Sorry!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
hey dames,
even snel illegaal vanaf mijn werk. Ik was zo benieuwd!
Marka… als je nog steeds positef test zou het zo maar eens kunnen… je bent nl nog maar 2 dagen voor je test datum. Ow, ik hoop het zo!
en natascha, nog niet alle hoop opgeven hoor! Kan nog best Kijk naar angelbaby (en die had er 2!). Ik vind het echt superlief dat je zegt dat je het ons (de kinderlozen) zoveel gunt. Maar ik gun het jou ook hartstikke!
Jippie: ik blijf je een held vinden hoe je met dit alles opgaat!!
Ineke: hoe gaat het met jou? nog bruinbloed?
Angelbaby: is jullie gezinnetje zo compleet of wil je nog voor een derde?
xx
Heb net de brief vanuit het ziekenhuis gekregen dat er van de 10 embryo’s maar 2 zijn ingevroren :shock: :shock: :shock: !!!
Hier schrokken wij ontzettend van!
Wat een teleurstelling…
We hadden echt op minimaal de helft gehoopt…!
Maar goed nu zullen sommige wel denken wees blij met 2 maar dat ben ik niet.
De reden hiervan is dat we vorige keer ook maar 2 hadden en die zijn toen na een maand lang prikken en slikken op de dag van tp ALLEBEI niet goed ontdooit.
Dus daar heb ik geen hoop meer op.
En de andere reden is: als de kwaliteit zo slecht was om in te vriezen dan geef ik het voor deze poging ook op!!
Want waarom zou deze in mij wel verder zijn gaan delen als de andere 8 dat ook niet hebben gedaan??
Ze zijn tenslotte van hetzelfde kwaliteit…???
We zaten allebei verslagen naar de grond te kijken nadat hij de brief had voorgelezen…
Damnnnn!!! Wat een klap en teleurstelling!!!
Ik voelde sowieso helemaal niks de afgelopen 11 dagen dus toen had ik al zoiets van… :think:
En dan ook nog eens het verhaal dat ik door de Ovitrelle vals- positief testte.
Ik heb er genoeg van!!!
Ben er he-le-maal klaar mee!!! Baaahhhhh!!!
Marka ik begrijp je teleurstelling maar al te goed, vooral als je de vorige keer al geen goede ervaringen had met t ontdooien…en natuurlijk weet jezelf ook dat dit de volgende keer niet zo hoeft te zijn, maar voor nu wil je gewoon even dit een plekje geven.
Cryo’s komen hier in Maastricht zelden voor…ik heb mazzel gehad dat weet ik maar al te goed, maar t toont wel aan hoe bijzonder goed ze dan moeten zijn om ingevroren te worden.
T blijft een moeilijk traject met alle teleurstellingen en onzekerheden…maar probeer de hoop niet op te geven meissie…nog 2dg en je weet waar je aan toe bent, maar ik snap wel dat je nu even enorm baalt :hug: :hug: :hug:
Nu kan je me echt opvegen!!!
Krijg net een flyer door de brievenbus met de volgende text:
En het gaat vooral om de laatste zin tussen haakjes!!!
Beste kinderen, ouders en buurtbewoners,
Zondag 31 oktober is het weer Halloween!!!
Tussen 18:30 uur en 19:30 uur gaan de kinderen verkleed en geschminkt
langs de deuren om een klein snoepje te vragen!
Hang deze flyer voor het raam met Halloween zodat de kinderen weten dat
ze bij jou aan kunnen bellen!
(Jij mag ook snoepjes uitdelen al heb je geen kinderen)
:x :x :shock: :shock: :wall: :snooty:
Dat is inderdaad een pijnlijke zin :hug: We hopen hard dat die zin er volgend jaar niet meer bij zal staan!!!
EN over de cryo’s… Snap dat je ervan baalt dat je er maar 2 hebt voor je gevoel, maar dat zegt echt niets over deze poging hoor! Ik heb nooit cryo’s gehad en hier is het toch ook gelukt? Zegt echt helemaal niets. Komt nog bij dat ze de allerbeste van de poging meteen terugplaatsen. Je hebt dus de allerbeste van het stel. Kom op hè! Vertrouwen houden hoor. Zeker met die positieve testen die je al hebt. Het kan nu toch ook gewoon al gelukt zijn. Heb je nog 2 cryo’s voor een broertje of zusje
Je weet tenslotte helemaal niet waar je positief op test. Dat is het vervelende van te vroeg testen, de onzekerheid. Misschien is hij wel positief van een combi van eigen hormonen en de spuit. We duimen door!!!
Poppetje: mijn lijf heeft voor mij beslist dat er geen 3e komt. Zolang er geen kriebels komen, is ons gezin dus compleet. Ik zou eigenlijk wel graag nog een keer zwanger zijn, maar zie geen kindje extra bij ons gezin. Zeg nooit nooit, maar voor nu zeg ik van niet Ben zo blij met mijn 2 wondertjes, dat ik ook zoiets heb dat ik tevreden moet zijn met wat voor prachtigs we hebben mogen krijgen
Kan het IVF/ICSI gebeuren ook nog niet los laten. Leef nog steeds heel erg mee met mensen die bezig zijn in het traject.
Hey Marka, kan me voorstellen dat het tegenvalt. Heb je enig idee hoe het komt? wat hadden ze gezegd over de embryo’s?
Ze plaatsen wel de beste terug en die positieve testen geven wel hoop. Volgens mij is HCG hormoon nl na 14 dagen uit je bloed (die van de pregnyl). dus de 15 de dag geeft hoop!
xx
Marka: kan me je teleurstelling goed voorstellen meis. Toch duim ik nog wel even door
Ik ben vandaag naar de gyn geweest voor een uitgangsecho.
Alles was goed en morgen kan ik met zelf prikken beginnen :dance: . WEER een stapje dichterbij. Ik vind het raar dat ik erom juich maar elke stap is er 1 dichterbij.
O Marka wat een spanning… Nog even volhouden. Wat een *&^%$@#-zin onderaan die flyer! Zoiets kun je soms echt niet hebben. Laat stonden hier een paar jongens aan de deur die waren voor de scouting op zoek naar overtollig speelgoed. Of wij nog speelgoed over hadden van onze kinderen… Slik. Ik dacht “Nee maar ik hoop dat ik dat allemaal nog een keer moet gaan kopen!”
Natascha, :hug: Heb je echt geen goed gevoel meer erover? Kan het ook zijn dat je symptomen er juist waren door de hormonen, dat het nu afneemt en straks weer verhevigt…?
Ineke, jeetje wat wordt er toch een hoop geduimd hier op dit forum, ik duim ook nog steeds voor jou! Inderdaad, bruinverlies zegt niets! Veel vrouwen verliezen wat tijdens een zwangerschap. Jouw kwaaltjes klinken wel heel echt…! Vrijdag weet je meer, toch?
Jippie, jij hebt een druk dagje donderdag! Geweldig dat je je pijnmedicatie aan het afbouwen bent :thumbup: Tja je rechterarm niet gebruiken… dat is zo’n automatisme! Kan me goed voorstellen dat je er echt op moet letten. Lig je nog veel te rusten? Hoe gaat je kleine meid ermee om?
Poppetje, we lopen inderdaad gelijk op… Nou ja, ik weet eigenlijk niet wanneer ik moet beginnen met tellen, woensdag of zaterdag? Ik hoop maar dat ik zaterdag uberhaupt mijn cryo mag ontvangen!! Ik ben nu al zenuwachtig daarvoor, weet je dat! Ik heb er op sommige momenten een hard hoofd in, probeer realistisch te blijven, het is er tenslotte maar eentje. Maar heb ook hoop dat het zaterdag wel goed gaat! Je kunt er zo weinig over zeggen he… pffffffff Heeft er niemand een glazen bol??
Zit ik met mijn bakkie koffie even bij te lezen. Heb weinig rust in mijn gat de laatste paar dagen. Zal ook wel komen omdat het spuiten weer dichterbij gaat komen. De ‘achtbaan’ weer in.
Marka bij ons ziekenhuis komen ook maar erg weinig cryo’s in de vriezer hoor! Ik had bij Casper 18!! bevruchtte eitjes maar er waren er ook maar 2 of 3 goed genoeg voor de vriezer. :shifty: En toch is Casper geboren. Geef de hoop voor deze poging niet op vanwege de weinig eskimootjes want de allerallerbeste heb je terug de rest is ‘bonus’ en zijn vaak niet de superbeste want die krijg JIJ gelijk terug! :-*
En brrr sommige mensen toch ook die folders maken… :silenced: :wall: Ik zou hem ritueel verbranden!
Jippie wauw november al overdracht! Spannend meis! En had ik nog helemaal niet gedaan maar iig alvast heel erg gefeliciteerd met jullie nieuwe woning! :mrgreen:
Jannigje gestart!! Daar mag gerust gejuicht worden!
Hier morgen een druk dagje. Gaan na schooltijd (ha woensdag dus das al vroeg ) de dochter van mijn vriendin ophalen. Die blijft dan tot net voor etenstijd. Nu maar hopen dat ze niet haar zinnen had gezet op spelen bij een dinnetje oid want dat zit er niet in. :silenced:
Nu ja heb iig nog een leuk knutselpakketje liggen en wat klei ed dus we hebben wat te doen. Kleine man zal toch echt even moeten slapen in de tijd dat ze hier is.
Marka wat een vervelend briefje zeg…en dan net vandaag :hug: :hug:
Jannigje: herkenbaar hoor, ik was ook blij met ieder stapje vooruit.
Rhi: t komt idd weer erg dichtbij voor jullie he…spannend weer hoor.
Poppetje: zo’n glaze bol zou wel eens handig zijn he, maar anderzijds zou ik veel dingen op voorhand niet willen weten.
Voor jou is t idd even de vraag vanaf wanneer je uit moet gaan…
ohja wat betreft mijn hoop…tja soms borrelt die wel eens ff op hoor, zoals vanavond kreeg ik pijn in mijn buik als ik voorover zat te leunen…en daarna bleef ik een vage pijn in mijn onderbuik houden…t blijft allemaal 1 groot vraagteken…vraag me ook af als deze poging mislukt is waar die bloedingen dan vandaan kwamen :think:
hahah, Natascha, die laatste opmerking van de glazen bol was vast voor Monne bedoeld. Want zij wilde een glazen bol (overigens wil ik er ook wel even inkijken hoor
Jannigje: ik ben ook blij om met iedere stap. Ik heb zelfs een soort van zin in de punctie van morgen
Monne: ik hoop zo dat we beide zaterdag een terugplaatsing hebben! jij van je cryo en ik een embryo!
xx
ohja :oops:
Hahaha Natascha, nu al last van zwangerschapsvergeetachtigheid? Wist je maar zeker dat het daarvan kwam he. Nee het meeste hoef ik ook niet vantevoren te weten, maar of ik me mag verheugen op zaterdag of dat ik me moet behoeden voor een grote teleurstelling… zou ik wel willen weten.
Marka, het is best teleurstellend inderdaad. Ik was ook beteuterd toen ze me zeiden dat er van de 8 maar 2 embryo’s over waren, waarvan er 1 direct teruggeplaatst en 1 ingevroren. Dus je hebt nu nog 2 cryo’s. Op zich wel gunstig dat je bij het ontdooien er meer dan 1 hebt, voor het geval het ontdooien bij 1 niet lukt.
Hoeveel follikels hebben ze ook alweer aangeprikt bij de punctie en hoeveel embryo’s zijn er teruggeplaatst? Je moet even van het totale aantal uitgaan.
Ik heb trouwens ook het idee dat de hoeveelheid follikels en de kwaliteit van je embryo’s minder wordt met de leeftijd. Ik heb het nu 2x gemerkt, 1e poging 7 follikels en 1 kleintje, 2e (afgeblazen) poging 1 grote follikels en 5 kleintjes. Terwijl ik 225 en 300 Gonal F spoot. Niet erg hoge score dus. Ik ben 36 en ik heb sterk het gevoel dat dat met de leeftijd te maken heeft…
Trouwens, over irritante reclame gesproken… Wat vinden jullie dan van die banner hier rechts van de pagina? Al die dikke buiken met buikbanden! Kunnen ze dat voor onze afdeling niet anders regelen…?
De ‘gesloten afdeling’ hahaha
Marka Ik snap je gevoel heel erg. Zo denk je wel, dat deden wij ook: Als de embryo’s niet verder delen en ingevroren kunnen worden, waarom zou de emmie in je buik dan wel doordelen? Maar ze plaatsen de allerbeste terug en de kans op verdere ontwikkeling is in je buik het allergrootst. Dat kun je niet vergelijken met de resultaten in een lab. Hier ook vaak geen cryo’s gehad of maar eentje, maar wel twee keer zwanger geweest. De ene zwangerschap heeft een prachtige dochter opgeleverd, de andere is helaas misgegaan met 11 weken. Maar dat kan iedereen overkomen, jammer genoeg.
Had je de vorige keer niet vier cryo’s en alle vier toen niet goed ontdooid? Logisch dat je dan nu bang bent voor herhaling met maar twee cryo’s. Maar dat hoeft helemaal niet opnieuw te gebeuren. Wie weet zijn deze embryo’s sterker en overleven ze het beide. Moed blijven houden. Wie weet heb je de cryo’s niet eens nodig! :-*
Rhiannon & Jannigje Wat spannend, jullie gaan beginnen. Weer een stap verder!
Poppetje Ontzettend veel succes voor morgen! Hopelijk valt de punctie mee en heb je een mooi aantal eicellen. Zet 'em op!
Monne Word je zaterdag eerst gebeld of bellen ze alleen als de ontdooiing niet goed is gegaan? Spannend! In principe gaat je luteale fase in als je je eisprong gehad hebt. Maar de wachtweken beginnen pas na de terugplaatsing. Na hoeveel weken mag jij testen?
Ik rust niet echt overdag. Soms eventjes op de bank liggen als ik het te druk heb gehad, maar verder niet. Onze meid voelt heel goed aan dat ik niet alles kan, dus ze doet veel voorzichtiger en ze werkt over het algemeen ook goed mee. Wonderlijk hoe goed kindjes dat kunnen aanvoelen, dat was tijdens de chemokuren ook zo. Normaal klimt en springt ze op me, nu gaat ze keurig op haar stoeltje voor de bank zitten of voorzichtig naast je.
Natascha Wat word je heen en weer geslingerd. Uit zelfbescherming wil je ervan uitgaan dat het niet gelukt is, maar kwaaltjes duiden misschien weer op het tegenovergestelde. Ga je donderdag nog eens testen, of wacht je nu tot 2 november?
Ineke Trek je het allemaal nog een beetje?!
Nou vandaag is 15dg na de TP en we hebben maar weer eens getest, hartstikke negatief…wat ik al verwacht had.
Niemand die me nu nog wijs kan maken dat t alsnog kan, want als er na 15dg nog geen 2de streepje te zien is kan ik me werkelijk niet voorstellen dat die nog gaat komen.
We testen dinsdag nog wel voor de formaliteit…dat t maar snel dinsdag mag zijn…dan kan ik stoppen met de medicatie en hopelijk komt de ongi dan snel…dan 3wk aan de pil en daarna mogen we weer starten.
Voor nu ga ik me volop concentreren op mijn examens…volgende week vrijdag heb ik 3 examens en dan de dinsdag en woensdag erna ook nog 4.
Dikke knuffel voor jou Natascha…weer zo’n domper, ookal had je het al wel verwacht.