Goede berichten Natascha. Wij hebben maar 1 cryootje…
Monne, ik start dan met progynova dat is als voorbereiding m.b.t. een cryo behandeling. Wat balen dat je cyclus zo lang is! Ik zit vandaag op dag 30 en de verschijnselen zijn er maar nog niet los gebarsten zeg maar.
Druk voor jullie inderdaad maar wel leuk druk? Hoe bevalt je baan?
En Jippie, met je deens! Knap hoor.
Marka, ik heb elke keer de medicijnen ingeleverd. Heb alleen nog 3 spuitjes deca en nog bergen van die bolletjes. Ik dacht ‘laat de verzekering maar mooi voor me betalen’. Krijg elke poging wel weer nieuwe. Voor ons is 3 pogingen ook de limit.
Hey dames,
waarschijnlijk hebben sommige van jullie het een paar weken geleden al gelezen maar ik kwam het volgende tegen:
http://www.nu.nl/gezondheid/2335191/melatonine-verdubbelt-aantal-ivf-successen.html
Melatonine is trouwens gewoon een natuurlijk hormoon dat het dag en nachtritme regelen. Veel mensen met slaapproblemen hebben er baat bij. Daarnaast is het doordat het een lichaamseigen stof is veel veiliger dan slaappillen.
Natascha, Wat een goed nieuws! fijn zeg… bijna een terugplaatsing. En het lijkt me een goede (en dappere) beslissing die jullie hebben genomen wat betreft het aantal cryo’s die jullie terug plaatsen.
x
Yes Natas! Mooi dat jullie een datum hebben zeg! Dat het maar hartstikke goed mag gaan! En groot gelijk dat je niets wilt weten van een evt ‘rest-emmie’ meis. Slapeloze nachten zijn er al genoeg door het hele wachtweekgebeuren. :-*
Marka sjips dat de hormonsters er zo inhakken ditmaal. Ik reageer redelijk ‘gelijk’ iedere keer op de hormonen. De wachtweken zijn bij mij juist het stukje wat veel wisselt. Reageer dus ws vooral heftig op de Deca (altijd hoofdpijn eigenlijk tot ik Gonal erbij krijg) en de progestan doet ook genoeg mbt slaperigheid en meer van die dingen. Toch hoop ik dat je na een TP nog een maandje of 8/9 ‘geplaagt’ mag worden door hormonen.
Monne het kan alle kanten op in een rustmaand helaas. Korte cyclus komt voor en ja helaas ook een lange (met of zonder eisprong). Als het voor je gevoel te lang duurt (tja wanneer is dat? Evt als je richting de 40 dagen gaat terwijl je normale cyclus 28 is oid?) mag je vast wel contact opnemen met je arts voor mss een echo of zo.
Medicijnen laat ik meestal in mijn eigen koelkast liggen, aangebroken verpakkingen (als ik Gonalspuiten) daar kan het ziekenhuis toch niets mee dus die gaan naar de apotheek voor vernietiging.
Poppetje bedankt voor de link! Ik zal het straks tijdens de koffie even doorlezen. Alles wat de kans vergroot is meegenomen! :mrgreen:
ik zit nu op dag 38 ipv 28, dus ik wilde inderdaad de 40 maar afwachten.
wat kunnen ze dan eigenlijk doen - kunnen ze je menstruatie opwekken?
Monne Je kunt inderdaad alleen volle ampullen bewaren. Als 'ie aangebroken is, kun je het nog maar drie weken bewaren. Ik kreeg meestal teveel ampullen of ik spoot minder lang dan verwacht. Als ik volle ampullen overhield, bewaarde ik deze. Ik hield gemiddeld van elke behandeling één nieuwe ampul over, zodat ik een stuk of drie had opgespaard. De meeste ampullen kon ik wel een jaar bewaren wat de houdbaarheidsdatum betreft, en ik begon altijd met de ampullen die het minst lang bewaard konden worden. Dus op die manier heb ik een voorraadje kunnen aanleggen voor een eventueel vierde behandeling. Uiteindelijk heb ik het ziekenhuis en indirect weer andere stellen mee blij gemaakt. Dat doe ik liever dan inleveren bij de apotheek, waar ze vernietigd worden.
De Deense lessen zijn te combineren met de operatie. Ik heb meteen aangegeven dat ik geopereerd ga worden. Volgende week maandag is de eerste les, de tweede les is pas op 8 november. De herstvakantie zit ertussen en ze hebben het speciaal voor mij nog een week opgeschoven. Dus ik heb ruim drie weken om weer een beetje op de been te raken, dat moet wel lukken.
Het kan zijn dat je geen eisprong hebt gehad of een hele late, waardoor je cyclus nu langer is. Wel balen! Als het te lang duurt zou je om een Primolut/Provera-kuur kunnen vragen om het op te wekken.
Poppetje Bedankt voor de link! Ik heb het een poos geleden inderdaad gelezen. Alleen niet onthouden, omdat het op ons niet echt van toepassing was. Mijn eicellen waren van goede kwaliteit na hormoonstimulatie (ik heb wel PCOS). Ik heb ook altijd het idee dat er vaak niks gedaan wordt met de uitkomsten van zulk soort studies of onderzoeken. Maar je zou het natuurlijk altijd aan je gyn kunnen voorleggen.
Monne, balen zeg dat de ongi niet wil komen.
Ik heb wel een onregelmatige menstruatie en ik ben soms wel na 43 dagen pas ongi! Dat is dan 6 weken later!
Ik denk wel dat ze je menstruatie op kunnen wekken maar ik heb er geen ervaring mee…
Wat ga je hierna doen dan? Het zal vast wel ergens staan maar kan het niet vinden… :oops:
Jeetje Natascha wat een moeilijke beslissing! Maar wel erg dapper!
En ik vind het ook erg slim van je om aan de artsen door te geven dat ze
niet hoeven te vertellen dat er 1 vernietigd is.
12 oktober 2010 overleeft er maar 1 embryootje de ontdooiing en deze embryo is super mooi en super sterk
en hij zal vast 8/9 maaanden blijven plakken in je baarmoeder totdat hij groot en sterk genoeg is om je armen mee te vullen…
Thanks Rhiannon :-* !!!
Hi Marka,
Geeft niet hoor, ik kan ook niet alles onthouden hier
Wat we gaan doen hangt een beetje af van wanneer mijn menstruatie start en hoe ver ze zijn met onze verbouwing. Ik heb besloten dat ik geen nieuwe poging wil wagen als er nog 4 bouwvakkers in ons huis rondlopen, want dat geeft me teveel onrust en dat is niet goed als je een verse poging wilt wagen. We hebben 1 cryo dus die zouden we kunnen laten ontdooien en terugplaatsen. Maarja, er is geen garantie dat dat lukt met maar 1 cryo (graad 3).
Dus als ik ongesteld word en ik weet dat de bouwvakkers een week later weg zijn, dan kunnen we eventueel een hele nieuwe poging wagen. Ik kan het pas beslissen als ik ongesteld word, dan kan ik de “planning” maken. Als we een nieuwe poging doen, moet er snel geschakeld worden, want dan moet ik dezelfde dag nog beginnen met prikken (flare-up schema).
Op zich is het dus geen ramp dat ik wat later ongesteld word, maar ik zou het een fijn idee vinden dat mijn lichaam zichzelf herstelt na een poging. Vandaar dat ik dus nog even de 6 weken afwacht.
Hoe is het met je vermoeidheid?
Monne je hebt helemaal gelijk!
Je lichaam moet idd rust hebben als je aan een verse poging begint.
Dus het komt idd goed uit dat de ongi op zich laat wachten!
Kan je lichaam zich zelf goed herstellen.
Met mijn vermoeidheid is het nog steeds het zelfde!
Woensdag is mijn zwemdag, dan doe ik een uurtje baantjes trekken en een half uur ontspannen… Heerlijk!!!
Maar vandaag trok ik het gewoon niet!!! Ben gewoon te moe om van de bank af te komen!
Hey dames,
Beetje een gekke vraag (maar goed… ik ben natuurlijk soms ook op dit forum om wat aan de ervaringsdeskundigen te vragen).
Ik hoor van sommige dat die Utrogestan zo een kliederboel is… Je moet ze 3 keer per dag inbrengen… Hoe werkt dat precies? enne, kan je dan nog wel sex hebben in die periode :oops:
xx
Poppetje het is idd best een rotzooi, je duwt de bolletjes zo diep mogelijk je vagina in en na een tijdje komt er wat wit spul naar beneden, dus een inlegkruisje dragen is zeer zeker raadzaam.
Het witte spul plakt enorm en ik vond t voor mezelf maar ook voor mijn man niet echt fris om sex te hebben, maar das ieder voor zich natuurlijk.
Je kan ook condooms gebruiken, maar ja ook dat is ieders keuze.
Marka balen die vermoeidheid zeg :hug:
Monne: misschien idd beter dat de ongi dan nog even op zich laat wachten, maarja anderzijds wil je ook graag weer verder he.
heb je enig idee hoelang de bouwvakkers nog blijven??
Poppetje bedankt voor de link by the way…ik had er nog nooit over gehoord.
Dubbel idd Monne, aan de ene kant is wat ‘uitstel’ wel fijn zodat je bij evt weer starten meer rust hebt. Aan de andere kant wil je ook gewoon weten dat alles weer ‘werkt’ en hersteld is. Ik hoop dat het allemaal goed getimed is straks!
Marka vermoeidheid is idd wel lastig. Je lijf is natuurlijk al druk met alle hormonsters ed en dan kan zwemmen net iets teveel zijn. Aan toegeven werkt (soms helaas) het beste en jezelf even een beetje meer rust geven. :thumbup:
Poppetje heb het linkje doorgelezen. Voor ons ook eigenlijk niet van toepassing. Bijna 100% bevruchting bij ons met vaak toch een aantal A-kwaliteit emmies erbij.
En Natas heeft je al wat uitleg gegeven over de bolletjes. Ikzelf heb er in zo’n hectische periode meestal niet echt behoefte aan qua gemeenschap ed. Dus wij slaan meestal een tijdje over. Tot er of een positieve test is (en dan gerust nog een weekje of 10 nix :silenced: ) of we wachten tot na mijn menstruatie (die periode heb ik dan ook wel even nodig om te sippen en bij te komen 8) ).
Gets bah jakkes vandaag had kleine man weer een baggerdagje. Zelfde elleboogje wat al eerder uit de kom is geweest was vandaag weer uit de kom. Helaas komt dat vaker voor omdat de gewrichten (de banden van vooral) een klap hebben gehad ervan. Maar toch extra in de gaten houden want we willen dit echt niet nog een keer. Dan moeten er toch maar foto’s gemaakt worden en verder gekeken. Misschien is hij wel net als mij hypermobiel (Ehler Danos oid hangt daarmee samen) want ik heb echt tot in mijn pubertijd om de haverklap polsen gekneusd gehad, enkels waar de banden niet top van werken en de banden om mijn knieën zijn ook aan de slappe kant. Mss wel iets wat maakt dat ik ‘makkelijk’ beval want dat doe ik dan weer tussen eten en de afwas. :lol: Maar daar heeft hij dan weer geen donder aan want dat zal hij echt nooit gaan doen.
Rhi: wat vervelend dat zijn elleboog weer uit de kom is…idd maar even goed in de gaten houden :hug: :hug:
Poe ik had vroeger ook om de haverklap mijn enkelbanden verrekt, en dan liep ik weer wekenlang me de tering te krabben door die tape.
HIhihi ja sex tijdens de behandeling hebben wij ook niet gehad, mijn buik was gewoon te gevoelig, moest er niet aan denken dat we dan ook nog sex zouden hebben…na de TP mag je hier standaard geen sex hebben en daarna durfde ik t tot zeker 12wk ook niet te doen :oops:
Poppetje Sommige ziekenhuizen raden af om binnen een week na de terugplaatsing seks te hebben. Dit zou de innesteling kunnen bemoeilijken. Wij deden het nooit tijdens de wachtweken. Gewoon om het zekere voor het onzekere te nemen en de kliederboel werkt ook niet echt stimulerend. Plus dat mijn hoofd er meestal niet naar stond en ik had vaak nog wel wat last van mijn buik door de punctie en eventuele overstimulatie. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt!
Marka Balen dat je zo moe bent. Maar rustig aan dan!
Rhiannon Wat zielig dat jullie ventje zijn elleboog weer uit de kom had, hoe kwam dat zo? Lijkt me erg pijnlijk en een naar gezicht! Moet je dan naar de huisarts of het ziekenhuis om het weer goed te laten zetten?
Monne Inderdaad een dubbel gevoel. Ik hoop dat je op een handig moment ongesteld wordt en dat je daarna meteen door kunt met de cryo-terugplaatsing. Ik kan me voorstellen dat je het niet ziet zitten om te beginnen als je een huis vol bouwvakkers hebt. Hoe lang gaat dat nog duren?
Vandaag weer naar de huisarts geweest om een Zoladex-staafje te laten plaatsen. Heb meteen ook maar naar de buikpijn gevraagd. Ik heb zelf sterk het idee dat ik een cyste op mijn linkereierstok heb. Rond mijn eierstok heb ik een drukkend, zeurend gevoel dat uitstraalt naar mijn zij, liezen en onderbuik. Ik heb na de eerste IUI-behandeling ook twee flinke cystes gehad, ik herken wel het een en ander. Plus dat het een bijwerking van de hormonen kan zijn. De huisarts maakte er niet zoveel van, ik heb een doorverwijzing gekregen voor een echo bij de gyn. Dus dat mag dan ook nog voor volgende week vrijdag (operatie). Als het mijn eierstok niet is, komt het waarschijnlijk bij mijn darmen vandaan. Wat ik vreemd zou vinden, want daar heb ik eigenlijk geen last van verder. Ik geloof niet dat er alarmbellen gingen rinkelen bij de huisarts, dus ik probeer me maar niet te druk te maken. Ik baal wel van alle klachten steeds, je hebt nooit een poosje dat je je goed voelt en je geen klachten hebt. Ik ben er wel een beetje klaar mee… :wall:
Rhiannon: vervelend zijn elleboogje uit de kom.
Ik heb zelf ook "last"van hypermobiliteit. Bij mij vliegt er ook snel wat uit de kom.
zelf een keer tijdens sex dat mijn heup uit de kom vloog. Gelukkig niet helemaal en draaide de heup er ook zelf weer in :oops:
Goed dat de HA je een doorverwijzing heeft gegeven. Als je alleen al eens weet waar je klachten wegkomen kan al wat gerust stellen. Hormonaal ‘geleide’ cystes zijn mss toch wat vaker enkel gevuld met vocht (als je vergelijkt met endo cystes ed wat dan weer vaker ‘chocolade’ cystes zijn gevuld met bloed ed) dus dat staat een operatie ws niet in de weg. :-*
Maar ja darmen zijn ook rare ‘wezens’ ondanks dat je bv geen obstipatie hebt kunnen ze ook best reageren op hormonen. Dat zal een gyn dan ws ook wel op de echo kunnen zien lijkt me.
Wat betreft Casper’s elleboogje. Tja mijn HA zit op ong een kwartiertje rijden (in de spits kan het zo een half uur zijn helaas al heeft hij een speciaal pasje geloof ik voor een binnendoorroute) en wij rijden dus rechtstreeks naar de EH. Mss wel aso voor zoiets ‘simpels’ maar deels is dat ook op advies van de HA. Het uit de kom hebben is an sich niet pijnlijk trouwens. Enkel wanneer je eraan zou komen. Hij doet dan ook niets met dat armpje vandaar dat ik het ditmaal snel herkende. Het enige echt gemene moment is wanneer de verpleegkundige of arts hem gaat zetten. Dan moeten ze er even aankomen. En vandaag gebeurde dat dus twee x aangezien eerst de verpleegkundige het deed, maar toen glipte hij er ook zo weer uit want hij ging hem echt niet gebruiken. De arts gebruikt een iets andere methode met een soort draai erbij en toen zat hij gelukkig ineens goed. Maar het is verrekte ellendig om vooraf al te weten dat ze hem weer (al is het maar even) pijn gaan doen. Je ziet het ook verder trouwens niet aan de buitenkant. Het schijnt bij de kleine ukkepukjes ook wat lastig te vinden. Vaak moeten ze even zoeken of het het schoudertje is, de pols of elleboog.
Begin me ondertussen trouwens wel een beetje een ontaarde moeder te voelen omdat het nu alweer gebeurd is. :silenced: Maar ja hoe voorkom je dat een peuter gaat trekken aan zijn arm omdat hij perse naar de speelhoek wil en jij moet gaan afrekenen? :shifty: hij gaat vanaf nu of niet meer mee de winkel in met gewone boodschappen doen of we gaan gelijk in de speelhoek zitten en manlief gaat inladen
:o Das wel enorm sjips zeg Jannigje! Achteraf ongetwijfeld humoristisch maar je ziet jezelf al naar de EH gaan in je niksje… :silenced:
Wat jij trouwens zegt over je heup, ik moet ook altijd uitkijken dat ik niet te lang op de vloer bv zit…ik voel dan dat mijn heup in de kom aan het ‘schuiven’ gaat tot bijna op slot…ik moet erg vaak wisselen van positie dan om te voorkomen dat er iets uit de kom schiet. Iig zo voelt het wel. Erg brrrrrr. Gelukkig klopt af zelf nog nooit wat uit de kom gehad maar dat kan ook komen omdat ik ernstig voorzichtig ben en ik natuurlijk zelf een beetje voel hoeveel rek er her en der inzit.
Hey dames,
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb weer wat geleerd… Er wordt dus over het algemeen niet gesext na de terugplaatsing! Kan me voorstellen dat het een gedoe is met die pillen en idd buikpijn. Aan de andere kant wel jammer. hahah. Ben benieuwd hoe ik me dan voel.
Rhiannon: wat zielig voor je zoontje, is het niet zo dat de ‘banden’ om zo een kom heen uitrekken door het uit de kom gaan en dat het daardoor dus weer vaker gebeurd?
Jippie: vervelend dat je denkt dat het een cyste is, en ik kan me voorstellen dat je je heel vervelend gaat voelen van iedere keer wer klachten. Maar een cyste kan natuurlijk ook vanzekf weer weggaan. heb ik nl ook 1 keer gehad. Nou, eerst maar eens laten controleren of het een cyste is.
xx
Jannigje Wat erg, je heup uit de kom tijdens de seks! Sorry, moet er toch ook wel een beetje om lachen.
Heb wel eens zoiets gehad met mijn knie. :oops: :mrgreen: Of een kramp die in je kuit schiet als je het gezellig hebt.
Achteraf erg grappig, op het moment zelf wat minder!
Poppetje Ik heb in 2004, na de eerste IUI-behandeling, ook cystes gehad. In elke eierstok zat er eentje, de ene 8 cm en de andere 6 cm. Ze zouden operatief weggehaald worden, daarvoor kwam ik op een wachtlijst. Drie maanden later was ik aan de beurt en werd er een paar dagen van tevoren nog een echo gemaakt. En toen waren ze beide spontaan verdwenen en kon de operatie afgezegd worden! Cystes verdwijnen vaak tijdens een menstruatie. Ik ben door de hormonen in de overgang, dus ik word niet meer ongesteld. Volgens mij verdwijnen cystes dan vaak ook niet en moeten ze weggehaald worden.
Maar goed, eerst de echo maar eens afwachten. Het kan ook net zo goed geen cyste zijn. Wie weet zijn het toch mijn darmen, al zou het dan wel vreemd zijn dat ik dat al twee weken op precies dezelfde plek voel, links ter hoogte van mijn eierstok. Of misschien iets van spieren die reageren op de hormonen?
Rhiannon Wat ben jij een ontaarde moeder, zeg! Even je kind’s elleboog uit de kom trekken! :naughty: Grapje, natuurlijk! Zoiets gebeurt niet met opzet en met bruut geweld. Het hoeft maar net een verkeerde beweging te zijn in combinatie met hypermobiliteit. Kindjes trekken en hangen altijd als je ze vasthoudt, doet onze meid ook.
mogguh…
Jippie: je weet dat ik obstipatie had he en ik was er heilig van overtuigd dat t mijn eierstok was, echter toen ik iedere dag weer naar de wc ging werd die pijn minder en was het duidelijk dat de pijn van de darmen afkwam.
Die pijn zit nl aan de linkerkant in de buurt van de eierstok en kan naar je zij of naar boven uitstralen…t zou me dus niet verbazen als het idd je darmen zijn. :hug:
poe ja cystes die hebben vaak behandelingen van mij verpest, dan mocht ik weer en dan werd t weer afgeblazen omdat ik een cyste had.
Nu heb ik er ook een maar die zit buiten de baarmoeder vlgs de gyn, rare plek maar goed ze maakte zich niet druk om die cyste.
Ze gaan idd vaker weg met menstruaties, dat was bij mij ook t geval…of ze kwamen of de aanwezige gingen weg.
Rhi ik vind t ook een slechte zaak dat je je kind even de arm uit de kom trekt, hihi neen ff alle gekheid op een stokje, daar kun jij toch niks aan doen, als ie eenmaal zo’n rekbare banden heeft dan gebeuren die dingen gewoon snel :hug: :hug:
Jannigje :lol: :lol: :lol: :oops:
Nou ik kan dadelijk Odin in bad gaan doen…was zowiezo de planning maar die is momenteel zijn eigen boterham met chocopasta aan t smeren…hij heeft nu een lekker chocobekkie