IVF/ICSI deel 14

ja dus! hahaha

Ik had trouwens niet verwacht dat ik dit forum zo leuk zou vinden. Ik leef helemaal mee en ben echt aan jullie aan het denken thuis. Leuk en het helpt echt om mensen te spreken die hetzelfde meemaken.

Ben dus blij met jullie! :-*

Een innesteling is meestal wel wat later hoor. Bij een verse poging is het 3 tot 5 dagen na de terugplaatsing. Bij een cryo kan het zelfs nog langer duren, vandaar ook dat je bij een cryo langer moet wachten met testen. Op dag 2 na de tp kan je dus eigenlijk echt nog geen innesteling voelen, nog net te vroeg.

Voor de puregon gebruiken: er zit inderdaad meer in de ampullen dan erop staat. Maar dat wil niet zeggen dat je dan minder hoort te spuiten. Je stelt je prikpen gewoon in op dat wat je moet spuiten die dag (bijv. 150) dan spuit je je ampul leeg, verwissel je de ampul, nieuwe naald erop en dan spuit je de rest. De teller blijft bij het verwisselen namelijk gewoon staan. Dan spuit je bijv. met de ene ampul 125 en met de andere 25.

1 dag iets minder is natuurlijk niet zo’n ramp, ik ben zelfs een keer helemaal vergeten om te spuiten :oops: dus eendag geen deca en geen puregon.

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: voor iedereen!!!

Jippie: ik denk aan je!

aanvulling nog: je kan na 5 dagen puregon inderdaad je eierstokken gaan voelen. Bijzonder hè!

Lieve meiden,

Ik weet totaal niet hoe ik me moet voelen, ben nog steeds in shock en erg terughoudend uit zelfbescherming.

Gisterenmiddag toch maar besloten om een testje te doen zodat we dat maar duidelijk zouden hebben.

Dus plasje in bekertje, stickje er in. Voordat ik mijn kleding weer goed had verscheen er al een vette lijn. Dacht eerst dat het de controlelijn was maar die verscheen een tijdje later en een stuk minder duidelijk.

Over duidelijk vet positief dus!!!

Ik zat helemaal te shaken en zoals ik zei echt in shock.

Een zwangerschap volgens de natuurlijke weg is echt onmogelijk. Dan kan het haast niet anders of het is toch van de ivf…en zou ik nu 10 weken zwanger moeten zijn.

Morgen meteen bellen en hopen dat we z.s.m. voor echo mogen, tot die tijd durf ik niet teveel te dromen.

Voel me prima lichamelijk. Het enige was dat mijn tepels wat gevoeliger werden bijv. bij het stromen van de douche en afdrogen enzo.

Verder regelmatig ongi-pijn. 2x bloedverlies gehad deze cyclus (erg kort) en regelmatig wat oud bloed verlies.

Veel wijntjes gehad uit protest naar mijn lichaam. Op dag 12 na de TP gestopt met de bolletjes en ook nog 1 dag 2 tabletten progynova geslikt omdat ik dacht dat mijn ongi van start ging. Dus erg onzeker allemaal of het oke zal zijn. Stel je toch es voor!!!

Nog contact gehad met Jippie. Had gisteren en hele zware dag met veel pijn. Heeft drains gekregen. Vandaag voelt ze zich ietsje beter.

Alle liefs voor haar!!

Hoop niet dat er familie of bekenden van me stiekem dit topic mee lezen om over mij te lezen…mocht dit zo zijn dan graag nog even mondje dicht tot we echt met nieuws kunnen komen! :wink:

@Ineke wrote:

Lieve meiden,

Ik weet totaal niet hoe ik me moet voelen, ben nog steeds in shock en erg terughoudend uit zelfbescherming.

Gisterenmiddag toch maar besloten om een testje te doen zodat we dat maar duidelijk zouden hebben.

Dus plasje in bekertje, stickje er in. Voordat ik mijn kleding weer goed had verscheen er al een vette lijn. Dacht eerst dat het de controlelijn was maar die verscheen een tijdje later en een stuk minder duidelijk.

Over duidelijk vet positief dus!!!

Ik zat helemaal te shaken en zoals ik zei echt in shock.

Een zwangerschap volgens de natuurlijke weg is echt onmogelijk. Dan kan het haast niet anders of het is toch van de ivf…en zou ik nu 10 weken zwanger moeten zijn.

Morgen meteen bellen en hopen dat we z.s.m. voor echo mogen, tot die tijd durf ik niet teveel te dromen.

Voel me prima lichamelijk. Het enige was dat mijn tepels wat gevoeliger werden bijv. bij het stromen van de douche en afdrogen enzo.

Verder regelmatig ongi-pijn. 2x bloedverlies gehad deze cyclus (erg kort) en regelmatig wat oud bloed verlies.

Veel wijntjes gehad uit protest naar mijn lichaam. Op dag 12 na de TP gestopt met de bolletjes en ook nog 1 dag 2 tabletten progynova geslikt omdat ik dacht dat mijn ongi van start ging. Dus erg onzeker allemaal of het oke zal zijn. Stel je toch es voor!!!

Lieverd gefeliciteerd!!!

Ik hoop dat je morgen voor een echo mag en je een mooi kloppend hartje kunt zien.

Ik ga voor je duimen!!! :-* :-*

Dank! Hoe staat het er bij jou voor???

jeetje zeg, wat zou dat prachtig mooi nieuws zijn!!! Snap dat je er nog erg voorzichtig in staat. Ga hard voor je duimen dat je morgen al een echo mag en dat je echt al zo lang zwanger bent. Dat zou toch geweldig zijn!!! :dance:

@Ineke wrote:

Dank! Hoe staat het er bij jou voor???

Morgen NOD…en ik durf nergens van uit te gaan. Even doorduimen dus…

Ohhhhh ineke ik krijg kippevel bij t lezen van je bericht!

Van harte gefeliciteerd meid!!!

Ik gun t jou enorm wat een wonder zeg!!

Kan me ook voorstellen dat je nu erg onzeker bent maar gaat goedkomen meissie.

Ik duim dat je snel voor een echo mag!

Tjee, Ineke, wat een bizar verhaal!!! Voorzichtig gefeliciteerd! Heb je niet getest dan na de IVF? Het moet wel daar van zijn tenzij ze stiekum toch niet je eileider hebben weggehaald. Maar dan zou dat ook betekenen dat je al superver in de zwangerschap bent… Ben je al eens zover geweest? Lijkt me dat je wel meteen voor een echo mag komen. Spannend!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Liefs Maya

Dank lieverds!

Nee, heb na de ivf niet getest. Had op dag 15 na terugplaatsing mogen testen. Maar al vanaf dag 12 werd ik ongesteld. Niet super heftig maar wel zoals ik gewend ben en had ik dus ook echt niet het idee dat het toch raak kon zijn. Heeft ook gewoon een week geduurd, alles net als anders.

Verder dus ook geen kwaaltjes waardoor ik zou kunnen gaan twijfelen.

Tja, wel eens een dagje niet zo fit geweest, en 1x wat migraine wat ik nooit heb maar ja. Pas met die tepels dat ik wat begon te twijfelen.

Ben op het moment wel super moe, haha. Slaap de laatste week wel erg slecht. Dacht dat het door de hormonen kwam door mijn verwarde cyclus.

Zo zie je maar hoe het kan gaan zeg! Ik zou dan dus inderdaad morgen 10 weken zijn. (dan ga ik uit van de punctie van 8 weken gelden op 22 aug.).

Ik ben nog nooit zover geweest en dat geeft een beetje een ander gevoel.

De 1e miskraam was met 6 weken, de 2e met 8 weken (eug) en de 3e ook bij ca. 8 weken. Maar allen al eerder ontdekt door vroeg echo’s.

Die gevoelige tepels heb ik nog nooit gehad en heb ik nu ca. 1 week.

Dus hopelijk veel zwangerschappen deze maand. (ik kan het nog echt niet voelen hoor, bizar he?).

Ooooooooooo Ineke…

Ik ben er helemael stil van.

Wat een heerlijk opbeurend vrolijk geweldig droom-nieuws! Dat had je niet durven denken he… Ik ben ontzettend blij voor je.

Je was zo zelfbeschermend van nee, nee, nee het zal wel niet, je kon het je gewoon niet meer voorstellen. En moet je nu kijken. Geen twijfel meer over mogelijk toch? Een dikke vette streep is een dikke vette streep!

Je bent gewoon zwanger. (uh… misschien wel van een tweeling toch…?) En nu hup, op naar de echo! Kennismaken met je nieuwe buikbewoner(s) :smiley:

Jeetje meid wat geeft dat een goed gevoel, ook voor ons. HET KAN!

:-

PS Natascha jeetje meid, weer gedoe deze maand. Het is je niet gegund. Maar een emmie kan wel wat hebben… Hij zat er gelukkig al even toen je ziek werd. Ik hoop dat je snel opknapt! :-

Ineke, Wat een fantastisch nieuws!!! Ik kreeg helemaal kippevel dat ik het las!

Maar dan moet het dus echt al 10 weken zijn? Dat is ook wel een fijn gevoel lijkt mij. Ik hoop dat je heel snel voor de echo mag komen omdat je natuurlijk wil weten hoe ver je nu bent en welke invloed de medicatie heeft gehad. Ik snap ook dat je voorzichtig bent maar weet je: JE BENT ZWANGER!! hahahaha.

Ineke, wat een geweldig verhaal!!! :clap: :inlove: Hoop zo dat je morgen meteen terecht kan voor een echo en dan ook super goed nieuws krijgt! Ik ga heeeeeeel hard voor je duimen (vanuit Denemarken) :pray:

Jippie, hopelijk voel je je snel weer wat beter!

We hebben hier in het huisje internet, dus kan jullie mooi blijven volgen!

Dat verhaal van Oud & Nieuw is heeeeeel herkenbaar, maar ook nog wat anders. Wij gaan al jaren met mijn schoonouders in de Herfstvakantie naar Denemarken en hier hebben we al heel wat meegemaakt. Een miskraam, een huwelijksaanzoek, de hoop op zwanger zijn, zooooo graag hier zitten met een kindje, dan met een zwangere buik hier zijn en nu…al voor zijn 4e verjaardag de 4e keer alweer met Jorn hier.

Vorig jaar nog de hoop op een 2e kindje. Maar gisteren aan het strand overviel me een heel gelukkig gevoel…ik keek naar mijn man, kind en opa en oma en dacht…hier lopen we dan, helemaal gelukkig!!

De wens voor de 2e verdwijnt nu naar de achtergrond.

Ik hoop en wens voor jullie allemaal dit te mogen gaan meemaken!!! En dat het jullie gaat lukken!

Liefs van Nicole

Wauw Ineke, wat een geweldig nieuws! Je bent gewoon zwanger. Kan me voorstellen dat je voorzichtig bent, maar als je al 10 weken zou zijn is dat echt al heel ver. Echt ontzettend gefeliciteerd. :-*

Wij hebben een aardig emo-weekend achter de rug.

Vrijdagavond naar m’n schoonouders om het nieuws te vertellen.

Hub ging daar het woord doen en het ging best goed, tot een bepaald punt toen begon hij inees heel hard te huilen, dat hij het ook zo erg vond voor mij, dat ik al die hormonen enzo moest. Echt je hart breekt dan een beetje. Aan de andere kant was ik blij dat hij zich eindelijk eens liet gaan en z’n emoties de vrije loop liet.

We hebben echt met z’n vieren zitten janken. Toch was ik alweer snel heel rustig.

Mijn schoonouders zijn heel gelovig en dragen dat ook altijd uit, en ze wilden meteen met ons samen bidden. Heel lief was dat, en zo recht uit hun hart. Dat deed ons dus goed. We hebben nog een tijd zitten praten, en het was nog de bedoeling om naar mijn ouders te gaan, maar het was voor hub zo emotioneel geweest dat het me beter leek om de volgende dag te gaan.

Dat was dus gisteravond. Kwamen we daar, stonden ze op het punt om naar een verjaardag te gaan!.. :roll: heb ik eindelijk al m’n moed bij elkaar geraapt. Maarja. Dus vanmiddag weer opnieuw naar m’n ouders. Ik hield het aardig droog, vertelde het hele verhaal, maar toen kwamen toch even de tranen. M’n moeder was heel nuchter maar zag wel dat m’n vader het toen wel even moeilijk had. Wat dat betreft lijken m’n vader en ik wel op elkaar. Ze waren wel heel positief. Kop op, en er is nog niets verloren. Heb nog verteld over de hele behandeling en hoe alles een beetje in z’n werk gaat en verder werd het daarna gewoon gezellig zoals normaal :slight_smile:

Ben nu echt zo ontzettend opgelucht dat het hoge woord er uit is. Geen geheimen meer en het niet meer verborgen hoeven te houden.

Morgen ga ik het aan 2 collega’s op m’n werk vertellen. Niet zo uitgebreid, maar meer om te vragen of zij er ook rekening mee willen houden als ik eens vrij moet hebben enzo. Zie daar nu al een stuk minder tegenop.

Ga nu even lekker bankhangen. Kijk zondagavond altijd naar grenzeloos verliefd. Bijzonder hoe sommige mensen alles achter zich laten voor die ene liefde.

Ineke, ik hoop dat je morgen al een echo mag, en dat je een super hartje gaat horen kloppen! :inlove:

AliciaC: wat fijn dat jullie ouders zo goed reageerden! Dat is toch ook weer een last minder. Collega’s is inderdaad een ander gevoel, maar ik vond dat toch ook wel zwaar… Succes!

Ineke: ben er nog steeds ondersteboven van. Hoop zo voor je dat je morgen meteen voor een echo mag!!!

Rennic: wat kan dat gelukkige gevoel je ineens overvallen hè :smiley: Fijn dat je je steeds beter voelt in de situatie.

Jippie: :hug:

Ineke, lieverd! Wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd!!! :-*

:o :shock: :lol: :inlove: :dance: aaaaaah ik sta zowat te stuiteren met de laptop in de handjes Ineke! :mrgreen: Wat zou dat onwijs gaaaaaaf zijn! En ja ik kan me je terughoudendheid ook voorstellen hoor meis. Helemaal ‘normaal’ tot je een week of 17-20 bent en zomaar een kindje in je buik voelt. Dan is het wonder pas ‘echt’ lijkt het wel. :wink: Je snapt natuurlijk wel dat we hier allemaal aan ons beeldschermpje vastgeplakt zitten morgen. 8) Gefeliciteerd!!

En fijn dat Jippie zich vandaag iets beter voelt :-

Marka wauwwwww wat een prachtig aantal bevruchte eitjes! :inlove: :thumbup:

Alicia spannend blijft het dat vertellen. Fijn dat het je iig wel wat heeft opgelucht. :thumbup:

Natas beterschap meis! Enneuh emmies kunnen meer hebben dan je denkt hoor. Ze zitten in een soort ‘coconnetje’ daar in je buik. Ze nemen wat ze nodig hebben ondanks dat jij dan wel ergens een tekort aan kunt krijgen zorgen ze best aardig voor zichzelf. :wink: Jij kunt weinig meer doen dan je al doet met goed voor jezelf zorgen.

Poppetje ik ben ook altijd blij hier te kunnen schrijven. :mrgreen: Allemaal met hetzelfde bezig of bezig geweest of tussen 2 behandelingen in nu ja je snapt het al hahaha.

Chan meis morgen spannend overmorgen testen? :-
:pray:

Rennic idd dat gelukkige gevoel komt soms zomaar ineens opzetten! Heerlijk! Geniet ervan :inlove: :-*

Ik ben moeeeeee. Kleine man wilde vanmiddag echt weer niet slapen. Dus hoppa in de auto naar opa en oma. Reuze gezellig, ook in de auto wilde hij niet slapen. Prima zolang je ook gezellig blijft is mijn motto. Dat bleef hij gelukkig! Mijn oom en tante kwamen ook nog bij mijn ouders. Volle bak maar wel met pret. Al mis ik wel een klein beetje de ‘relatieve’ rust van het middagdutje gni gni.

Ineke… WauW :inlove:

Laat je ons wel snel weten wanneer je de echo hebt gehad??!

Dan kunnen we je voor het echie feliciteren!!!

Jippie… ben blij te horen hoe het met je gaat!

Wordt maar gauw beter lieverd…!

Natasch… hoe is t nu met jou?? :hug:

Voel je je al wat beter…?