Natascha hele dikke knuffel. Ik duim morgen dat je toch mag beginnen!
Ineke: ook voor jou een hele dikke knuffel Ik blijf steeds aan je denken :hug:
En voor de rest van de dames ook maar een dikke knuffel, gewoon omdat een knuffel soms best fijn is!
Zo hier ben ik dan eindelijk.
Moest heel de dag werken, ook nog wat langer dan normaal, toen koken. eten en daarna ben ik nog gaan hardlopen… in de regen nog wel! Vond ik toch wel erg goed van mezelf :lol:
Nu zit ik lekker fris gedouchd in bed en ben moe…
De fm ging goed. m’n baarmoederslijmvlies was mooi opgebouwd uit 3 lagen en ze zei dat dat belangrijk is voor de nnesteling, als ik een terugplaatsing krijg.
Verder heb ik links 4 follikels en rechts 3 met nog wat klein grut wat misschien nog gaat groeien. Ze waren allemaal van ongeveer dezelfde grootte, de grootste was 11 mm.
Moet maandag weer terug komen en ze zei dat ik dan waarschijnlijk woensdag of uiterlijk donderdag de punctie heb. Hopelijk heb ik het volgende week om deze tijd dus achter de rug.
Ik had ook niet verwacht dat ik vrijdag al een punctie zou hebben hoor, ik ben dat spuiten soms alleen zo zat. Vandaag viel het eigenlijk wel weer mee. Is ook een beetje ongeduld.
Weet eigenlijk niet of ik een kort of lang traject volg.
Jannigje, jij gaat ook lekker. Waarschijnlijk krijg jij dus de punctie net iets voor mij. Spannend hoor. Ik vind het allemaal nog zo knap en wonderlijk hoe dit alles gestimuleerd kan worden.
Ik ga sowieso een vrije dag nemen voor de punctiedag. De dag erna weet ik nog niet. Maar ik lees dat je niet mag autorijden? ook de dag er na niet? Dan heb ik wel een probleem eigenlijk. Ziekmelden voor dit doe ik liever niet. Hoeveel dagen zit er eigenlijk tussen puntie en tp? Asl ik woensdag de punctie zou hebben, wanneer is dan de tp? Op vrijdag, zaterdag of zondag?
Natascha, ik hoop echt voor je dat je meteen door mag. Zou echt niet leuk zijn als je nu ineens weer moet wachten. Je had je er natuurlijk ook al helemaal op ingesteld, dan is het helemaal een tegenvaller. :hug:
Debby, welkom hier. Hopelijk wordt ook jouw wens snel vervuld
Ineke, wat vervelend dat ze niet wat meer rekening met je houden op je werk. Je mag je toch ook ziek melden voor zoiets? Aan de ene kant geeft je werk natuurlijk afleiding, maar lichamelijk zal het ook zwaar zijn, zeker nu het op gang komt. dikke :hug:
Rhiannon, je bent ook weer begonnen, wanneer weet je of je mag beginnen met de stimulatie?
Poppetje, ik :thumbup: nog steeds voor je kan geen kwaad in die wachtweken denk ik :shifty:
Ik moet trouwens zeggen dat ik het in het ziekenhuis waar ik ga wel goed geregeld vind met de afspraken maken. Ze zijn best flexibel. Ze zeiden eerst dat de fm’s meestal 'sochtends vroeg zijn, maar ik kan maandag gewoon in m’n pauze komen. Vind ik wel ideaal want dat valt het voor de nieuwsgierige collega’s (die van niks weten) niet zo op dat ik vaak weg ga.
Denk dat ik nu maar 's lekker ga slapen…
Alice; mooie score voor een eerste meting. Er gaan vast nog wel wat kleine mee.
De dag na de punctie kan je wel autorijden hoor. Het gaat er meer om dat je niet onder invloed van de medicatie rijdt denk ik. Als je de volgende dag rustig aandoe moet dat denk ik wel kunnen (kon bij mij iig wel) en als het nou erg tegen valt kan je je altijd de dag erna wel ziek melden toch?
Bij ons is de terugplaatsing 3 dagen na punctie. Dus woensdag punctie, donderdag terugplaatsing. Maar in sommige ziekenhuizen zit er 2 dagen tussen. Dat moet je dus even in het ZH vragen.
ik ga lekker slapen… morgen weer werken, geen zin in.
JAAAAAAAAAAAAAAA… we mogen starten.
Net de eerste progynova weer genomen :dance:
15 november de echo en dan een week later de TP. :dance: :dance:
en a.s maandag alsnog een test doen.
Hi Alice,
Mij werd verteld dat autorijden niet mag vanwege de medicatie inderdaad, maar ook vanwege de punctiegaatjes binnenin je buik. Je gebruikt je buikspieren bij het schakelen, en je moet het even rust geven daarbinnen, zodat het zo snel mogelik heelt. Voor dezelfde reden mag je bv. ook geen zware dingen tillen. En na de TP geldt hetzelfde verhaal voor een dag of 5. Je moet je buikspieren ontlasten, dat is de boodschap.
Dit is mij verteld in ieder geval. En ik nam liever het zekere voor het onzekere.
Een TP kan 2 tot 4 dagen na de punctie plaatsvinden. Sommige ziekenhuizen plaatsen geen embryo’s terug op zaterdag, ik weet niet wat het jouwe doet. Ik had zelf ook de punctie op een woensdag en de TP was op een vrijdag.
Natascha jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa gelukkig!!! :dance:
Dames, ik was gisteren in de kliniek, voor een nieuwe poging heb ik deze keer Fostimon gekregen ipv Gonal F. Volgens de arts ligt het verschil tussen die twee in de kwaliteit van de eitjes. Hebben jullie ervaring met Fostimon?
monne ik heb nog nooit gehoord van de medicijn.
Hier doen ze 2dg na de punctie een TP en als de punctie op vrijdag is krijg je maandag de TP.
Wat een hoop te lezen in 1x!!! :shock:
Monne… zit jij niet midden in een IUI poging?
Of heb je er echt helemaal geen vertrouwen in en ga je vast voorbereiden op een nieuwe poging??
Ik heb trouwens geen ervaring met Fostimon, zelfs nog nooit van gehoord!
Natasch…!!! :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
Wat goed meid!!! En snel al…!!!
Janigje… absoluut een vrije dag nemen op de dag van de punctie!!!
Pas op hoor, dat je t niet onderschat :naughty:
Ik had ook op een woensdag de punctie en toen zaterdag de Tp.
Ben lekker vanaf woensdag t/m vrijdag niet gaan werken en daarna lekker weekend.
Je lichaam heeft het echt nodig!!!
Je lichaam moet daarna nog erg veel doen hoor!!!
De 1 kan de dag na de punctie al vanalles en de ander niet maar ga er maar vanuit dat we de dag van de punctie zelf allemaal terug naar onze bedje willen!!!
Ineke… :hug: :hug: :hug: :-*
Doe rustig aan meid en wat je werkgever ook zegt… doe alles op je gemakje
Jippie… :hug:
Nou moest even graven op internet, maar heb uteindelijk wat info gevonden over het verschil tussen Gonal F en Fostimon. Misschien voor jullie ook interessant (als je weinig eitjes hebt of de kwaliteit is niet optimaal):
Wikipedia:
Onderzoek lijkt erop te wijzen dat het gebruik van in het laboratorium gemaakte rFSH (Gonal-F, Puregon) leidt tot een significant groter aantal eicellen dan bij het gebruik van de humane hormonen (Fostimon, Menopur).
Echter, recenter onderzoek toont aan dat er meer voldragen zwangerschappen zijn bij gebruik van de humane hormonen (Fostimon, Menopur).
Van een ander forum:
toen vroeg ik dus wat nu precies zo`n verschil is tussen de fostimon en de gonal-f
nou de fostimon zorgt dus idd voor betere doorgankelijkheid van de eitjes en dat de kwaliteit beter is…
als er iemand te zuur baarmoederslijm heeft en te dun dan corrigeert de fostimon dat zodat het zo optimaal mogelijk is
Hi Marka,
Ja ik zit in de wachtweken van een IUI poging, maar als ik ongesteld word en we willen starten met een nieuwe ICSI poging, moet ik op de dag dat ik ongesteld word, beginnen met prikken. Dan moet je wel de medicatie in huis hebben. Vandaar dat ik nu al langs ben geweest. Er hoeft tussen een IUI en een nieuwe poging geen maand tussen te zitten. Snappie?
Monne…
Ineke… die banner komt binnenkort!!!
Ben trouwens nog steeds niet terug gebeld voor die aanmedling van de 3-D echo onderzoek…
Dat klinkt goed, dat nieuwe medicijn! Wil ik ook!!
Hier beetje labiel…logisch natuurlijk. Blijft nog bij bruine smurrie (sorry…) balen hoor dat het niet gewoon echt goed door zet.
Fijn natascha!! Op naar een super 2011!
Marka, anders zelf even bellen?
Monne, nog 1 weekje?
Jeetje Ineke… is er nou helemaal niks waarmee je het kunt bevorderen?
Hoe lang moet je wachten voordat ze gaan curretteren? Volgens mij is dat ook geen pretje.
Ja ik volgend weekend is mijn NOD. Ik heb gisteren met de arts uitgerekend dat we dan met een nieuwe poging met het flare up schema kunnen beginnen, zonder dat ik in de knoop kom met mijn examen. Dat is op zaterdag 4 dec en de punctie en TP zouden dan al hebben plaats gevonden.
Meiden, ik wil iets met jullie delen. Misschien vinden jullie het onzin, en misschien staan jullie er open voor. Wie van jullie heeft wel eens het stukje over Astroconceptie gelezen op KOK?
Dr. Jonas heeft in de jaren 60 een methode ontwikkeld om de vruchtbaarheid te voorspellen aan de hand van de maanstand. Dit klinkt zweverig, maar het is geen onlogische gedachte als je bedenkt dat dieren zich ook voortplanten adhv de stand van de maan. Het is bekend dat de maan invloed heeft op de hormoonhuishouding van de vrouw.
Ik ken meerdere mensen die zwanger zijn geworden terwijl ze zijn methode volgden, terwijl zij de hele MMM al waren doorgelopen.
Zijn kliniek zit in Slowakije, mijn vader attendeerde me erop, en toen zag ik dat er ook op KOK over wordt geschreven.
Zijn team (die arts is zelf al oud) heeft je geboortedatum en -plaats nodig en bij voorkeur ook je geboortetijdstip. Aan de hand van jouw maanstandgegevens van dat moment en je huidige woonplaats kan hij voorspellen wanneer je op je vruchtbaarst bent. En dit valt niet altijd samen met je ovulatie. Hij kan ook voorspellen of je een jongetje of meisje krijgt, maar dat vind ik persoonlijk minder relevant.
Er is uitgebreid onderzoek naar zijn methodes geweest en er kwam steeds uit dat zijn berekeningen heel vaak kloppen. Dan heb ik het over 85% / 90% van de tijd… Hij is daarvoor ooit genomineerd voor de Nobelprijs.
Je kunt een schema aanvragen voor een jaar, via zijn website voor 50 euro. Je zou door de prijs denken dat het kwakzalverij is, maar bedenk dat in Oosteuropese landen een gemiddeld maandsalaris 700 euro is, dus veel prijzen liggen daar anders. Er zijn Amerikaanse sites die dit schema ook aanbieden maar die vragen het dus bij hem op en bieden het vervolgens aan voor enkele honderden euro’s. Dit is de site van zijn medisch centrum: http://www.centrumjonas.com
Ik heb geen idee wat jullie ervan vinden, maar ik wil jullie de info niet onthouden. We weten allemaal hoe graag we een kindje willen en dat we er veel voor over hebben.
Lijkt me erg interessant monne…
Ik ga zeker een kijkje nemen!!! Bedankt voor de tip!
Ineke je hebt gelijk! Ik heb zelf nog maar een x gebeld en de afspraak staat er… :dance:
Mijn eerste 3-D echo is op 11-11-2011 :dance:
Mooier kan niet heh :inlove:
moet dat niet 11-1-2011 zijn? in november 2011 heb jij allang je kindje in je armen hahaha.
Monne klinkt idd erg interessant.
of nog beter 11-11-2010, dat is volgende week al
Monne Ik heb wel eens gehoord van een kosmologische eisprong. Deze zou naast je gewone eisprong plaatsvinden en is afhankelijk van de stand van de maan. Als deze tegelijk met je gewone eisprong is, zou je meer kans hebben op een zwangerschap. Om eerlijk te zijn, geloof ik er niet in. Ik heb jarenlang elke cyclus echo’s en bloedonderzoeken gehad. Als zoiets bestond, dan hadden we dat een keer moeten zien. En je hormoonwaardes houden een aparte tweede eisprong ook tegen, dus medisch gezien kan het niet. Maar goed, je moet doen waar jij je het beste bij voelt!
Ik heb geen ervaring met Fostimon, maar wel met Menopur. Ik heb inderdaad gehoord dat deze middelen voor een betere kwaliteit eicellen zouden zorgen. Ik spoot de Menopur tijdens de IUI-behandelingen. Ik heb er wel goede ervaringen mee.
Ineke Balen dat het niet doorzet. Hoe lang moet je afwachten? Anders het ziekenhuis bellen, hoor! Hou je taai!
Marka Fijn dat de afspraak voor de eerste echo staat, spannend!Hoe voel je je verder, beginnen de kwaaltjes al te komen?
Jannigje Zeker de dag van de punctie vrij nemen! Je hebt best veel buikpijn achteraf, je kunt bloedverlies hebben. En ik werd vaak heel duizelig, suf en misselijk van de morfine en de verdovingen. Dus hier standaard na een punctie lekker naar bed! Ik mocht wel autorijden, maar je moet wel oppassen met zware dingen tillen. En je moet het zeker ook rustig aandoen na de punctie.
Natascha Wat fijn dat je toch mag beginnen!
Alicia Een mooi aantal follikels al. Jammer dat ze nog zo klein waren, ik kan me voorstellen dat je het spuiten zat bent. Nog even volhouden, dan kan na het weekend de punctie hopelijk ingepland worden. In ons ziekenhuis is de terugplaatsing twee dagen na de punctie.
Is het bij jullie ook zulk rotweer? Hier waait het hard en het regent. Ik moet straks naar de huisarts om zo’n hormonenstaafje te laten plaatsen, hub heeft de auto mee naar zijn werk. Gelukkig is het maar een minuutje op de fiets of 5 minuten lopen, maar dan kun je alsnog lekker nat regenen.
Verder begint de ontsteking behoorlijk weg te trekken. Ik moet speciale vette gaasjes op de wonden doen, daardoor blijft het niet aan je kleding plakken en steeds weer open gaan. Dat werkt goed, het gaat al mooi dicht. Balen dat ik die niet eerder gekregen heb, dat had heel wat ellende gescheeld…
Hey meiden,
Wat is er weer veel geschreven zeg!
Natascha, Goed dat je mag beginnen! Je hebt toch een cryo terugplaatsing dan? Hoezo moet je ook medicatie nemen? Ik dacht dat die in je eigen cyclus waren?
Monne, Ik heb tijdens een van mijn iui’s fostimon gebruikt. In het ziekenhuis waar ik toen zat was het heel erg afhankelijk van welke gyn je had welke medicijnen je moest gebruiken. De ene had net een speciale dag gehad rond fostimon en schrijft dat voor en een ander weer iets anders. Elk medicijn heeft natuurlijk weer zijn voordelen en nadelen. Ik heb hier trouwens nog 3 dosisen liggen dus als je nog nodig hebt? Ik zat me laatst af te vragen wat ik ermee zou doen omdat het in het VU volgens mij niet wordt gebruikt. Ik weet niet meer zo goed of ik bijv veel last had van de bijwerkingen. Wel vond ik het minder gebruiksvriendelijk dan een prikpen. Je moet iedere injectie apart klaarmaken met poeder en vloeistof. Vergelijkbaar met pregnyl (maar wel minder naar hoor).
Marka: heb je al kwaaltjes? Het zal idd wel 11-11 zijn want dan ben je 6 weken (en mag ik testen)
Ineke: vervelend dat het zo lang duurt. Misschien een paar keer de trap op en neer om het op gang te brengen
Jippie: goed dat de ontsteking beter gaat.
Hoi Meiden
Bij mij komt er lijkt wel steeds meer druk in mijn onderbuik.
Ik moet morgenochtend voor een FM. Daarna gaan we een weekendje weg dus kan maandag pas weer reactie geven.
(misschien dat mijn zus een update neer wil zetten)
:-*
Jannigje, dat is wel een beetje logisch die druk, je eitjes willen binnenkort springen! Ik hoop op een mooie FM morgen, en dat je snel voor de punctie mag komen. Geniet van je weekendje weg!
Het is idd 11-11-2010 Angelbaby!!!
Klopt Natasch…! 11-11-2011 wil ik idd mijn beebje al in mijn armen hebben :inlove:
Dus poppie… 11-11-10 hebben wij allebei goed nieuws
!!!
Jannigje die druk in je onderbuik betekent idd dat je eitjes binnenkort willen springen!
Dus ik denk dat de ovitrelle of wat je ook gaat gebruiken
(wordt gek van al die verschillende medicijn-namen met uiteindelijk dezelfde functie)
er zondag avond in mag… :dance:
Dat wordt denk ik meenemen!!!
Hoop voor je dat ze zondag niet een laatste echo willen… :think:
Zou je dan speciaal terugkomen??
Succes morgen… :thumbup:
Jippie… fijn dat het weer iets beter met je gaat… :hug:
Hoe ik me voel… :think:
Nog steeds erg onzeker… :?
Heb nog steeds nergens last van behalve wat mini krampjes in mijn onderbuik… :?
Ben daarom heeeeeeeeeeeel blij dat ik 11-11 al mijn eerste 3-D echo heb… :dance:
De officiele echo is dan 16-11…
En dan 18-11 meteen weer voor een 3-D echo!
Want die zijn er voorlopige elke week, zelfde dag en tijd…