Ja, ik denk ook dat het gewoon zelfbescherming is!
Ik heb jullie reacties gelezen en zitten nadenken en ik ben er over uit!
Ik heb zondag met mezelf afgesproken er helemaal niet mee bezig te willen zijn.
Ik betrapte mezelf er op " Om ff voor de grap op te zoeken wanneer ik uitgerekend zou zijn"
" Om ff voor de grap de kamer op te meten waar eventueel de baby zou komen"
" Om ff voor de grap bij baby-sites te kijken hoe duur een kinderwagen zou zijn"
Toen dacht ik ineens weer aan de vorige x toen ik dat ook deed en mijn negatieve gevoel lekker negeerde!
Toen ik dacht: “Ik geniet nu lekker van mijn 2 weken de rest komt later wel!”
Anders zou ik me nu 2 weken klote voelen en de weken daarop ook nog!!
Ja daaaag dacht ik!!!
En toen kwam in 1 x die teleurstelling…
Dat wil ik nu niet weer meemaken dus bescherm ik mezelf gewoon.
Niet door negatief te zijn en er al vanuit gaan dat het niks wordt… maar door er gewoon niet mee bezig te zijn!
En elke gedachte die opkomt die met een eventuele zwangerschap te maken zou kunnen hebben, meteen af te kappen en te negeren!
Dus niks " ff voor de grap…!!!"
Behalve Kok dan, maar dat is puur omdat ik ik de andere meiden wil volgen in hun pogingen en vooral nu met Ineke!!! :dance: :dance: :dance:
Zooo Spannend!!!
En er zijn ineens zoveel ontwikkelingen en zo veel meiden begonnen aan een poging! Dat wil ik allemaal niet missen!
Ik probeer er niet mee bezig te zijn dan is de teleurstelling misschien minder hard… :?
Maar ik wist niet dat ik hiermee alles uit kon schakelen!!! :shock:
Dat wil ik ook weer niet!!!
Jeetje… :shock: wist niet dat ik dat kon… mijn gevoelens uitschakelen… :o :think:
Ik kijk t nog even aan en anders zoek ik een andere manier want helemaal niks voelen is ook niks aan!!!
Hey meiden,
Marka, Het zal idd een soort van zelfbescherming zijn. Maar als het niets wordt ben je evengoed heel erg teleurgesteld (die gevoelens zijn zo heftig die kan je niet uitschakelen, die klap komt evengoed hard aan). Het is dus normaal dat je dat doet maar eigenlijk niet zo effectief
Ineke, brrrr… ik vind het spannend voor je! Ik was vandaag de hele dag aan het hopen voor een een hele mooie echo. Nou, dat ene dagje kan dan toch ook wel wachten. Vroeg naar bed zodat het snel morgen wordt!
Ik moet morgen voor de eerste FM. Vind het echt heeeeeeeeeeeeeeel spannend! Ik ben zo bang dat het te weinig puregon spuiten ervoor zorgt dat ik heel weinig eitjes heb. Ben nu nl bang dat we 2 dagen te weinig gespoten hebben. Nou ja, ik kan er niets meer aan doen en weet het ook niet zeker dat het gebeurd is. Maar daardoor wel een beetje extra onzeker. Bij pijn denk ik dat het niet goed is en als ik niets voel denk ik dat het niet goed is!! ahhh, ik word gek van mijzelf.
Verder voel ik me niet super. Ik denk dat het door de hormonen komt maar weet het niet zeker. buikpijn, last van mijn darmen en veel hoofdpijn. pfff, ik kan niet wachten tot morgen!
xx
Ineke succes vandaag! Mijn duimpjes draaien!
Ik denk aan je.
:-*
Natas, je eerste week is om! Ben blij dat je je beter voelt.
Marka, ik begrijp je inderdaad helemaal meid, soms kun je niet bij je gevoel. Dan lijkt het wel alsof het weg is. Dat is zelfbescherming inderdaad, je hersenen regelen dat, dat doe je niet eens zo bewust. He is ook zo heftig allemaal. Als ik jou lees over Fliefd zijn, dan kan ik me niet meer herinneren dat ik me zo voelde, maar ik heb het wel gevoeld ook de eerste week na de TP. En dat je de babykamer al hebt opgemeten is niet gek hoor hahahaha, dat hebben we allemaal geloof ik wel eens gedaan! Dat is zo menselijk joh, we hebben er ook zoveel zin in om er een babykamertje van te maken. Hier boven zijn ze aan het verbouwen. Ik moet steeds op mijn lip bijten om de tweede slaapkamer niet kinderkamer te noemen, maar logeerkamer…
Poppetje ik dacht ook altijd dat de hormonen de hoeveelheid eitjes bepaalden. Maar als je met IVF bezig bent, ligt het er helemaal aan hoeveel eitjes er “klaar liggen”. Dat is dan ongeveer de hoeveelheid die die maand gestimuleerd wordt. Ik had er bv. deze maand maar 6 zichtbaar klaar liggen om te stimuleren. Dan kunnen ze misschien een kleintje gemist hebben, maar het worden er nooit meer 10 of 15. Het hangt dus sterk af van wat je eierstokken beschikbaar hebben voor die maand.
Als je eenmaal aan het stimuleren bent, dan groeien ze misschien een fractie minder snel omdat je 1 dag minder hebt gespoten, maar de hoeveelheid verandert niet veel meer! Hoorde ik ook vandeweek van mijn arts, toen ik voor de tweede keer weinig eitjes had (1e keer 7, nu 6, tweede poging afgeblazen). Ik heb nog gevraagd waarom je dan verschillende doseringen kunt krijgen, maar het antwoord daarop kan ik me niet herinneren. Ik weet alleen dat als je er iets minder hebt dan verwacht, je niet boos op jezelf hoeft te zijn! Het ligt niet aan de vergissing van vandeweek!
Ineke… Ik begrijp heel goed dat je na die nare ervaringen nog even je enthousiasme binnen houdt. Eerst de echo! Dan geloven. Ben je al geweest??
Ineke,
Ik hoop dat vandaag een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele mooie dag voor jullie wordt!
Ineke je bent nu daar…ik hoop zoooooo dat je nu tranen van geluk hebt
met 10wk zou ze al een prachtig beebje moeten zien…mennnnn wat spannend zeg
Helaas lieve meiden, het was ook te mooi.
Vruchtzakje met ‘iets’, heel prils. Waarschijnlijk dus al snel weer gestopt maar niet mijn lichaam verlaten…
Kleine kans dat het een hele prille zwangerschap is, schijnt heel soms te gebeuren bij het missen van eileiders maar ik geloof er niet in. Vanmiddag krijgen we daar uitlslag over.
Dus het zal weer pillen slikken worden om de miskraam op gang te brengen. Zo vet oneerlijk en niet te snappen waar dit voor nodig is!
Ben het vertrouwen nu helemaal kwijt!
Ik wil het niet meer, en dan moeten we weer wachten tot januari ofzo voor we verder kunnen met de teleurstellingen, kunnen we het nog lang niet aflsuiten.
Ow Ineke wat een klap meis. Zou je nog mogen wachten of evt een curettage om het wat sneller te laten verlopen? En dan loop je ook nog weer tegen het stomme wachten aan tot volgend jaar. Wat ik wil tikken mag niet maar argghhhhh
neeeeeeeeeen Ineke dit had ik niet verwacht…meid ik krijg er een krop van in mijn keel, vind t zo erg voor jullie, wat ontzettend oneerlijk en gemeen weer zeg.
Pffff meid ik wil zo veel zeggen, maar krijg t er even niet uit.
Heeeeeeel veeeeeeeeel sterkte :hug: :hug: :hug:
Verschrikkelijk…
Ik vind het echt heel erg voor je :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Liefs
Wachten heeft geen zin rhi, en wil ik ook niet. Dan zit het er dus al 8 weken…curretage lijkt me ook helemaal niets. Voorkeur van de artsen gaat ook naar pillen. De vorige keer kwam het toen vrij snel op gang, met rugweeen…
Hoop dat ik het snel weer een plekje kan geven. We hebben maar 3 dagen mogen dromen…beter dan een paar weken! Had vanochtend al moeite om op te staan, wilde de dag niet beginnen…alsof ik het al wist dat het geen fijne dag zou worden en de dromen weer bij dromen zouden blijven.
Kan het me voorstellen hoor. Dan hoop ik met je mee dat het iig snel op gang komt met de pillen. Verwerken kost veel tijd en nog meer moeite. :hug: Sterkte meis!
Dank. De eierstok zag er in ieder geval wel goed uit, geen rare dingen zoals ze kon zien.
Nee!!! :wall:
Jeetje meid, wat een ander nieuws dan verwacht… Vreselijk!
Weer iets wat je een plekje moet geven :hug: Heel veel sterkte…
Ineke…ik kan een kleine glimlach niet onderdrukken hoor…je bent een maf (mooi) mens lichtpuntjes vinden waar een ander mss denkt grrrr. :-*
@Ineke wrote:
Dank. De eierstok zag er in ieder geval wel goed uit, geen rare dingen zoals ze kon zien.
Hier herken ik mezelf in, er toch iets positiefs in zien.
Dank je rhi. Je mag rustig glimlachen hoor! Dit is de manier om me staande te houden, en realistisch te blijven.
Ik zou het ook heel goed kunnen om nu te vervallen in zelfmedelijden. Heel terecht en logisch maar het helpt me niet verder maar alleen maar meer naar beneden.
Vanmiddag even naar het werk voor een vergadering. Voor morgen heb ik me alvast ziek gemeld en de situatie aan mijn leidinggevende uitgelegd. Vanvond gaan we niet naar een verjaardag maar saampjes lekker een fles wijn drinken.
Dan morgen die pillen maar en hopelijk volgende week daarvan weer hersteld. En af en toe zal er zeker een huilbuitje zijn hoor maar dat moet ook. Daarbij weet jij als geen ander dat er nog veel ergere dingen zijn! Het had me veel meer gedaan wanneer er al een kindje zou zijn geweest zonder kloppend hartje!
Realisme is heel gezond ja. En tja wat betreft ergere dingen…vanaf een positieve test (hoe nuchter je instelling ook) is er toch die hoop op een gezond kindje. Ben je al aan het dromen over hoe het zal zijn. Dus in mijn ogen is ook dat een verlies en dat is toch niet uit te drukken in cijfertjes hoor. Verdriet moet er ergens ook uit en dan maar beter in tranen, een goeie fles wijn, niet koken maar wel eten en meer van zulke dingen die je lijf iig goed doen, dan dat je dingen op elkaar afreageert toch? Je hoofd heeft al genoeg te verwerken dus verjaardagen ed die komen volgend jaar ook wel weer of op een later tijdstip.
En wie weet helpt het wel om morgen even te shoppen, een giga pleur bollen te kopen en die allemaal wild woest in je tuin te stoppen. :-*
Ja lekker zonder handschoentjes in de tuin i.v.m. dat kattenpoep!
Heb al wat in huis hoor!!