Ja gezellig :lol:
Wel apart dat onze behandelingen zo anders zijn. Jij moet ook sneller terugkomen na je 1e spuit. Ben zo bang dat er te lang tussen zit. Stom is dat dat je je overal zorgen om gaat maken.
nou, nu ga ik echt anders ben ik te laat…
:inlove: :dance: Gefeliciteerd Marka!! Super hoor dat streepje is retevet! Die is morgen niet ineens verdwenen, wat zeg ik dat duurt ws nog wel een maandje of 8/9 :mrgreen:
Monne goed dat je iig nog wel vertrouwen hebt in de kliniek. Balen dat die ene arts euhm nogal ‘nalatig’ is geweest.
Poppetje wauw das wel een compliment idd van je arts! Je kunt je even beroerd voelen door de medicatie die je krijgt. Het is toch een best heftig middeltje waar je zelfs hartkloppingen van kunt krijgen. Ik lig bv ook altijd aan zo’n apparaat die mijn hartslag in de gaten houdt. Echt beroerd wordt ik er niet van (sterker nog ik ga altijd mee naar Nijmegen wil mijn eitjes in de buurt houden ) maar ik kom ook eigenlijk nooit beroerd uit narcoses. Ik ben zo’n malloot die halverwege de middag voor een kijkoperatie (sterilisatie + kijken) gaat en diezelfde avond weer in mijn eigen bed wil liggen, de assistent van de OK dan tegenkomt op de gang die net vrij heeft en zich afvraagt wat ik daar doe. :lol:
Heb je misschien iets van gember in huis? Maak een potje thee, met gember erin lekker laten trekken liefst verse dan en dan lauw laten worden en drinken tegen het beroerde gevoel. :-
Natas gats idd kan me voorstellen dat je nu wel denkt dat het afgelopen is deze ronde. Hopelijk brengt de volgende ronde veeeel meer geluk! :-
Jannigje en Alicia begonnen!! Spannend meiden! Jannigje ik merk van het stimuleren zelf niets hoor. Het onderdrukken door de Deca wel maar stimuleren voel ik pas redelijk op het eind als er veel follikels in mijn buik groeien. Wat ik wel degelijk merk is dat de vervelende bijwerkingen van de Deca ineens (idd na 1 x spuiten vaak al!) behoorlijk verminderen of verdwijnen.
Euhm ik word net gesommeerd om koffie in te schenken… :o heb een heftig druk dagje achter de rug met dochterlief van vriendin in de oppas hier. Reuze gezellig en ze heeft zelfs heerlijk geholpen met opruimen. :inlove: En ze is zo’n scheetje heb wel 4 of 5 keer gehoord dat ze me lief vind. :lol: En dan heeft ze ook Casper nog heel lief voorgelezen. Ik duik even de keuken in. :-*
Ow nog ff snel, Natas haal je mailadres ff weg meis voordat je mailboxje volloopt met spam
rhi ohja idd :)… leuke dag dus gehad met de kleine meid en je eigen ventje :inlove:
Jannigje en Alicia spannend meiden t stimuleren is begonnen.
Ik had in t begin van de puregon nog nergens last van…op een gegeven moment beginnen de eierstokken wel te miepen
Monne: hmm ik hou t in mijn gedachten…tegen de tijd dat t weer nodig zou zijn dan meld ik me wel bij je voor meer info
OK, ik heb nu een flesje water en 3 biscuitjes op en dit blijft gelukkig binnen (hiervoor was het kopje thee erin en meteen er weer uit). Heel gek want met narcose enzo ben ik ook nooit ziek. En over het algemeen geef ik niet snel over. Vandaar dat ik meteen aan overstimulatie dacht. Nou ja… ik denk dat het wel goed komt.
Alice, ik moest terugkomen dat ik 7 keer had gespoten en vond dat ook heel laat. Maar dat blijkt wel mormaal te zijn. Zeg maar in de 10de dag van je cyclus dacht ook dat dat te laat zou zijn maar dat was niet zo.
Jannigje: ik kreeg na een dag of 4 last van mij n eierstokken. Enne, bij ons moet je 's avonds puregon prikken. Mag dat bij jullie ook 's morgens?
Ik moet Puregon elke dag op dezelfde tijd spuiten. Maakte niet uit of het smorgens of savonds was. Wel zei ze dat als ik de avond koos ik wel het beste voor 20 uur kon spuiten.
Op sommige dagen ben ik op dat tijdstip nog niet thuis. Vandaar dat ik voor de ochtend gekozen heb want dat ben ik altijd thuis (7.30) (moet wel want ik moet Stein naar school brengen)
Natas was idd wel een geslaagde middag! Druk maar ook gezellig en ze vermaken tegenwoordig elkaar. :inlove:
Poppetje het is natuurlijk ook een ander middel. Narcose is een soort mix van spierverslappers en slaapmiddel ed. Dit is enkel adrenaline en een morfiaat. Sommige mensen reageren daar heftiger op. Misschien heb je wel ervaring met verdovingen bij de tandarts? Daar krijgen mensen soms ook heftige hartkloppingen van incl misselijkheid.
Rustig aandoen is ws zo ong het enige wat je kunt doen morgen gaat het vast beter! De sterkste aanwijzing voor overstimulatie is dat je gewicht ineens snel stijgt (kilo per dag) en soms dat zelf wat uitdroogt (dus het vel van je hand tussen 2 vingers knijpen en dat het dan blijft staan ipv terugveert). Zoek lekker je bedje straks op en een goede nachtrust na alle drukte van de dag! :hug:
Ha dat wisselt idd per ziekenhuis dat beleid met prikken. Ik moet perse geloof ik in de avond en dan tussen 20.00 en 21.00 en dat heeft geloof ik vooral te maken met de planning tussen Apeldoorn en Nijmegen oid. :think: Mij maakt het niet veel uit want iedere avond stop ik mijn mannetje onder de wol en dan gaat daarna net voor de koffie rond 20.00 de spuit erin. Terugkomen voor de eerste FM weet ik niet eens uit mijn hoofd. :oops:
Marka Gefeliciteerd! De teststreep is zo duidelijk, dat is een zwangerschap!
Monne Jeetje, ik zou ook echt pislink zijn. Er kan eens een fout gemaakt worden, maar dit is al de derde grove fout. Was je bijna je cryo-terugplaatsing misgelopen, daar had je toch niet aan moeten denken?! Groot gelijk dat je naar een andere arts wilt, want het vertrouwen is geschonden. Dikke knuffel!
Natascha Balen dat je test vandaag negatief was… Hopelijk de volgende ronde meer geluk.
Jullie hebben nu nog zeven cryo’s?
Poppetje Fijn dat de punctie je meegevallen is. En een mooie score, hoor! Ik kreeg voor de punctie altijd een morfineprik in mijn bil. Ik werd daar vaak misselijk en duizelig van. Misselijkheid kan wel een bijwerking zijn van de medicatie. Rustig aan & hou jezelf goed in de gaten in verband met een eventuele overstimulatie.
Jannigje Je moet inderdaad elke dag op hetzelfde tijdstip spuiten, er mag hooguit een uur verschil in zitten.
Denk je er dan wel om dat je in het weekend ook om 07.30 u moet spuiten?
Alicia Fijn dat de uitgangsecho goed was en dat het spuiten je meegevallen is. Ik had altijd de eerste fm als ik een week gespoten had.
Rhiannon Dus een drukke dag gehad met het dochtertje van je vriendin?
Kun je alvast oefenen mocht Casper er een zusje bij krijgen!
Vandaag een drukke dag gehad. Vanmiddag is er een makelaar langs geweest. Toch erg spannend. We hebben goede respons op ons huis gehad. De vraagprijs ligt bijna €15.000 boven onze minimale verkoopprijs, dus de financiering van onze nieuwe hypotheek zal wel lukken. En de makelaar gaat ervan uit dat het maximaal 6-9 maanden te koop zal staan, dus ook dat valt mee. We zitten in een gunstige prijsklasse, ons huis is een ideale starterswoning of geschikt voor een niet al te groot gezin. Ben benieuwd!
Morgen naar de gyn voor een echo en daarna naar de plastisch chirurg om de hechtingen eruit te laten halen. Dus ook alweer druk!
@Jippie wrote:
Ja doe ik ook. Maar ik ben iemand die spuit en gewoon weer terug in bed kan duiken en gelijk weer in slaap valt.
Jannigje Je moet inderdaad elke dag op hetzelfde tijdstip spuiten, er mag hooguit een uur verschil in zitten.
Denk je er dan wel om dat je in het weekend ook om 07.30 u moet spuiten?
Hi Jippie, druk dagje vandaag! Veel succes bij de gyn - ik ben benieuwd wat het nu was. Toch je darmen waarschijnlijk…?
Leuk hoor dat het huis te koop staat, er komen leuke nieuwe tijden aan voor jullie! Ik heb de makelaar van mijn vorige huis gestimuleerd om het zo snel mogelijk te verkopen dmv een bonus bij verkoop binnen 3 maanden. Hebben jullie ook zoiets geregeld?
Marka, hoe reageerde je liefje? En hoe voel je je vandaag??
Poppetje, lig je stil? :shock: Gelukkig hoef je niet meer zo over te geven. Dat is niks he… Beterschap!
Ik ga vandaag op werk vertellen dat ik er vrijdag ook niet ben… :?
Fijne dag allemaal!
JAAA!!! Marka, wat super! Onwerkelijk he, dan opeens zo’n positieve test!
Monne, wat moet jij ook een sores verdragen zeg! Wat balen van het ziekenhuis, je moet al zo overleveren aan het ziekenhuis en daar heb je veel vertrouwen voor nodig. Dat lukt zo niet erg!
Moet weer afsluiten, mannetje is jarig en visite staat voor de deur.
xxxx
Goedemorgen…!
Net weer een kruidvat test gedaan! En het tweede streepje is weer te zien!!! :dance:
Nog steeds niet echt heel donker maar je ziet m duidelijk!!
Ziekenhuis gebeld, ze feliciteerde me hartelijk!! Hihihihi
Eindelijk niet deze woorden: “ohh jammer voor u volgende keer hopenlijk beter…”
“Wilt u een afspraak voor het verloop van een behandeling bespreken met een arts…?”
Neeeeee, deze keer niet!!! :dance:
Ik moet 5 weken na de punctie voor een echo komen.
Dat valt op 17 november, heb gevraagt of het 16 november ook kan.
Want die dag is mijn papa jarig en ik wil wachten met vertellen tot na de echo.
Echo is dan 11.45 uur en hopelijk daarna met goed nieuws naar mijn ouders…
Hoe mijn mannetje reageerde…? Hahahaha!!!
Hij had alleen maar honger…!!!
Hij kwam binnen en zei meteen kleed je aan we gaan geen eten halen we gaan lekker uit eten.
Ik zei toen: ga eerst ff zitten. Waarom dan vroeg tie??
Ik zei: ik wil je een cadeautje geven.
Toen keek hij me aan en ging meteen zitten.
Ik gaf hem het cadeau en hij zag het papier en zei meteen NEEEEEEE, je liegt!!!
Hij scheurde het open en daar had ie dan een slabbetje in zijn hand waarop staat: Ik ben papa’s kanjer!!! (die had ik ooit gekocht voor t geval dat ik t m ooit zou moeten vertellen en ik geen woorden maar alleen maar tranen zou hebben)
Ennnnn dat is nu dus…!!! :dance:
Hij kon het niet geloven en zei: maar je mag toch pas morgen testen??!!
Ik vertelde dat ik niet kon wachten en liet m de test zien!!!
Hij pakte het uit mijn hand en bleef maar schudden met zijn hoofd.
Toen greep hij mij en kuste mij en riep: Ik wist het, ik wist het al op het moment dat je tp had. Ik wilde niks zeggen maar ik voelde het toen!
Ik zag dat wolkje naar binnen schieten en dacht dat wordt m!!!
Toen rollende de tranen over mijn wangen en wilde niet stoppen!
Hij was ineens stil en zei: heb je nog een test?
Ik zei ja waarom?
Zegt ie ik wil deze stap ook mee maken.
Dus ik moest gaan plassen van hem terwijl ik net was geweest.
Plas was erg waterig en ik vertelde hem dat dit geen goede plas is.
Het kon m allemaal niks schelen, ik moest die test doen.
Hij boven mijn hoofd op het toilet… Hahaha!!!
En wachten en wachten en wachten maar er verscheen maar niks.
Hij keek me angstig aan en vroeg: weet je t zeker?
Ik werd er ook wat onzeker van en bleef herhalen dat mijn plas te dun was, was net een uur geleden geweest!!
Nou hij geloofde er allemaal niks meer van!!! Hahaha!!!
Hij zei t niet maar ik zag t aan zijn gezicht.
Doet m blijkbaar meer dan ik had gedacht… :think:
Toch uit eten geweest en het was super gezellig!!!
Toen we thuis kwamen nog even op de laatste test gekeken en er was toch een licht onduidelijk vage 2de streepje verschenen (net als in het begin, afgelopen zondag).
Net weer getest zonder hem… :wall:
Hij was al weg!!
Lang verhaal maar moest het ff delen!!! Hihihihih…!!!
Verwacht je dan toch niet dat die mannen er dan toch ook zo mee bezig zijn he? Omdat ze dat niet uitspreken.
Heb ook eens getest zonder mannetje en hij was toen boos op me, had het samen willen doen. Het is natuurlijk ook een heel speciaal moment om samen mee te maken. Daarom verstopt hij de testen nu zodat ik het niet meer impulsief kon doen. Maar ja, verstopt hij ze zo goed dat hij ze niet terug kan vinden!
En deze positieve test was natuurlijk helemaal bizar.
Brrr. morgen 10:20…
ik heb ook nog nooit getest zonder mijn mannetje…er zijn al zo weinig dingen waarin ze mee kunnen delen dat ik mijn man hier altijd bij betrokken heb…ik denk dat mijn mannetje t niet leuk zou vinden als ik zonder m zou testen…
Gelukkig vond jouw mannetje dat niet erg Marka…en wat leuk hoe hij reageerde zeg :inlove:
Ohww spannend de eerste echo he…en wat geweldig zeg dat je dan op die dag een heeel mooi kado te geven hebt.
Ik zag dat je je gemeld had bij de Juli2011 mama’s geweldig om in dat topic lekker mee te kletsen de komende 8mnd he.
Ineke spannend morgen
Ja gek heh Ineke…!
Zeker spannend voor jou morgen!!!
Wat een mooi verhaal Marka!! echt super. Ik zou vanavond even goede plas inhouden zodat je nog een keer samen kan testen en hij een goede test kan zien.
Had je niet in je omgeving verteld dat jullie bezig waren met een nieuwe poging? Anders duurt 5 weken natuurlijk wel lang. hihi
Jippie: hoe is het bij jou gegaan?
Ineke: ik duim enorm voor je morgenochtend (en ook een beetje voor mijzelf want ik mag morgenochtend bellen of ik een TP heb)
Nog even voor mijn info: waar moet ik (behalve gewichtstoename) op letten ivm overstimulatie? Wat zijn de symptomen? Waar had jij last van Natascha?
xx
poppetje: als je buik dikker wordt…veel pijn hebt…dus een erg gevoelige buik, misselijk en braken…ohja en rond de kilo per dag aankomt.
Als je t niet vertrouwt gewoon even bellen hoor, deed ik ook want 'smiddags ging ik langs en vonden ze niks…en amper 2u later werd ik meteen opgenomen.
Heb je deze klachten??
nee, niet echt. Wel buikpijn en mijn buik is een klein beetje opgezet…maar dat kan natuurlijk gewoon door de punctie komen. Maar ik wist niet zo goed waar ik verder op moest letten…thanks dus!
Maar denk dat het wel meevalt bij mij hoor. Maar omdat de arts er zo mee bezig was en mij medicatie heeft gegeven om het tegen te gaan ben ik toch extra alert.
Jannigje Fijn dat je zo weer kunt slapen als je vroeg gespoten hebt. Als ik eenmaal wakker ben, kan ik moeilijk weer in slaap komen. Ik spoot altijd 's avonds na het eten rond een uur of 19. Dus dan hoefde ik er in het weekend niet speciaal voor op te staan.
Poppetje Voor jou morgen dus ook een spannende dag. Er zijn vast een paar mooie embryootjes ontstaan.
Hoeveel worden er teruggeplaatst? Succes met wachten op het nieuws!
Marka Bijzonder om mee te maken, hè? Geniet ervan!
Ineke Gefeliciteerd met je hub’s verjaardag! Spannend morgen, ik hoop zo op een mooie echo. Dan zou je volgens de laatste echo nu zo’n 7 weken zijn, toch? Dus dan moet er een duidelijk kloppend hartje te zien zijn en het kindje is ongeveer 1 cm lang. De duimen draaien hier!
Monne Dus je hebt nu morgen de cryo-terugplaatsing in plaats van zaterdag?
Hopelijk gaat het ontdooien goed en krijg je een mooi cryootje terug! :thumbup: :thumbdown:
Natascha Hoe is het met jou?
Vanmiddag eerst naar de gyn geweest. Er waren geen cystes te zien, dus waarschijnlijk komt de pijn toch bij mijn darmen vandaan of misschien is het spierpijn. Zelfs de PCOS is helemaal verdwenen door de Zoladex-injecties, baarmoederslijmvlies was dun, er zat geen vocht in mijn buik, eierstokken waren niet opgezet. Op zich wel een geruststelling dat dat er allemaal goed uitziet, aangezien je een verhoogde kans op eierstokkanker kunt hebben als je borstkanker hebt gehad. Dan ga ik er maar vanuit dat het mijn darmen zijn. De laatste weken zijn die wel wat van de wap door het afvallen en de operatie.
Daarna naar de plastisch chirurg geweest. Wat een gedoe daar altijd… Je kunt gerust een uur later komen dan je afspraak, je moet altijd zolang wachten, erg irritant! Ik had een afspraak om 14.10 u en ik was pas om 15.30 u aan de beurt. De hechtingen zijn losgeknipt, de rest is oplosbaar. Voelt een heel stuk fijner, want ik begon er behoorlijk last van te krijgen.