Jippie, succes met je eerste les morgen!!! :thumbup:
Jannigje: leuke foto’s
Monne: bij welk ziekenhuis houden ze 5 dagen aan??? Dat heb ik nog nooit gehoord namelijk.
Oh en puncties doen ze in veel ziekenhuizen ook gewoon op zondag hoor. Dus daar kan je ook al niet vanuit gaan.
@Rhiannon wrote:
Van een poging wordt gesproken als er een geslaagde follikelpunctie heeft plaatsgevonden. Alleen pogingen die daarna zijn afgebroken tellen mee voor het aantal pogingen. De terugplaatsing van de/alle bij een poging verkregen embryo’s (al dan niet tussentijds gecryopreserveerd) maakt deel uit van de poging waarmee de embryo’s verkregen zijn.
En ook nog steeds meer dan 3 vergoed.
Toch minder relaxted dan je misschien denkt. Dit betekend dus, dat als je een keer geen bevruchting hebt, dat je die poging kwijt bent. Mijn verzekering ziet het pas als poging als er een terugplaatsing plaats heeft gevonden.
Gelukkig hebben jullie steeds bevruchting gehad, dus dat zal voor jullie niet aan de orde zijn.
Bij welke verzekering zit je, dat er meer dan 3 vergoed worden? Univé heeft er nu max 4 en voor de 5e krijg je geloof ik een deel… Heb die voorwaarden voor 2010 niet helemaal goed meer doorgelezen :shifty:
Heb trouwens nog steeds deca en puregon in de koelkast liggen… Wat zou ik daar mee kunnen doen? Zou de fertiliteitsafdeling ze gebruiken? Terug naar de apotheek vind ik zo zonde, die gooien het weg.
Monne Als je ongesteld geworden bent na een Provera/Primolutkuur mag je meteen beginnen met stimuleren. Ik heb PCOS, dus ik word uit mezelf bijna nooit ongesteld. Ik kreeg voor elke behandeling zo’n kuur, zodat we van start konden.
Poppetje Ik ben het met Monne eens dat je je verjaardag het beste voor de punctie kunt plannen of tijdens de wachtweken. Na de punctie heb je misschien veel last van je buik, of je moet het rustig aandoen. Je weet van tevoren ook niet precies wanneer de punctie is, hoe het met de terugplaatsing zit, enz. Dus dan kun je de drukte van een verjaardag en een huis vol visite er beter niet bij hebben rond die spannende dagen. In ons ziekenhuis doen ze de terugplaatsing op de tweede dag na de punctie. Maar sommige ziekenhuizen doen het ook op de 3e of 4e dag. In ons ziekenhuis doen ze wel puncties op zondag, niet op zaterdag.
Rhiannon Jij hebt echt mazzel met je verzekeraar! Maar ik neem aan dat je daar ook grof voor betaalt, of valt dat mee? Wanneer krijgen jullie de uitslag van het zaadonderzoek en te horen of je van start mag met een nieuwe IVF-behandeling?
Mijn schoonouders staan weer helemaal paraat voor als ik in het ziekenhuis lig en de weken erna. Zij passen vaak op onze meid in zo’n periode. Het meeste komt natuurlijk op hub’s schouders terecht, hij heeft zijn werk ook nog. Gelukkig kunnen zijn diensten wel worden aangepast, maar een paar weken echt vrij nemen zit er niet in. We zien wel hoe het gaat. Zo moeilijk in te schatten van tevoren.
Angelbaby Ik zou de medicijnen aan de fertiliteitsafdeling geven of aan iemand die ze zelf moet betalen. De film Eat Pray Love vond ik erg leuk. Je moet geen actie of comedy verwachten, het is een verhaal over een vrouw die zichzelf probeert te vinden na een scheiding.
Jannigje Leuke foto’s!
Wauw Angelbaby! Pas na een bevruchting als poging tellen is idd nog een stuk meer relaxt! :thumbup: Wij zitten overigens bij ONVZ en ja (helaas?) is dat ook een vette rekening iedere maand. Al zit daar bij mij ook een groot deel verzekering (ook hoog) voor de tandarts in (ik kan geloof ik ong 3 kronen op jaarbasis plaatsen zonder al te hoge kosten voor mijzelf). Maar ja een IVF zelf betalen is ook niet goedkoop. En niet te vergeten als er bij ons een poging slaagt krijgen we zelfs een bedrag uitgekeerd na een bevalling van ik meen me te herinneren 450 euro. Das toch een kinderwagen… :o ok ok al is het natuurlijk eigenlijk bedoeld voor kraamzorg eigen bijdrage
En wat je al zegt, wij hebben tot op heden altijd enorm veel geluk gehad met de bevruchting.
Jippie bijzonder, bij ons ziekenhuis (Apeldoorn) proberen ze idd altijd het hele weekend min of meer punctieloos te laten verlopen. Tot op heden 1 x meegemaakt dat het wel op zaterdag gebeurd is (zooo maf zo’n extreem rustig ziekenhuis :shifty: ) maar zondag nog nooit. Zo zie je maar weer ieder ziekenhuis is toch weer anders. De wachtweken is mss wel het beste idee. Afleiding, en dan nog leuke ook met kadootjes en gebak. :thumbup:
Morgen overigens zaadjes inleveren en dan dinsdag (of maandagavond) al de uitslag. Mag toch niet over de telefoon dus we zullen morgen maar even een afspraak maken voor de dinsdag. Dat is ditmaal iets waar ik wel ietsjes nerveuzer voor ben ondanks dat dat anders altijd heel erg goed is geweest. Maar vooruit helpt ook niet mee dat we van de 2 x dat we in het ziekenhuis hebben ingeleverd de eerste keer keurig was en de 2e x al flink slechter. Zo slecht dat we besloten hadden geen 3e x in te leveren. Nu ja overmorgen weten we het al. Ik had alweer in bed willen liggen schaam morgen CB met kleine man. Altijd weer gezellig.
Jippie suc6 morgen maar vooral ook veel plezier!
Ohw, wat schrijven jullie veel!
Jippie, ben je al zenuwachtig voor vrijdag? Weet je al hoe laat je aan de beurt bent? Dikke knuffel!
En Rhi, ook voor jullie dus spannend deze week!
En meiden…met 1 eierstok en verder niets kan ik echt niet spontaan zwanger worden…nog geen ongi, nog steeds de voortekenen. Deze keer heeft mijn cyclus er dus toch wat hinder van gehad!
Nou, ga nu eerst even naar de sportschool!
Ineke Het is ook zo… jij hebt geen eileiders meer, toch? Alleen nog één eierstok? Stom dat ik dat niet meer wist, sorry! :-* Balen dat je ongi zo lang op zich laat wachten. Hopelijk komt het snel, zodat je met de cryo-terugplaatsing kunt beginnen.
Ik ben niet echt zenuwachtig voor vrijdag, maar ik zie er wel tegenop. Ik sta zelf voor 100% achter mijn beslissing, dus ik heb ook zoiets van: Laat maar komen! Zolang ik de andere borst niet kwijt ben, kan ik het boek voor mezelf niet sluiten. Want dan zit je altijd met de angst of er misschien iets in je andere borst zit. Dus het zal ook een opluchting zijn als het achter de rug is. We moeten ons om 08.30 u melden op de afdeling. De operatie staat voor 's middags gepland, ik weet niet hoe laat. Hopelijk meteen om 13 u.
Rhiannon Dus vandaag hadden jullie weer een zaadonderzoek? Hopelijk morgen een goede uitslag! Ik ga voor jullie duimen!
Poppetje Jij moest vandaag voor een uitgangsecho? Hopelijk ziet alles er goed uit en mag je met de hormonen beginnen.
Verder een drukke en spannende week. Mijn schoonouders gaan vandaag een bod uitbrengen op dat huis. Als het bod geaccepteerd wordt, betekent dat dus dat wij ook binnen een halfjaar gaan verhuizen. Qua timing niet zo heel erg praktisch, want dan moet ons huis zo snel mogelijk in de verkoop. Maar goed, afwachten maar! En vanavond de eerste les Deens!
hey meiden…
sjee ik had geen mail gekregen dus d8 dat t hier gewoon stil was…niet dus :roll:
Nou dames ik hoop dat jullie ongi snel gaat komen zodat jullie weer kunnen starten.
Poppetje hoe was de echo?
jannigje ik had al gereageerd he op t verhaal met Stein :inlove:
Jippie veel plezier en succes vanavond!!!
Morgen voor ons een spannende dag…als de tp niet doorgaat bellen ze dus altijd op de dag van de tp…dus ik wil geen telefoontje morgenvroeg.
Om 11.40 staat de tp gepland…duimen jullie mee :-*
Jeetje wat een hoop ontwikkelingen!!
Heb een heel druk weekend gehad en geen tijd gehad om bij te houden!
Heb erg veel gelezen!
En nu weet ik niet meer wat bij wie hoorde… :think:
Laat ik dan meer eerst ego bij mezelf beginnen… :oops:
Zoveel te vetellen… zoveel gebeurd!!!
Heb dus zaterdag de eerste echo gehad en meteen de uitslag van die spoed bloedonderzoek.
Uitslag was gelukkig helemaal goed (eerste opluchting!)
De follikels waren flink gegroeid en ik had maar 6 dagen puregon gespoten!! De grootste was al 14,5 cm!! En bij 12 hield ze maar op met tellen!! (tweede opluchting)
Ik moest maandag (vandaag dus) terug komen.
De follikels waren weer goed gegroeid en toen hield de dokter na de 14de follikel op met tellen!
Er moest wel meteen actie worden ondernomen anders gaat het niet goed!
Ik moest meteen stoppen met de puregon en de punctie kon gepland worden!
Vandaag dus om 20.00 uur laatste decapeptyl… :dance:
en om 24.00 uur precies de ovitrelle… :dance:
En dan morgen PRIK VRIJ!!! :lol: :lol: :lol:
En woensdagochtend staat de punctie op de planning…
Daar zie ik zo tegen op omdat ik er de vorige x ongeloofelijk veel pijn bij had en de napijn was ook ontzettend erg (zelfs niezen deed pijn!!!)
Omdat dat zo was krijg ik deze x een infuus met pijnstillers en dan moet het volgens de dokter echt veel minder pijn doen.
Voor hun is het dan ook makkelijker om de eitjes eruit te zuigen omdat ik dan stiller lig.
Zondag 10-10-2010 was huub jarig! Dus heel de zaterdag druk geweest met voorbereidingen en zondag het feest!
Het moest een groot en spetterend feest worden omdat hij op 10+10+10= 30 jaar is geworden!!!
Ben nog erg moe van gisteren… :? !
Oeps bijn 20.00 uur! Ff de laatste decapeptyl… :dance: prikken en dan kom ik misschien terug.
Ben ongeloofelijk moe! En ik moet om 24.00 uur de ovitrelle spuiten en het is van groot belang dat die op tijd wordt geprikt zei de dokter!!!
Ik twijfel of ik na de laatste… :dance: (sorry hoor, maar ben gewoon eruug blij dat t hopenlijk…
de laatste is in laaaaaaaaange tijd) decapeptyl een paar uur ga slapen of dat ik gewoon wakker blijf!
Ben zo bang dat ik me verslaap!!
Hahahaha… ben zo zenuwachtig!
Voel me weer net een kind die om 24:00 uur het vuurwerk van oud en nieuw niet wil missen
maar bang ben dat ik niet wakker kan worden en het vuurwerk mis en dus met slapende ogen en dood moe toch maar wakker blijf!!
Nu ff gauw de laatste decapeptyl… :dance: :dance: :dance: erin spuiten!!
Sorry hoor maar die moest er ff uit!!!
Marka Dus je hebt een mooi aantal follikels deze keer! Wat spannend dat de punctie al gepland kon worden. Hopelijk deze keer minder last door het infuus. Ik kreeg altijd een morfine prik in mijn bil, pijnstillers en inwendig nog twee verdovingen. De punctie vond ik over het algemeen te doen, de laatste in december was wat pijnlijker. Hopelijk valt het voor jou ook mee. Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je hub!
Natascha Op het topic wordt genoeg gekletst, hoor! Morgen dus een spannende dag. Tuurlijk gaan ze niet bellen! Je hebt acht cryo’s, dus er zal zeker een goede bij zitten. Wij hadden er vorig jaar juni maar eentje en die is ook goed ontdooid. De kans op goed ontdooien is zo’n 80%. Succes voor morgen!
Poppetje Hoe is je echo gegaan?
Vanavond de eerste les Deens gegeven. Ik vond het wel spannend, maar ik was niet ontzettend zenuwachtig. Ik had het goed voorbereid. Leuke groep cursisten, zo tussen de 40 en 65 jaar oud. Ze zijn erg enthousiast, vragen veel, willen vanalles weten. Dus dat is wel leuk. Ik heb eerlijk gezegd dat het mijn eerste les was en ik heb gevraagd hoe ze het vonden. Ze vonden het erg leuk, het ging niet te snel. Toch een beetje aftasten. De volgende les is over 4 weken pas weer, in verband met de herstvakantie en mijn operatie.
Hey dames,
Natascha, spannend morgen! succes
Marka, goede score zeg, en fijn dat je dit keer zo weinig heb moeten spuiten!
Jippie, wat fijn dat je les zo goed is gegaan.
Ineke, sorry, dat wist ik niet :oops:
voor de rest weet ik niet meer wat iedereen geschreven heeft…
Vandaag mijn echo gehad. Toch weer spannend omdat er een vorige keer ineens een verkleving zat. Nu was alles goed gelukkig! Vanaf morgen puregon spuiten. Wel fijn want ik heb de laatste week constant hoofdpijn van de deca en dat blijkt minder te worden als je puregon erbij spuit.
Ik wilde idd mijn verjaardag vieren in de wachtweken. Maar dan het eerste weekend in mijn wachtweken. Dus volgens mij 30 okt. Vandaar dat ik een beetje moest weten wanneer ik een punctie enz zou hebben want als het soms 3 weken duurt na je cd1 heb ik een probleem. Maar gemiddeld na 14 dagen en dan heb ik nog een week uitloop dus dat komt vast goed, en anders bel ik iedereen ziek af! haha
Bij ons doen ze trouwens 365 dagen per jaar puncties en terugplaatsingen!
En ik vind het gek dat er zoveel verschillen zitten in zorgverzekeraars!
xx
Hij zit erin hoor!!! (de ovitrelle)…
Mogguh…
Marka wow dat is snel gegaan allemaal…spannend joh, zitten we misschien strx samen op het wachtbankje :mrgreen:
Hopelijk heb je niet zoveel pijn bij de punctie… :hug:
tja en mijn punctie-ervaring laat ik maar achterwege
Jippie: super meis dat de les zo goed ging…en goed van je dat je gevraagd hebt aan de mensen hoe ze t vonden :thumbup: Nog een paar dagen he, ben je erg zenuwachtig voor de operatie?
Poppetje: Ik had ook veel hoofdpijn van de deca maar die verdween idd toen ik een paar dg de puregon erbij deed.
Wel prettig dat die verkleving nu weg was.
Wat betreft de puncties en TP’s hier doen ze in t weekend niks, wel echo’s willen ze nog wel eens doen om de boel in de gaten te houden.
Ik had 3 jaar geleden op vrijdag de punctie en maandag was toen de TP.
Natascha, hoop dat je in het ziekenhuis bent nu!!!
Marka, spannend zeg. Wordt spannend op het forum dus de komende tijd.
Hier dag 37…nog geen menstruatie. Monne, ga jij provera slikken? Ik heb echt het gevoel dat het zo gaat komen maar het komt maar niet!!! Hoe irritant zeg! Maar wel logisch door al dat gedoe in je lijf natuurlijk.
Jippie, hoe was die film van de week trouwens? Lijkt mij ook wel een leuke film om naar toe te gaan.
Poppetje, kun je het een beetje op je af laten komen? Maak het jezelf niet te moeilijk joh!
Marka wat kewl dat je nu al aan de punctie toebent! Succes meis en geniet van je spuitvrije dagje! :mrgreen: :thumbup:
Jippie super dat de les zo geslaagd was! En dan nog ontwikkelingen met een bod van je ouders op het nieuwe huis…oooh spannend!
Natas hopelijk heb je een supereskimootje terug! :inlove:
Ineke hoe doet je lijf het nu? :-*
Hier is het nog even afwachten allemaal. Ik sta op het lijstje voor deze maand. Wordt ws morgen teruggebeld of er plek genoeg is. En aankomende maandag eind van de dag telefoontje over de zaadkwaliteit. Nog wat langer in spanning dus. Want pas als beide ok is (starten en zaadjes) dan gaan we ook echt beginnen met prikken. :shifty:
Natascha is t gelukt…???
Idd strax zitten we samen op het wachtbankje…! Spannend!!!
Jippie wat leuk dat de eerste les zo goed ging en dat je goeie reactie hebt ontvangen!!!
Nu dat achter de rug is, nog een beetje spanning voor a.s. vrijdag, hopenlijk verloopt alles goed…
Hoe is t met je buikpijn??? Ging al iets beter heh??
Oh ja, en dan ook nog eens je schoonouders die een bod gaan doen!
Want stel dat die geaccepteerd wordt dan moeten zij ook verhuizen/ verbouwen en dan hebben ze toch ook jou dochtertje over de vloer??
Wordt spannend en druk voor jullie!!
Poppetje Ik raad je aan om je verjaardag voor de punctie te vieren!
Je weet nooit van te voren hoe je lichaam erop gaat reageren.
Bij mij was het een ramp!!
Rhiannon Spannend allemaal zeg!
Maar heb je er wel een goed gevoel bij??
Ineke nog steeds niks…??!
Monne, hoe is t met jou??
Jannigje wat een lekker ventje! Prachtige foto’s…!!
Jihaaaaaa de arts die ik vanmorgen sprak aan de telefoon was blijkbaar zelf ook wel erg nieuwsgierig gni gni en heeft Nijmegen gebeld. Zaadjes zijn keurig!!! :dance: :mrgreen: Minstens net zo goed als voor de chemo.
Ws de 30e de eerste spuit er weer in. :thumbup:
Heey meiden…
Daar ben ik dan…
De TP is doorgegaan en ging prima!!!
Bij het eerste rietje zat al meteen een kanjer…die was voor het invriezen 10cellig en nu 9cellig…echt een mooi eskimootje.
We hebben m ook weer mijn baarmoeder in zien schieten…zo bijzonder want t is niet meer dan een wolkje hihi…maar nu al zooo bijzonder voor ons.
Op 2 nov mogen we testen, dat duurt dus nog 3 weken maar dit komt omdat een cryo wat meer tijd nodig heeft om op gang te komen tov een embryo.
Dat wordt dus nog even geduld hebben…we hebben er wel voor gekozen om thuis te testen en niet op de afdeling…is gewoon wat intiemer lijkt mij dan in zo’n kamertje waar je de uitslag van een “vreemde” krijgt.
Ik heb wel meteen afgesproken dat als deze poging mislukt ik meteen aan de pil mag zodat we na een cyclus meteen weer kunnen starten…zeker na t lezen van de uitblijvende menstruaties van enkele meiden hier.
Rhi: geweldigggggggggggggggg :dance: :dance:
Natascha Goed, zeg! Zo’n goed embryootje geeft wel heel veel hoop! Hopelijk resulteert het in een broertje of zusje! Balen dat je pas over drie weken mag testen. In ons ziekenhuis mag je juist eerder testen na een cryo-tp, op de 12e dag na de terugplaatsing. Maar dat hangt er ook vanaf op welke dag de embryo’s ingevroren zijn, hoeveel cellig ze waren/zijn en op welke dag de terugplaatsing is.
Rhiannon Wauw, wat een goed nieuws! Dan hebben de zaadjes zich keurig hersteld na de chemo. En dan de 30e met de Deca beginnen? Nog een paar weken en dan gaan jullie ook weer starten, spannend!
Marka Morgen de punctie, zie je het een beetje zitten? Hopelijk een mooie opbrengst, maar dat zal vast wel met zoveel follikels.
Alvast heel erg veel succes, ik ga voor je duimen.
Het eerste bod van mijn schoonouders is afgewezen, maar dat was ook schandelijk laag, dus te verwachten. Ze hebben nu een tweede bod gedaan. Ook dat is ver onder de vraagprijs, dus ik heb mijn twijfels of het gaat lukken. Er waren nog meer geinteresseerden, zij hebben een hoger bod gedaan. Maar zij moeten eerst hun huis verkopen, dus het kan een hele poos duren voordat zij het huis kunnen aankopen. Mijn schoonouders zijn hun huis al aan ons kwijt, dus ze kunnen het meteen financieren. Erg spannend allemaal! Er moet inderdaad een hele hoop verbouwd worden, maar de aanvaarding gaat toch niet heel erg snel. En onze meid is alleen de komende 2-3 weken wat vaker bij hun, dus dat is praktisch gezien wel te regelen.
Ineke Anders moet je ook even om een Primolutkuur vragen, of hadden ze liever dat je een natuurlijke menstruatie afwacht?
Balen dat het zo lang duurt! Ik vond de film Eat Pray Love wel leuk.
Poppetje Fijn dat de echo goed was en dat er geen nieuwe verklevingen zijn bij gekomen. Hopelijk heb je minder last van hoofdpijn als je de Puregon erbij spuit. Hou er wel rekening mee dat je na de punctie misschien niet zoveel kan en mag, een huis vol visite is echt teveel van het goede. En in de dagen na de punctie hoor je ook of er bevruchting is en wordt de terugplaatsing gepland. Dus ik zou sowieso de week na de punctie vrij houden en geen verjaardag plannen. Maar goed, misschien is het voor jou juist een stukje afleiding. Dus je moet doen waar jij je het beste bij voelt.
Jannigje Wanneer mag je met de Puregon beginnen?
Monne Heb je nog om een Primolutkuur gevraagd? Hoe gaat het met de verbouwing?
Vanmiddag de laatste voorbereidende onderzoeken gehad voor de operatie. Gelukkig was ik snel aan de beurt. De komende dagen alles thuis voorbereiden, zoveel mogelijk aan kant maken, spullen bijelkaar zoeken, enz.
Rhi…! Wat een geweldig nieuws!!!
Natas!!! Wat goed dat de Tp is doorgegaan!
Als jij drie weken moet wachten voor je mag testen en mijn puctie goed verloopt
en er eitjes worden bevrucht dan is mijn Tp as Zaterdag.
Dan lopen we gelijk op!!! Want ik mag dan wel na 2 weken al testen als het goed is!
Spannend!!!
Ik kon vandaag niet echt genieten van mijn PRIK VRIJE dag…
Ik had zo een pijn in mijn eierstokken!
Ben daardoor weer herinnerd aan de pijn van de punctie!
Ben nu al weer bang voor de pijn tijdens en na de punctie…
Ik hoop dat t allemaal niet voor niets is…
Ik ga lekker vroeg naar bed en hoop dat ik kan slapen!
Hopenlijk valt het morgen allemaal reuze mee en komt alles goed…
X
Ik lees dus hier en daar dat eigenlijk iedereen na 12dg al mag testen.
Nou ja als ik t na 2wk niet meer volhou dan gooi ik er gewoon een test tegenaan hoor… ik snap niet waarom t overal zo verschillend is.
De ivfarts zei tegen mij dat na 2wk de test wel eens negatief kan zijn maar dit dan een valse uitslag kan zijn…om gewoon zeker te weten dat de test klopt raadde ze dus aan om 3wk te wachten.
Mocht ik t wel volhouden en pas op 2 nov testen dan zou ik wel al 5wk zijn hihihi.
Marka dan lopen we idd best gelijk op strx…gezellig
vervelend die pijn in je eierstokken he, bah ik had er de vorige keer ook zoveel last van.
Ik hoop echt dat de punctie gaat meevallen
Jippie: jammer dat t bod is afgeslagen…hopelijk komen ze tot een overeenkomst en krijgen ze t huis alsnog…ik ga ervoor duimen.
Misschien een stomme vraag, maar zijn er dingen die jullie extra niet gedaan hebben tijdens de wachtweken? Ik mag bijv 1 week geen sex hebben, was 3 jaar geleden nog 2wk…en zo min mogelijk zwaar tillen.
Aten jullie overigens wel nog rauw vlees?