Jippie… goed nieuws toch!!!
Poppetje… dus je hoort morgen al of er een tp komt?
Bij ons hoor je dat de dag zelf tussen half 9 en 10.00 uur wordt je dan gebeld.
Ik duim voor je!!! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
Ineke… gefeliciteerd met je mannetje!!
Veel visite gehad??
Ook voor jou draaien de :thumbup: :thumbdown: voor morgen!!!
Spannend…!!! :shifty:
Hier alles oke alleen kan ik er nog niet echt van genieten… :?
Zodra je een positieve test in handen hebt ben je er nog lang niet, merk ik… :?
Alsof de wachtweken weer zijn begonnen!!!
Maar nu wel 3 weken!!!
Ook vond ik vandaag 3 druppels bruin bloed in mijn inlegkruisje… :shock:
Ineens krampjes in mijn onderbuik… :shock:
Jeetje zeg…!!! Zolang op dit moment gewacht en kan er nog niet van genieten… :?
Hoi Marka, dat is schrikken druppeltjes bloed. Maar ik hoor vaker dat dat voorkomt als je net zwanger bent, zelfs de eerste maanden nog wel. Kan me wel voorstellen dat je ervan schrikt maar als het verdwijnt en niet doorzet en je hebt geen heftige krampen mag je ervan uit gaan dat het er bij hoort! Gek he, heb je er zo lang op gewacht, durf je je nog niet helemaal over te geven aan de blijdschap… Zelfbescherming zit er zo ingebakken bij vrouwen bij wie de zwangerschap niet vanzelf is gekomen.
Jippie, oooooooooo wat heerlijk dat je je steeds beter voelt! Ik ben blij voor je :dance: Super dat je hechtingen eruit zijn en dat alles er helemaal tiptop uitzag in je buik - wat een geruststelling en opluchting moet dat zijn.
Poppetje! Ik mag ook morgenochtend bellen! Gek idee, ze hebben onze cryo vandaag al uit de vrieskast gehaald, of hoe dat ook heet. Morgenochtend om 9.00 horen we of hij goed is ontdooid… IEUW :shock: ik vind het zo scary, ben zo bang dat het mis gaat. Gisteren vertelde de (andere) arts dat je een 50-50 kans had en er eigenlijk geen voorspelling valt te maken. Wel verliest een embryo bij ontdooien een aantal cellen en zakt ie een graad in kwaliteit (die van ons was al graad 3 ipv 4). Maar het belangrijkste is: hij moet opnieuw gaan delen. Dus ik hoop dat jouw en mijn cryootje dat nu aan het doen zijn!
Ik hoop het ook Monne!
Monne Een embryo hoeft niet persé cellen te verliezen bij het invriezen en ontdooien en hij hoeft ook niet in kwaliteit achteruit te gaan. Wij hadden ook maar één cryo begin vorig jaar. Bij invriezen was 'ie 7-cellig en na het ontdooien nog steeds. De celdeling begint ongeveer 12 uren na het ontdooien. Bij ons werd de cryo 's ochtends ontdooid en de terugplaatsing was 's middags. Dus er werd niet eerst afgewacht of 'ie verder zou gaan met delen. De kans op goed ontdooien is ongeveer 80% in ons ziekenhuis, maar ze zijn wel erg streng met invriezen. Hoe beter de embryo’s zijn bij invriezen, hoe groter de kans op goed ontdooien.
Marka Genieten is inderdaad moeilijk. Als je zo’n zware weg hebt afgelegd om zwanger te worden, sta je minder zorgeloos in een zwangerschap. De eerste 12 weken zijn doodeng, maar daarna maak je je weer zorgen om de 20 weken-echo. En dan ben je weer bang dat het kindje te vroeg zal komen, enz. Heel normaal, hoor. Dus je hoeft je niet schuldig te voelen dat je niet op een roze wolk zit. Want over het algemeen is die roze wolk nergens te bekennen…
Jippie: er wordt 1 embryo teruggeplaatst (als ik een terugplaatsing heb dan he). Fijn dat het vandaag goed is gegaan in het ziekenhuis en alles er goed uitzag.
Marka; tuurlijk ben je onzeker! Ik denk dat je er nog wel een paar testjes tegenaan gooi komend weekend. hihi
Natascha; heb jij het al hlemaal opgegeven (en gestopt met de balletjes) of komt er toch nog positief nieuws aan?
heeft iemand van jullie wel eens bruinig bloedverlies gehad voor de punctie? Ik heb veel last van afscheiding waar soms een beetje bruinbloed bij zit. Dat begon de ochtend voor de punctie. Enne, kan dit kwaad?
Poppetje Je kan wel wat bruinverlies door de hormonen krijgen. Je baarmoederslijmvlies is vrij dik geworden en alles is wat beter doorbloed. Dus dat kan resulteren in wat bruine afscheiding. Ik neem aan dat je op de dag van de punctie met Utrogestan bent begonnen? Of spuit je drie keer Pregnyl tijdens de wachtweken? In principe kan het dus niet veroorzaakt worden doordat je baarmoederslijmvlies afgestoten wordt, want dat wordt in stand gehouden door het extra progesteron.
Ik ben pas op de dag van de tp begonnen met Utrogestan…
Jippie… jij hebt het over de dag van de punctie…??
Of verschilt dat ook weer per ziekenhuis net als de Pregnyl en Ovitrelle??
In ons ziekenhuis moet je inderdaad op de dag van de punctie met de Utrogestan beginnen. Maar misschien dat dit ergens anders op de dag van de terugplaatsing is. Je bent zwanger, dus het zit vast goed met je progesteronwaarde!
Bij ons ook de dag van de punctie. Eigenlijk meteen toen ik thuiskwam. Ik was toen nog zo high dat ik per ongeluk 3 balletjes heb ingebracht ipv 2 hihi. en 's avonds weer. Ik kwam er pas bij het naar bed gaan achter dat ik 3 keer 2 moet doen en niet 2 keer 3. nouja… Wat extra is vast niet erg.
niet gelukt
Mogguh…
Met mij gaat alles goed, ben wel gewoon doorgegaan met de bolletjes en de progynova…ik weet dat t mislukt is, maar toch is er dat stemmetje die zegt ga gewoon even door, je weet maar nooit.
Monne: ohneeeeeeen heeft de cryo t niet gered?? Wat erg meissie :hug: :hug: laten we hopen dat de zwemmertjes heel hard hun best doen daarbinnen…sterkte :hug: :hug:
Wij beginnen ook na de punctie met de bolletjes…en met een cryo beginnen we 4dg voordat de TP plaatsvindt.
Hahha Poppetje dat was wel ff een boost op de eerste dag he 2x3 :mrgreen:
Marka: natuurlijk schrik je meissie als je bloed ziet,maar herinner je mijn gesprek met de arts nog? Het komt ontzettend veel voor dat vrouwen tijdens die eerste weken wat bloed verliezen…t is zelfs vreemder als een vrouw geen bloed verliest dan wel…er gebeurd toch een hoop daarbinnen.
Maar kan t me heel goed voorstellen hoor…
Ik weet eerlijk gezegd nog goed dat ik die 3wk tot aan de echo veel en veel zwaarder vond dan de wachtweken.
Je hebt dan eindelijk die positieve test en bent dan zo bang dat iets mis gaat…en zo blijf je wat Jippie al zegt gedurende de zwangerschap toch bang bij nieuwe fases hoor…maar er komen ook genoeg momenten dat je ontzettend ervan kan genieten :inlove:
Die krampen die je gaat krijgen moet je ook niet van schrikken he…dat is ook heel normaal…darmen die gaan schuiven, banden die beginnen te rekken etc etc.
Jippie: wow goed nieuws dus met de echo :dance: altijd weer een flinke geruststelling he :hug:
Sjeee wat moet je lang wachten bij die plastische chirurgie zeg…maar goed de hechtingen zijn eruit…nu de oplosbare nog.
Ineke ohhhhhhhhhh spannend vandaag…ik werd wakker en moest meteen aan jou denken…ik hoop zo op goed nieuws
Monne… :hug:
Niet goed ontdooid…?
Natascha gebeurt dat darmen verschuiven en banden rekken nu al???
Want ik voel vandaag weer hetzelfde als gisteren… krampjes en spanning en druk.
Niet ondraaglijk ofzo maar omdat ik 2 weken lang niks voelde en nu ineens wel vindt ik t meteen eng!
Ineke… als het goed is zit je nu binnen!
Ben zo benieuwd…! :shifty:
Marka even voor jou…allereerst gefeliciteerd met je positest.
En ik heb hetzelfde gehad hoor!! ik voelde 2 weken lang niks en toen ik mijn positest had gehad toen voelde ik ook krampen, spanning en druk. Dat komt omdat je lichaam normaal rond deze tijd gaat menstrueren, dat gebeurt nu niet maar de krampen, spanning en druk kan je daar wel van krijgen…je voelt hetzelfde als bij een ongi alleen deze komt nu niet.
Denk dat je je niet druk hoeft te maken hoor!! (alhoewel dat wel heel moeilijk is)
Bedankt Nikita! :-
Het is fijn om zulke dingen te horen van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en bij wie het wel goed ging… :-
Het is idd heel moeilijk om me niet druk te maken.
Omdat ik iedereen die zwanger is hoor praten over grote en pijnlijk (.)(.) (heb ik niet)
Misselijkheid (godzijdank heb ik ook niet)
Ik heb nu sinds 2 dagen dan alleen die krampen.
Durf niet eens gemeenschap te hebben! :oops:
(laatste x 3 dagen voor de punctie!!! :shock: )
En Natasch… het voelt deze weken tot aan de echo idd veel zwaarder dan de vorige ww… :shifty:
En ik moet nog 2 weken en 6 dagen…pfffffff!!!
Dus jij ervaarde dat ook zo??!
Nou het is weer duidelijk waar die krampen vandaan kwamen:
Kom net van het toilet! hele grote boodschap! :oops: Dat zat dus in de weg!!!
Ik ga vanaf nu opschrijven als ik ben geweest… :oops:
Krampen zijn opeens verdwenen!!! :dance:
Wederom geen vitale zwangerschap. Een 4e miskraam.
Heel erg verdrietig. We waren even zo dichtbij.
liefs
Ineke
Ineke…Ohhhhneeeeee!!! :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Geen woorden…
Monne en Ineke :hug: :hug: :hug:
Wat is dat dan weer een ontzettende tegenvaller… Sterkte met het verwerken…
Marka, wat een geweldig mooi verhaal over hoe je het je hub verteld hebt. Hopelijk maken we dat allemaal nog 's mee
Lieve Ineke,
Waarom mag je het nou niet meemaken… Waarom waarom waarom. Onbegrijpelijk.
Godsamme, wat is het toch een opgave!