IVF/ICSI deel 14

Natasch…? voel je je al een beetje zwanger…??? :wink:

hahahaha nee maar ik voel me wel bijzonder :inlove:

Officieel ben ik dan niet zwanger, pas als ik een positieve test heb, maar weet je ergens voel je je tijdens die wachtweken t wel een beetje.

Die wachtweken zijn soms zwaar, al heb ik er maar weinig gehad, maar anderzijds heeft t ook wel wat…gewoon t gevoel dat je hebt dat je een embryootje in je buik hebt zitten, t voelt gewoon gezellig :mrgreen:

Al hou ik wel goed in gedachten dat t over 2wk gewoon over kan zijn hoor, zo nuchter ben ik ook nog wel.

Ik heb heb wel sinds dinsdagavond zo nu en dan buikpijn…als ik dan even lig gaat t weer over…vooral tegen t avondeten aan begint de buikpijn erger te worden en moet ik ook echt mijn spijkerbroek losmaken omdat die dan irriteert.

Mahja wilt allemaal nog niks zeggen.

Ik ben wel blij dat jij je wat beter voelt, ik zou gewoon nog een keer 2x 500gr nemen hoor, kan echt geen kwaad :hug:

Jippie heel veel succes en sterkte morgen met de operatie!

Ik duim voor je dat het mee gaat vallen!

Natascha succes me de wachtweken!

En Marka, hopelijk heb je een paar mooie bevruchtingen zaterdag!

Succes!

Verder alle andere meiden natuurlijk ook succes met waar jullie mee bezig zijn!!

Liefs Nicole

Marka Fijn dat de punctie je is meegevallen en dat je vandaag minder napijn hebt. Wat een mooie score! Hopelijk zaterdag goed nieuws en een terugplaatsing van één-twee mooie embryootjes. Rustig aan!

Maya & Rennic Wat lief dat jullie me succes komen wensen voor de operatie! Dikke kus! :-* Hoe gaat het met jullie?

Natascha Inderdaad een bijzonder gevoel. Ik voelde me niet zwanger na de terugplaatsing, maar het is wel een speciaal gevoel. Toch erg spannend. Hopelijk blijft het cryootje nog een week of 38 plakken. Succes met de wachtweken!

Ineke Nog steeds niet ongi? Ons embryootje was 7-cellig bij invriezen en dat was het na het ontdooien nog steeds.

Het had geen enkele cel schade geleden, dus dat kan ook!

Monne Ben je met het spuiten begonnen voor een nieuwe ICSI of is het toch een cryo-tp geworden?

Poppetje & Alicia Hoe gaat het met jullie?

Hoe is het met alle andere meiden?

Ik heb goed nieuws, we zijn de trotse bezitters geworden van het huis van mijn schoonouders! Ze zijn druk aan het onderhandelen geweest de afgelopen dagen, vanochtend kregen we te horen dat het gelukt is. Erg spannend allemaal! Ze moeten nog wel een hele hoop verbouwen, dus het duurt nog even voordat we kunnen verhuizen. Maar dat komt wel goed uit, want wij moeten ons huis ook nog verkopen.

Verder beginnen hier de zenuwen nu toch wel toe te slaan. Ik zie erg tegen morgen en de komende tijd op. Ik sta volledig achter mijn beslissing, ik heb nog geen seconde getwijfeld. Maar toch denk je: Wat doe ik mezelf weer aan?! Maar ik weet ook dat ik geen andere keus heb, voor mijn gevoel.

Hopelijk hoeven we morgen niet al te lang te wachten, maar ik ben bang van wel. We moeten ons om 08.30 u melden en de operatie is pas 's middags. En ik hoop heel erg dat ik weer een kamertje voor mij alleen krijg. Dat had ik vorig jaar ook en dat is erg goed bevallen. Het slapen gaat al moeilijk genoeg als je alleen maar op je rug mag liggen en je allemaal drains hebt. Als je bij iemand op de kamer ligt, heb je daar toch last van 's nachts en het is gewoon veel te druk. De aanspraak mis ik niet, want de telefoon gaat de hele dag en ik krijg genoeg visite. Dus ik hoop weer op een privékamertje voor de komende week. Afwachten maar.

Jippie: even snel vanaf de computer op mijn werk (heb nu pauze)

:dance: :dance: :dance: :dance: wauwww toch het huis van je schoonouders :dance: :-*

Hier trouwens echt extreem moe. Maar ga vanavond wel weer vroeg naar bed. Nu moet ik gewoon echt werken en morgen ook.

Jippie wat een geweldig nieuws!!!

Spannend morgen de operatie, ik wens je alvast heeeeeeel veeeel succesn en sterkte toe, dat maar alles voorspoedig mag verlopen en je lekker alleen op een kamertje ligt :hug: :hug: :hug:

Meiden, bedankt voor jullie vrhalen over hoe jullie het aan familie en vrienden verteld hebben. Ons plan is om het morgenavond aan onze ouders te gan vertellen. Ik hoop dat het lukt. Vooral bij mijn schoonouders ishet nogal eens de zoete inval dus hopelijk zijn ze dit keer met z’n tweetjes. Om het mijn ouders te vertellen zie ik natuurlijk het meest tegenop. Vind het zo erg om ze deze teleurstelling niet te kunnen besparen. Maar ze weten dan idnerdaad ook wel dat we in ieder geval wel kinderen willen. Tot nu toe heb ik er altijd erg vaag over gedaan en nooit veel over gezegd.

De prik instructie ging super! We hebben ook een onwijs aardige verpleegkundige. Zo’n gezellig vrolijk mens, heerlijk, dat maakt je meteen wat ontspannener. Ze zei dat ik meteen mocht beginnen met de 1e prik zetten. Ik zei nog dat het nog niet dag 21 was, maar dat maakte niet uit, ik mocht meteen beginnen. Ze deed het voor ho ik het moest doen en toen gaf ze me de spuit. Twijfelde even 1 of 2 seconden en toen dacht ik, hup meteen erin. Voelde de prik niet eens, alleen het inspuiten van de vloeistof een beetje. Was zo opgelucht!

Toen heeft ze de spuit van de Gonal nog uitgelegd, dat moest ik zelf toen ook even nadoen (niet spuiten natuurlijk).

Toen we weggingen zei ze: nou, dan is het nu begonnen meis! En ik kreeg echt zo’n smile op m’n gezicht! Onze 1e echte kans is in aantocht.

Vandaag zelf thuis de 2e prik gezet en dat ging ook prima. Echt het valt me zo mee. Maarja, ik ben dan ook nog maar net begonnen.

Jannigje: we gaan straks gelijk op! Ik moet de 26 ook voor de 1e echo, om 9.00 uur. waarschijnlijk daarna ook starten met de gonal.Wel balen dat je zo moe bent. Denk je dat het van de hormonen komt?

Natascha: Spannende tijd voor jullie zeg! Je bent er wel echt nuchter onder, goed van je! Wij zaten net onder het eten al stiekum te fantaseren over een zwangerschap en wanneer die kleine dan geboren zou worden, haha, en er zitten nog maar 2 spuiten in!!

Wanneer mag je testen?

Jippie: heel veel sterkte en succes morgen! En ook gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Dat is wel weer iets heel leuk som naar uit te kijken.

Marka: Wat een super oogst! Wel balen dat je zo’n napijn hebt gehad. Ik zie zefl ook het meest op tegen die punctie, iedereen denk ik. Ik krijg alleen maar 2 zetpillen. 1 voor voor de punctie en 1 voor erna. Is dat niet veel te weinig pijnstilling eigenlijk?

Hopelijk voel je je snel weer helemaal fit, zeker als je zaterdag hopelijk een TP hebt! Ik duim voor je dat jullie heel veel mooie cryo’s hebben. :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

En wat een verhaal zeg van die vrienden. Vreselijk. Niet voor te stellen dat mensen zo reageren. Erg dat sommige mensen niet met negatief nieuws om kunnen gaan. Ze zien dan eigenlijk niet dat de ivf juist ook een kans is om toch nog je droom te verwezenlijken. Zulke vrienden kun je missen als kiespijn, maar het is natuurlijk niet leuk om mee te maken. Je vertrouwt ze iets heel persoonlijks toe, en vervolgens gaan ze er zo mee om.

Heb ook een beetje hetzelfde als jou bij mijn ouders. Ik wil ze niet teleurstellen en je blijft toch hopen dat het nog vanzelf gaat, dat er een wonder gebeurt. Nu het zover is heb ik toch heel erg de behoefte om het met ze te delen, ook om er zelf over te kunnen praten.

Nou, wat een lap tekst. Ga nog even lekker bankhangen :slight_smile:

Ook hier even:

Jippie: super veel succes morgen. Ga echt aan je denken en ik hoop dat je er niet teveel last van gaat hebben. :hug:

AliciaC: heel veel succes met het vertellen. Is inderdaad moeilijk om te doen. Bij ons wisten mijn ouders dat het niet lukte om zwanger te worden, toen we al 1,5 jaar zelf aan het proberen waren. Mijn ouders, broer en sz waren bij ons eten en we zaten nog wat na te kletsen toen mijn moeder vertelde dat er een nichtje zwanger was. Ik was net ongesteld geworden, dus ik begon te huilen… Toen hebben we dat gezegd.

Toen we met IUI begonnen hebben we het de eerste ronde ook helemaal verteld en daarna eigenlijk niet meer.

Toen we met IVF begonnen hebben we het weer verteld. De eerste 2 pogingen wisten ze helemaal, bij de laatste gelukte poging wisten ze alleen dat we ergens in november zouden beginnen en verder niets verteld. Vond ik te zwaar.

Het is inderdaad niet leuk om te vertellen… Maar het is ook zwaar om het voor je te houden. Onze vriendengroep heb ik een e-mail gestuurd tijdens de eerste IUI. Er belde een vriendin om te vertellen dat ze zwanger was en ik kon gewoon niet enthousiast reageren. Dat had ze tegen een andere vriendin gezegd (normaal ben ik namelijk wel erg enthousiast) en die wist wat er speelde. Zij had mij dus weer opgebeld om dat te vertellen en daarna hebben mijn vriend en ik besloten het ze te vertellen.

Mijn beste vriendinnen en mijn vriends beste vrienden wisten al veel eerder dat ik gestopt was met de pil. Zij hebben het hele proces dus gevolgd.

Op school hebben we een soort vergadering ingelast bij de eerste IUI. Collega’s begonnen zich zorgen te maken omdat ik zo vaak naar de dokter moest, en dus heb ik het ze ook maar verteld. Dat was ook een erg emotioneel moment.

Het voordeel van dat toch behoorlijk wat mensen rondom je het weten is dat je niet ineens geconfronteerd wordt met gekke vragen of opmerkingen (bij echt vrienden tenminste, terug denkend aan wat ik hier gisteren las) en dat er echt super leuk gereageerd werd toen we in de week na de positieve test die mensen konden laten weten dat het gelukt was :smiley: Wat hebben we daarvan genoten :lol:

Wow… lang verhaal geworden…

Kom op allemaal hè!!! Ben er echt aan toe hier weer positieve test foto’s te zien!!! En liefst zoveel mogelijk :wink: Gun het jullie ook zo!!! :-*

Nog aanvullingen :wink:

Marka: top score zeg!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Natascha: in die eerste week lukt dat altijd hè… er nuchter over nadenken. Hoop dat je dat in de 2e en 3e week ook nog kan. Duim voor je :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Hi allemaal,

Wij hebben besloten voor een nieuwe poging te gaan! Gisteren eerste deca prik gezet (WAT een stug kreng zeg, die naald!) en vanavond deca en eerste keer Gonal F. Ik krijg nu 300 ipv 225.

Doorslaggevend was toch dat de bouwvakkers weg zijn als ik de punctie heb. En ik heb liever deze maand een punctie dan volgende cyclus, omdat de kans groot is dat ik dan met de punctie uitkom in de periode van mijn examen of net ervoor… en dat moet ik studeren. Bovendien heb ik liever half november het eventuele goede nieuws/teleurstelling dan half december. Ik zou het niet zo fijn vinden om gezellig Kerst te vieren met de familie als onze poging dan net is mislukt.

Dus… the time is now!

Marka :thumbup: TOP dat de punctie zo goed is gegaan!!! Er komen vast hele mooie emmies uit bij zo’n score. Wanneer hoor je meer?

Jippie…

Vreselijk als je een hele ochtend moet wachten. Bah, dan kun je maar het beste slapen of ergens anders zijn. Maar wat een geweldig nieuws dat je een nieuw huis hebt! Daar kun je wel lekker van dromen morgen… Ik had je al succes gewenst, natuurlijk. Maar ik zal aan je denken morgen.

Denk maar zo, vanaf morgenavond ga je alweer bergopwaarts!

Dikke knuffel :hug:

@AliciaC wrote:

Jannigje: we gaan straks gelijk op! Ik moet de 26 ook voor de 1e echo, om 9.00 uur. waarschijnlijk daarna ook starten met de gonal.Wel balen dat je zo moe bent. Denk je dat het van de hormonen komt?

Ik moet de 26ste om 15 uur. Moet namelijk de hele ochtend al met Stein in het kinderziekenhuis zitten. Ik moet de 27ste beginnen met zelf spuiten.
Ik heb vandaag de IVF/ICSI assistent gesproken en die zegt dat de moeheiid echt van de hormonen kan komen. Merk trouwens wel dat het vandaag iets minder is. Althans nu. Ben op mijn werk heel moe geweest maar nu gaat het wel.

Jippie: ik denk morgen aan je :pray: :hug: :-*

Natascha: Ik geef jou een dikke knuffel :hug: en hoop en duim elke dag voor een goede afloop :pray: :thumbup: :pray: .

Eigenlijk doe ik dat natuurlijk voor iedereen :oops: :pray: :pray:

O trouwens nog een leuk prik-moment: Bij vrienden op het toilet tijdens een BBQ, op de deksel van hun wc, achteroverleunend tegen de muur. En op het moment van prikken je rot schrikken omdat je met je rug de grote doorspoelknop hebt ingedrukt en de wc onder je gaat spoelen. Van schrik ga je rechtop zitten en prik je mis. Vervolgens prik je goed en leun je gedachtenloos weer achterover en begint dat ding wéér te spoelen. Ik moest zo hard lachen van mijn eigen dommigheid dat iemand op de gang vroeg of het wel goed ging op het toilet :smiley:

Leuk om ieders verhalen zo te lezen trouwens. Ineke, volgens mij kun je een heel verhaal schrijven over al onze belevenissen! Wat is jouw eigen leukste moment?

hey dames,

Er is altijd zoveel geschreven dat ik niet eens meer weet op wie ik allemaal moet reageren!

In ieder geval herken ik me in het verhaal van Alice, wij zijn ook helemaal aan het fanatseren over hoe het zal zijn. Aan de ene kant natuurlijk gevaarlijk want tja, als het dan fout gaat dan komt het erg hard aan. Aan de andere kant geloof ik ook wel idat positive thinking helpt!

Marka, goed dat het weer beter gaat! spannend om te horen hoe de bevruchting is gegaan. Ik duim voor je!

Natascha, kan me voorstellen dat het speciaal voelt.

Jippie, heel veel succes en sterkte morgen.

Ik vind het ook heel leuk om leuke en mooie verhalen te horen van anderen. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Vorig jaar met sinterklaas hadden ik en mijn vriend elkaars lootje getrokken en we hadden beide een gedicht gemaakt over het traject waar we mee bezig waren. Was heel heftig maar ook heel mooi. Ik zat er nog even aan te denken om hem over te typen. Maar denk dat dat me wel erg zwaar gaat vallen omdat het er ook om ging dat 2010 wel ons jaar zou worden enz. Dan is het toch weer confronterend dat we nu in okt zitten en er nog niets verandert is. Misschien dat ik het over een tijdje wel doe.

Hebben jullie ook wel eens dat bepaalde mijlpalen extra moeilijk zijn. Weer een verjaardag verder, weer een kerst zonder kindje, weer een oud en nieuw waarop ik mezelf een nieuwjaar wens waarop eindelijk onze droom mag uitkomen. pff. Ik word er helemaal zwaarmoedig van als ik het typ. Ik vind zulke dagen echt heel zwaar. Hopelijk komt er nu voor ons allen een hele mooie tijd aan (zo richting kerst en oud en nieuw). Ik ben misschien een beetje vroeg maar dat komt omdat ik bijna jarig ben.

xx

hmm, als ik mijn vorige bericht lees is hij misschien niet heel duidelijk door het snelle typen. naja, ik hoop dat jullie het snappen.

xx

Jippie succes en sterkte morgen!!!

Ik denk aan je en zal voor je duimen :thumbup: :thumbdown: voor een goede afloop!!!

Je kan in ieder geval met goed nieuws de narcose in… Je hebt een nieuw huis!!! :dance:

Gefeliciteerd meis…!

Jannigje ik was ook super moe toen ik net deca en puregon spoot!

100 % zeker dat het daardoor komt!!!

Kon echt overal in slaap vallen…! :zzz:

Monne wat goed dat je die beslissing hebt genomen en ook hele goede argumenten!!!

Natascha wat goed dat je zo nuchter kan blijven!

Ik voelde me helemaal zwanger toen ik mijn eerste TP had!!!

Ik aaide ook heel trots over mijn buikje.

Want het zat er echt in! Ik had een bevrucht eitje in mijn lichaam, een echt embryootje!!!

(Idd tot dat de ongi doorkomt! :wall: ) (maar dat vergeten we even!!)

En zoals Alicia zei: wij fantaseerde toen ook over welke maand ik dan uitgerekend zou zijn en welke kamer de babykamer word…enz…enz…

Super leuk en gezellig is dat…! :inlove:

Want ik vind: Dan mag het!! Al is het maar voor 2 weken, het waren wel de 2 gelukkigste weken van het afgelopen jaar!

Je mag denk ik van geluk spreken als het tot een Tp komt!

Dus dan mag je er ook van genieten…toch…?

Jouw bericht is voor mij heel duidelijk hoor Poppetje!!!

ja pcies in die 2wk mag t.dat vind ik ook hoor.

Ik heb ook al stiekum zitten rekenen wanneer ik dan uitgeteld zou zijn mocht t gelukt zijn…en betrap mezelf ook met de hand op de buik, maar dat komt ook omdat ik gewoon al 2dg buikpijn heb.

Maar toch blijft dat stemmetje in mijn achterhoofd zeggen raak niet te gehecht aan de gedachte dat t deze keer net zo goed gaat als de vorige keer.

Wij hebben ooit eerder 1 tp gehad en toen was ik meteen zwanger…ik moet mezelf dan ook echt met beide benen op de grond houden door te denken dat dit geen garantie is voor deze poging…maar ook hier wordt dus gefantaseerd hoor :wink:

Poppetje je verhaal is helemaal helder hoor.

Ik vond moederdag vaak moeilijk, ik d8 altijd weer een moederdag die niet voor mij weggelegd is…ik heb in 2007 nog in de Spits gestaan met een intervieuw, dat ging over ongewenst kinderloos zijn rondom moederdag… 1 jaar later beviel ik 2u voor moederdag :inlove:

Monne: dus toch voor een nieuwe poging…zet m op meissie!!!

Alicia ook van start gegaan vandaag!! ook jij zet m op!!!

wow wat zijn er opeens veel meiden bezig momenteel, heerlijk hoor…hopelijk gaan al deze pogingen mooie resultaten opleveren :pray:

Bedankt voor jullie lieve berichtjes! :-*

Iedereen heel veel succes met alles! Over een weekje ben ik hopelijk weer thuis, wie weet wat eerder.

Dikke kus voor jullie allemaal & liefs!

succes jippieeeeeeeeeeeeee!!!

Jippie ik hoop dat je niet zo giga lang hebt hoeven wachten vandaag meis! :-

Poppetje heel logisch en duidelijk en vooral herkenbaar stukje. Oud en nieuw is echt zo’n (rot)moment. Terugkijkend op het jaar wat is geweest en met een heleboel hoop voor het nieuwe jaar. Ook terugdenkend aan de jaarwisseling ervoor waarin je dezelfde hoop had. Ik hoop dan ook met je mee dat dit jaar je het jaar met een prachtig vuurwerk en een superfeestelijke stemming mag vieren! :-