IVF/ICSI deel 14

Mogguh…

Hier gaat t redelijk, heb gisteren mijn crackertje met kaas binnengehouden.

Vanmorgen zonder koorts opgestaan :dance: mijn buik is nog wel iets gevoelig maar dat heeft ook nog wel even tijd nodig denk ik.

Marka: bijzonder he zo’n emmy in je buik, t voelt zo warm van binnen :inlove: wanneer mag jij testen?

Rhi: bedankt voor je bericht, ik ben weer wat geruster en idd ik kan niet meer doen dan voor mezelf te zorgen, voor de rest zal t eskimootje t zelf moeten doen.

Sjee zou de kleine man dan al langzaam zonder middagslaapje willen, zou vroeg zijn he, maar kan wel.

Gelukkig hebben jullie t wel gezellig gehad.

Alicia: wat fijn dat de gesprekken goed verlopen zijn…en tranen mag he.das alleen maar goed voor de verwerking.

Lijkt me een heerlijk gevoel dat je nu idd niet meer stiekem hoeft te doen maar er openlijk over kunt praten met jouw en zijn ouders.

Ben benieuwd hoe de reacties van je collega;s zijn.

Rennic: heerlijk als je zo’n gelukzalig gevoel over je heen krijgt en dan zoiets hebt van het is goed zo :hug: :hug:

Een kennis van mij heeft vroeger ook een icsipoging gehad en die was mislukt…paar weken later voelde ze zich niet lekker en haar gevoel zei dat ze een test moest doen…wat bleek ze was zwanger.

Natuurlijk meteen de ivfarts gebeld voor een echo en bleek dat zij door de hormonen van de ivf extra vruchtbaar was en vrij snel na haar ongi een eisprong gehad te hebben waardoor ze alsnog zwanger was geworden.

Zij hadden eigenlijk ook nauwelijks kans om op een natuurlijke manier zwanger te raken, maar wonder boven wonder dus toch gelukt.

Dus ben echt benieuwd hoever Ineke nu is, of t van de ivfpoging is of toch een natuurlijke zwangerschap…spannend hoor :mrgreen:

He lieve meiden,

Jullie enthousiasme doet me echt goed! Ik durf het zelf namelijk echt nog niet te zijn. Het is zo bizar. We kijken elkaar af en toe even aan maar hebben het er niet anders over dan ‘eerst de echo’.

We zijn zo bang voor de zoveelste teleurstelling. Al 3 miskramen gehad waar we bij de echo zagen dat het niet goed was, verder veel echo’s met uitslagen van tumoren enzo. Dit is onze coping, hoe we er mee om proberen te gaan.

Maar inderdaad is 10 weken en een super vette positieve test wel positief natuurlijk! Maar mijn enige klacht is (naast de wat gevoelige borsten) alleen maar menstruatiepijn…

Maar heb gisteren wel weer even de tijdschriften opgezocht om de kalender erbij te halen. Ons kindje zou dan nu al compleet moeten zijn! Wauw wat een echo zou dat zijn zeg!

Morgen mag ik komen, vandaag zaten ze vol. Morgen dus om 11:20uur

Natas. hoop dat je je vandaag weer wat beter voelt. en hoop dat het eskimootje al een mooie iglo heeft gemaakt.

Alicia, goed dat jullie het verteld hebben! Mijn ervaring is dat dat toch wel prettiger is en je toch het er af en toe over kunt hebben. Want naast het forum is het zo belangrijk om steun te krijgen vanuit je omgeving!

Nicole, wat fijn dat je kunt beseffen hoe goed je het voor elkaar hebt! Ik ken die momenten gelukkig ook.

Dikke knuffel voor jullie allen en je ziet hoe bizar het kan gaan! Maar raadt dus bij deze wel iedereen aan een toch een test te doen ookal ben je ongesteld geweest. Baal zo van de wijntjes die ik heb gedronken, waarschijnlijk kunnen ze niet zoveel kwaad maar toch.

ineke wow morgen de echo…dat wordt echt super spannend zeg!!!

Ben zooo benieuwd :mrgreen: :lol:

Toen ik zwanger was van Odin heb ik ook geen kwaaltjes gehad op wat buikpijn en vermoeidheid na…voor de rest voelde ik me toendertijd prima.

Ik vertelde gisteren je verhaal aan mijn man en we hebben meteen besloten om hoe dan ook een test te doen ook al wordt ik ongesteld…je weet maar nooit he.

Jij had er toch 2 laten terugplaatsen he??? wordt dus dubbel zo spannend

Ineke ik ga morgen heel hard voor je duimen voor een mooie echo. Wordt nu echt een keer tijd voor jou! :-*

IVF komt weer een stapje dichterbij voor ons. Vanmorgen getest en negatief. Nu wachten op ongi en op voor iui 8

Ineke:Wat een wonder zeg…Wauwww hoop zo op een goede echo :pray: :pray: :pray:

GEFELICITEERD!!!

Natascha: heb jij het niet toevallig over mijn schoonzusje>hihihihhi.

Die had haar laatste ICSI poging en die mislukte. Bleek ze de eerste de beste maand na de icsi zwanger geworden te zijn. Gyn zei toen ook dat ze waaarschijnlijk het staartje van de hormonen mee had gekregen.

Krabje :hug: :hug: :hug: :-*

neeeeeeeen chantal ik had zo’n goed gevoel…ahhh meissie toch :hug: :hug:

Jannigje hahaha wie weet, de dame waar ik t over heb woont in Brunssum…

@Natascha1975 wrote:

neeeeeeeen chantal ik had zo’n goed gevoel…ahhh meissie toch :hug: :hug:

Jannigje hahaha wie weet, de dame waar ik t over heb woont in Brunssum…
owww nee mijn schoonzusje in Gouda.

Hier is het nu herfstvakantie en ik ga zo met Stein naar de bioscoop. Hij mocht kiezen en heeft de film van ernst en bobbie gekozen.

Ik ben er vanavond weer :mrgreen:

Fijne dag allemaal :-*

gezellig!!! veel plezier!!

@Krabje wrote:

Ineke ik ga morgen heel hard voor je duimen voor een mooie echo. Wordt nu echt een keer tijd voor jou! :-*

IVF komt weer een stapje dichterbij voor ons. Vanmorgen getest en negatief. Nu wachten op ongi en op voor iui 8
o lieverd wat erg zeg… :frowning: :frowning: :frowning: hele dikke knuffel voor jullie!! :hug:

OH Chantal wat balen weer!

Natas, bij mij kan het dus niet via de natuurlijke weg he. Maar he zou zoooo fijn zijn wanneer we dan meteen die moeilijke eerste weken zomaar over mogen slaan!

Een bijzondere dag vandaag, vanaf morgen zal alles anders zijn.

Nu nog even dromen, morgen hopelijk werkelijkheid!

Oh jammer dat je vandaag nog niet mag, Ineke. Maar morgen gaat heeeeeeeeeeeeeeeeel erg spannend worden. Wat hoop ik dat er een ontzettend mooi en gaaf kindje te zien is op die echo :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

Jippie, :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Word snel weer beter!

Krabje, :hug:

zo, nu weer aan 't werk

liefs maya

Ineke…! Wat spannend!!!

En ik lees net dat er toen 2 cryo’s zijn terug geplaatst!

Dus je hebt ook nog eens kans op een tweeling…?

Ik heb weleens ergens gelezen dat een tweeling juist bloedingen veroorzaakt! En dat had jij toch…?

Zou je dat leuk vinden een tweeling?

Hoeveelste poging was dit eigenlijk?

Moet je na je echo nog werken of ga je meteen naar huis?

Als je meteen naar huis gaat, wel meteen inloggen bij KoK heh…? :mrgreen:

Natasch… de eerste dag voelde het heel warm en fijn!

Ik was helemaal Fliefd :inlove: toen ik het wolkje op t schermpje naar binnen zag schieten en heel die dag zweefde ik op een wolkje… :inlove:

Maar sinds gisteren avond en vandaag… voel ik echt helemaal niks… :oops:

Geen verliefdheid meer, geen hoop meer, geen blijdschap meer, geen steekjes meer, geen spanning meer, geen zenuwen meer, geen krampjes meer… :eh:

Echt helemaal niets… :?

Alsof er niks meer binnen in me zit… :frowning:

Alsof het een dood gewone normale week gaat worden als voor de behandeling… :?

Mijn buik was op de dag van Tp nog wat gevoel van de punctie en gisteren was tie hard en rond en nog een beetje gevoelig.

Maar gisteravond ben ik naar de wc geweest en toen was mijn buik weer zo plat als een dubbeltje!!!

Mijn darmen zaten dus gewoon erg vol… :oops: en was mijn buik daardoor gevoelig!

Ben wel blij dat ik nu op dag 6 zit na de punctie en dat ik (bijna) geen napijn meer heb van de punctie.

Ik kan me nog goed herinneren dat ik vorig jaar wel drie weken in een hel had geleefd!

Ontzettend veel pijn bij elke beweging, opgezette ronde buik.

Maar gek genoeg voelde ik me toen veel blijer en verliefder met mijn embryootje ondanks de pijn.

Al liep het wel uit op een ongesteldheid en negatieve test, ik voelde me toen tijdens de twee wacht weken toch wel echt zwanger.

En dat had ik nu dus ook verwacht maar helaas… :frowning:

Helaas voor de verliefdheid heh niet helaas dat ik geen pijn heb… :wink:

Oooh sjips Chan… :cry: nog 2 te gaan hoor dus het kan nog voor je aan de IVF toe bent :-* :pray:

Aaargh Ineke nog een hele dag wachten! Maar idd je bent wel een soort wandelend ‘bewijs’ dat je dus ook weinig tot niets hoeft te voelen als je wel zwanger bent. :angel: En de eerste megastress weken al voorbij. Op naar morgen een supertoffe echo met een zwaaiend beebje! :-

Marka je darmen raken vaak wel wat overstuur door alle hormonsters. En zie het stukje hierboven je hoeft echt niets te voelen en kunt toch zwanger zijn. :-

Jannigje lekker naar de film! Goeie afleiding :thumbup:

Hier een beetje gaar. Kleine man heeft lekker gespeeld, maar is niet helemaal tof in orde vermoed ik. Denk zelf dat het zijn kiezen zijn (boven) die hem parten spelen. Dunne poep en een beetje zurig. Tja dan kan ik me voorstellen dat hij liever afleiding (spelen) heeft dan slapen. Maar hij ligt er nu iig wel in en ik zie wel hoelang en of hij slaapt hij is iig stil.

Ik ga zo even het eten voorbereiden en wat in huis doen. Zoveel zin :liar:

Rhi…dat is ook wel waar, onze Ineke is het levende bewijs van " geen zwangerschaps verschijnselen maar toch wel zwanger zijn"!

Alleen maak ik me nu niet zozeer druk om het wel/niet zwanger zijn, het is pas dag 3 na tp (en een insetelling begint pas na dag 4 of 5 toch??),

maar om het feit dat ik helemaal niks voel!!

Alsof ik uitgeschakeld ben met een aan uit knopje… :?

Monne… ik herinner me nog wat jij een tijdje geleden schreef:

Tis net alsof “ik het niet doe”.

Heel raar…!

Snappen jullie me een beetje…?

Ik snap mezelf bijna niet eens als ik het zo terug lees… :roll: :?

Ah dat bedoel je Marka. Ja dat is mss je stuk zelfbescherming. Je weet nu (helaas) ook hoe het gaat als het niet lukt. Dat is een gat waar je in valt en helemaal voorkomen kun je het niet. Dat zou ook niet goed zijn want het is wel goed om hoop te hebben. Afleiding helpt soms een beetje, maar je hoofd is toch bij je buik en alles wat er zich kan afspelen.

Je bent min of meer aan het balanceren op een koordje. Niet heel raar hoor! Als het je lukt met de komende verbouwing, bouwvakkers over de vloer heb je ditmaal natuurlijk sowieso veel meer aan je hoofd dan de vorige keer. Ik zeg ook altijd maar, hoe zwaar de behandeling ook is met spuiten zetten ed er is echt niets zo zwaar als die (ellendige) wachtweken. :hug:

Marka is snap je helemaal meid.

Zo had ik de eerste dagen die buikpijn en had ik een heel goed gevoel over de poging, maar nu bleek ik ziek te zijn en nu ik vermoed dat die klachten daar vandaan kwamen is de hoop meteen een stuk minder groot, maar das puur uit zelfverdediging.

Dat innestelen is meestal tussen de 4de en 9de dag…de vorige keer voelde ik op de 8ste dag een hele felle steek in mijn bek en wist ik achteraf dat dit de innesteling was, maar ook dit voelt niet iedereen hoor.

Meestal begin je pas na de 2de week vanalles te voelen en das dan ook meteen de zwaarste week omdat t dan alle kanten op kan.

Voor mij is morgen de eerste week om.

Marka, ik denk dat het ook zelfbescherming is. (onbewust). Psychisch doet het ook zo enorm veel me je allemaal. Nu heb je even rust van de ziekenhuisbezoeken enzo en dat geeft in je hoofd toch ook wel heel even wat rust. Ik denk dat je na een paar dagen weer graag even dit gevoel terug zou willen hebben, wanneer de enorme spanning weer begint. De hoop en vrees en het analyseren wat je voelt.

Mijn bloeding begon dus op dag 12 na de TP, al na 6 dagen had ik het al weer duidelijk (DACHT IK!!) dat het niet gelukt was en bevestigde die bloeding toen mijn gevoel/gedachten.

Let it be!

Wat je zegt Ineke, er zijn zooooveel mensen die in vakanties ineens hoppa overspannen raken. Daarvoor waren ze te druk met andere dingen om hun hoofd te laten ‘werken’. Hetzelfde geldt voor je lijf, zomervakantie en voila griep… :wall:

Maareuh over hoofd gesproken… :angel: kun jij typen al hopsend door de kamer? 8)

Ineke, succes met de echo morgen!!! Hoop dat er een prachtig mooi kloppend hartje te zien is!!!