Bedankt Natascha!!! :-* :-* :-*
Ja lieverd!!! Het is eindelijk zo!!!
Geniet ervan!!!
Het is spannend maar geniet ervan!
Dikke zoen
Bedankt krabje!!! :-* :-* :-*
Ik weet nu niet wat ik moet doen??!
Zit gewoon te shaken!!!
Hij kan toch niet morgen ineens maar 1 streepje aangeven als ik weer test???
Morgen is namelijk mijn officieele test dag…
Nee hoor, dat streepje staat er morgen ook nog wel!
Morgen maar weer testje doen en dan gelijk zkh bellen voor de 1e echo!
Zo mijn nieuwsgierigheid is weer vervuld. Ga nu gauw mijn prinsje uit bed halen. Die heeft uitslaapdag vandaag ofzo…
:inlove:
Dat streepje staat er mogen wel hoor, deze is zo positief als iets :dance:
Gefeliciteerd!!! Je bent zeker aan de beurt!!! Super nieuws.
Tip voor als je hem wilt bewaren, even wat haarlak erop spuiten of kleurloze nagellak erop smeren
Poppetje: fijn dat de punctie goed gegaan is. En 18 is top!
Wel inderdaad echt genoeg drinken en genoeg is ongeveer 3 liter als het om overstimulatie gaat (nee geen grapje, echt 3 liter)
Wow Marka wat een geweldig nieuws!! Gefeliciteerd meid, wat zul je in de war zijn hihihi. Je bent echt eindelijk aan de beurt, na zo lang wachten is het eindelijk zover!!
Ik gok dat je morgen nog wel 3 testjes gaat doen hahaha. Maar 1 dag voor de datum mag je er echt van uit gaan dat dat streepje niet meer verdwijnt hoor! Heerlijk meid, geniet van je roze wolk
Hier een beteuterde, verdrietige, verbaasde en boze vrouw met vriend. Wat zeg ik, boos, ik ben pislink! Er is net iets gebeurd bij de kliniek waar de honden geen brood van lusten. Wéér een miscommunicatie, dit is al de 3e keer en deze keer ontdekten we het bij toeval. We hadden zo onze embryo mis kunnen lopen!
Gisteren kregen we te horen: Vrijdag wordt de emmie ontdooid, zaterdag is de terugplaatsing. 's Ochtends om 9.00 word je gebeld of het ontdooien gelukt is. (De kliniek werkt samen met Genk, België, dus daar moet je dan heen rijden).
Vandaag hebben we de IUI, vraagt de assistente bij vertrek nog even of we het nummer van Genk hebben. Nee, zeggen wij, het lab belt ons, is ons verteld. He dat is raar zegt ze… dat doen ze nooit. Gaat ze voor de zekerheid bellen met Genk over wie nou wie belt zaterdag… Komen we erachter dat we helemaal niet voor zaterdag op de planning staan, maar voor VRIJDAG!
Ik schrok me dood. Hoe kan zo’n arts nou zeggen dat we in België op de planning staan voor zaterdag terwijl het vrijdag gebeurt. Hoe waren we daar ooit achter gekomen? En wanneer? Hoe dan ook te laat! Ooooooooooo ik kreeg het ineens zo warm en we werden zo boos. Dit is al de 3e keer dat ze ons iets vertellen wat totaal niet klopt. Ik had net de IUI gehad en ik voelde zoveel spanning en boosheid in me opkomen. Als ik eraan denk wat er had kunnen gebeuren als die assistente niet alert was geweest, dan word ik ook verdrietig. Je doet zo je best om mentaal sterk en ontspannen te blijven. Dit soort spanning kun je zo niet gebruiken!
De arts die de datum aan ons had doorgegeven (dit is al zijn 3e miscommunicatie met ons) werd meteen gebeld op zijn vrije dag. Hij zei dat ie het met België zo had afgesproken. Later bleek dat hij inderdaad zaterdag had gefaxt, maar nooit een bevestiging daarvan had gekregen. Ze doen al 3 jaar (!) geen cryo terugplaatsingen op zaterdag, alleen gewone terugplaatsingen na puncties. De assistente snapte niet wat hem bezielde dat hij dat zomaar aan ons door had kunnen geven. Ze schaamde zich enorm, ze was heel lief en begripvol naar ons toe.
Ze vroeg of wij nog door die arts gebeld wilden worden met een uitleg maar wij hebben nee gezegd. We hoeven hem niet meer te spreken. Ik maak vanaf nu afspraken bij een andere arts. We zijn zo klaar met hem. Eerst belooft ie ons dat we 2 emmies terug konden krijgen, en daarna gaat ie het pas controleren en blijkt dat dat niet mocht bij de 1e poging omdat ik nog geen 36 was, daarna starten we met een nieuwe poging, terwijl dat eigenlijk niet mocht, kwam ie ook pas achter toen ik al met de hormonen gestart was. En nu dit. Voel me net een jojo. Als ie tegenover ons had gezeten, had mijn vriend hem over het bureau heen getrokken, die was zo giftig. Het is al heftig genoeg allemaal…
Kun je je voorstellen hoe dat was gegaan als we er niet achter waren gekomen dat we voor vrijdag op de planning staan…
Het wordt er niet makkelijker op gemaakt zo. Ik ben er echt verdrietig van.
Marka, het is een lang verhaal over mijn dag, maar ik ben wel heel blij voor jou hoor! Dat wou ik nog even zeggen :-*
OMG :shock: :shock: Monne wat een grove grove grove fout van die arts :wall: :wall: je moet er toch niet aan denken dat je t niet geweten had…gelukkig is er ergens een engeltje op jullie schouders die vond dat jullie t moesten weten.
Ik vind dit zo erg voor jullie…t had een bijzondere middag moeten zijn na die IUI en nu is t een stressmiddag geworden…echt sneu :hug: :hug:
By the way waar wonen jullie ergens want Genk is hier niet ver vandaan.
Ben je verder wel tevreden over Genk??
Marka ik moet de hele tijd aan je denken…mijn god ik weet nog dat ik in t ziekenhuis stond te wachten totdat ze mij t kamertje inriepen en zeiden dat de test positief was…ik heb gehuild dat wil je niet weten…die blijdschap die je dan voelt is met geen pen te beschrijven.
Nu nog even spannende weken tot aan de 1ste echo en dan wordt t al echter.
En je ziet…je hoeft niks te voelen om toch zwanger te zijn…ik voelde me totaal zwanger en bij mij is t mis…en jij voelde niks en jij bent zwanger :lol:
Geniet meissie…hoe reageerde je mannetje???
WHAHHHHHHHHHH
Marka, gefeliciteerd! Wat goed. Ik vind het echt fantastisch voor je! Ik vraag me wel af waaraan je twijfelde met die test. hihih. Duidelijker kan bijna niet toch?
Monne: wat een vreselijk verhaal. Zou idd naar een andere arts gaan. Bah! gelukkig kwam je er nog op tijd achter.
Met mij gaat het goed. Alleen ik ben heel misselijk. Dat maakt me onzeker omdat ik daardoor bang wordt voor overstimulatie maar het kan ook van de medicatie komen die ze gebruiken voor de punctie… Ik heb iig al 5 keer overgeven (sorry, niet een heel fijn verhaal). Als ik iets drink spuug ik het meteen uit. Dus dan wordt 3 liter drinken wel lastig. Zijn jullie wel eens misselijk geworden na de punctie?
Hi Poppetje, wat naar dat je je zo ziek voelt. Je voelt je sowieso al niet echt jofel na een punctie, beurse buik enzo. Het kan zijn dat je misselijkheid komt door het middel wat je hebt gekregen tijdens de punctie. Ik kreeg dormicum, en 's cohtends een zetpil Naproxen. heb je al gekeken of nagevraagd wat jij kreeg en of misselijk misschien een bijwerking daarvan is?
Natas, inderdaad een stressmiddag. Niet leuk. We waren best blij met de IUI, is toch weer een nieuwe poging. Maar mannetje is nu nog sjachrijnig en ik ben teneergeslagen. Je voelt meteen dat het psychisch effect heeft. En ik vind ontspannen tijdens die wachtweken al moeilijk genoeg. Ik hoop maar dat de jongens in mijn buik het eitje kunnen vinden, en niet ergens halverwege zo :shock: zijn blijven hangen van de stress!
Ik heb niet echt een mening over Genk, onze kliniek zit in Brabant, en werkt voor IVF/ICSI samen met Genk. De kliniek doet alle onderzoeken, puncties en IUIs zelf, maar zijn nog bezig met een in-house IVF licensie en tot die tijd werken ze samen met het lab in Genk. Ik hoef alleen daarheen voor een TP. Waar ga jij heen voor je behandelingen?
Monne…! Dankje wel :inlove:
Maar wat jij weer moet meemaken… :shock:
Je zou er niet aan willen denken als die assi niet zo alert was…!
Gelukkig op tijd achter gekomen! Probeer maar niet meer te denken aan wat als…
Want dan wordt je alleen maar woedend… :x
Poppetje heb beide puncties (vooral de eerste) veel pijn gehad maar geen misselijkheid.
Ahhh meissie toch… :hug:
Waarom ik aan die test twijfelde?
Omdat ik van alle kanten hoorde dat er nog Ovitrelle in mijn lichaam kan zitten.
En na 16 dagen na de Ovitrelle zou het er toch al uit moeten zijn??
En zou de 2de streep toch iets vervagen, maar dat deed ie niet.
Vandaar dak twijfelde… :shifty:
Natasch… dus je begrijpt precies hoe ik me nu voel??
Ik kan het gewoon niet geloven…!
Ik weet niet wat ik moet doen…?
Heb net maar de was gedaan en daarna de vaatwasser geleegd omdat ik helemaal gek werd van de zenuwen.
Ik moest iets om handen hebben…
En nu loop ik eigenlijk een beetje doelloos door het huis…
Mijn mannetje is nog niet thuis!
Hij belde net om te vragen wat we gaan eten.
ETEN… :shock: oh ja dat moest ook nog gebeuren!!!
Ik heb gezegd dat ik niet heb gekookt en dat we wel wat gaan halen.
Hij is zo thuis en ik weet bij god niet hoe ik het hem moet vertellen.
Ik denk dat als ik hem zie ik al in tranen uit barst!!!
Monne ik kan me voorstellen dat t even zijn effect heeft hoor.
Je moet wel vertrouwen kunnen hebben in je arts he.
Ik ben onder behandeling hier in Maastricht bij het Azm.
Omdat het Azm tegenwoordig wachtlijsten heeft van maar liefst 6maanden voor een nieuwe poging wil ik tegen die tijd eens over de grens kijken of er niet ergens kortere wachtlijsten zijn…ik ben ook niet meer de jongste, ik ben nu 35 jaar en dan heb ik geen zin om 6mnd te gaan wachten.
Daarbij weet ik ook nog niet hoe ik een nieuwe verse poging zou moeten aanpakken ivm de extreme pijn die ik gehad heb bij de punctie en mijn ziekenhuisopname als gevolg.
Maar goed eerst de cryopogingen nog…die zijn om de maand dus dat is wel lekker snel.
Poppetje sjee wat vervelend dat je je zo slecht voelt…tja ik heb helaas een kl*te ervaring met de punctie en de dagen erna…ik was ook misselijk en moest ook overgeven maar dat kwam door de extreme pijn.
Sterkte meissie :hug: :hug:
Marka tranen mogen komen hoor…dat zijn gelukstranen…ohhh wat spannend zeg om t je mannetje dat dadelijk te moeten vertellen.
Ik wist toen van gekkigheid ook niet wat ik moest doen…liep de hele dag met mijn hoofd in de wolken…hubby moest na de uitslag weer werken dus zat toen ook thuis wat te klooien…en rond te bellen en weet ik veel wat nog allemaal hahaha, maar ik weet pcies hoe je je voelt hoor.
Marka, ik moet al bijna huilen als ik denk aan de situatie waarin je je vriend kan gaan vertellen dat je echt wel zwanger bent!! Ik kan gewoon niet geloven dat dat kan gaan gebeuren!
Ben wel een beetje benieuwd hoe het is verlopen. Laat je het even weten?
Hi Natascha,
Volgens mij hebben ze bij onze kliniek geen wachttijd. En ik weet dat het vreemd klinkt nu na mijnverhaal, maar ik ben ook heel positief over de kliniek an sich, en ik kan hem echt aanraden. Wie denkt er nou zo mee met de patiënt dat er IVF èn ICSI gedaan wordt om een verloren poging te voorkomen? Waar doen ze nou een IUI in combi met een TP? Je wordt er echt geweldig behandeld en alles is goed geregeld. Ze hebben telefonische consulten in de avond, ze zijn zaterdags open. Geen witte jassen, geen dikke buiken, gratis koffie thee en sap. Ik vond het echt een warm bad na een ziekenhuis-ervaring. En ze werken samen met Genk wat voor jou ideaal zou zijn.
Er werken daar natuurlijk veel meer artsen en assistenten dan deze ene arts. Daarom weet ik ook niet of we ergens anders heen moeten en denk ik dat ik hier voorlopig blijf, maar wel bewust afspraken maak met andere artsen daar.
Marka, super zeg! gefeliciteerd, je bent gewoon zwanger. Ik krijg ook al helemaal tranen in mijn ogen als ik me je situatie voorstel. Ik zou ook huilen van geluk en ongeloof hoor.
Heerlijk om weer een succesverhaal te hebben hier, dat geeft ons ook moed
Geniet er van dat het echt waar is!
Monne niet te geloven wat jullie overkomen is. Gelukkig is het nog net op tijd goed gekomen. Succes alvast vrijdag :thumbup:
Natascha, balen dat je een negatieve test had. Je weet maar nooit natuurlijk maar ik kan me je teleurstelling voorstellen. :hug:
Ik ben gisteren voor de uitgangsecho bij de gyn geweest. Alles was goed en zag er rustig uit. Heb gisteravond de 1e spuit Gonal-F gezet en vanavond alweer de 2e. Dat naaldje voel je echt niet zeg. Vond 'm best lang toen ik 'm zag, maar hij is zoooo dun. Het valt me tot nu toe alleen maar mee.
Volgende week woensdag (3 nov) moet ik terug voor een volgende controle. Vond ik zelf best lang, dacht dat ik al eerder zou moeten. Maar het zal wel goed zijn denk ik… :think:
Nou, ik ga weer snel want ik moet zo weg…
Ineke, succes vrijdag! ik duim voor je!
Marka: Wat een mega mooie test zeg :inlove: :inlove: :inlove:
GEFELICITEERD :dance: :dance: :dance:
Vraagje: Kan je van Puregon al na 1 keer bijwerkingen hebben???
@AliciaC wrote:
Ik ook gister echo gehad en vanmorgen mjin eerste spuit Puregon gezet.
Ik ben gisteren voor de uitgangsecho bij de gyn geweest. Alles was goed en zag er rustig uit. Heb gisteravond de 1e spuit Gonal-F gezet en vanavond alweer de 2e. Dat naaldje voel je echt niet zeg. Vond 'm best lang toen ik 'm zag, maar hij is zoooo dun. Het valt me tot nu toe alleen maar mee.
Volgende week woensdag (3 nov) moet ik terug voor een volgende controle. Vond ik zelf best lang, dacht dat ik al eerder zou moeten. Maar het zal wel goed zijn denk ik… :think:
Nou, ik ga weer snel want ik moet zo weg…
Ik moet maandag de 1e weer terug komen.
Wij gaan echt redelijk gelijk op he :thumbup: :-*