IVF/ICSI deel 14

@Marka wrote:

NOODOPROEP!!!:

Heeft er iemand nog een aanrader voor een GOED boek??!!!

Van wat voor boeken hou je?

Ik vind " haar naam was Sarah" een goed boek, maar ook de twilight serie goed, ook op klaarlichte dag is mega goed.

Ineke: ik duim en hoop me suf :pray: :pray: :pray:

Jippie: blij wat van je te lezen. Wel echt een domper dat je langer moet blijven maar hopelijk mag je morgen naar huis :pray: :-*

Jippie balen van het extra vocht meis maar super te lezen dat je ws morgen weer in je eigen huisje bent! :-* Duimen draaien voor een heel goed en voorspoedig herstel!

Marka ligt eraan welke boeken je lekker vind om te lezen. Meestal in de wachtweken kan ik geen diepgaande lastige verhalen vanwege het gebrek aan concentratie. Waar ik anders dus helemaal gek ben op Baldacci, Tolkien, Dan Brown ga ik tijdens wachtweken voor het chicklitgenre. Jill Mansell, of juist de humorkant en dan in het Engels Terry Pratchet. Humor helpt mij iig meestal de wachtweken wel door. :thumbup:

Oh ik doe trouwens meer rare dingen dan hoor, ik plan bv een avondje gourmetten. Heerlijk uitgebreid en toch niet knetterduur want ik snij de vleesjes bv gewoon zelf ipv een schotel halen.

Oeh morgen druk dagje voor de boeg. Vriendin heeft een bruiloft dus hun dochter komt logeren! Heeeeel gezellig hoor, zeker aangezien we lekker pannenkoekjes gaan bakken en smullen. :mrgreen: En ze slaapt meestal nog uit ook als ze hier slaapt hihi. Betekend wel dat ik even rigoreus mijn hotspot op de eettafel moet aanpakken. Daar had ik de laatste tijd even de puf niet voor. :oops:

Volgend weekend iig ook druk want dan helpt een vriend van ons met het installeren van een spikkiesplinternieuwe CVketel! :dance: Ik heb ondertussen al een maand of 2/3 geen warm water meer beneden. Hij vermoed iets met de pomp oid. Maar repareren is het ding wat er hangt echt niet waard. Hangt er al sinds iets van 1981/82 in. Ben al verbaasd dat ie het al die winters al heeft uitgehouden. :shock:

We hebben vandaag ook nieuwe radiatoren uitgezocht. Ja ook daar helpt hij mee. Er komt eindelijk verwarming in ons toilet beneden. In de winter is het echt niet te harden zo koud. Je vriest bijkans met je billen aan de bril vast. :lol: De radiator in de gang wordt zelfs helemaal verplaatst zodat die niet meer onder de jassen zit. En in de keuken komt ook een andere. Zodat als volgend jaar de nieuwe keuken geplaatst wordt het plaatje echt ‘af’ is. Keikewl wordt ie in metallic zwart. 8) Past ie mooi bij het zwart granieten blad. :lol:

Jippie, fijn om wat van je te horen! Kan me voorstellen dat je lekker naar huis wilt. Is de operatie verder goed gegaan? Ook ik duim voor een spoedig herstel :thumbup:

Groetjes vanuit een stormachtig, koud en regenachtig Denemarken. (nog maar 2 daagjes lummelen :roll: tijd gaat weer veels te snel)

goed boek…pfff. vergeet altijd titels en schrijvers. Maar even langs de bibliotheek, stapels tijdschriften halen is ook altijd leuk!

Vrijdag de 29e mag ik voor echo…duurt dus nog even maar dan hopelijk meer te zien. Blijft zo spannend allemaal!!!

Rennic, jammer dat het in Denemarken niet lekker wandel weer is! Maar bij de kachel is het vast ook fijn!

Klinkt goed, rhi, die metarmorfose. Wij krijgen ook het weekend logees. 14 en 11 jaar dus we zullen ons wel vermaken.

Danielle, fijn jouw voorgevoel! Had ik zelf ook wel een beetje maar dacht dat het niet zou kunnen. Die iets gevoelige borsten heb ik namelijk nog maar ca. 2 weekjes…

Jippie wat fijnnnnnnnnnn dat je morgen naar huis mag! En wat fijn dat je weer een beetje op de been bent en ons zelfs weer kunt mailen - we hebben je gemist. Wat ben je zo’n ziekenhuisomgeving op een gegeven moment beu. Thuis knap je toch het beste op, lekker op je eigen bank met je eigen man en dochtertje om je heen. Dat doet een mens goed. Een fijne terugkeer morgen en hou je taai! Dikke knuffel :hug:

Goed boek:

• Kees van Beijnum - Oesters van Nam Kee (ik heb hem zelf ooit gerekgen maar nog steeds niet in begonnen, hij staat in mijn boekenkast te wachten op me, schijnt een goed boek te zijn).
  • Stieg Larsson - mannen die vrouwen haten schijnt ook een goed boek te zijn, dikke pil over allerlei intriges in een familie.
  • Als ik me niet zo kan concentreren en ik wil lekkere makkelijke korte teksten waar ik hard om kan lachen dan koop ik altijd een boekje van Youp van t Hek met zijn columns. Superleuk.

Vraagje:

We hadden het er laatst over dat je hormonen kunt opsparen voor een eventuele onvergoede poging. Bewaren jullie die allemaal in de koelkast? Nu mijn verse poging is afgeblazen en we voor een cryoTP gaan, heb ik namelijk een doosje met een onaangebroken pen Gonal F in de koelkast liggen, enkele spuiten Decapeptyl en wat Pregnyl-ampullen. Hoe en waar bewaarden jullie die spullen zo lang?

Vandaag trouwens eerste FM gehad voor de IUI/cryo. 1 follikel van 13 mm, moet maandag terug voor een nieuwe FM. Ik had ook een cyste! Dat was voor het eerst in mijn leven, ik schrok er een beetje van, maar de arts zei dat het gewoon een eiblaasje was die zich had gevuld met vocht of bloed en dat hij vanzelf weer verdwijnt. Wat is jullie ervaring hiermee?

Whow das idd afleiding Ineke. 14 en 11 is al lekker pittig :lol:

Monne cystes komen vaker voor bij best veel vrouwen. Maar ja welke vrouw krijgt nu zoveel echo’s? De meeste blijven dus een soort UFC 8) (UnFoundCyste) en misschien dat je dan na je eisprong wat last van buikpijn hebt en er verder niet veel bij denkt. In principe wordt ieder follikel na een goeie eisprong met de juiste hormonen een cyste. Alleen heet het dan niet direct zo. Het plekje waar je ei uit gesprongen is maakt een zgn corpeus luteum aan (geel lichaam) en dat zorgt ervoor dat je na de eisprong progesteron aanmaakt. Dit houdt een prille zwangerschap in stand tot de placenta zover ‘klaar’ is dat deze de functie kan overnemen. Dat kan wel tot een week of 16 zwangerschap duren soms!

Ik zie bij mijzelf regelmatig cystes na een IVF. Ze verdwijnen in 99% van de gevallen ook vanzelf weer zodra er een menstruatie is geweest. :thumbup:

Ha lekker dagje, kind lekker gegeten, zijn kamertje is helemaal aan kant. De woonkamer ook bijna, een wasje gedraait, manlief op zolder aan de slag geweest zodat er volgende week geklust kan worden daar. :thumbup:

Nu zometeen wat koffie, stofzuigen en evt de dweil er nog even doorhalen voor we gaan slapen. Nu nog het luchtbed terugvinden. :silenced:

Jippie…! Ben blij je naam weer te lezen op het scherm!!!

Fijn dat het wat beter met je gaat en dat je morgen naar huis mag… :dance:

Monne… ik had ook een stuk of 8 deca spuitjes over en 1 onaangebroken puregon.

Ik heb zo een stevige voorraad bakje bij de ikea gehaald en ze erin gestopt en in een ondoorzichtig tasje in de groente la.

Het neemt een beetje ruimte in beslag maar dat vond ik niet zo erg!

Wel 16 maanden bewaard en nog waren ze niet over datum!

Ineke… de 29ste spannend!!! :pray: :pray: :pray:

Je weet ons wel op het puntje van onze stoel te houden heh…! :naughty:

Bedankt dames, voor de boeken tips!!!

Ga morgen meteen langs de bieb…met mijn lijstje…!!! :lol:

Hallo allemaal!

Jippie! goed om van je te horen, gelukkig morgen naar huis.

Boekentips:

Kees van Beijnum: een soort familie

en absoluut ‘Haar naam was Sarah’. Prachtig!

Ik ga zaterdag ook naar de bieb om even weer wat te zoeken…

Morgen weer FM. En ik ben jarig dus ik vind dat ik goed nieuws mag hebben (een snelle puncties met mooie follikels).

xx

Ineke: 29ste de echo…spannend :pray: :pray: :pray:

Poppetje: gefeliciteerd!!! Hopelijk een mooie FM vandaag.

Marka: genoeg boekentips dus. Ik lees graag fictieve avonturenboeken.

Voorbeelden zoals de Da vinci Code…denkend aan films zoals Indiana Jones, National Treasure…

Rhi: lekker je huisje weer aan kant :thumbup:

Monne: ik heb gewoon alles in een plastic zak in de koelkast bewaard,wat betreft de cyste…ik sluit me aan bij de uitleg van Rhi, ik had er ook wel na iedere poging maar bij de menstruaties waren ze alweer weg.

Rennic: geniet van je laatste dag!!

Hoi Poppetje, gefeliciteerd!! Ik vind ook dat je een leuk cadeautje mag krijgen in de vorm van veel follikels :smiley: Ga je het verder nog vieren?

Natascha, hoe is het nu? Geen bloed meer?

Monne, na de 1e keer heb ik nog wat deca spuiten op de afdeling ingeleverd. Puregon heb ik elke keer op. Nu heb ik nog wat deca spuiten in mijn groente la. De bolletjes in het medicijnkastje,samen met de pen zelf. Enigste nadeel is dat je continue bij het openen van de koelkast je ze ziet liggen…

Poppetje gefeliciteerd. Mijn zusje is ook jarig dus zal me aan gaan kleden en de kadootjes nog even inpakken.

liefs

Ineke

Poppetje… GEFELICITEERD met je verjaardag!!!

Ik wens je nog vele en mooie folikkels toe…!!! :lol:

Natasch…! Hoe is t nu met je en met de (innestelings) bloeding…???

Met mij gaat het nog wel goed.

Heb elke dag wel iets buiten de deur gedaan en dan merk ik wel dat de dag sneller om is!

Vandaag ben ik verplicht heel de dag thuis te zitten want er komt iemand naar de cv-ketel kijken die deed het ineens niet meer!!

En als ik voor het weekend nog warm water en een warme kachel wil dan moet ik thuis blijven!

Ze hebben mij ertussen gepropt dus als de monteur ergens vroeg klaar is komt ie bij mij!

Kan niet eens ff douchen… zul je maar net zien dat ie dan net aanbelt!!!

In mijn badjas en mijn badmuts de deur open doen…!!! Hahahaha…!!!

Zie het al helemaal voor me…!!! :lol:

hey dames.

Met mij gaat t goed hoor, ik heb gelukkig niet meer gevloeid.

Morgen ga ik met Odin een dagje naar centerparcs, mijn moeder zit daar van het weekend en aangezien hubby zijn gitaarpartijen moet opnemen voor een nieuwe cd heb ik een leuke afleiding op deze manier.

Marka goed hoor dat je iedere dag iets gepland hebt…anders kruipen die dagen voorbij he. Wanneer mocht jij nou testen?

Ik denk dat ik ergens volgende week al een test ertegenaan gooi en dan op 2nov nog 1.

Voel je al wat dingen??

Poppetje gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk wat mooie follikels en idd een snelle punctie. :mrgreen:

Autsch Marka geen CV das niet tof. Wel fijn dat ze je ergens tussenin plannen zodat het snel opgelost is. Bij de meeste biebs kun je overigens al op internet in de catalogus neuzen. :wink:

Natas geen bloed geeft moed! En lekker een dagje CP klinkt gezellig. :mrgreen:

Hopelijk Jippie vandaag thuis. :pray:

Hier lekker weinig gedaan, nu ja een en ander in huis en moet nog een luchtbed oppompen gni gni. Casper wilde heeeel graag even naar buiten en ach het was droog dus we zijn gezellig met zijn tweetjes naar de brievenbus gelopen. Dus heeft hij gelijk vandaag zijn nieuwe woordje erbij. Iedere dag komt er wel iets nieuws zooo schattig. :inlove:

Hij ligt heerlijk te slapen nu, ik heb al een was gevouwen, er zit nog wat in de droger en de machine draait ook alweer. Maar eerst lekker een bakkie koffie voor de drukte straks begint. Kon zijn dat ons logeetje nog mee wilde naar de trouwerij bij de gemeente dan wordt het wat later zo niet dan komt ze ergens kort na 1 uur. Beide maakt niet uit heb nog zat te doen en gelukkig alles voor het eten al in huis. Manlief ook goed bezig geweest. Heerlijk hoor als de zolder wat aan kant moet voor het plaatsen van de CV want hij heeft zowaar spul naar het stort gebracht. 8)

Cv- monteur is net geweest… :dance:

Alles doet het weer vanzelf, hoef gelukkig niet meer steeds voor het douchen het vlammetje te ontsteken… :dance:

Kan nu lekker zonder na te denken de douche in springen!

Vergat het welleens en dan was ik net uitgekleed, water aan en wachten op warm water en bedacht ik me ineens : oh ja het vlammetje!!! :wall:

Kraan dicht, badjas weer aan en naar de koude cv-kast… Bbbrrrrrrr…!!!

Nu dus niet meer… :dance:

Hij was er gelukkig vroeg dus heb ik nog wat aan mijn middag… :dance:

Jippie… ben je al lekker thuis…??

Rhi ik ga gewoon lekker naar de bieb en neus daar wat rond!

(dan gaat de tijd ook wat sneller… :shifty: en is er weer een dag voorbij)

Hihihihihihi…!

Natasch… wat fijn dat t goed met je gaat en geen bloed meer!

Of ik wat voel… eigenlijk helemaal niks!!!

Wel jammer want t neemt veel hoop weg… :?

Ben een beetje in de war… :think:

Lees net dat ik tot en met maandag 25 okt de bolletjes moet proppen en dan moet ik of woensdag gaan menstrueren of als ik niet bloed, donderdag de 28ste testen.

Maar ik telde eigenlijk vanaf de tp 2 weken bij op… :think:

Ik had zaterdag 16 okt de tp dus dacht ik dat ik zaterdag 30 okt moest testen…?.. :think:

Ben ff in de war… :?

Marka was ook meer voor als ze je te lang zouden laten wachten. :wink: Maar tof dat alles weer naar behoren werkt!

Ik gebruik de bolletjes langer door op eigen initiatief overigens (wel met toestemming en recept hoor!) dus ik test altijd euhm als ik het volhoud op de opgegeven testdatum. Vaak houd ik dat niet vol en zorg ik voor wat Kruidvat testen (goedkoop en gevoelig) en test ik 1 dag voor ik mijn NOD zou hebben volgens de TP. Dat is dus 13 dagen erna. Je zou dus de 30e kunnen testen maar de 28e heb je ook kans dat je al meer duidelijkheid krijgt via een test. Eigenlijk is je punctie een soort eisprong maar dan kunstmatig. En in een ‘gewone’ standaardcyclus van 28 dagen zou je dus eigenlijk 14 dagen na de punctie moeten kunnen testen. Een eitje wat in een natuurlijke cyclus bevrucht raakt doet er ook even over om in de baarmoeder te belanden. De bevruchting vind nl plaats IN de eileider. Innestelling gebeurd pas in de baarmoeder (ha logisch) en pas dan begint het aanmaken van hCG natuurlijk. Dit is met de kruidvat test al vanaf een heel kleine hoeveelheid te meten (en dan heb ik het over echt minimieme hoeveelheid van 8 dit heb ik via een ander forum met veel IVFdames getest die voor bloedtesten mochten en in het bloed had zij een waarde van 8 en de test van Kruidvat werd toen al licht positief!) dus als je niet langer wilt of kunt wachten…testen. 8)

Hmmm koffie is op…eigenlijk moet ik iets gaan doen…maar ik heb geen zin. :shifty:

amen hihihihihi.

Ik kan ook echt niet wachten tot 2 nov dus na t weekend ergens gaat er getest worden…en dan doe ik op 2 nov nog 1.

Marka in de 2de wachtweek ga je meestal wat dingen voelen hoor, gaat helemaal vanzelf komen en dan begint ook t piekeren meer, althans hier wel…ben ik even misselijk dan denk ik, verbeeld ik me dat nou?? en dan eet ik wat en dat is t goed, heb wel meer honger dan voorheen maar dan denk ik misschien komt dat door de medicatie…hormonen doen toch wel wat met je.

Bij alles wat ik voel ga ik verklaringen zoeken, om strx de teleurstelling te voorkomen, die er toch gaat komen mocht de poging mislukt zijn.

Ik ben weer thuis! Eindelijk!

Kom later wat uitgebreider reageren, mijn ogen vallen steeds dicht.

Dus ik ga heerlijk mijn eigen bedje opzoeken zodadelijk.

Welkom thuis meissie!!!

sensitest punt nl…3 voor 5,99!!! Volgende dag discreet bij je thuis bezorgd! Het zijn van die dipstick. Super betrouwbaar en makkelijk in een dagboekje o.i.d. te plakken! :wink:

Had hier vanochten een beetje bruinig slijm…stress natuurlijk. Terwijl ik dit de afgelopen weken zo vaak heb gehad. Maar ja, je denkt dan toch dat het los gaat barsten. Tot dusver alles weer rustig. Ook niet echt buikpijn. Af en toe wat vlaagjes…zat dan ook vanochend totaal niet lekker in mijn vel. Nu gaat het wel weer. pffff :lol:

Jippie, fijn weer thuis. Hoe gaat het nu echt met je? We hebben sms contact gehad maar lijkt me dat het psychisch toch ook echt niet mee valt allemaal, naast de lichamelijke pijn. Dikke knuffel!