mogen testen. ik zou hier het liefst een heleboel scheldwoorden neet zetten. Baal er zo enorm van.

Zou ik meteen door mogen gaan met een cryo plaatsing?

Jee Poppetje, wat ontzettend naar dat je je zo voelt. Ook al weet je nog niets zeker, je vreest toch het ergste als je ongi krampen gaat voelen, dus jouw gevoel kunnen we niet wegnemen. En het is ook nog zo vroeg inderdaad! Je hebt de punctie op een woensdag gehad toch?

Als een verse poging niet slaagt, mag ik altijd door met een cryo ja, maar dat kan per ziekenhuis verschillen.

Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, ik heb hetzelfde onlangs meegemaakt dus ik weet hoe klote je je voelt als je denkt dat er een menstruatie aan zit te komen. Je valt na al die moeite en hoop in zo’n groot diep zwart gat… Maar het is nog niet over. Krampen zijn krampen. Verder nog niks. Prober jezelf niet gek te maken meid. Probeer veel afleiding te zoeken dit weekend.

Natascha wanneer heb je ongeveer de TP, kun je dat al een beetje uitrekenen?