Dikke knuffel jippie! Snap zo goed hoe klaar je er mee bent! Zie je al erg op tegen vrijdag? En dus eerst de echo nog. Bij mij is het ook nog gevoelig…voelt ook niet goed! Zit te wachten tot mijn ongi door gaat zetten, blijft nog bruin bloed. Dan mag ik op dag 10 ongeveer in ieder geval komen voor een echo.
Eh poppetje…je kunt ook sexen en dan de bolletjes in brengen Het moet immers 's ochtends en dan eind van de avond. Maar volgens mij deden wij het ook niet na de TP. Toch teveel spanning en ik heb behoorlijk napijn van de puncties.
Monne, waarom kiezen jullie voor een nieuwe poging i.p.v. een cryo poging? Dat is toch minder belastend?
Rhi ook een knuffel voor je kleine vent. Heftig zeg!
Hoi meiden
Ik vind het achteraf gezien ook wel grappig hoor.
Ik ga zo de gyn bellen om te overleggen. Ik heb vanaf gisteravond dat ik elke keer rossig bloed heb met het naar de wc gaan. Dat heb ik altijd. Maar ik moest bellen als ik echt ongesteld zou zijn.
Valt dat rossige onder menstruatie?
Ik heb normaal ook eerst 3 dagen druppelsgewijs roze. 1 dag hevig en dan over. Moet ik tot die ene hevige dag wachten?
tja ga toch maar bellen. dat kon tussen half 1 en half 2.
Zoeffffffffffff naar de telefoon
Nou meiden ik heb gebeld en ik moet morgen mijn Lucrin depot injectie halen. De assistent wilde hem zelf zetten MAAR ik mag van mijn werk niet tussendoor weg, dus heb gevraagt of ik de injectie savonds op de afdeling mocht halen en dat was gelukkig ook geen probleem.
Nou mijn pauze zit er weer op dus ik ga weer aan het werk.
:-*
Jannigje Rozeverlies telt over het algemeen nog niet mee. Je begint te tellen als je helderrood bloedverlies hebt.
Dus ik denk dat je nog even moet wachten totdat het doorzet. Gelukkig kun je de Lucrin 's avonds ook laten zetten.
Ineke Wat vervelend dat je klachten hebt. Ik kan me zo goed voorstellen dat je er klaar mee bent. Al die angst en onzekerheid steeds. Je vertrouwt je lichaam niet meer en je staat minder zorgeloos in het leven. Als je je zorgen maakt, dan eerder om een echo vragen, hoor! Ik hoop dat je geen nieuwe tumoren hebt! :hug:
Natascha Dus jij had vergelijkbare klachten en dat waren je darmen? Het vreemde is dat ik geen last van obstipatie heb, er is ook geen verschil qua pijn als ik naar de wc ben geweest. Ik dacht eerst ook dat het mijn darmen waren. Doordat ik met afvallen bezig ben, hoef ik nog maar één keer in de 2-3 dagen. Ik heb Yakult gekocht, ben meer water gaan drinken en meer vezels gaan eten, maar dat heeft geen effect. Daarom neig ik meer naar een cyste, maar wie weet zijn het toch mijn darmen.
Vanochtend de gyn gebeld en ik kan pas over drie weken terecht voor een echo. Het had volgende week vrijdagmiddag gekund, maar dan lig ik er niet zo florisant bij. De week erna kon ook, maar dan lig ik nog in het ziekenhuis en weet ik niet of ik al op de been ben. Aan-en uitkleden gaat dan ook niet lukken zonder hulp. Dus het is de laatste week van oktober geworden, want voor vrijdag was er geen plek. Flink balen! Kan ik er nog drie weken mee rondlopen en zit je nog steeds in onzekerheid. Ik had graag duidelijkheid gewild, want je maakt je toch een beetje zorgen. Maar ik zal me er wel bij moeten neerleggen. Dan maar hopen dat het een onschuldige cyste of mijn darmen zijn. Wie weet trekt de pijn weg voor die tijd.
Jippie, wat stom zeg!!! Mag je ook niet naar het umcg even bij de ivf-poli langs? Ze moeten daar toch begrip voor hebben!
Ooooooooooo Jippie, wat een gezeik allemaal! Daar zit je echt niet op te wachten, kan me zo goed voorstellen dat je er klaar mee bent.
Maareh, ze hebben toch wel meerdere echo-apparaten in Nederland? Wat let je om gewoon een ander ziekenhuis te bellen, als je gerustgesteld die operatie in wilt gaan! Lijkt me belangrijk dat als je straks wakker wordt dat je niet met deze kopzorg nog rondloopt (ligt).
Ik denk dat je in een ander ziekenhuis ook niet binnen een week terecht kunt, omdat je dan een onbekende patient bent en voor het eerst bij een gyn komt. :roll:
maar je bent toch bekend in het umcg. Misschien kun je via je oncoloog iets regelen? Vaak hebben zij wat meer begrip hier voor? Ik zou het gewoon proberen hoor!
xxx
Jemig Jippie wat rot nou weer zeg!
Moet je nog 3 weken met die pijn lopen!
Hopelijk neemt de pijn met de dag af en zijn het toch maar krampjes van je darmen…
Poppetje Wij hebben ook geen seks meer na de Tp!
Ik vond dat geklieder sowieso niet echt stimulerend!!!
We hadden ruim een week na mijn menstruatie weer sex omdat ik toen de klap moest verwerken en al helemaal geen zin in sex had.
Sterker nog wij hebben zelfs vanaf een paar dagen voor de punctie niks gedaan (hij moest 2 dagen opsparen) en al helemaal niet na de punctie!!
Toen had ik er gewoon teveel napijn aan overgehouden!
Dus kort samengevat 2 dagen voor de punctie t/m 1 week na de menstruatie dat is… :think:… ruim een maand!!!
Kan je dat aan Poppetje…??
Morgen heb ik de eerste echo… :shifty: :shifty: :shifty:
Ben benieuwd of de eitjes zijn gegroeid!!!
Voelde wel af en toe wat steekjes, rechts en links… :think:
We zien het morgen wel!!!
X
Ineke Wij zijn niet onder behandeling in het UMCG. De ICSI’s zijn wel gedaan in combinatie met het UMCG, maar we zijn onder behandeling in het MCL. Dus ook in het UMCG zouden we als nieuwe patient gezien worden. En ik mag niet naar de fertiliteitsafdeling voor een echo, omdat het geen vruchtbaarheidsaangelegenheid is. Ik zou het wel via de oncoloog kunnen spelen in plaats van de huisarts, maar dan kom ik bij precies dezelfde gyn’s uit en dan zullen ze nog steeds geen plek hebben voor vrijdag, ben ik bang…
De laatste twee dagen gaat het beter met de buikpijn. Ik heb dat drukkende en zeurende gevoel wat minder. Dus ik wil het nog even aankijken. Als ik meer last krijg, dan eis ik een spoed-echo. Borstkanker kan niet uitzaaien naar de darmen of eierstokken, dus dat is op zich wel een geruststelling. Daardoor kan ik het iets makkelijker van me afzetten en afwachten, anders had ik meer op mijn strepen gestaan.
Marka Spannend, morgen je eerste follikelmeting. Hoeveel follikels had je met de eerste ICSI?
Ik ben heel erg benieuwd, hopelijk een mooi aantal. Heel veel succes!
Mogguh…
weer een dag voorbij…sjee ik ben nu toch echt de dagen aan t aftellen.
Nou ja niet gek als je bedenkt dat ik nu bijna 2mnd op een TP wacht.
Gelukkig hebben we nu weekend, genoeg afleiding :mrgreen:
Marka: spannend je eerste FM, hopelijk hebben ze een mooie start gemaakt
Jippie: damn meissie nog zo lang wachten op zekerheid…echt vervelend dat je zolang weer moet wachten…misschien idd via de oncoloog.
T enige dat je kunt doen is 's avonds naar de HAP gaan en de pijn wat overdrijven, grote kans dat ze t dan wel doen…althans zo gaat dat hier, mahja ik ben dan ook erg bekend met mijn buik in het Azm, dus als ik 's avonds bel met klachten kan ik meteen naar de verloskamers gaan voor een echo.
Hopelijk heb je er niet teveel last van…lijkt me ook erg vervelend om de operatie in te gaan met een vol koppie :hug: :hug:
Jannigje vandaag gaat t voor je beginnen…spannend!!!
Succes morgen Marka!!
Jippie sjips dat er zo’n wachtlijst is. Ok je bent geen ‘spoedje’ maar toch jammer (niet dat je geen spoedje bent das alleen maar beter!). Hopelijk neemt de gevoeligheid verder af.
Natas lekker he weekend :lol: hopelijk gaat het lekker snel met leuke afleiding. Op naar een goeie TP van een prachtig eskimootje! :-*
vanavond lucrin depot :dance: :dance: :dance: :dance:
(waar je blij mee kan zijn :think: :roll: :lol: )
hahaha ik herken t hoor, zijn steeds kleine stapjes vooruit waar je dan enorm naar uit kan kijken en als dan de dag aanbreekt dat je weer een stapje vooruitgaat maakt je dat gewoon erg blij. :lol:
Natascha: Het wordt inderdaad onderhand wel tijd!!! Je hebt lang genoeg gewacht, nu effe snel weekend met veel gezellige afleiding en voor je weet is he zover :D:D:D
Marka: Heel veel succes morgen! Op naar de 10+ :thumbup:
Jippie: :hug: Niet te lang blijven rondlopen he, als het niet weggaat, ga dan maar mooi op je strepen staan. :-*
Oja, hier nog geen nieuws en ook geen uitzicht op :twisted: Ik mocht na het weekend met de kliniek bellen als ik nog steeds niet ongesteld zou zijn. Morgen is het 42 dagen. Ik zou bijna mijn lijf willen wakker schudden… :S
Marka: Ik weet inderdaad niet of ik dat wel red… een maand geen sex
Nee hoor… waarschijnlijk heb ik er dan ook helemaal geen zin in dus dat lijkt me prima. Alleen als je dat nog niet heb meegemaakt is het niet zo voor te stellen. hahah
Succes morgen he!
Natascha: spannend!!! hoop dat jullie eskimootje goed ontdooid maandag!
Jippie: vervelend dat je lang moet wachten op de echo. Gelukkig is de pijn als ietsje minder! Wat gaat er geopereerd worden volgende week?
Jannigje: grappig is dat he… Dat je blij kan zijn met ieder stapje vooruit. Zelfs als dat stapje is dat je een flinke dosis medicijnen moet spuiten. Wat is dat Lucrin depot?
Monne: jouw geduld wordt ook wel op de proef gesteld he. Misschien komt het dit weekend en anders maandag de kliniek bellen.
Ik wacht op mijn ongesteldheid. Nooit gedacht dat ik nog eens uit zou kijken naar ongesteld worden. :think:
IK heb dinsdagochtend mijn laatste pil genomen. Maar weet niet meer zo goed hoeveel dagen er altijd tussen je laatste pil en je ongesteldheid zitten. Nou ja, ik krijg nu hoofdpijn en begin me een beetje blegh te voelen. Meestal word ik dan de volgende dag ongesteld. Ik hoop in de ochtend want dan is maandag mijn derde dag en mag ik dan beginnen met de puregon en als ik in de middag ongesteld word dan is pas dinsdag mijn derde dag. En ja, iedere dag is er 1 he…
@poppetje wrote:
Er zijn hier denk ik meiden die het beter uit kunnen leggen dan dat ik het kan.
Jannigje: grappig is dat he… Dat je blij kan zijn met ieder stapje vooruit. Zelfs als dat stapje is dat je een flinke dosis medicijnen moet spuiten. Wat is dat Lucrin depot?
Maar ik krijg Lucrin in Depot vorm. Das dus 1 injectie (in mijn bil) die 3 weken lang een dosis Lucrin afgeeft.
Zo de injectie zit erin. Het zetten vond ik geen pijn doen. Wel heb ik een beetje looiig gevoel in mijn been.
Zo… wat heb ik al lang niet gereageerd in dit topic zeg… :oops: leef nog steeds super met jullie mee hoor, zat alleen even meer met mezelf zeg maar…
Jippie :hug: jee zeg, kan me goed voorstellen dat je er wel klaar mee bent… Zou toch je oncoloog eens bellen denk ik. Die begrijpt misschien je onrust beter en propt je er dan misschien nog wel tussen voor vrijdag.
Poppetje: een nieuwe naam… weet nooit goed welke smiley ik dan moet gebruiken. Gezellig om een nieuw iemand te ontmoeten :), maar altijd zo balen dat het in dit topic is :(. Ik schrijf hier nog wel mee, maar ben niet bezig met behandelingen. Gelukkig ben ik wel een succesverhaal (over die smiley hoef ik niet na te denken ;))
Hier nooit seks na de punctie. Moest er eerlijk gezegd ook absoluut niet aan denken… Hier kregen we het advies om minstens een week niets te doen, maar dan zat je alweer zo met die witte troep te kijken, dat het niet eens in me op kwam. :shifty: Mijn vriend dacht daar hetzelfde over. Hij was ook gewoon onwijs bang dat het daardoor mis zou gaan.
Jannigje: dat lijkt me wel een voordeel, dat je die spuit niet iedere dag hoeft te zetten.
Monne: zo ben je aan het hopen dat je niet meer ongesteld wordt, zo zit je er op te wachten… hopelijk word je het snel en kunnen jullie weer verder.
Marka: succes morgen! Wat spannend weer hè!
Deze maand is het alweer 2 jaar geleden dat ik mijn eerste decapeptyl zette. Ik begon toen op 20 oktober met mijn 3e IVF… De tijd van de herinneringen gaat weer beginnen…
Hier ook een kleine joechei morgen is voor mij CD1 en maandag dus bellen. :dance: Aangezien altijd op dinsdag het teamoverleg is zullen we dan ‘besproken’ worden, de uitslag van het semenonderzoek is dan ook binnen dus ik hoop dat het dan een grote joechei mag worden.
Poppetje Tijdens de IVF/ICSI moet je twee soorten hormonen spuiten. Het ene legt je eigen lichaam helemaal plat, dit is Decapeptyl of Lucrin. Ik moest dagelijks een Lucrin-injectie zetten, maar je kunt het ook in een depot krijgen. Dan krijg je één keer een injectie, deze werkt drie weken. De meeste meiden krijgen dagelijks Deca voorgeschreven, maar net wat standaard is in je ziekenhuis. Je lichaam wordt stilgelegd, zodat je niet per ongeluk op het verkeerde moment een eisprong krijgt. Het andere hormoon is ter stimulatie, het zorgt ervoor dat er follikels met eicellen gaan groeien. Dit is de Puregon/Menopur/Gonal-f.
Ik heb vorig jaar november de diagnose borstkanker gekregen. Mijn linkerborst is toen helemaal weggehaald. Tijdens dezelfde operatie heb ik meteen een borstreconstructie gehad, waarbij een siliconen prothese geplaatst is. Omdat ik een verhoogde kans heb om het weer te krijgen, heb ik ervoor gekozen om mijn andere borst preventief weg te laten halen. Dit gebeurt vrijdag. Mijn rechterborst wordt dus ook helemaal weggehaald en ik krijg weer meteen een prothese geplaatst. Een behoorlijk zware operatie en ook wel weer heftig, niet niks allemaal. Maar ik sta voor 100% achter mijn besluit, ookal zie ik er wel tegenop.
Ik werd meestal zo’n 5 dagen na de laatste pil ongesteld. Dus het zal wel in aantocht zijn. Hopelijk mag je snel met de Puregon beginnen!
Jannigje Fijn dat de Lucrin erin zit. Heb je verder ook last? Ik had heel vaak een jeukend, prikkelend gevoel rond de injectieplek. Soms kwam er ook een bult op, net alsof je een grote muggenbeet had. Na een paar uurtjes trok dit meestal weer weg.
Monne Balen dat je nog steeds niet ongesteld bent. Ik denk dat je geen eisprong hebt gehad, dus dan kun je nog wel eens lang moeten wachten. Ik zou om een Primolut/Proverakuur vragen om het op te wekken. Je moet dan een week of 10 dagen pillen nemen. Als je met de kuur gestopt bent, volgt er na een paar dagen een onttrekkingbloeding. Dan kun je daarna met de cryo-terugplaatsing beginnen.
Natascha Logisch dat je aan het aftellen bent! Je wacht al zolang op een terugplaatsing. Word je maandag-dinsdag nog gebeld of het ontdooien goed is gegaan of gaan ze ervan uit dat de terugplaatsing sowieso doorgaat? Spannend! Hopelijk hoeven ze maar één rietje te ontdooien en hou je nog 6 cryo’s over voor een 3e kindje!
Marka Succes met je echo morgen! Laat je even weten hoe het gegaan is?
Angelbaby Leuk om je hier weer even te zien. Gaat het wel goed met je? Hoe gaat het nu met je reuma? Kun je je een beetje redden of heb je nog steeds erg veel last?
Rhiannon Ik hoop dat jullie snel van start mogen met een nieuwe IVF-behandeling. Zou dat eventueel meteen dan kunnen of tijdens de volgende cyclus? Hoe is het nu met Casper’s armpje?
Ik ben helemaal verliefd. Onze meid kan een Sint-Maartenliedje zingen! :inlove: Vier regels achter elkaar en ook nog in het Nederlands (wij spreken thuis Fries). Het klinkt zo schattig, ik krijg elke keer weer tranen in mijn ogen. Dan besef ik me zo goed hoeveel geluk we gehad hebben! Ze is en blijft een wonder!