IVF/ICSI deel 14

meiden hadden jullie ook zo snel na een TP last van buikpijn.

Ik heb werkelijk al vanaf dinsdagavond buikpijn…die naarmate de dag vordert ook wat toeneemt.

Heb dit meen ik 3jaar geleden niet gehad, pas 4dg voor de testdatum kreeg ik krampen, mahja die zijn niet echt krampen, gewoon buikpijn, beetje moeilijk uit te leggen want ik herken deze buikpijn niet, t doet ook niet flink pijn ofzo maar is wel goed voelbaar.

Hi Natas,

Ik heb na mijn TP geen last van krampen gehad. Maar ik heb alleen een TP na een punctie gehad, nooit van een cryo. En ik was ook niet zwanger, dus ik kan er eigenlijk niks over zeggen. Misschien is het juist wel een goed teken…? Heb je er last/pijn van?

Natas ik kan me niet echt krampen herinneren. Wel dat ik de dag van de TP steekjes had. Maar ja dat kan van alles zijn idem voor krampjes want ze hebben wel met een slangetje in je baarmoeder gezeten. Ik duim voor je dat het je kleine eskimootje is die druk bezig is! :inlove:

tja echt last van hebben, t doet niet vreselijk pijn ofzo maar is constant aanwezig, alleen als ik voorover zit of me even druk heb gemaakt wordt t erger.

T lijkt mij sterk dat mijn lichaam nu al reageert, want naar mijn weten nestelt een embryo zich tussen de 4de en de 9de dag na een tp zich in…tis vandaag pas de 4de dag dus ik ga er maar vanuit dat t iets anders is.

Gemeen he, dat gerommel in je baarmoeder is meestal de eerste irritatiefactor en daarna moet emmie het gaan doen. Maar eerlijk is eerlijk, ik ben elke keer ‘kwaalloos’ zwanger geweest. Geen krampen, geen pijntjes ed. *soms dacht ik wel eens ooooh doe mij misselijkheid dan weet ik ‘iets’ :wall: achteraf is dat altijd stom natuurlijk want doe maar liever kwaalloos :lol: *

Oh ik mag trouwens niet liegen later in de zwangerschappen kreeg ik wel kwaaltjes hoor(ergens op het eind). Kuitkramp, maagzuur, moeheid de been/kuit/voetkrampen zijn bij vlagen zo erg geweest dat ik op blote voeten dansend door de Europatuin hopste. 8) :lol: :o

Hoi meiden,

Nou hier is het een turbulente dag geweest met een verrassende uitkomst. Ik moet het ff kwijt.

We gingen vandaag voor een uitgangsecho. Toen we binnenkwamen zei de arts van de kliniek dat het ziekenhuis waarmee ze samenwerkten moeilijk deed en ons toch verplichtte om eerst de cryo te doen. Wij waren boos. Ik zei dat we al 3x eerder hadden gesproken over een verse poging en of dat wel echt kon, en dat zij ons steeds de indruk gaven dat er een uitzondering gemaakt kon worden.

Ze hadden al 3x kunnen bedenken dit even te checken bij het ziekenhuis of ze dit wel konden beloven. In plaats daarvan besloten ze dat het mogelijk was en gaven ze me zelfs medicatie mee en een afspraak voor een uitgangsecho. En dan vertellen ze ons vandaag dat het hele feest niet door kan gaan!

We hebben gezegd dat dit iets tussen hun en het ziekenhuis is. Zij hebben iets beloofd en ernaar gehandeld zonder met het ziekenhuis te overleggen en ik heb er vaak genoeg naar gevraagd of het wel echt kon. Ik vind dat de kliniek dan excuses moet maken aan het ziekenhuis, maar niet ons nu nog met het probleem moet opzadelen, terwijl ik al aan de hormonen begonnen ben.

Nou daar was de arts het eigenlijk wel mee eens, het was ook hun fout. Ze hadden te vroeg beloofd. Zij zouden het op een of andere manier wel rechttrekken met het ziekenhuis en wij konden door met de verse poging. Wij mochten hier niet de dupe van worden. Dus… opgelost.

Toen kreeg ik mijn uitgangsecho. Ik zit deze cyclus op een flare-up schema omdat ik een zgn “poor responder” ben. Vorige keer had ik veel minder eitjes (7) dan waarop ze met de hormonen gegokt hadden. Nu heb ik dus een hogere dosis gekregen èn een flare-up schema, zodat er veel follikels zouden groeien. De hele bedoeling van de verse poging was om een extra cryo te hebben voor ontdooiing in de toekomst. Zodat als er in de toekomst een cryo TP zou plaatsvinden, we er dan 2 tegelijkertijd konden ontdooien, ipv 1, en de kansen daarmee verbeteren zouden.

Wordt de echo gedaan, zijn er maar 5/6 follikels te zien! … :?

Het is natuurlijk maar een uitgangsecho, maar dit worden er echt geen 10 meer bij de volgende fm, zei de arts.

Als je bedenkt dat wij na een punctie graag 2 emmies terug willen laten plaatsen (als die er al zijn), dan kun je er met 5/6 eicellen bijna van uit gaan dat er helemaal geen cryo’s zullen onstaan. (Ik weet wel dat er mensen zijn waarbij alle eitjes ook emmies worden, maar die kans is bij mij gewoon klein. Vorige keer waren er 2 emmies uit 8 follikels)

Dus, daar zaten we dan. Net een gesprek gehad waarin we hadden gevochten voor datgene wat ons beloofd was, en nu bleek de reden waarom we dat wilden niet meer te bestaan.

Pff ik weet niet of ik het allemaal goed uitleg, ik hoop dat jullie het een beetje kunnen begrijpen. We zijn vandaag zo heen en weer geslingerd tussen wat wel/niet mag, en wie iets wel/niet had beloofd aan ons, en waarom we die verse poging eigenlijk wel/niet wilden… Het duizelde me gewoon! En ineens bedacht ik “Wacht eens even. Die poging wilden we alleen omdat we een TP van 1 cryo een te kleine kans vonden. Maar dit probleem hebben we ook na de poging waar we nu mee bezig zijn, want daar komen hoogstwaarschijnlijk ook geen cryo’s uit.”

We waren er zo klaar mee. We hebben later gebeld en gezegd dat we toch de cryo TP gaan doen, in combinatie met een IUI, en dat we een verse poging willen bewaren voor een cyclus waarin ik een goed aantal follikels “klaar heb liggen”. Deca stopgezet, moet alleen Gonal F blijven prikken (75 ipv 300). En het “probleempje” van de kliniek met het ziekenhuis hebben we daarmee ook opgelost.

ZUCHT ik kan wel een borrel gebruiken. Blij dat het weekend is.

Poppetje, die zwaarmoedige dagen hebben we zeker allemaal wel eens. Verjaardagen, Kerst, het zijn soms hele confronterende dagen. Bij de kliniek zag ik vandaag nog twee vrouwen die met hun moeder waren gekomen. Dat kan ik niet meer delen met mijn moeder, ze is bijna 9 jaar geleden gestorven. Dan denk ik weleens Weer een jaar zonder mijn moeder en óók zonder een eigen gezin. Alsof je een beetje in een vacuum zit. We hebben allemaal goede, krachtige en vervelende, verdrietige momenten. :hug:

Natascha, mag je pas op 2 november testen? Is dat niet 3 weken na de TP? Wat lang! Ik zou het niet uithouden!! :o

Ik hoop zo dat de operatie van Jippie goed is gegaan…

Nou meiden sorry dat ik hier de hele pagina heb volgeschreven… Fijn weekend allemaal! :-*

Wow jij hebt idd een fikse dag achter de rug! :shock: Toch ‘fijn’ dat het opgelost is en jullie zo een kans hebben. Enneuh geef de hoop niet op hoor omdat het ‘maar’ 1 cryo is. Die kan ook goed ontdooien en je kunt er ook echt zwanger van worden. 1 stapje tegelijk meis. :pray:

He monne, wat een gedoe zeg! En wat stom dat de ziekenhuizen zo langs elkaar gaan. Dus het maakte niet uit dat je al was begonnen met spuiten. Gelukkig dat je zo snel voor echo mocht. Bij ons is dat pas op dag 10 ofzo geloof ik.

Hier nog niets…ga vanmiddag toch maar testje doen…tssss.

ha Rhiannon, dat kennen we denk ik ook allemaal wel. Dat verlangen naar die innige omhelzing met de toiletpot. Maar je zal het maar hebben dat je er continue omheen hangt!

Jeetje Monne, Wat heb jij een dag achter de rug. Wel fijn dat je het alsnog kon terugdraaien. En dan volgende keer maar 500 gonal spuiten :wink:

Ik ben heel benieuwd hoe het Jippie is vergaan.

En natuurlijk Marka, Die had vandaag een terugplaatsing. Ik hoop dat er veel bevruchtingen zijn voor jou Marka zodat er nog een paar ingevroren kunnen worden.

Pff, wat wij nou weer hebben. Ik moet elke dat 150 IE puregon spuiten. Dat doet mijn vriend bij mij (om hem wat meer te betrekken, niet omdat ik het zelf niet durf). Toen hij gisteren wilde gaan spuiten zag ik dat hij op 125 ingesteld stond. Dus wij veranderen naar 150. Maar toen zei ik, wat heb je dan gisteren gespoten? Dat wist hij dus niet meer. Dus we zijn heel bang dat we per ongeluk donderdag 125 hebben gespoten. Dinsdag weet is zeker dat ik 150 heb gedaan. Woensdag heeft hij het gedaan en toen dacht ik dat het 150 was maar nu begin ik aan alles te twijfelen!!!

Pff, dus ik vanochtend bellen naar het ziekenhuis en het kan nu niet meer ingehaald worden. Bovendien weten we het natuurlijk niet zeker. Dus ik moet gewoon 150 blijven spuiten maar ik word er wel heel onzeker van. Mijn vriend haalt zich meteen van alles in zijn hoofd (als in ziekte, handicap bij kind). Dus ik heb hem wel gerust kunnen stellen dat dat er niets mee te maken heeft dat het er meer om gaat hoeveel eitjes en hoe snel deze klaar zijn. Ik hoop dus maar dat we evengoed genoeg follikels hebben. Kijk wel uit naar dinsdag door dit (echo). Hebben jullie dit wel eens gehad en wat zou er kunnen gebeuren?

xx

Poppetje voor 1 dagje maakt het niet zoveel verschil hoor. Ik weet niet hoeveel dagen jij gemiddeld spuit maar neem een dag of 10. Dan heb je totaal dus 10x 150 = 1500 eenh gespoten. Als er daar 1 125 van is geweest dan kom je op 9 x 150 = 1350 + 125 = 1475 relatief klein verschil op het totaal. :thumbup:

Ik heb ook wel eens ietsjes minder gespoten per ongeluk. Het wordt lastiger als je teveel spuit (stel je zou per ongeluk 2 x op een dag 150 spuiten) dan kijk je tegen overstimulatie aan daar wordt je slechter van.

Ik heb zelfs ontdekt dat wanneer je bv 10 follikels hebt die groeien dat er daar 1 of 2 ‘dominant’ zijn en de rest meer achterblijft. Uit de 1 of 2 meest dominante follikels komen naar het idee van mij (en mijn vorige ferti-arts) ook ‘de beste’ emmies. Gek genoeg geeft mij dat ook elke keer een beetje het gevoel dat ondanks al het kunstmatige aan de IVF er toch ook een heel groot deel invloed van de natuur bij zit.

Ik ben weer off, druk dagje gehad. Gisteren gebeld door vriendin die ligt nu in het ziekenhuis met een bacterieële infectie aan haar gezicht. Pfff dik, koorts, hoge dosis antibiotica maar hopelijk mag ze maandag al wel weer naar huis. :thumbup: Chaotisch dagje krijg je dan ineens met dat middagbezoek en een kindje wat geen zin had om te slapen tussen de middag. :silenced: Wel onwijs makkelijk en heeeeeerlijk gegeten met onze nieuwe actifry waar we lekker zelfgemaakte shoarma in hebben gedaan! Dus dames die nog bezig zijn met afvallen dat ding is echt een tip! 1 lepeltje olie en hoppa kilo shoarma gaar en toch heerlijk mals. :drool: Idem geldt overigens voor frietjes volgens het boekje en bij diepvriesfriet hoeft zelfs helemaal geen extra olie! :angel:

Hoi Poppetje,

Volgens mij klopt het wat Rhi zegt hoor, dat je beter iets te weinig kunt stimuleren dat teveel. Het trekt uiteindelijk wel weer recht. Ik kan me voorstellen dat het bv. een dag langer duurt ofzo voordat de eitjes klaar zijn voor ovulatie, maar aan de kwaliteit van je eitjes doet het niks af. En het zal geen schade toebrengen aan je eitjes!

Rhiannon, een actifry… daar had ik nog nooit van gehoord! Klinkt goed!

Raar verhaal trouwens van die vriendin van je, getsie! Het zal je maar overkomen.

Marka, hoe gaat het daar na de TP? Is er nieuws over de hoeveelheid emmies?

Natascha, hoe gaat het met de krampen?

Ineke… wat spannend!! heb je al een test gedaan? Dat zou wat zijn zeg… hihihi. Ik hoop voor je! :pray:

Hier is de rust wedergekeerd. Ik heb vrede met de beslissing die we nu uiteindelijk genomen hebben, en ik kijk uit naar ons ene eskimootje :smiley: Laten we hopen dat ie het overleefd en in mijn buik wil komen wonen! Verder zagen we op de echo eergisteren 1 dominante follikel die misschien ook meedoet (als IUI werkt bij ons… weten we niet, maar niet geschoten is altijd mis!)

Welterusten dames! :-*

Hi Ladies…!

Wat was ik zenuwachtig vannacht!! :shifty:

Voor degene die het niet meer weten:

Ik zou vandaag tussen half 9 en 10.00 uur gebeld worden om te horen of er een bevruchting heeft plaats gevonden en of er een Tp komt.

Ben wel 5x wakker geschrokken! Om 8.00 uur kon ik niet meer slapen!

Heb meer dan een uur naar de telefoon gestaart!! :shifty:

Om 09.20 uur ging dan eindelijk de telefoon…

GOED NIEUWS!!! Wat een opluchting waren die woorden!!

Ik hoorde verder niks meer, alleen de woorden GOED NIEUWS!!!

Die middag met volle blaas naar het ziekenhuis, we werden pas een half uur later geholpen dan gepland!

Mijn blaas stond op knappen!!

Het was ontzettend druk in de wachtkamer!

Alsof iedereen vandaag een punctie of Tp had!!!

Eindelijk aan de beurt, toen vertelde ze dat er van de 18 eitjes er 16 rijp waren om bevrucht te worden en er uiteindelijk 11 ook echt bevrucht zijn!!! :dance:

De mooiste hebben ze uiteraard teruggeplaatst… :dance: :dance: :dance:

Dus misschien 10 cryootjes… :pray: :pray: :pray:

Ze denken van niet maar we krijgen binnen 2 weken bericht over hoeveel er uiteindelijk goed genoeg waren om in te vriezen.

Zo mooi om je eigen kleine mini embryootje op het scherm naar binnen te zien glijden… :inlove:

Monne Wat een verhaal zeg… :wall:

Hoe die ziekenhuizen langs elkaar heen werken!

Ben blij voor je dat je vrede hebt gesloten met je besluit.

En misschien onderschat je je enige kleine eskimootje… :wink:

Misschien is dat m wel en gaat de rest daarom niet door… :wink:

Poppetje maak je geen zorgen meid!

Ik heb ook een keer minder gespoten dan ik moest!

In een spuit van 900 kan je eigenlijk maar 6 x 150 spuiten maar ik draaide m door en ik kon nog voor de zevende x 125 spuiten en dat deed ik toen!

Ik vond het zonde om die 125 weg te gooien en de volgende dag ben ik gewoon door gegaan met 150.

En ik had maar liefst 18 rijpe eicellen na 8 dagen!!!

Dus maak je aub geen zorgen dan spuit je maar een dag extra maakt ook niet uit!!

Ineke…???

Natasch hoe is t met jou…???

Voel je m al vastbijten???

:pray: :pray: :pray:

Hoi Marka,

wat een ontzettend fijn nieuws! Dat belooft in ieder geval dat je een aantal cryootjes zal hebben, ook al worden het er misschien niet 10. Leuk he, dat je zo´n klein wolkje naar binnen kunt zien schieten :smiley: Nu hopen dat het vastbijt en doorgroeit!

Twee weken is wel lang zeg, om te horen hoeveel embryo’s er goed genoeg waren voor invriezing! Ze vriezen ze vaak al na een paar dagen in (ze moeten binnen enkele dagen een bepaalde hoeveelheid cellen hebben), dus dat weten ze volgens mij veel eerder! Maar jij bent nu in ieder geval helemaal in de wolken… :inlove: geweldig nieuws!

Zeg Ineke het wordt wel spannend voor je! Op hoeveel dagen zit je nu? Kun je dat vergelijken met een normale cyclus of niet?

Heeft iemand hier wel eens een 3-graads 8-cellig (ongeveer) cryootje laten ontdooien? Hoe ging dat? Of weet je van iemand anders misschien zo’n verhaal?

Ineke spannend heb je al getest?

Ik heb een 10cellige embryo ingevroren gehad die er 9cellig uitkwam!

Marka goed nieuws!!! Spannend he

Ik hou t ff kort sorry, heb flinke buikgriep te pakken, vannacht met flinke maagpijn en hoge koorts bij de hap gezeten, die zat zelfs aan een maaginsteking te denken.

Ik hou helaas nog niks binnen maar ja komt wel weer goed.

Ik hoop dat mijn eskimootje er geen last van heeft.

Xxxx

Jeetje Natasch!!! Dit kan je er denk ik echt niet bij hebben een maagontsteking!!!

Beterschap meis…!!!

Ineke…??? Heb je al getest???

Monne ze zouden vandaag al weten hoeveel emmies er ingevroren kunnen worden.

Want ze vriezen mijn emmies vandaag al in!

Maar voor dat al het papier werk is gedaan zijn we 2 weken verder… :?

Maar heb de komende 2 weken toch al mijn handen vol aan het wel of niet, wel of niet, wel of niet spelletje!

Dus het maakt mij nu niet uit wanneer ik het door want ben helemaal Flieft… :inlove:

Weet er iemand wat je na de Tp beter niet kan doen…?

Ik weet wel wat en heb ook al eerder een Tp gehad maar wil gewoon ook dingen van anderen horen.

Tanx…!

shit, net een heel bericht getypt… stopt mijn internetverbinding voordat ik hem heb geplaatst…

Dus opnieuw:

Marka, Wat een goed nieuws! Zoveel bevruchtingen! Ik hoop dat ie goed blijft zitten. Je mag zeker een beetje tegelijk met Natascha testen?

Ineke, Ineens wordt het heel spannend! Zou het dan toch zomaar zo zijn. Natuurlijk is de kans klein maar je weet nooit.

Natascha, ik heb het idee dat de pijntjes best een innesteling kunnen zijn. Normaal is dat vanaf 5 dagen na bevruchting. Als je een terugplaatsing hebt gehad op dag 3 dan kan je na 2 dagen natuurlijk wel wat voelen… brr, spannend allemaal zeg. Vervelend dat je ziek bent. Ik ben zelf verkouden en vind dat heel vervelend omdat ik een soort van in topvorm wil zijn voor de ivf.

Verder heb ik af en toe het gevoel dat mijn eierstokken aan het werk zijn. Een vol gevoel (alsof je bijna ongi krijgt) en kleine pijntje aan beide kanten. Kan dat al na 5 dagen puregon?

xx

whahaha, maakt hij nou van s.hit vanzelf ships?

shit?