IVF/ICSI deel 14

Poppetje Fijn dat je een mooi aantal embryo’s had. Hopelijk kunnen er een heleboel de vriezer in! Ik vond de terugplaatsingen wel bijzonder, maar ik had niet een ingeving of een voorgevoel dat het zou lukken. Het is helemaal niet vreemd als je dat niet hebt. Ik denk wel dat de spanningen er nu uit gaan komen, nu je alles achter de rug hebt. De eerste weken ben je actief bezig met de behandeling, druk met het spuiten en de echo’s. Als je de punctie en de terugplaatsing achter de rug hebt, begint het wachten en moet je het loslaten. Vaak komt dan de spanning er ook uit, dat herken ik wel. Je kunt er nu niks meer aan veranderen, je kunt alleen afwachten en er het beste van hopen. Heel veel succes met de wachtweken!

Ineke Wat bijzonder dat je zonder eileiders toch zwanger bent geworden. Ik wist helemaal niet dat dat mogelijk is.

Hoe gaat het nu met je, trek je het nog een beetje? Hopelijk komt het vanzelf op gang en hoef je geen pillen of een curretage.

Marka Hoe ver ben je als je de eerste echo hebt? Wij hadden de eerste echo met ruim 7 weken. Als alles goed is, zie je met die zwangerschapsduur een boontje van ruim een cm lang, een dooierzakje en een kloppend hartje. Je ziet nog geen onderscheid tussen het hoofdje en de armpjes en beentjes. Wij kregen een stuk of drie foto’s mee van de echo. Extra echo’s zijn op zich wel erg leuk, zeker 3D-echo’s. Maar goed, niet iedereen denkt er zo over. Dus je moet doen waar jij je het beste bij voelt.

Jannigje Dat drukkende gevoel komt doordat je eierstokken op de hormonen reageren. Doordat er meerdere follikels gaan groeien, kan dat een drukkend gevoel geven. Het lijkt inderdaad wel wat op een eisprong-gevoel. Is heel normaal, je hoeft je er geen zorgen over te maken.

Natascha Balen van je schouder, hopelijk is het snel over!

Alicia Jij bent ook al aan het spuiten, toch? Wanneer heb je de eerste fm?

Hier ook weer een drukke dag gehad. Vanmiddag eerst wezen shoppen, daarna op verjaardagsvisite geweest. We zijn druk bezig het een en ander op te knappen in ons huis: nieuw stukje vinyl in de wc gelegd, gisteren het kamertje van onze meid deels opnieuw behangen. Ze had het behang er helemaal afgetrokken, dat lijkt zo slordig. Dus maar even opnieuw gedaan, lijkt het weer netjes als we een bezichtiging hebben. Er moet nog een deur op zolder geschilderd worden. Voor de rest hoeven we niet zoveel meer te doen, gelukkig. We hebben het meeste opgeknapt toen we hier vier jaar geleden kwamen wonen.

Jippie… als ik de eerste echo heb is het precies 5 weken na de punctie.

Als ik het goed heb betekent dat, dat ik dan 7 weken ben… toch…?

Maar ik ga me denk ik aanmelden voor die onderzoek met die 3-d echo’s.

Dan heb ik de eerste echo al met 6 weken!

Ik moet dinsdag bellen voor een afspraak.

Wel fijn dat jullie niet veel meer hoeven te doen in het huis :dance:

Dan kunnen de bezichtigingen snel beginnen!!!

Verder alles goed met je herstel??

Volgende week weer Deense les heh…??!

Zin in…?

Auw Natas, je schouder zo erg verrekt dat je Advil moet spuiten? Das heftig :shock: Oja je had gevraagt waar we heen willen. Ik zou wel naar een winterzonbestemming willen, mar we denken erover om een paar dagen naar Slowakije te gaan voor kerst. Mijn biologische vader woont daar met zijn vrouw en we zoeken elkaar 1 of 2x per jaar op. Hij is musicus en heeft een paar kerstoptredens gepland staan. Lijkt ons leuk om dan te gaan. Vorige keer waren we er ook tijdens de winter, met een flink pak sneeuw!

Poppetje, dat is slim bedacht van je, dat je je ouders hebt gezegd dat je 3 dagen later gaat :lol: Heb je even tijd om samen met je lief aan het nieuws te wennen. Laten we hopen dat het goed nieuws gaat worden :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Marka Je moet de punctie als eisprong rekenen. Je zwangerschapsduur is het aantal weken teruggerekend naar de punctie + twee gratis weken. Als je vijf weken na de punctie zit, ben je dus zeven weken zwanger.

Met het herstel gaat het wel redelijk. Ik heb het deze week wel enorm druk gehad, waardoor ik weinig rust gehad heb en soms ook echt teveel gedaan heb lichamelijk gezien. Daardoor heb ik 's avonds best wel veel pijn. De komende week maar wat rustiger aan! Ik heb maandag over een week de tweede Deense les, schiet alweer op. Dus dat moet ik allemaal ook weer voorbereiden, maar wel erg leuk.

Monne Met de kerst naar Slowakije lijkt me wel leuk, zeker als er sneeuw ligt. Waarom woont je vader daar? Of komt zijn vrouw daar vandaan? Ben je weer een klein beetje over de teleurstelling heen? Al bedacht wanneer jullie weer willen beginnen met ICSI?

goedemorgen!

Heerlijk dat uur langer!

Mijn baaldag van gisteren is gelukkig over! Ik was echt enorm emotioneel. Toen ging ik ook nog dat eerste liedje dat Ineke op kok had gezet luisteren en toen kwam ik helemaal in een bui van 'wat als het ons nou nooit lukt boehoe :cry: '.

Gelukkig voel ik me nu weer kip lekker en heb ik er veel zin in. Het idee dat er een embryo in mijn buik zit vind ik heel gek, speciaal, maar ook supereng! gedachten als: Wat als dit nou niet goedgaat, terwijl dit de topper was… enz gaan door mijn hoofd. Maar het voelt soms ook al een beetje alsof ik een geheimpje heb. Ik werd vannacht een paar keer wakker en toen werd ik helemaal heppie ervan.

Pffff dat worden lange weken. Ook omdat ik nog steeds rust moet houden ivm overstimulatie. Ik ga wel gewoon werken maar kan niet veel afspreken ofzo.

Vraagje, Wanneer gaat de embryo zich innestelen (als dat gebeurd)?

enne, ik heb enorm veel last van mijn darmen. Dat samen met die eierstokken die vol met vocht zitten zorgt ervoor dat ik wel zwanger lijkt (qua buik). Heel vervelend. Hebben jullie dat ook wel eens gehad in deze fase?

Ja, ik had ook last van mijn darmen! Had een enorme buik, voor mijn gevoel leek ik wel zwanger. Tijdens het spuiten voor de punctie had ik al een beetje last van obstipatie, maar na de punctie ook nog steeds. Eigenlijk kwam dat pas weer normaal op gang nadat ik weer ongesteld werd. Weet natuurlijk niet hoe dat loopt als je zwanger blijkt te zijn :wink: maar het is in ieder geval niet gek ofzo. Ik heb lekker veel olijfolie gebruikt in salades en om mee te bakken. Alle beetjes helpen.

Jippie: Mijn vader komt oorspronkelijk uit Slowakije, en is daar een paar jaar geleden weer voorgoed naartoe terug verhuisd. Zijn vrouw is ook Slowaakse. Denk je dat je op tijd voldoende hersteld bent om de les te geven? Dat zou geweldig zijn! :thumbup:

Ik heb vanochtend zitten rekenen. Als we na deze cyclus een nieuwe poging wagen, zit ik met de punctie misschien (?) een week voor mijn examen. Als we het nog een maand uitstellen, zit ik met de punctie juist vlak voor Kerst, net op het moment dat we naar Slowakije willen!

Bij onze eerste poging had ik het lange schema en begon ik vrij laat met Gonal F spuiten, dus toen was de punctie op dag 20. Hoe gaat dat met een flare-up schema, weten jullie dat? Wanneer heb je dan ongeveer de punctie?

sorry poppetje van dat liedje…had hem zelf ook even opgezocht om de tranen te laten komen. Moet er toch uit.

Gelukkig voel je je vandaag wat beter!

Jippie, spannend allemaal met de verkoop van jullie huis en jullie nieuwe huis natuurlijk! Nieuwe start!

Hier is het nog niet op gang gekomen, het wordt wel wat gevoeliger dus hoop maar dat het vandaag gaat beginnen. Niet leuk dat het nog in mijn lichaam zit.

Lastig monne, dat plannen. Bij ons gaat de afdeling met de feestdagen dicht…ook balen! Maar ja, dat onderzoek m.b.t. de stolling kan geloof ik pas 10 weken na de miskraam. Dat willen we dan toch echt eerst afwachten.

Verder zit er dus nog een cyste, nu noemde ze het een pseudo-cyste. Maar weer kijken wat dat nu weer is en of er iets mee moet. zucht…

O, o, o, Ineke, je blijft wel aan de gang zo he. Ik hoop zo dat het snel op gang komt. Je wilt het nu weg hebben en verder kunnen. Ik ben benieuwd of dat onderzoek iets oplevert. Het is toch wel bijzonder dat dat nu pas geopperd wordt.

Ik weet niet hoe het met onze kliniek zit met de feestdagen. Ik vermoed dat ze wel open zijn maar niet op volle kracht. Ik zal ze vandeweek eens bellen.

Poppetje De innesteling is ongeveer 3-5 dagen na de terugplaatsing, als dat gebeurt. Het kan best zo zijn dat een topembryo niet doordeelt en een iets minder goede emmie wel. Daar is geen peil op te trekken. Dus als het met deze niet lukt, is het niet zo dat het een volgende keer ook niet kan lukken. Wat voor werk doe je? Als je zittend werk hebt, kun je op zich wel werken. Als je veel moet lopen, dan kun je beter de komende week thuisblijven. Want met een overstimulatie mag je zo weinig mogelijk doen, dus op de bank en de voetjes omhoog!

Monne Wat bijzonder dat je een Slowaakse vader hebt. Heb je dan ook een Slowaakse achternaam? Of heb je een stiefvader en diens achternaam aangenomen?

Ik weet niet precies wat een flare-up schema is. Is dat het korte traject, waarbij je op cyclusdag 1 met Lucrin/Deca begint en dan op dag 2-3 de Puregon erbij? Ik heb een paar keer het korte schema gehad, ik had meestal de punctie op cyclusdag 15.

Ik denk wel dat ik over ruim een week genoeg hersteld ben om weer les te geven. Qua energiepeil gaat het goed. Als ik het niet te druk heb, hoef ik overdag niet te rusten. Ik kan mijn arm ook vrij goed gebruiken, ik rijd alweer in de auto. Ik kan alleen niet ver naar voren of omhoog strekken en dan kracht zetten en ik mag niet tillen. Dus als ik iets op het bord moet schrijven, gaat dat misschien niet zo. Maar dat zien we dan wel weer.

Ineke Ik hoop voor je dat het snel op gang komt. Bij ons zat het vorig jaar al drie weken fout, toen we erachter kwamen. En daarna nog twee weken afgewacht of het spontaan op gang zou komen. Niet een fijn idee dat je met een dood kindje in je buik rondloopt. :frowning: Uiteindelijk heb ik een curretage gehad. De pillen wilde ik niet, dat lijkt me zo naar om mee te maken. Maar een ander kiest daar juist wel voor. Balen dat je een cyste hebt. Nu moet toch eerst weer gekeken worden wat voor soort cyste het is, kun je je daar ook nog zorgen om maken. Alsof je niet genoeg aan je hoofd hebt… Hopelijk is het een onschuldige follikelcyste met vocht, die vanzelf verdwijnt.

Volgens mij is het gewoonlijk dat bepaalde onderzoeken pas na drie miskramen gedaan worden. Jij hebt er al drie gehad, dus in principe hadden ze jou die onderzoeken eerder moeten aanbieden. Een vriendin van mij kreeg ook drie-vier keer achter elkaar een miskraam, varierend tussen de 5 en 9 weken. Bij haar bleek er inderdaad iets mis te zijn met de stolling. Ze moest aspirine of aanvullende medicatie slikken. De volgende zwangerschap is goed gegaan. Ik hoop dat er bij jullie ook iets uit de onderzoeken komt, wat te verhelpen is.

Hoe is het met alle andere meiden?

Ik heb het vermoeden dat ik een ontsteking in mijn borst heb. Ik heb al een paar dagen last van de zijkant van mijn borst, boven de wond, waar de drain een week gezeten heeft. Het is geen typische napijn van de operatie, het voelt wat jeukend en brandend. Er zit een rode plek, die groter lijkt te worden en het voelt ook wat warm aan. Eigenlijk vergelijkbaar met de ontsteking die ik in mei in mijn andere borst had. Flink balen, weer… Maar even in de gaten houden en dan morgen meteen het ziekenhuis bellen. Zal wel weer een ritje naar de chirurg worden en dan opnieuw aan de antibiotica. :wall: Woensdag ook alweer naar het ziekenhuis in verband met het genetisch onderzoek wat opgestart gaat worden en naar de huisarts voor de Zoladex-injectie. Heb het er nu wel een beetje mee gehad, eigenlijk.

Hoi ik denk toch dat ik in december echt met jullie moet gaan meeschrijven.

Vrijdag belafspraak met de ivf arts gehad en we hebben een icsi indicatie gekregen. Er waren maar 0,`8 miljoen goed bewegende zaadcellen gevonden.

Dus de laatste 2 iui’s verwacht ik ook niet heel veel van… Dus op naar dec/jan voor de 1e icsi.

Liefs Chantal

meiden nogmaals bij mij is er verteld geworden dat een innesteling niet op 1 dag aankomt…je kunt deze dus niet voorspellen omdat het een proces van weken is…eigenlijk zou iedereen dit eens aan zijn/haar ivfarts moeten vragen want ik ben wel eens benieuwd naar de antwoorden van andere artsen.

chantal nogmaals een :hug: :hug:

Het innestelen duurt inderdaad langer, maar het moet ergens beginnen hè en dat gebeurt rond de 3-5 dagen na de tp. Dat kan je ook voelen (heb ik gevoeld) maar ze zitten dan inderdaad nog niet helemaal vast. Dat duurt een aantal weken. Daarom heb je ook niet meteen een bloedband met je kindje. Beide verhalen kloppen dus, het is namelijk eigenlijk hetzelfde verhaal.

Krabje: balen zeg, dat jullie waarschijnlijk toch over moeten naar ICSI. Toch nog even doorduimen, je weet het niet, het kan natuurlijk nog wel gewoon lukken tijdens die 2x IUI. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

{edit} spelfout verbeterd :slight_smile:

Krabje Wat vreselijk balen dat je een indicatie voor ICSI gekregen hebt. Ik kan me voorstellen dat dat even schrikken is, ook gezien de IUI-behandelingen. Maar gelukkig worden er met behulp van ICSI ook hele mooie resultaten geboekt, het bewijs hebben we hier rondlopen. Dus de moed niet opgeven! :-*

Natascha De innesteling is inderdaad een proces. Het begint niet op een bepaalde dag en het kan ook langer duren. Maar grofweg gezegd zou de innesteling tussen de 3e en 5e dag na de terugplaatsing beginnen. Ik heb zelf heel duidelijk de innesteling gevoeld en dit begon inderdaad rond die dagen.

Meiden

Even een ego bericht.

Ik hoop dat ik morgen naar de FM kan. Heb volgens mij echt een buikgriep. Zit om het half uur op de wc :oops: .

Staat niet bij de bijwerkingen van hormonen dus ik denk dat het echt een virus is.

:-*

Poppetje wat jij nu voelt had ik precies hetzelfde na de eerste punctie.

Eierstokken opgezet, darmen van slag heel veel pijn en gerommel in mijn onderbuik.

Mijn buik was hierdoor dus opgezet en had ik echt een buikje en voelde ik me helemaal zwanger!!

En idd wat monne zei: nadat mijn menstruatie op gang kwam en mijn darmen weer goed werkten, slonk mijn buik weer.

Maar nu… nu de menstruatie niet is gekomen… :dance: heb ik dus nog steeds last van mijn darmen… :frowning:

Zoals je kan lezen in de berichten van afgelopen donderdag en vrijdag.

Ik had pijn en krampjes en vrijdag na een toilet bezoek waren de pijn en krampjes in 1x WEG!!!

Nu heb ik het weer want ben sinds afgelopen vrijdag niet meer geweest… :frowning:

Maar weet nu in ieder geval waar het van komt!

Want was na die positieve test wel heel erg onzeker geworden toen ik die pijn en krampjes in mijn onderbuik voelde.

Krabje, wat vervelend dat het ICSI wordt. Maar goed, op een gegeven moment houdt het vertrouwen in IUI ook op en wil je verder. ICSI is wel de meest optimale manier om een embryo te laten ontstaan. Als er geen embryootje ontstaat, ligt het iig niet aan de techniek; meer invloed kunnen ze niet uitoefenen op het ontstaan een zwangerschap. ICSI is het grootste kunstwerkje wat ze volgens mij in het lab kunnen uitvoeren!

Kijk je er tegenop? Ik was nl. ook zenuwachtig erover en mij is het alleszins meegevallen, dat wil je alvast meegeven :slight_smile:

Oei Jannigje das niet zo leuk… heb je ook krampen? Misschien kun je vlak voor en vlak na de FM naar de wc gaan…? Anders lekker vroeg naar bed en hopelijk en beetje aangesterkt morgen! :thumbup:

Angelbaby hoe gaat het bij jou eigenlijk?

Wat is er weer veel geschreven na een half dagje!

Jippie; Goed dat het herstel zo goed gaat. Best snel! Wel balen van die misschien ontsteking! Met dat genetische onderzoek moet je wel oppassen he ivm levensverzekeringen enz. Je bent dan verplicht het te vertellen en kan dan moeilijker zo een verzekering afsluiten.

Ik heb een beroep waarbij ik een deel achter de pc zit en een deel wel rondloop enz. Ik ga gewoon opletten dat ik wat meer ga zitten. Mijn leidinggevende had gevraagd of ik woensdag ook wilde werken omdat er een vergadering is. Maar ik kan die ene vrije dag deze week best wel gebruiken dus ik ga zeggen dat ik niet kan.

Monne en Marka: Ik heb er wel een paar maanden verstoppingen voor over hoor. Dan maar een dikke buik en buikpijn! hihi

Jannigje: in mijn omgeving hebben veel mensen dat virus gehad en veel waren de volgende dag weer helemal beter. Lekker wat witbrood enz eten. Komt vast goed. Ke moet wel gewoon naar die FM. Ervoor en erna maar extra naar het toilet gaan. hihi.

Natascha; Ik bedoel idd ook wanneer het innestelingsproces begint. Heb je dit weekend nog getest?

Angelbaby en jippie: wat voelde jullie eigenlijk bij de innesteling?

Krabje; Vervelend dat je op icsi bent aangewezen. Tijdens onze iui’s varierde de zaadkwaliteit van mijn vriend tussen de 4 en <1 miljoen. Dus we hebben er 2 keer 1 gehad waarbij er minder dan 1 miljoen goed bewegende zaadjes waren. Dan heb je idd minder kans (en heeft iui eigenlijk niet zoveel zin) maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus misschien wordt het toch wat. En anders is ICSI een mooie oplossing! En natuurlijk ben je hier van harte welkom.

Overigens was bij de ivf en de zaadtesetn daarvoor het aantal van mijn vriend veel beter. ong 24 miljoen. Hij vroeg zich af hoe dat kon. Toen vroeden ze of hij misschien iets aan zijn levensstijl had verandert (gestopt met roken ofzo) maar dat was niet zo, dat deed hij nl al niet. Maar hij heeft wel sinds die tijd multivitamines met veel zink en magnesium geslikt. Ik had gelezen dat dat hielp bij vruchtbaarheidsproblemen. Misschien is dat iets voor je man?

Ineke: Ik vind je heel dapper en hoop dat er iets uit het stollingsonderzoek komt.

Meiden, weet je wat ik lastig vind (iedereen denk ik, maar toch). Dat je in die wachtweken niets kan doen of laten waardoor je meer kans maakt om het te laten lukken. Ik wil alles doen! hihi. Zou het zo fijn vinden om nu nog iets van invloed te kunnen uitoefenen. Als iemand zei dat het misschien een procentje meer kans is op een zwangerschap als ik elke dag 3 rondjes naakt in het park zou rennen… ik zou me suf rennen! haha. Kortom, het gevoel dat je nu echt niets meer eraan kan doen is moeilijk.

Moeilijk te omschrijven wat ik precies voelde… Zal eens kijken vanavond of ik dat opgeschreven heb. Heb namelijk een dagboek bijgehouden tijdens die tijd en mijn zwangerschap.

Je kan inderdaad weinig doen in die wachtweken. Het enige advies wat wij kregen was rustig aan doen, de eerste weken niet te heet in bad, de eerste week geen seks en geen alcohol of roken. (maar die laatste 2 deed ik al niet ;)) Verder heb ik steeds wel al een beetje op mijn eten gelet. Heb je toch nog het idee dat je wat doet.

Marka: leuk hoor al die echo’s. Komt dat onderzoek ook vanuit het ziekenhuis waar jullie onder behandeling zijn? Of hoe komen ze anders aan je gegevens? Bereid je er wel op voor dat je je echo eigenlijk niet voor niets pas na 7 weken hebt. Met 6 weken is er vaak toch echt veel minder te zien en kan het ook zijn dat het hartje nog niet klopt. (wat dan dus normaal is ;))

Jippie: Balen van die ontsteking zeg! Inderdaad morgen maar even bellen en naar laten kijken.

Zijn er in jouw familie meer vrouwen met borstkanker geweest? In mijn familie van mijn moeders kant hebben ze een van de 2 borstkankergenen. Mijn moeder heeft het gelukkig niet en ik dus ook niet. Was wel een hele spannende tijd en nog wel, gezien andere tantes en nichtjes het dus wel hebben.

Wat Monne zegt over die verzekeringen dat klopt inderdaad wel ja. Een nichtje woonde nog gehuurd en haar is echt aangeboden dat ze de onderzoeken al mocht krijgen en dan met het genetische onderzoek wachten totdat ze een huis gekocht had met alle verzekeringen etc etc. Helaas bleek zij het gen ook te hebben :frowning:

Monne: lief dat je naar mij vraagt :-* Hier vandaag een luier dag gehad. Mijn vriend is dit weekend lekker thuis geweest, dus we hebben het weer lekker samen kunnen doen. Hoop dat ik weer iets meer energie terug krijg, nu hij waarschijnlijk weer op normale tijdstippen thuis is.

De tweeling is al een paar dagen wat uit hun hum. Waarschijnlijk de naweeën van hun BMR-prik. Deze week wel even bij de ha geweest, maar die dacht dat het daarvan kwam. Ze hebben ook geen koorts of zo. Komt wel weer goed :slight_smile:

hey meiden…

Hier nog last van mijn schouder maar niet zo extreem als gisterenavond…sjee toen heb ik afgezien, maar goed gaat wel weer over.

Ik heb geen test gedaan, ik zou dus eigenlijk dinsdag moeten testen maar ik doe t morgen al…en dan bel ik ook morgen t resultaat door…ik heb nl dinsdag een sollicitatiegesprek en wil me daar volop kunnen focussen.

De test van morgen is voor mijn gevoel gewoon voor de formaliteit, maar zal wel blij zijn als ik deze poging dan ook echt kan afsluiten hoor.

Maar goed stel je voor ik zie opeens 2 strepen :shock: dat zou wat zijn lol.

Poppetje ah zo bedoelde je…ik heb eigenlijk geen idee wanneer dat proces begint :oops: Hahaha ik zie je al naakt rennen lol…stel je voor je komt er iedere avond 10 naakte dames tegen hahaha…ik kan een beetje tegoed visualiseren dus zie t al helemaal voor me.

T is idd wel moeilijk dat je er totaal geen invloed op kan uitoefenen.

Ik heb 3 jaar geleden ook een topper teruggeplaatst gekregen en die topper is nu bijna 2,5jaar :slight_smile:

Jannigje: jeee balen zeg meissie…maar idd even van te voren naar de wc en meteen erna…beterschap meissie :hug: :hug:

Jippie wat goed zeg dat t goed gaat met je herstel…en binnenkort weer les geven, heb je er zin in???

Ohw ik lees nu dat je vermoed dat er een ontsteking in je borst is, dat zou niet zo mooi zijn meissie…ff laten nakijken dan he…en ik kan me helemaal voorstellen dat je klaar bent met t ziekenhuis en alle onderzoekjes :hug: :hug:

Ineke ik hoop zo dat t snel op gang komt…lijkt me erg moeilijk als t vruchtje nog in je buik zit, op een gegeven moment wil je t graag kunnen verwerken en afsluiten he :hug:

Jee wat moet je lang wachten tot dat onderzoek zeg :hug: :hug:

Monne: idd apart dat je een Slowaakse vader hebt…dus jullie willen m gaan opzoeken? wel lekker even die afleiding he.

Wel moeilijk te plannen met die pogingen he.

Weet je meiden. Ik kan ervoor en erna wel naar de wc maar ik moet ongeveer 20 minuten in een bus en daarna 20 minuten in de tram :?

Ik moet het natuurlijk die tijd op kunnen houden.

Nou ja ik doe nu rustig aan. Straks op de bank filmpje kijken en thee drinken en dan morgen weer fris op.

(tis alleen vervelend omdat heel mijn buik er pijn van doet)