poppetje he wat vervelend dat je nu extra onzeker wordt door die ongikrampen…ik had ze ook een paar dg voordat ik mocht testen en dacht echt dat t over was…maar dat bleek niet zo, ik was gewoon zwanger…dus geef de hoop nog niet op meissie :hug: :hug:
Hier mag je na een ivfpoging niet meteen beginnen aan een cryopoging.ze willen dat je lichaam even een maand op adem kan komen…al zou dat denk ik bij mij nu anders werken.
Monne…ik denk dat ik wel een schatting kan maken.
ff denken 15de is de echo en das cd13…de vorige keer was dit ook op cd13 en kreeg ik pcies 1 week later de TP, dus dat zou dan de 22ste moeten zijn.
en dan zou 14 dec de testdatum zijn…waarvan ik nu echt zal proberen om niet eerder te gaan testen.
Tja, zoals prince zingt: it aint over til its over…
Maar ik geloof er echt niet meer in. Ook omdat de ergste pijn aan mijn borsten weg is…
Maar natuurlijk hoop ik het echt!
Misschien bel ik vanmiddag even naar het ziekenhuis of we evt meteen door kunnen gaan. Ik wil echt geen maand wachten. Al denk ik dat ik voor donderdag geen afspraak krijg (aangezien ik zowiezo donderdag bloed moet prikken). Als ik dan al op mijn 3de CD zit weet ik niet of ik die maand nog kan beginnen. Nou ja, afwachten maar.
Denk dat ik maar even de stad inga om flink wat geld uit te geven. Hopelijk helpt dat! Want shoppen is therapie. hihihi
He poppetje, hoe is het nu? Wat leuks gekocht.
Ook ik maakte me enorm zorgen om die ongi-pijn. Heb toen ik niet wist dat ik zwanger was zelfs een pcm genomen en dat doe ik echt niet snel.
Bij mij ging het met 6 weken mis…daarvoor was het dus oke en hoorde die ongi pijn er bij! Ook die pijn aan mijn borsten kreeg ik later…en de ene dag meer dan de andere.
Debbie, wat fijn die extra kansen! Mocht je snel zwanger worden, noem je dan even mijn naam? Neem ik de rest van de pogingen wel…of toch niet? ik ben er zoooo klaar mee!
Natascha, jammer van die baan…maar ja, als ze je straks toch weer verlof moeten geven!
Hier gaat het wel. Lekker dagje gehad in en om het huis. Ben zo’n heerlijke huismus en kan zo genieten van ons prachtige verbouwde huis in landelijke stijl midden tussen de landerijen! Nu is het kacheltje aan en staat een broccoli quiche in de oven. Mannetje gaat vanavond even voetballen kijken (stadion) Dus ik lekker met boekje in mijn lekkere stoel bij de kachel…met een wijntje! En bon-bonbloc!! Bloedverlies wordt meer…nog geen echte krampen maar het gaat nu komen in ieder geval.
voor jullie allen een dikke knuffel!
De ongi is nog niet doorgebroken… Heel af en toe durf ik te hopen dat het niet komt wel maar dan krijg ik weer steken en weet ik zeker dat het wel gaat komen.
Ik hoop zooooo dat het hetzelfde is als bij jullie Natascha en Ineke! Maar eerlijk gezegd was ik vanochtend alle vertrouwen kwijt.
En wat betreft mijn borsten. Ik had eerst wel pijn en dat is nu een stuk minder, vandaar mijn twijfel…maar als jij (Ineke) zegt dat het de ene dag meer is als een ander zou dat wel weer kunnen
Ik ben niet meer echt de stad in gegaan. Was eigenlijk niet zo in de stemming. Wel vanavond lekker uit eten en daarna naar het theater. Leuk! Daar heb ik wel zin in. Ga een leuk jurkje aandoen en mezelf lekker mooi maken. Mijn vriend grapte nog wel dat ik dan misschien carpaccio kon eten en wijn kon drinken. Maar goed, toch nog even niet.
Verder wel goed nieuws gehad. Ik kreeg een brief van het VU. En er zijn 10!!! embryo’s ingevroren in 6 rietjes! We kunnen dus een 11-tal beginnen. haha. Wel vreemd trouwens want wij hadden beide begrepen dat er in totaal 10 embryo’s waren bevrucht en doorgedeeld en dus niet 11. Ik zal morgen eens bellen hoe dat zit. Hierdoor heb ik toch ook weer hoop gekregen dat die in mijn buik ook goed is doorgedeeld. Maar dan komen die krampen weer.
Ineke, Jouw avondje klink ook goed! Dat is het heerlijke avondje als je ongesteld bent. Wel fijn dat het nu goed op gang komt. Ook al blijft het natuurlijk wel erg confronterend :hug:
hallo allemaal, bedankt voor jullie welkom en uitleg. Ik ga van de week eens de tijd nemen om me in te lezen en af en toe te reageren. Ben nog niet zo bedreven in het actief meeschrijven op een forum. En verder dan maar “rustig” afwachten op die eerste echo. Gelukkig volgende week nog een paar dagen weg voor het werk dus dat gaat lekker snel voorbij. Iedereen een heel fijn weekend iig.
Trouwens, over meteen doorgaan met een cryo: Het hangt er denk ik ook van af of je de cryo TP in een gestimuleerde cyclus doet of in een natuurlijke, met alleen hormonale ondersteuning na de TP.
Ook kan het afhangen van je indicatie / andere problemen, of van je leeftijd.
Als je geen bijzondere medische indicatie hebt, en ook al 36 bent bv, laten ze je niet heel lang wachten en heb je grote kans dat ze je meteen door laten gaan met de cryo TP, maar bv. dan met ondersteuning in de luteale fase.
Kan denk ik allemaal, afhankelijk van jouw persoonlijk situatie.
Ineke, hopelijk is het nu doorgebroken bij jou. Al dat wachten lijkt me ook maar niks. Je wilt gewoon weer verder.
Natascha, super dat jullie toch door mogen :dance: Jammer dat je niet aangenomen bent, maar je gesprek was in ieder geval goed. En succes de komende dagen met je examens! :thumbup:
Poppetje, kom op meid, probeer de moed er in te houden. Kan me voorstellen als je die krampen krijgt dat je er geen goed gevoel meer over hebt. Maar ik denk dat je ook door alle medicatie soms niet meer zo goed weet wat nou op een komende ongi zou wijzen of op een zwangerschap. Ik hoop echt op het laatste voor je. En zou donderdag dan zeker eerst een testje thuis doen. Lijkt me niks om het nieuws op je werk te moeten horen, of het nou positief of negatief is, je wilt het het liefst meteen met je hub delen lijkt me.
Monne, voor jou gaat het nu ook spannend worden. Hopelijk is een volgende poging niet nodig
Jippie, hoe is het nu met jou? Ontsteking helemaal over?
Jannigje, we gaan wel echt gelijk op lopen zeg. Grappig als we straks allebei op dezelfde dag de punctie zouden hebben.
Ik moet morgen ook weer terug voor een fm, en dan hoor ik hopelijk wanneer ze de punctie willen doen. Ik reken op woensdag of donderdag. Denk dat ik dan ook gewoon vanaf woensdag tot het weekend vrij neem (als het op woensdag is). Gewoon even bijkomen van alles. Merk dat ik nu ook steeds meer last krijg van vermoeidheid, al mag ik echt niet klagen, heb verder echt geen last van de bijwerkingen.
Ik moet wel zeggen dat ik nu een betje tegen de punctie op ga zien, toch wel bang voor de pijn. Ik krijg ook alleen maar een zetpil en verder niks. Hier lees ik allemaal dingen over een prik in je bil, en morfine enz. Hebben jullie nog tips trouwens over hoe je het beste je bekken kunt kantelen, ik heb ook al iets gelezen over met je handen op je buik drukken ofzo?
Het wordt in ieder geval een spannende week, hopelijk heb ik volgende week een embryootje in m’n baarmoeder rondzwemmen
Idd spannend voor jou Alice (en jannigje).
Wat bij mij bij de punctie heel goed hielp was om goed te ademen. Ik zat helemaal in een soort flow. Ze hadden gezegd dat als ik tussendoor even wilde stoppen dat dat kon. Ik heb daarover getwijfeld maar ik dacht, als ik stop ga ik niet meer verder. Ik zat echt met mijn ogen dicht. Adem in… vaslthouden en uitademen, adem in, vasthouden en uitademen. Heeft bij mij echt geholpen omdat ik daardoor ook ontspande (daar beneden) en dat daardoor de punctie weer heel goed en makkelijk ging (volgens gyn). Ik had mijn handen op mijn buik om mijn ademhaling in mijn buik te houden. Toen heb pijnlijk werd heb ik ook nog getwijfeld om even de hand van mijn vriend te pakken en hem verschrikt aan te kijken maar ik heb het niet gedaan en ben in mijn eigen wereld gebleven. Daar ben ik achteraf heel blij om omdat ik anders denk ik wel een soort van paniek had gevoeld en niet meer verder had gedurfd. En eerlijk is eerlijk, het is best snel voorbij (zelfs bij mij met 20 follikels). Daarna voelde ik ook echt een soort overwinning… zo van… dat heb ik gedaan! hahah. beetje dom. Maar zo voelde het wel een beetje. Ik hoop dat het bij jullie ook zo gaat en dat je kan ontspannen. Want dat helpt echt. Bekken kantelen… Volgens mij gaat dat wel vanzelf door de stoel waar je in ligt. Ik heb iig niets speciaal gedaan om ze te kantelen.
Bij mij nog geen ongi. hierdoor voel ik me weer wat beter en krijg ik weer hoop. Ik merk dat het bij mij echt zo verschillend is. Echt om de dag. De ene dag denk ik, dit is zeker niet gelukt, het wordt niets de volgende dag wordt ik een soort van blij wakker omdat ik denk dat ik best wel eens zwanger zou kunnen zijn. Vandaag dus zo een tweede dag. En Alice, je hebt helemaal gelijk. Door alle hormonen zegt het allemaal niets. Maar ieder pijntje ligt momenteel onder een vergrootglas. Nou ja, afwachten. Ik ga dinsdagavond of woensdagochtend testen. Woensdag is precies 2 weken na mijn punctie. Dat kan wel toch?
Hi Alicia,
Spannend meid, de punctie staat bijna voor de deur. Hoeveel follikels had je ook alweer, stuk of 8 a 10 toch?
De punctie wordt door iedereen anders ervaren, dus je kunt jezelf helemaal gek maken maar je weet uiteindelijk toch pas hoe het voor jou is als je in die stoel ligt. Je kunt wel stellen dat hoe minder follikels hebt, hoe minder lang de punctie duurt, en ook hoe makkelijker ze bij alle follikels kunnen komen, dus hoe minder pijnlijk (ze hoeven dan niet zo te manoevreren). 8 - 10 follikels valt ook wel een beetje in die categorie.
Als ze niet goed bij een follikel kunnen, vragen ze wel eens of je even op je buik kunt drukken (of je man), voor tegendruk.
Ik had persoonlijk ook alleen maar een zetpil, net als jij, en tijdens de punctie krijg je een infuusje met een beetje slaapmiddel, zodat je suffig wordt, en atropine, zodat je bloeddruk goed blijft. Ik was zo stikzenuwachtig dat ik naar buiten moest om frisse lucht te halen voordat ik naar binnen moest, maar heb uiteindelijk weinig van de punctie meegekregen, ik was helemaal weg van het roesje! Bovendien werkt die zetpil heel goed, alleen merk je daar niks van. Pas toen hij 's middags was uitgewerkt en ik mijn buik begon te voelen, realiseerde ik me hoe goed die zetpil als pijnstiller was. Daar kun je wel op vertrouwen.
Mijn arts kondigde de prikjes aan en vroeg mij om diep in te ademen en uit, en bij de uitademing prikte ze. Dat werkte goed. Je kunt je arts vooraf vragen hoe hij/zij dat doet.
Ik ben ooit een topic gestart “Punctie ervaringen”. Daar staan verschillende verhalen van de dames hier. Misschien heb je daar wat aan?
:-*
Ik vond het juist fijn om mee te kijken op het scherm hoe ze de follikels leegzogen. Omdat ik daarnaar keek wist ik ook precies wanneer er weer een prikje kwam en ik vond het gewoon interessant.
Had me voor de eerste punctie ook onwijs zenuwachtig gemaakt, maar bij mij vielen ze alle 3 onwijs mee.
Op zich is het niet zo dat hoe minder follikels je hebt, hoe makkelijker en pijnlozer de punctie is. Ik heb twee puncties gehad van minimaal 20 follikels en drie puncties van 4-8. De laatste punctie in december was voor mij het pijnlijkst, toen zaten er 8 follikels. Eentje kon heel moeilijk aangeprikt worden, de eierstok schoot steeds weg. Dus er moest steeds opnieuw geprikt worden om hem toch te pakken te krijgen. Dat was geen pretje! Maar voor de rest viel het reuze mee. Het aanprikken en leegzuigen vind ik heel goed te doen. Wel vervelend, maar de pijn duurt maar een paar seconden. Ik keek ook altijd het liefste mee op de monitor, want dan kun je mee aftellen.
In ons ziekenhuis krijg je een uur voor de punctie een morfineprik in je bil en je krijgt pijnstilling in de vorm van tabletten. Vlak voor de punctie krijg je nog twee inwendige verdovingen.
Poppetje Wat fijn dat je er nu best weer een goed gevoel over hebt. Wij mochten altijd twee weken na de terugplaatsing testen. Maar veel meiden mogen ook al twee weken na de punctie een test doen. In principe zou je het dan kunnen proberen.
Alicia Dus jij de punctie waarschijnlijk in de loop van komende week, spannend. Er niet te erg tegenop zien, hoor. Op internet lees je vooral de horror-verhalen. Ik vond de puncties reuze meevallen, ik heb er vijf gehad in totaal. Succes met je fm morgen!
Kim Leuk dat je een paar dagen weggaat met je werk, waar naar toe? Alvast veel plezier!
Ineke Wat fijn dat je zo kunt genieten thuis, dat scheelt een heel eind. Hoe gaat het nu met je?
Hier gaat het ook weer lekker. Gisteren kreeg ik hele erge jeuk in mijn zij. 's Avonds had ik ineens een dikke bult op mijn pols, daarna op mijn vingers en duim, mijn voorhoofd begon op te zetten. Vanochtend was mijn lip helemaal opgezet en had ik nog veel meer bulten en jeuk, mijn hand is helemaal dik. Dus de huisartsenpost maar gebeld. Ik kon meteen langskomen, gelukkig. Het blijkt een allergische reactie op de antibiotica te zijn. :wall:
Ik heb meerdere keren deze soort antibiotica gehad, nooit ergens last van gehad. Maar blijkbaar bouw je zoiets op, dus nu pas een allergische reactie. Ik heb een andere kuur gekregen, pillen tegen de jeuk en ontsteking. Nu maar hopen dat het snel afzakt. Jakkes, ben zo klaar met al die onzin…
Jippie… bah! Alweer andere medicijnen??
Het houdt ook niet op heh…
Dikke knuf voor jou… :hug:
Poppetje… die krampen kunnen ook een goed teken zijn heh!
Niet zo snel opgeven hoor!
Maar wat een geweldig nieuws!!! :dance: 10 cryo’s!!! :dance:
Ben jaloers :mrgreen:
Je kan in principe een heel gezin stichten met 1 punctie!!!
Over de testen gesproken, ik had ook op een woensdag de punctie en op zaterdag de tp.
Ik had toen die zondag ervoor, net als vandaag dus voor jou, al getest!
Ik zag toen een heel onduidelijk tweede streepje, dat maakte me nog zenuwachtiger!!! :shifty:
Ook omdat ik van alle kanten hoorde dat de Ovitrelle nog in mijn lichaam kon zitten.
Uit eindelijk elke dag 1 test gedaan, dus ma, di, wo en het tweede streepje werd steeds duidelijker.
Dus woesdag kan je echt wel testen hoor!!!
Want bij mij was tie toen echt wel duidelijk die tweede streepje!!!
Met mij gaat het redelijk!
Ik was zo onzeker over alles wat ik voelde dus heb t uiteindelijk maar aan twee vrindinnen verteld die waren zo blij!!!
Wat een opluchting dat je er gewoon openlijk over kunt praten… dan is het al meteen echter
Ze hebben mij meteen meegesleurd naar de etos om een cleur blue digitale voor mij te kopen.
Ik moest thuis meteen plassen van ze met mijn avond plas!
En ja hoor de tekst zwanger +3 kwam binnen 1 minuut tevoorschijn terwijl je eigenlijk drie minuten moest wachten.
In de bijsluiter betekent dat meer dan 5 weken… :dance:
Was weer echt gerust gesteld…
hey meiden…
Marka wat leuk die reactie van je vriendinnen…heerlijk als je zo’n nieuws kunt vertellen he.
En de test weer lekker snel positief :inlove:
Jippie: sjee meissie nu weer een allergische reactie :hug: :hug:
Poppetje: moeilijk he die wachtweken…die klachten kunnen echt alle kanten op…dat vind ik ook zo moeilijk eraan…nog een paar daagjes en je kunt testen :hug:
Tja de eerste punctie ging bij mij super, had toen nauwelijks ergens last van, had toen wel maar 3 follikels.
de punctie van een aantal maanden geleden zal ik maar verzwijgen.
Wij krijgen een cocktail van een kalmeringstablet en pijnstilling…welke t pcies is weet ik niet :oops:
Kim ik weet niet of ik al welkom had gezegd…anders alsnog bij deze WELKOM!
Ineke hoe gaat t vandaag?
Meiden wij hebben hier een serieus gesprek gehad…omdat we nog steeds niet weten of we uberhaupt een nieuwe poging met punctie aandurven hebben we onze beslissing wat betreft t terugplaatsen van 1 cryo bijgeschaafd.
We hebben misschien nog maar 3 kansen…en om dan zomaar cryo’s weg te gooien(grofgezegd) kunnen we gevoelsmatig niet meer verkroppen.
We hebben er nog 6, 2 per rietje.
Dus als iedere keer alle 2 de cryo’s overleven zou dus betekenen dat we 3 cryo’s zomaar zouden laten vallen.
Misschien als we 100% zeker waren dat we voor een 2de ivf zouden gaan was t een ander verhaal, maar nu willen we toch alle kansen benutten die we hebben.
Tja en mochten ze beide uitgroeien tot beebs dan overleven we dat ook wel met de hulp om ons heen…ze zijn dan in elk geval meeeeeeer dan welkom.
:-*
Zo dames. Ik ben weer thuis :mrgreen:
Heerlijk genoten. Zijn dit weekend wel heel actief geweest en vanmiddag monde dat dus een beetje uit in buikpijn, maar we hebben het erg naar onze zin gehad.
We waren in Landal hoog Vaals. Daar werkt mijn nicht (die ik eens per 3 jaar zie ofzo). Vandaag zijn we naar mijn nicht en haar man geweest. Die wonen in een stilte gebied in Vaals. Echt super, Heerlijk daar door het bos gelopen.
Gister hebben we gezwommen,gebowlt, minidisco enzo. Hihihi alles wat Stein wilde zeg maar.
Ga nu even terug lezen :-*
Jannigje Fijn dat je het leuk gehad hebt! Moest je nou morgen weer voor een fm?
Hopelijk kan de punctie dan gepland worden, succes!
Natascha Ik geef je groot gelijk om de volgende keer wel twee cryo’s terug te plaatsen, als ze het beide overleven. Als alle cryo’s goed ontdooien, gooi je er wel drie weg. Drie extra kansen. Nu je niet weet of je nog voor een IVF gaat, kan ik goed begrijpen dat je elke kans wilt benutten. Volgens mij is het precentage tweelingen uit een cryo-tp niet erg groot, dus dat komt vast goed.
Marka Wat fijn dat de test overeenkomt met het aantal weken dat je nu bent! Toch een geruststellende gedachte.
Al zenuwachtig voor de echo van donderdag?
Poppetje Daar nog steeds alles goed?
Hier slaan de pillen tegen de allergische reactie goed aan, gelukkig. De bulten zijn grotendeels afgezakt en het jeukt ook niet meer zo. Ik maakte me toch wel weer even zorgen, hoor. Volgens mij kun je ook (gal)bulten en jeuk krijgen als er iets met je lever is. Dus dan schiet het woord uitzaaiingen meteen door je hoofd, of je nou wilt of niet. :shifty: Maar de huisarts was er voor 99% zeker van dat het een allergische reactie op de antibiotica is, want het beeld komt precies overeen. Dus voor nu weer gerustgesteld!
Jippie: kan me voorstellen dat je even het ergste denkt. Maar als deze medicijnen helpen zal het wel een allergische reactie zijn. Moet zeggen dat het ook het eerste was waar ik aan dacht (allergie voor anti biotica)
Jannigje en Alice: morgen FM! spannend!
Natascha: ik snap je redenering helemaal! 3 extra kansen wil je niet ‘weggooien’ als je twijfels over opnieuw een poging.
Hier nog geen ongesteldheid te zien (gelukkig!!) het zegt natuurlijk niets maar ben iig blij dat het nog niet gekomen is. Heb wel veel buikpijn. Vooral op 1 plek rechtonder. Het voelt een beetje zoals dat voelde toen ik een cyste had. Hoop dus niet dat dat het is maar dat het iets veel leukers is Wel ben ik nog steeds in een soort jubel stemming van de 10 embryo’s die zijn ingevroren.
Vandaag die High tea gedaan die ik met mjn verjaardag van een vriendin had gehad. Het was heerlijk en heel gezellig!
Ik heb alleen geen zin om morgen te werken.
zwaai even kort, druk dagje gehad lekker gewandeld door Nordhorn ivm koopzondag. Ha en heel braaf enkel een patatje gegeten daar en boodschapjes bij de supermarkt gedaan. :lol:
Jippie sjemig allergisch brrr Daan heeft dat ook gehad en hij werd echt geeeeek van de jeuk dus hoppa ook aan de antihistamine. Dat werkt gelukkig idd heeeel erg snel! :thumbup: Morgen dus ook kijkers voor jullie huis! Wat zou het heerlijk zijn als je al snel kopers vind zeg! :mrgreen:
Twee voor een FM morgen? Succes meiden!! Op pad naar een punctie!
Poppetje ellendig he die wachtweken…wel super dat de high tea zo gezellig was. Superlief dat ze dat hebben bedacht. :inlove: Dan is morgen gaan werken een stuk minder leuk vooruitzicht
Natas misschien nog een stukje (onnodige gni gni) geruststelling. Hier heb ik altijd een dubbele TP en ben elke keer (zelfs een aantal miskramen) een enkele zwangerschap gehad van een gezellige ‘eenling’ . Die kans is er dus ook echt nog hoor! En ach dan komen er evt 2 tegelijk. Joh je weet hoe Odin is en die is ook kjoet het is zeker drukker met 2 tegelijk er dan bij maar Odin is ook al best groot ondertussen, kan meer en meer zelf. Het lijkt me meer handenbinder als je er 1 van 1 jaar hebt en dan 2 ineens erbij. Odin zit ook niet giga ver meer van de basisschool af (oeh enggggg Casper ook al op de ‘helft’ van de thuisblijfleeftijd… :o ) en voor een tweeling geboren is ben je ook een week of 36/37 verder (als ze niet net als bij Angelbaby een week of 8 te vroeg eruit willen 8) ). Het komt goed meis! :-*
Hier nog even afwachten tot woensdag voor we een kijkje nemen van binnen. Moet ook nog mijn menstruatie krijgen. Heb het gevoel dat het eraan zit te komen maar ja met die deca loop ik altijd wat ‘vertraging’ op. :wall: Zal morgen of overmorgen wel komen denk ik.
Nu zo eerst weer even een paar uurtjes slapen. Gisteren had de buurman een ruige fuif. Dat mag ook als je 50 wordt :lol: maar pffff ben niet meer gewend zo laat te gaan slapen door alle muziek en geklets. :oops:
Ik vind het nu niet leuk meer!!! Af en toe wat bloedverlies, kleine stolsteltjes. Geen krampen en ‘het’, dus nog niet verloren…hoe lang moet ik nog wachten??? Woensdag naar het ziekenhuis. Mocht het dan nog zo aanmodderen dan vraag ik wel om pillen. Het heeft nu lang genoeg geduurd en ik wil het niet meer!
zo, moest ik even kwijt! :-*
:hug: het is sowieso al niet tof maar als je dan ook nog (weer) zoveel geduld moet vinden…
ineke das idd niet leuk om zolang weer te moeten wachten, kan me voorstellen dat je er klaar mee bent :hug: :hug: