IVF/ICSI deel 14

Poppetje Mijn geluk is dat we vier jaar geleden ons huis hebben gekocht en toen meteen voor ons beide een levensverzekering hebben afgesloten. Nu we een ander huis gekocht hebben, loopt deze levensverzekering gewoon door. Dus ik hoef geen nieuwe af te sluiten, gelukkig. Want dat was heel erg moeilijk geworden.

Ik had tijdens de innesteling een soort krampen, anders dan ongikrampen. Het zat meer aan de oppervlakte en op één bepaalde plek in mijn buik. Het straalde uit naar de liezen. Een beetje een zeurend gevoel. Dit begon op de 3e dag na de terugplaatsing en het hield een dag of drie aan. Het aparte is dat ik precies kon aanwijzen waar het ingenesteld zat en dat klopte ook met de echo. Daarna begonnen de zwangerschapskwaaltjes toe te nemen en ik had tijdens de laatste wachtweek ook al bandenpijn: als ik hoestte, moest niezen, lachen of te snel opstond, schoot er een soort kramp in mijn buik. Vergelijkbaar met als het in je kuit schiet, maar dan in je buik. Erg pijnlijk.

Jannigje Balen, zeg! Dat kun je er nu natuurlijk even niet bij hebben. Zal vast een virus zijn, ik herken het niet als bijwerking van de hormonen. Beterschap!

Angelbaby Twee zussen van mijn overgrootoma van mijn vader’s kant hadden waarschijnlijk borstkanker. Bij hun is een borst weggehaald, maar ze hebben beide geen aanvullende behandelingen gehad. Ze zijn er beide oud mee geworden. Dat was in de 50er-60er jaren. Dus ik betwijfel of dat wel echt borstkanker is geweest. Verder is er na hun niemand aan die kant van de familie geweest die het ook had. Ik ben de eerste sinds 50-60 jaar. Dus ik denk niet dat ik één van de twee borstkankergenen heb, die kans is heel erg klein. Wat een geluk dat jij en je moeder het niet hebben, maar heel veel andere vrouwen in je familie dus wel. Heftig! Beterschap voor de tweeling!

Krabje In principe maakt het niet uit of je IVF of ICSI gaat doen. De behandeling is grotendeels hetzelfde, alleen het labwerk is anders. Maar ik snap je gevoel wel. Want als je minder dan 1 miljoen zaadjes hebt, is de kans op een spontane zwangerschap of de slagingskans van IUI wel heel erg klein. En dat is wel even een flinke domper! Je had toch gehoopt dat je het IVF/ICSI-traject niet in zou hoeven.

Natascha Fijn dat het ietsjes beter gaat met je schouder, rustig aan!

Jippie weet je wat zo moeilijk is aan dat hele verhaal.

Ik voelde namelijk precies t zelfde wat jij nu beschrijft…ook die klachten in mijn onderbuik etc…maar toch een negatieve test :cry:

Zou t ook kunnen zijn dat t bij mij wel aan t innestelen was maar er tijdens de 2de week iets mis gegaan is ofzo? Ik had in t begin ook zo’n goed gevoel…en opeens voelde ik me leeg…heel raar.

Bij Odin voelde ik de eerste week niks…8dg na de TP kreeg ik een enorme felle steek in mijn onderbuik…en de dag erna kreeg ik een soort van ongikrampen…

hmm, het kan dus alle kanten op.

Ik vertelde mijn vriend van dat machteloze gevoel en ik gaf hetzelfde voorbeeld van ‘als er een klein kansje was dat het zou helpen om bijv iedere avond naakt 3 rondjes te rennen in het park te rennen zou ik dat doen’. Zo van… kon ik maar iets doen om het te beinvloeden, maakt niet uit wat. Weet je wat hij zei: misschien helpt het wel… ik zou het gewoon proberen! whahaha. Vond het wel grappig.

Loopt bij jullie de utrogestan er ook wel eens uit?

wel eens??? hahahaha t loopt hier wel vaker eruit dan eens :wink:

Ik verwissel mijn inlegkruisjes dan ook regelmatig.

Laat inderdaad de weleens maar weg :wink: Plakkerige rotzooi :shifty:

Krampjes kan je het wel noemen ja, ik las terug dat ik het meer over een tinteling had. Die heb ik 1x eerder gehad en toen was ik ook even een beetje misselijk. Denk dus dat het toen fout gegaan is met innestelen.

Natas: duim gewoon voor je hoor, zou toch prachtig zijn als je morgen wel gewoon 2 strepen hebt :slight_smile: Zou er voor mezelf ook vanuit gaan dat het niet zo is hoor, maar altijd dat laatste beetje hoop hè!

Nu ga ik lekker op bed tv kijken. Morgen weer een drukke dag :-* :zzz:

Natascha Het kan best zijn dat je embryootje wel bezig was met innestelen, maar dat het niet doorgezet heeft. Heb je nog steeds kwaaltjes of zijn die inmiddels allemaal verdwenen? Morgen voor de zekerheid nog eens testen en dan met de bolletjes en de Progynova stoppen?

Poppetje De Utrogestan is een ranzige bedoening. Het binnenste van de bolletjes wordt grotendeels opgenomen door je lichaam, het buitenste komt er weer uit. Dus je hebt steeds van die vieze afscheiding. Helaas een bekend bijverschijnsel. :?

jippie: Na de laatste bloeding op dag 14 had ik flinke ongipijn en 2dg later waren alle kwaaltjes verdwenen.

Ik kan idd morgen stoppen met alle medicatie…ook wel ff lekker om die ranzige afscheiding niet meer te hebben :silenced:

ohja heb de papieren eens goed doorgenomen…hier moeten we de bolletjes nemen tot aan de 1ste zwangerschapsecho die ze hier met 6/7wk doen.

Poppetje… Woeaaaahhahahaha!!! Wat een grappige vent die man van jou…!!! Wahahahaha!!! :lol:

Of die bolletjes er eens uit komen!!! Ook een Woeahahaha!!!

Die komen er zekers uit!!!

Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik er de vorige keer meer last van had dan deze x… :think:

Ik drukte ze deze x veel dieper naar binnen in de hoop dat ze beter zouden pakken ofso?!!

Natasch… voor morgen: :pray: :pray: :pray: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Angelbaby: Ik heb de brief van het ziekenhuis waar ik onderhandeling ben gekregen.

Ik heb erover nagedacht en ik ga het denk ik gewoon doen!

Ook in mijn achterhoofd wat jij schreef maar denk dat als ik een te vroege echo heb gehad dat ik me wel onzeker ga voelen en ga stressen… :?

Dus hopenlijk is er dan al een kloppend hartje te zien… :pray:

Ik ga dinsdag bellen voor een afspraak want dan begin ik aan mijn 6de week… :dance:

Jannigje succes morgen!!!

poging is mislukt, en ik had vannacht nog wel zo’n mooie droom :cry:

Dankzij die droom voel ik me toch even rot hoor

Natascha: even een hele dikke knuffel voor jou :hug: :hug: :hug: :-*

Natascha :hug: :hug: :hug: :-*

Ach, Natascha… Natuurlijk voel je je toch even rot! Het is ook gewoon kl*te. :hug:

Natascha ook een knuffel van mij. Toch weer slikken wanneer die 2e streep weg blijft. Suc6 morgen met je sollicitatie!!!

Wat hebben jullie veel geschreven zeg! hier is het nog niet begonnen. Voel me op zich wel aardig goed. Het is toch iets makkelijker wanneer je al amper hoop durft te hebben. Ga morgen weer werken. Heb dinsdag en woensdag vroege diensten, wanneer het dan nog niet is begonnen ga ik woensdag bellen voor een recept.

Die pillen zijn niet leuk en je krijgt dan een soort bevalling maar dan is het wel weg… Blijf nu ook bijv. nog wat last van mijn borsten houden en dan wordt je er weer mee geconfronteerd.

Jippie, zucht, weer een complicatie voor jou. Hoop dat het mee valt maar je kent het natuurlijk allemaal wel en het zal dan toch wel een ontsteking zijn.

Chantal, welkom alvast! Het is hier goed vertoeven hoor, ookal is de reden erg naar!

liefs

Ineke

:hug: :hug: :hug:

Natascha… :hug: :hug: :hug:

Ineke voor jou ook een dikke :hug:

Natascha Toch confronterend, ookal had je het verwacht… :frowning: Sterkte en een dikke knuffel!

Ineke Inderdaad wel moeilijk dat je je zwanger blijft voelen, terwijl je weet dat het niet goed zit.

Hopelijk hoef je niet om een recept voor de pillen te vragen. Denk aan je!

Jannigje Hoe is je eerste fm gegaan? En voel je je weer wat beter inmiddels?

Vanochtend het ziekenhuis maar gebeld en ik moest meteen langskomen. Inderdaad een ontsteking, zoals ik al dacht. De rode vlek zie je steeds groter worden, het brandt en tintelt ook al een aantal dagen. Het is afgetekend, ik moet aan de antibiotica en dan woensdag weer bij de chirurg langs om te kijken of de medicijnen aanslaan. Bleeh, ben er nu wel een beetje klaar mee…

Jeetje Jippie… :frowning:

Houdt het dan ook nooit op…? :hug:

Jippie dus toch, sterkte meissie en dat de ontsteking maar snel overgaat :hug:

meiden ik heb net met de ivfafdeling gebeld…zodra deze week mijn menstruatie doorkomt moet ik ff bellen en als er dan nog een plek vrij is dan mogen we meteen door voor de volgende poging…whoeiii dat zou te gek zijn :pray: :pray: :pray:

Dat gaat snel! Hopelijk is er plek!