IVF/ICSI deel 14

Natasch…! Wat goed! Hopenlijk is er plek!!! :pray:

Dat is super natascha. Onzin om een maand weer te moeten wachten!

Jippie, balen weer! :hug:

Hier nog niets…ook balen!

Ineke en Jippie: balen zeg. Hopelijk komt het deze week met beide ‘goed’. Jippe met haar ontsteking en Ineke, hopelijk komt het op gang.

Natascha, vervelend dat het nodig is maar wel fijn dat het zo snel weer kan! Ik hoop dat er plek is.

en mijn opmerking dat het er een beetje uitloopt was idd wat te positief… haha

Ik voel vandaag een soort kleine prikjes in mijn buik. Heel gek. Want hiervoor was het meer een ongi gevoel (na de punctie). Eerst waren de prikjes vooral aan 1 kant. en nu weer meer aan de ander kant. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken want het lijkt me een beetje vroeg voor innesteling. Het is de derde dag als je zaterdag meetelt… Dus dan denk ik dat het juist weer slecht is…

Ik merk het niet heel duidelijk maar als ik het niet meer voel dan voel ik ineens dat ik wat mis. hahah.

xx

Vandaag tussen de wc sessie’s door ben ik toch naar de FM geweest.

Ik had in mijn linker eierstok al 4 eitjes en gyn zei dat ze zag dat de rest aan het werken was. In mijn rechtereierstok zat 1 eitje en de rest was ook aan het werk.

Ik natuurlijk aan de gyn gevraagt of dat normaal was of dat het langzaam was of weinig. (hoezo onzeker :oops: ) Maar zij verzekerde mij dat dit normaal was voor deze periode in mijn hormonen. (moest natuurlijk wel alweer best snel komen)

Nu moet ik vrijdag ochtend weer. Toen ik zei dat wij vrijdagmiddag weggaan voor een weekendje weg vroeg ze wel of wij dan maandag wel weer terug waren.

Nu heb ik ovitrelle meegekregen zodat mocht ik in dat weekend moeten spuiten kan dat.

Hoi Jannigje,

Wat goed dat je geweest bent! En het kan best hoor, dat ze in het begin niet alle eicellen die gaan groeien goed kunnen zien. De eerste FM noemen ze volgens mij ook wel eens een AFC, antra follikel count. Dan gokken ze een beetje hoeveel het er gaan worden. Bij mij waren het er bij de AFC een stuk of 5, 6 en dat bleken er later bij een tweede FM 7, en bij de punctie 8 te zijn geworden. Soms onderdrukt de Lucrin/Decapeptyl (welke heb jij?) ook de groei van de follikels, dan verloopt het iets langzamer. Gaat goed komen! Heb je veel last van de hormonen?

Jippie nee! Bah wat een gedoe… Zit niks anders op dan die antibiotica te nemen en hopelijk zo snel mogelijk verbetering te voelen. Het is wel genoeg geweest zo! :evil:

Natas… mag je meteen door voor een verse poging of bedoel je een nieuwe cryo-poging?

Ik denk dat je nog 3 cryo pogingen kunt doen of niet? Hoop dat ik goed tel met die rietjes van jou :wink:

Ik zou ook niet weten waarom je die cryo TPs niet achter elkaar zou mogen hebben. Kom maar door!

Marka… Hoe gaat het? Heb je al boven de wc gehangen van de misselijkheid? hihi :stuck_out_tongue:

Hoi Monne

Ik heb 8 oktober Lucrin depot gehad.

Nu had ik op zich al 5 eitjes die ze al echt konden zien en ze zag dat er meerdere in de maak waren.

Jippie: balen meis. Ik lees nu pas van die onsteking. Ik hoop dat de ontsteking snel weggaat :hug: :-*

Poppetje: ik duim voor jou :pray: . Ik heb natuurlijk nog niet zoveel ervaring dus kan je helaas niet zeggen wat die prikkeltjes zijn.

Monne, nee helemaal nog geen misselijkheid!! Is dat wel normaal??

Wel heel de middag gemene, enge scherpe steekjes rechts in mijn onderbuik… :?

En net na een toilet bezoek zat er telkens wat rozig slijm op het wc papiertje… :?

Gevolg van de steekjes…??

Vind het heel eng allemaal… bah…!

Kan echt helemaal nog niet genieten… :?

Marka ik heb bij Odin ook geen misselijkheid gehad…ik vond t steeds zo onwerkelijk en voelde me niet zwanger, totdat ik een echo met 2wk kreeg en daar gewoon al een heel kindje zag…toen werd t pas wat werkelijker en vanaf 17wk begon ik m te voelen :inlove:

Jannigje: das al een mooie score om mee te beginnen meid.

Monne we gaan idd door met een cryopoging.

meiden heeft een van jullie wel eens na een gestimuleerde (75 Gonal F) IUI poging Pregnyl op dag 5 gekregen, of Utrogestan?

ik wil even weten of dat een gewone gang van zaken is

thanks!

monne…neen heb ik nog nooit gehad, ik heb iui gehad gestimuleerd met Menopur en moest 36u voor de inseminatie de pregnyl spuiten…en de bolletjes heb ik toen ook niet gekregen.

Erg vreemd om pregnyl NA de iui te zetten, die heeft dan toch helemaal geen nut meer :think: althans als ik je vraag goed begrijp he.

ja je begrijpt de vraag goed!

de onderhoudsdosering pregnyl is bedoeld om het bm slijmvlies in goede conditie te houden voor een eventuele innesteling. bij IVF doen ze dat ook, alleen 3 pregnyl prikken, of utrogestan. maar kreeg het nu voor het eerst bij de IUI.

Monne Ik heb tijdens de IUI-behandelingen en een ICSI drie keer Pregnyl gespoten in plaats van Utrogestan gebruikt. Ik moest op dag 5,7 en 9 na de IUI/punctie 1500 IE Pregnyl spuiten. Dit heeft dezelfde werking als de progesteronbolletjes. Ik vind het fijner in gebruik, omdat je maar drie keer hoeft te spuiten en je zit niet met die ranzige afscheiding. Als je mag kiezen, zou ik voor de Pregnyl gaan! Nu moet je in ons ziekenhuis standaard de Utrogestan gebruiken. Maar onze meid is het resultaat van de ICSI met Pregnyl, dus dat werkt net zo goed.

Jannigje Mooie score, hoor. En er komt vast nog een aantal bij.

Marka Ik ben ook nooit erg misselijk geweest, zo nu en dan een vlaag. En dat begon pas toen ik rond de 7 weken was.

Poppetje Probeer het wat los te laten en niet overal op te letten. Dat is ontzettend moeilijk. Maar je kunt er toch niks van zeggen. De een voelt heel veel en is niet zwanger, de ander voelt niks en is wel zwanger. Er is geen peil op te trekken. Probeer afleiding te zoeken, want anders duren die twee weken wel heel erg lang. :hug:

Sorry monne… geen ervaring mee!

Ik had altijd IUI met alleen clomid de eerste 5 dagen na mijn menstruatie maar vlak voor of vlak na de IUI helemaal geen medicatie!

Echt waar Natasch…?? Ook helemaal geen misselijkheid??

Ik denk ook dat ik het pas geloof als ik de echo heb gezien… :?

:frowning:

OK dus jij hebt ook pregnyl gehad na een IUI.

ik heb geen keuze, ik heb pregnyl meegekregen voor op dag 5 na de IUI, als extra ondersteuning van mijn bm slijmvlies.

ik zat ineens te twijfelen of ik hem wel zou zetten… omdat ik “niks voel” en ik toch weinig vertrouwen heb in de IUI. En wat kan die ene prik daar nu aan veranderen, dacht ik. Maarja, je hoeft ook niet per se iets te voelen, en 1 prik kan er ook nog wel bij. Verder hoef ik deze ronde niks meer. Dus manlief is hem nu aan het “kokkerellen”. Tis maar 1 solvens en 1 poeder.

Dus je moet alleen op dag 5 na de IUI Pregnyl zetten en dan 5000 IE? Ik zou het wel doen, hoor. Je weet maar nooit! Hou er wel rekening mee dat het een dag of 8 duurt voordat dit uit je lijf is. Dus je kunt pas testen als je minimaal twee weken na de IUI zit.

Pregnyl wordt idd met hetzelfde doel gebruikt als de bolletjes. Alleen omdat pregnyl juist weer overstimulatie in de hand kan werken geven ze dat niet meer zo vaak bij een ivf of icsi en kiezen ze daar eerder voor de bolletjes. Bij iui speelt dat natuurlijk minder.

Jippie: over het algemeen gaat het best goed met mezelf vermaken en ben ik er nog niet de hele dag mee bezig. (al raak ik wel aardig verslaafd aan KOK) Ik dacht gisterenmiddag nog… volgende week zondag moet ik nog maar 3 dagen. Dus vond het best snel gaan. Vandaag weer werken dus ik dacht dat dat me wel afleiding zou geven maar doordat ik die prikjes voelde ben je constant daar mee bezig. Heel lastig om je dan op je werk te concentreren. 's middags ging dat gelukkig wat beter.

Jannigje: klinkt als een mooi begin!

Alice; moest jij nou dinsdag of woensdag voor een FM?

Oeh zo naar bedje…beetje drukjes. Slecht nieuws bij de oktobermama’s waar ik heb meegeschreven.

Jippie ik las dat je ws weer een ontsteking hebt. Sjips zeg hopelijk trekt ie ook snel weer weg!!

Pregnyl heb ik alleen voor de punctie dus geen ervaring mee na of voor IUI. Het werkt iig wel net zo goed alleen wel wat meer kwaaltjes mogelijk (is toch hCG :wink: ).

Over kwaaltjes gesproken; ik ben geen van beide zwangerschappen ook maar een seconde misselijk geweest! Geen kwaaltjes (of zo weinig iig) dat ik ook maar amper kon geloven dat ik zwanger was. Heeeeeul wat testjes doorheen gejaagt voor we echo’s kregen. :shifty:

Pas toen ik de kids ging voelen met kleine plopjes en trapjes ‘wist’ ik dat er echt werkelijk waar een kindje aan het groeien was. Zelfs de echo’s waren nog superonwerkelijk. :oops:

Ik duik nog even het forum over en de mail in en dan mijn bedje in. Succes dames en trusten!

Jeetje, Wat is het vandaag stil op het forum…

Ik heb ook niet zoveel te vertellen. Vandaag gewerkt en een training gehad. Nu beetje rustig aan doen. Vanavond beetje administratie en misschien nog even wat voor mijn werk doen. Morgen lekker vrij!

Verder eigenlijk niets te melden…

Ik heb vandaag sinds lange tijd een sollicitatiegesprek gehad en voor mijn gevoel ging t wel goed…t is echt een droombaan :inlove:

Nu maar hopen dat ze mij zien zitten… :pray: :pray:

heb vanmiddag een half uur geslapen op mijn schouder…en die doet nu weer pijn… :wall: :wall:

verder druk met studeren want donderdag ga ik richting leiderdorp…vrijdagochtend heb ik mijn 1ste 3 examens…dan volgende week dinsdag 2 en woensdag de laatste 2.

Ik ben dan weinig hier want ik logeer in een hotel…vrijdag beginnen mijn examens al om 10u en de reistijd is al 3u zonder files…dus dan zou ik veel te vroeg hier weg moeten rijden en heb geen zin in die stress.

Maandag ga ik weer terug en dan slaap ik er 2 nachten.

Maar ik heb een iphone dus kan wel meelezen en hier en daar ff reageren :wink:

Jeetje wat een druk programma Natascha! Wat voor examens zijn het?

Goed dat je sollicitatie naar jouw gevoel goed ging!