IVF/ICSI deel 14

Hi lieve ineke,

sorry, ik begrijp het toch nog niet helemaal hoor. Hoe denken ze dan dat je zwanger bent geworden? Ten eerste kan een eicel niet ‘op eigen kracht’ (zoals een zaadcel) naar je baarmoeder zwemmen en ten tweede hebben ze je baarmoeder toch ook gehecht bij het verwijderen van je eileiders? Dan is er toch helemaal geen opening om een eicel naar binnen te laten gaan? Sorry dat ik me er zo mee bemoei, maar ik maak me er een beetje druk om omdat ik om dezelfde reden onvruchtbaar ben. En eerlijk gezegd weet ik niet of ik met de onzekerheid van nog een ietsiepietsie kans op zwangerschap zou kunnen omgaan. Ik vind het zo al moeilijk genoeg om te verwerken…

En waar is dat stollingsonderzoek precies voor? Zou dat een oorzaak voor je mk’s kunnen zijn? Dat zou dan toch wel weer een positieve wending zijn of niet? Of is dat de reden waarom de mk’s niet doorzetten?

Vervelend ook dat je iedere keer een andere arts hebt. Wel een goed idee om een afspraak met je eigen gyn te maken.

Sterkte nogmaals, ook voor je hubbie!! :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Het meiden,

Ik mocht gisteren bellen of er een bevruchting was en dan zou ik vandaag dus een terugplaatsing hebben. En dat is dus zo!!

Spannend!!

We gaan zo naar het ziekenhuis. Dan hoor ik ook hoeveel bevruchtingen er zijn.

Poppetje waar ben je dan…?

Monne wij hadden vorig jaar juli,

na 4 weken lang voorbereiden en deca prikken en progynova slikken…

op de dag van de tp een telefoontje om half 9 gehad dat allebei de cryo’s niet goed ontdooid waren!!!

2 cryo’s dus!!!

Terwijl we 4 weken daarvoor een mislukte icsi poging hadden.

We zijn meteen doorgegaan toen met de cryo.

28 juli 2009 kregen we dat verpletterende telefoontje… :frowning:

Idd zoals Natasch zei: alsof de grond onder je weg wordt getrokken!

Ben die middag naar het reisbureau gegaan en ik wilde gewoon weg!

Ik wilde niemand zien of horen!

We hadden wat mensen in onze omgeving verteld dat we ermee bezig waren.

Ik had helemaal geen zin of behoefte om alles uit te leggen!

Ik wilde gewoon weg!!

29 juli zaten wij in het vliegtuig naar Spanje!

4 weken lang weg van huis, van alle ellende en alle spanningen en alle teleurstellingen!

Het heeft ons erg goed gedaan!

Ineke wat is dat een stollingsonderzoek? :oops:

Ohhh daar ben je dan… Poppetje… :smiley:

We waren al ongerust aan het worden!

Nou, heel veel succes met de tp meid!!! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Het is in principe zo gepiept.

Het is een super geweldig gevoel als je het wolkje op de monitor naar binnen ziet schieten dan ben je in 1 x helemaal :inlove:

Heb je wel een volle blaas??

Maya, volgens de arts gebeurd het ca. 2x per jaar in hun ziekenhuis dat vrouwen zonder eileiders toch zwanger worden. Het wordt door de artsen niet genoemd omdat die kans zo ontzettend klein is dat het dus bijna niet voor komt. Ze willen natuurlijk ook geen hoop geven die er amper is…

Ik wist dit ook niet en hoe het dan in zijn werk gaat weet ik ook niet maar het is dus niet onmogelijk!

Heb via google ook 1 verhaal gelezen van een vrouw die een kindje heeft gekregen zonder eileiders. Dit te weten geeft dan toch wel weer een beetje hoop he?

Het stollingsonderzoek onderzoekt of je bloed iets te snel stolt waardoor een bloedvaatje af kan sluiten waardoor het embryootje geen lucht krijgt geloof ik en dan sterft het natuurlijk. Wil eigenlijk niet teveel via internet van alles opzoeken maar het kan herhaalde miskramen verklaren.

Echter is het bij ons niet helemaal duidelijk of het elke keer op hetzelfde moment mis is gegaan. 1x leeg vruchtzakje, 1x in de eileider, en dan dus wel 2x gestopt rond 6 weken.

Poppetje suc6 en sterkte de komende 2 weken!!!

Marka, hoe voel je je?

enneh…je mag nu een zwangerschapsbanner aanmaken hoor!!!

Ineke…! Ik durf nog niet!!

Bedankt voor de uitleg van het stollingsonderzoek!

Hoe ik me voel… :think:

Weet ik eigenlijk niet…?

Ene uur positief andere uur negatief… :?

Het is denk ik nog niet echt tot me door gedrongen!

Ik wil ook nog niet te vroeg blij zijn… :?

Ik wil eerst nog de eerste echo afwachten.

Heb het nog tegen niemand gezegd, dat was makkelijk want niemand wist dat we met de tweede poging bezig waren.

Gisteren was ik op een feestje met mijn mama en onderweg daar naar toe heb ik het wel een paar x in moeten slikken om het niet te vertellen!

Sooo moeilijk!!!

Ik wilde eigenlijk keihard roepen: MAMA JE WORDT EINDELIJK OMA!!!

Maar ik mag nog niet! Mag nog niet! Mag nog niet!!! :wall:

Op het feest is mij herhaaldelijk gevraagt of ik nog steeds niet aan kinderen ben begonnen en mijn mammie kreeg die vraag ook al een paar x naar haar hoofd geslingerd.

Zowel mijn ma als ik lachen dan vriendelijk en zeggen: “we/ze zijn ermee bezig”

Maar ik wil eigenlijk zeggen: JAAAAAH, IK BEN ZWANGER!!!

snap je helemaal. Toch ook bijzonder, zo’n geheimpje!

Heb je al een afspraak voor de echo staan?

Ineke, ja op 16 november!

Dan is mijn vader jarig dus hopenlijk na de echo met goed nieuws meteen door naar mijn ouders! :pray: :pray: :pray:

Weet iemand of je een kopie van de echo mee krijgt??

Weet eigenlijk helemaal niet eens wat er dan te zien kan zijn… :think:

Maar leek me dan leuk om dat dan ook aan de toekomstige opa en oma te laten zien.

Ik heb net een brief in de brievenbus gekregen van het zh of ik vrijwillig mee wil doen aan:

een onderzoek met 3-dimensionale echoscopie.

Dat begint vanaf week 6 en gaat door t/m week 14.

Ik moet dan elke week op dezelfde dag en tijdstip naar het zk.

Ik krijg dan eerste weken een inwendige 3-D echo.

En na een aantal weken via de buik een 3-D echo.

Wie heeft hier weleens van gehoord??

Weet niet wat ik zou doen… :think:

Hey dames,

Nou, er waren 10 eitjes bevrucht. Er is er 1 teruggeplaatst. 8 cellen en een nummer 1. Toppertje dus. We krijgen over 2 weken een brief hoeveel er zijn ingevroren. Ze gaven wel aan dat het bijna nooit voorkomt dat het dan ook alle 9 zijn. Ben beniewd

Ik vond de terugplaatsing vooral oncomfortabel door de volle blaas. Ik dacht echt ‘schiet nou maar op’. haha

Ik had verwacht dat ik toen ik het zag een soort van ingeving zou krjigen van ‘dit is het’. Maar dat kwam helemaal niet. Dus daardoor dacht ik weer dat het niets zou worden. pfff. Ik heb er helemaal geen gevoel bij (of zelfs een beetje een negatief gevoel). Heel naar. Dus geen verliefd of roze wolk gevoel en daar wordt ik dan weer heel onzeker van. Ik heb net even een potje zitten janken (ook al is daar natuurlijk helemaal geen reden toe). Nu gaat het wel weer. Maar ik weet niet zo goed wat ik moet voelen. Misschien is het ook zelfbescherming. Maar ik en altijd wel van de positieve gevoelens dus dit is wel een beetje gek voor mij…

Heeft iemand van jullie dit al eens gehad?

Je zag trouwens dat alle eiblaasjes weer met vocht waren gevuld. Mijn eierstokken waren flink groot daardoor. Ik moet de komende 2 weken dus door blijven gaan met die medicijnen tegen overstimulatie.

xx

Hi Poppetje,

Maak je geen zorgen hoor, omdat andere mensen zoiets wel voelen wil niet zeggen dat, als jij dat niet voelt dat jij raar bent, of er geen gevoel bij hebt. Ik vond het ook een beetje abstract, je hebt wel gevoel, maar je kunt er niet zo goed bij. Alsof er een deksel op je emoties zit. Dat is puur zelfbescherming.

Voel je er niet raar bij, er gebeurt zoveel in je leven op dit moment! Je moet ook nog op die overstimulatie letten, ik kan me best voorstellen dat je je een beetje bedrukt voelt en niet hemelhoog juichend door de kamer rent van blijdschap. Elke dag een stapje, iedere dag kan weer anders zijn. Wees in ieder geval gerust dat je genoeg cryootjes hebt, meis, en die ene top-emmie in je buik heb je alvast binnen! :thumbup:

Ik hoefde overigens niet per se met een volle blaas. Dat is alleen van belang omdat de dokter dan beter kan zien waar hij de emmie moet plaatsen, maar sommige artsen kunnen dat ook heel goed met een lege blaas.

Marka, ik heb geen ervaringen met 3D onderzoeken dus kan je niet zeggen wat je zou moeten doen. Misschien kun je eens informeren bij het forum Zwanger zijn of ze er daar ervaring mee hebben?

Goede score, 10 bevrucht! Het is allemaal zo onwerkelijk, echt niet raar dat je er niet meteen een positief gevoel bij hebt hoor!

Marka, ik zou het zeker doen. Echo’s zijn altijd zo bijzonder en je kunt dan heel veel zien (en ook elke keer weer even weten dat alles oke is!).

Anders moet je even googelen kun je precies zien hoe een echo eruit ziet passend bij je zwangerschapsduur dan. Vanaf week 7 is er al echt duidelijk iets te zien.

Dat dacht ik dus ook Ineke!

Elke week een echo, elke week zie je de ontwikkelingen en wordt je dus als het ware “extra” in de gaten gehouden.

In principe heb ik de tijd en het zh is ongeveer 15 min met de auto.

En ik rij er elk dag langs als ik naar mijn werk ga.

Maar… ben eigenlijk blij dat er eindelijk niks meer “in” gaat wat er niet “in” hoeft… :oops:

En wat ook in de brief staat is:

Het doel van de echo is niet het opsporen van afwijkingen,

maar we zouden toevallig wel iets tegen kunnen komen.

U moet zich daarom van te voren afvragen,

of u dit wel wilt weten…?

Maar verder lijkt het mij wel een fijn idee om mijn beeb :inlove: (oeps!! zei ik mijn beeb… :shock: )

elke week te zien in 3-D!!!

Poppetje wat jij nu voelt is volkomen normaal!!

Ik heb dat allemaal de eerste x ook zo ervaren!

En ervaar het nu nog al had ik afgelopen woensdag een positieve zwangerschaps test in handen!!! :?

Het gevoel blijft denk ik wel altijd bij je maar het komt en gaat.

Das wel fijn, af en toe kan je je lekker zwanger en gelukkig voelen en intereseert de hele wereld je niet want je bent :inlove:

En dan ineens roep jij jezelf terug en dan ga je een potje zitten janken en jezelf gek maken…

That’s life, I guess… :think:

Oh ja…! Poppetje goeie score!!!

Jij loopt al de hele tijd gelijk met mij!!!

Hetzelfde aantal folikkels.

Het zelfde aantal bevrucht (Bijna dan, ik had er 1 meer :wink: ).

Dezelfde dag de punctie (woensdag).

Dezelfde dag de tp (zaterdag)

Dezelfde dag een positieve test in handen…??? :wink: :pray:

Lief van jullie allemaal! misschien maak ik het mijzelf een beetje te moeilijk en had ik teveel van ‘het moment’ verwacht. Daarbij grijpt gewoon alles me nu een beetje naar de keel. Heel gek. Misschien omdat het stoer prikken en punctie enz doen nu voorbij is en dat ik wat meer mijn twijfel en emoties durf toe te laten. Het hele traject heb ik alleen maar heel veel zin gehad en ben ik heel positief geweest en nu ineens twijfel ik aan alles. Het is alleen jammer dat ik dat precies op de dag van de terugplaatsing heb. haha.

Het doet me goed dat jullie het wel een beetje herkennen. Vooral omdat Marka zelfs bij deze poging ook niets voelde… (wel bij de terugplaatsing maar daarna niet meer) en kijk wat dat heeft opgebracht :wink:

Marka, ik hoop heeeeeeel erg dat idd alles hetzelfde loopt als bij jou haha. Ik moet donderdag 11/11 voor een bloedtest naar het ziekenhuis. Wij hebben tegen onze ouders gezegd dat we de 14de moeten. Zo kunnen we hun toch nog een beetje verrassen mocht ik zwanger zijn. Mocht het niet zo zijn dan bel ik ws huilend op die donderdag.

@Ineke wrote:

http://www.youtube.com/watch?v=JqfGqOx2iDQ

de tranen rollen over m’n wangen. Die komt echt even binnen… :cry: Denk dat we ons hier allemaal zo voelen… :hug:

Poppetje, mooie score hoor! :thumbup:

Denk dat het nu inderdaad de emotie is die je aan het twijfelen brengt. Je hebt zo lang naar dit moment toe geleefd met allerlei praktische dingen als spuiten en de punctie en nu kun je niets meer doen… Lijkt me ook heel raar. Maar je hebt in ieder geval een tp en nu een emmie in je buik! Ik duim voor je dat je de 11e een positieve test mag hebben :pray:

Heb nog wel een mooie, iets positiever…

Even zoeken hoor.

Poppetje: Mooie score hoor.

En teruplaatsing gehad. Meis ik ga voor je duimen :pray: :pray: :pray: :-*

AliciaC: hoe voel jij je?

Hier voel ik vanaf een paar uurtjes geleden een soort van druk helemaal onderin mijn buik. Weet niet hoe ik het moet omschrijven. Het is geen echte pijn. Beetje een soort van eisprong gevoel, maar ook weer niet.

Ik ben benieuwd of ik iets aan het kweken ben. Ook ben ik erg benieuwd naar de FM maandag. Dat heb ik natuurlijk ook nog nooit gehad.

ff snel…poppetje wat een geweldige score zeg!!! Nu maar hopen dat er ook een mooi aantal ingevroren kan worden.

Spannende wachtweken nu he…we duimen voor een positieve test over 2wk. En dat je je zo voelt kan ik wel begrijpen hoor, t is toch een rollercoaster van gevoelens etc.

Ik kom morgen wat uitgebreider terug…drukke dag gehad…en net mijn schouder verrekt toen ik Odin op de grond zette, heb meteen Advil gespoten dus nu maar even laten rusten.

fijne avond :-*