en ik verlies weer opeens bloed…hahaha sjonge jonge wat een soap zeg :mrgreen: :lol:
Natascha :hug: maar geef nog niet op. Je zit nog ver voor de officiele testdatum, wie weet… ik blijf voor je duimen hoor!
Jannigje, balen dat er ruzie is met je schoonouders. Die relatie was al gespannen toch? Probeer het van je af te zetten en er een gezellig dagje van te maken.
Poppetje, nu wordt het echt spannend voor jou. Nog een paar dagen en dan de punctie. Succes en sterkte alvast :thumbup:
Deze week een drukke week, dus zal hier denk ik niet veel te vinden zijn. Ik heb elke avond wel iets te doen. Maarja, zorgt voor wat afleiding.
Hopelijk dinsdag de gonal erbij gaan spuiten. Aan de ene kant kijk ik daar naar uit, aan de andere kant zie ik er tegenop om elke avond nu 2 spuiten te moeten zetten. Ach, het is maar tijdelijk…
Iedereen die deze week een echo/punctie heeft of wacht om te kunnen testen… :thumbup: :thumbdown: :thumbup:
Natascha… jeetje wat spannend zeg!
Gebruik jij trouwens ook 3 x per dag die utrogestan bolletjes…??
Hoe was Centerparcs eigenlijk…? Naar jullie zin gehad??
Rhihanon waarom ga jij eigenlijk met die bolletjes op eigen initatief langer door…?
Is dat beter voor de kanzen…?
marka: yep en dan ook nog die Progynova.
Is het dan niet zo dat je pas kan bloeden als je stopt met die bolletjes???
Dit is wat ik in mijn hoofd heb… :think:
Natas: volhouden hoor, ze zeggen niet voor niets in het ziekenhuis dat je zo lang moet wachten met testen. Negatief testen zegt nu nog niet echt veel. Cryo’s doen er vaak wat langer over om in te gaan nestelen. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Marka: dat kan ja, dat je pas echt gaat bloeden als je stopt met de bolletjes, maar je kan ook net zo goed al ongesteld worden. Ik ben 2x ongesteld geworden terwijl ik de bolletjes nog gebruikte.
Jannigje: :hug:
Jippie: denk wel aan jezelf hè!!! Nu al zo snel vanalles doen helpt vaak niet voor de langere termijn. Gewoon geduldig je rust nemen. (hoe moeilijk ook)
volgens de artsen kan ik door de progynova niet ongesteld worden.
Degene die alleen de bolletjes gebruiken kunnen wel ongesteld worden.
Natascha Wat vreselijk balen dat de test negatief was en dat je bloed verliest. Ik gebruikte ook Progynova en Utrogestan na een cryo-tp en wij mochten op dag 12 na de terugplaatsing testen. Toch hoop ik voor jou dat je te vroeg getest hebt. Cryo’s nestelen soms later in, waardoor je ook later een positieve test hebt. Je kan wel wat bloedverlies door de medicatie heen hebben, maar dat het pas doorzet als je met de pillen en bolletjes gestopt bent. Maar het kan natuurlijk ook een innestelingsbloeding zijn. Lastig… Dikke kus!
Poppetje Mooi aantal follikels, hoor. Hopelijk doen ze alle 18 mee. Heb je al te horen gekregen wanneer de punctie is? Ik hoop voor je dat je vanavond de Pregnyl mag zetten en dinsdag de punctie hebt.
Alicia Fijn dat je veel afleiding hebt de komende week. Ik kan me voorstellen dat je tegen het spuiten opziet, maar het valt mee. De Puregon voel je eigenlijk niet, omdat het een heel dun naaldje is. En ik had er altijd minder last van dan van de Lucrin.
Marka Kom jij de wachtweken een beetje door?
Angelbaby Doe ik, hoe moeilijk het ook is. Hoe is het met jou en de reuma?
Hoe is het met alle andere meiden?
Wat is het weer heerlijk om thuis te zijn! Mijn eigen bed ligt toch het beste, ik heb goed geslapen. In het ziekenhuis nam ik twee slaappillen en sliep ik nog niet… Ik kan merken dat mijn energiepeil toeneemt, ik ben minder moe als ik wat gedaan heb. Qua bewegingen moet ik erom denken. Ik doe snel teveel, wat weer resulteert in meer pijn. Maar soms doe je het ook automatisch, omdat ik rechtshandig ben. Dan vergeet ik dat ik het moet opvangen met de andere hand.
En ik wil zo graag nog een kindje! Nu ik voor mijn gevoel alles achter de rug heb, wil ik verder met de toekomst. De wens voor een broertje of zusje is wel ontzettend sterk. Ik heb gewoon zin om ook weer met een zwangere buik rond te lopen, een kamertje te maken, nog zo’n scheet erbij. En dan is het wel heel confronterend dat het gewoon niet mag. Ik ben wel heel blij dat we nog zeven cryo’s hebben en dat het voor de toekomst wel een mogelijkheid is. Maar ja, zet je gevoel maar eens uit voor de komende jaren… :roll: We mogen in principe over een jaar zwanger worden, dan zitten we twee jaar na de diagnose. Dan zouden de risico’s acceptabel zijn, als ik er qua gezondheid nog goed voorsta. Maar er zijn risico’s, dus het is beter om langer te wachten. Kloteziekte!
Oke, dus bij de 1 kan de menstruatie gewoon doorkomen tijdens het gebruik van de bolletjes.
En bij de andere komt de menstruatie pas als je stopt met de bolletjes.
Ik moet morgen avond mijn laatste bolletje nemen… :think: dit vind ik eigenlijk wel raar???
Want zijn die bolletjes niet nodig om je baarmoeder te helpen met voorbereiding van een eventuele zwangerschap??
Marka Ik moest de Utrogestan altijd tot de testdatum nemen, tot twee weken na de terugplaatsing. Daarna mocht ik ermee stoppen, ongeacht de uitslag. Ik hoefde het ook niet af te bouwen in geval van zwangerschap.
De Utrogestan zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvlies intact blijft, zodat de kans op een innesteling optimaal is. Soms werd ik pas ongesteld als ik allang met de bolletjes gestopt was. Ik kreeg ook een keer bruinverlies toen ik 10-12 dagen na de terugplaatsing zat. Dit was een voorbode van mijn ongi, maar het zette pas door toen ik met de bolletjes stopte. Dus het kan ook per keer nog verschillen.
t is echt overal anders he…hier moeten we de bolletjes blijven gebruiken tot je een echo hebt (2a3wk na een positieve test)
Jippie: lijkt me idd heel erg moeilijk als je graag voor een 2de wilt maar moet wachten…frustrerend ook he,
Maar je hebt wel ff een strijd gewonnen meid…en je lichaam moet nu echt even rust gaan krijgen…en jij btw ook…al snap en besef ik maar al te goed hoe t verstand soms erg in clinch met je gevoel kan liggen :hug: :hug:
Fijn trouwens dat t wat beter met je gaat en ook je energielevel omhoog gaat.
hey meiden,
Jippie; kan me voorstellen dat je nu alles achter de rug hebt klaar ben voor de volgende stap. Vervelend dat je nog even moet wachten. Maar idd het beste voor je lichaam.
Marka; wanneer mag jij ook al weer testen?
Natascha; die bloeding hoeft natuurlijk helemaal niets te betekenen (al snap ik natuurlijk wel dat het je alleen nog maar onzekerder voelt na ook nog een negatieve test, die natuurlijk ook nog niets betekent)
Alice: De puregon valt echt mee om te spuiten. En… het is weer een stapje dichterbij je droom!
Ik vind het grappig dat het overal toch weer anders is met de bolletjes enz. Hoe zit dat eigenlijk met de punctie, moet je man daarvoor of daarna zijn zaad inleveren? enne, wat is progynova eigenlijk? Ik ben net gebeld. Mijn hormoonwaarden waren goed maar ze willen toch nog een dagje wachten. Vanavond dus alleen nog deca, geen puregon. Dan morgen pregnyl (ik haat die prik!) en woensdag punctie. Komt op zich wel uit want dat zou ik zaterdag de terugplaatsing hebben en dan hoef ik geen extra vrije dag te nemen.
xx
Poppetje ik mag donderdag 28 oktober testen.
Maar dat red ik niet hoor!!!
Ben heel de dag al aan het vechten met mezelf!
Vanochtend ben ik naar de wc geholt en heb snel geplast voordat dat stemmetje kwam met: TESTEN TESTEN TESTEN!!!
Toen had ik dus gewonnen van mezelf! (Heel gek omdat te zeggen!)
Ben nu al weer mijn plasje aan het sparen om te testen dus ik hoop dat ik het straks weer win van DE STEM in mijn hoofd!!
Wat wel weer dom is van mezelf: Ik heb vrijdag via matcare punt nl maar liefst 9 testjes besteld voor 11 euro!!!
En ik had er al 1 thuis (dacht dat dat wel voldoende zou zijn toen ik aan de poging begon) Maar helaas!!!
Ik heb nu dus 10 testen liggen!!! :wall:
Dan wordt het alleen maar nog moeilijker!!! :shifty: :shifty:
Ik las vrijdag dat Ineke schreef dat je voor 5,99 3 testjes kon bestellen.
Ben meteen gaan kijken en vond dus via een andere site die 9 voor 11 euro!!!
Kon het niet weerstaan!!!
EN BEDANKT INEKE!!!
hahahahahaaa, ik ben zoooooo benieuwd!
En ik wil voor mijn poging alleen maar succes verhalen horen… als een soort van zekerheid dat het echt wel goed gaat. Dus eigenlijk zijn natascha en marka gewoon verplicht om beide zwanger te zijn. Om mij een goed gevoel te geven over mijn poging.
jeeeeeee dat zijn veel testen zeg, wat moet je daar allemaal mee hahaha.
Ik had een doosje bij Kruidvat gehaald, zaten er 2 in, meer heb ik er niet.
Misschien als de test volgend weekend negatief is ik op 2nov dan alsnog met een clearblue zal testen.
Poppetje ik wil je met alle liefde daar graag bij helpen :mrgreen: :lol:
Pff sinds ik vanmiddag weer begon met vloeien heb ik best wel ongipijn…meer dan afgelopen woensdag toen ik ook vloeide.
Tja en die pijn kan ook zo lekker tegenstrijdig zijn he…t kan van een ongi zijn die momenteel tegengehouden wordt, maar t kan ook positief zijn.
Zo kreeg ik bij Odin 3dg voor de testdatum ongipijnen en dacht ik echt dat t voorbij was…3dg later kregen we een positieve uitslag…dus die pijn wilt allemaal weer niks zeggen…
Natascha Bij de cryo-tp had ik Progynova en Utrogestan. In geval van zwangerschap had ik beide tot 12 weken moeten doorgebruiken. Dit omdat het een kunstmatige cyclus was en je lichaam de productie van bepaalde hormonen niet overneemt. Bij een ICSI-behandeling hoefde ik de bolletjes maar tot de testdatum te nemen, daarna mocht ik ermee stoppen. De punctie wordt als eisprong gezien, je lichaam neemt dan wel de productie van hormonen over. Balen dat je nu ook ongipijn hebt. In combinatie met bloedverlies is dat niet zo’n goed teken. Maar goed, met Odin had je het ook, dus wie weet…
Poppetje Hier moet de man na de punctie produceren. De punctie wordt in ons eigen ziekenhuis gedaan. Daarna moet hub met de eicellen naar het UMCG in Groningen. Ze kijken eerst of er eicellen zijn gevonden. Als dat zo is, mag hij zijn bijdrage doen. Fijn dat je woensdag de punctie hebt, hopelijk zaterdag de terugplaatsing!
Marka Spannend, op een gegeven moment heb je alleen nog maar testdrang. Zit je donderdag twee weken na de punctie of twee weken na de terugplaatsing?
Tuurlijk zou nu een zwangerschap niet verstandig zijn. Mijn lichaam heeft zoveel klappen gehad het afgelopen jaar (en de ICSI’s en missed abortion daarvoor nog). Het is ook geen optie en over een jaar ook nog niet. Hoe graag we het ook willen, mijn gezondheid gaat voor. En daar nemen we geen enkel risico mee. Maar je gevoel zegt iets anders. Zeker als iedereen om je heen wel bezig is met zwanger worden of een bol buikje heeft. We willen dat ook zo graag! Je wilt gewoon weer verder en “normaal” zijn. Niet meer die rotziekte, waar je dagelijks mee geconfronteerd wordt. Maar goed, we richten ons eerst op ons nieuwe huis. Het gaat een druk jaar worden met de verbouwing en de verhuizing van mijn schoonouders, daarna onze eigen verhuizing, enz. Dus gelukkig genoeg afleiding.
poppetje in ons ziekenhuis moet manlief eerst produceren en daarna pas de punctie.
En als we na de punctie te horen krijgen hoeveel eicellen er zijn
krijgen we gelijk ook te horen of er goede zaad cellen tussen zaten.
Jippie ik zit donderdag 2 weken na de punctie… :shifty:
bij ons moet je de man ook eerst produceren en dan pas de punctie.
Hier kon hubby t gewoon thuis doen want we wonen 5min van t ziekenhuis af.
Jippie: ik verlies niet veel bloed…t is ook alweer over, mahja bloed is bloed.
Kan me ook niet echt voorstellen dat dit allemaal een goed teken is hoor, mahja we zien t volgende week wel.
Gelukkig hebben jullie een goede afleiding in t vooruitzicht…een nieuwe woning is ook keigaaf om aan te werken.
Ik kan me wel goed voorstellen dat je een dikke vette streep onder de afgelopen periode wilt zetten…weg met die ziekte en weg met die angst. :hug:
zwaai hebben jullie er ook zo van genoten dat het toch nog lekker weer was? Wij zijn heerlijk wezen wandelen in het bos, kindlief heeft zich zoooo vermaakt! Daarna onszelf verder verwend door Chinees eten te halen. :drool:
Jippie lukt je het wel om de kinderwens nog (even is relatief natuurlijk) in de koelkast (vriezer? ) te houden nu je weet dat je nog aan het klussen gaat in het nieuwe huis? Eigenlijk is het best wel symbolisch…jij een ‘nieuw’ lijf = huisje voor een embryo en jullie samen een nieuw huis voor een prachtig kindje erbij. Hopelijk gaat het je goed af en als het een dag niet lukt kom gerust hier schrijven. :-*
Gevoel en verstand kunnen soms ook zoooo mijlenver uit elkaar liggen. :wall:
Marka ik doe het enkel omdat ik al een stuk of 7/8 miskramen heb gehad, allemaal vroeg en een overleden kindje kort voor de bevalling. De gyn gaf aan dat het echt geen toegevoegde waarde heeft bij een verse IVF poging (cryo is je al uitgelegt waarom dat anders is) maar het is enkel en alleen voor mijn eigen gevoel. Ik ga overigens door tot 12 weken maar bouw wel al rond de 10 weken af van 3 naar 2 en dan naar 2 x per dag tot 1 in de ochtend en 1 in de avond. Deels speelt bij mij wel mee dat mijn buik onder het littekenweefsel zit. Dus ondanks dat ik wel een kunstmatige eisprong krijg via de punctie weet ik niet zeker of mijn follikel daarna het juiste werk doet of dat er net littekenweefsel in de weg zit. Donderdag ga je dus een eerste test doen? Maareuh als je er heel veel hebt kun je ook gerust af en toe toegeven hoor. ALs je je maar niet teveel vasthoudt aan wat de test verteld. Dat geldt beide kanten uit, want heel vroeg positief betekend niet automatisch een blijvend doorgaande zwangerschap en negatief is niet altijd ‘echt’ negatief.
Sjemig Natas wat doet je lijf toch allemaal? :o Mega spannend…ik blijf knetterhard doorduimen en de hele 2e nov doe ik ook mee voor je sollicitatie!
Poppetje hier gaat het hetzelfde als bij Jippie. Eerst de punctie dan pas de zaadjes. Maar weet je voor mij (ons manlief en ikzelf) maakt het niet veel uit. We moeten toch wachten tot ze de eitjes geteld hebben (die eerste uitslag nemen wij mee naar het ziekenhuis terug) en in de tussenliggende tijd kan manlief zijn potje vullen.
Ik kijk uit naar een lekker kopje koffie en dan mooi op tijd naar bed. Dat frisse bos maakt je ook extra slaperig en morgenochtend met kindlief naar het CB. Ik duik nog even mijn mailbox in en het forum over en dan is het voor we het weten vast alweer bedtijd. :lol: