He Marka, wat een stress dan ineens (kan me zo voorstellen dat die dip daar vandaan komt). Maar de uitslagen zijn vast gewoon goed joh. Maar erg slordig dat ze daar niet eerder naar gekeken hebben! Wij zijn volgens mij toen ook geprikt in juni 2009 ofzo…
Welkom ook hier alicia. Tja, voor iedereen is het slikken wanneer je dan opeens voor ivf moet/mag gaan. Maar inderdaad wel weer wat hoop en actie.
Poppetje, het is een lang verhaal. Ik heb een vorm van eierstokkanker, die niet hormonaal is. Heb na 6 operaties nu nog 1 eierstok over…om toch nog te proberen zwanger te worden. Daarna moet ook die eierstok eruit om weer helemaal gezond te zijn. De tumoren zijn grensgevallen tussen goed en kwaadaardig. Ze zaaien zich niet uit. Maar elke keer moeten ze er wel uit omdat ze erg groot kunnen worden en dat wel gevaardlijk is en omdat ze aan de buitenkant niet kunnen zien bij een tumor of het inderdaad weer goed of kwaadaardig is.
We hebben nog 1 cryo en daarna nog 1 behandeling te gaan.
Poppetje Ik zit nu inderdaad aan de hormoontherapie, waardoor ik (tijdelijk) in de overgang gekomen ben. De tumor was hormoongevoelig voor oestrogeen. Mijn eierstokken zijn stilgelegd, waardoor dat hormoon niet meer aangemaakt wordt in mijn lichaam. Daardoor verklein je de kans op terugkeer. Ik ben in mei met de hormoontherapie begonnen. Dus in mei 2012 heb ik er twee jaar op zitten. Volgens de artsen zijn de risico’s dan acceptabel en mag je zwanger worden, als het met je gezondheid goed gaat. Het is alleen beter om de hele hormoontherapie af te maken, dan zijn de risico’s het kleinst. En dat zou vijf jaar duren. Ik ben nu 32, dus vijf jaar zou qua leeftijd nog kunnen. Wij neigen eerder naar vijf jaar wachten dan twee jaar.
Ik zou inderdaad, net als wat Rhiannon zegt, niet het hele verhaal vertellen. Dat is gewoon niet nodig. Het enige wat ze moet weten is dat jij met IVF/ICSI bezig bent en dat je daardoor vaak naar het ziekenhuis moet, wat soms pas kort van tevoren ingepland wordt. Je kunt wel vertellen hoe lang je al bezig bent, maar verder zou ik de rest prive houden en alleen op de technische details ingaan.
Marka Dus je hebt voordat je met deze IVF begon, niet opnieuw bloedonderzoeken gehad? En wat voor bloedonderzoeken bedoel je dan precies? De uitslagen van de HIV-test, Hepatitus en Lues zijn inderdaad maar een jaar geldig. Voordat er IVF/ICSI gedaan wordt, moeten die uitslagen goed zijn. Maar dat zal toch wel? Zo’n bloedonderzoek kan op korte termijn gedaan worden en de uitslag is ook zo binnen. Ik zou me niet al te veel zorgen maken, hoor! Als die uitslagen toen goed waren, zullen ze dat nu ook vast zijn. Ik neem aan dat je in het afgelopen jaar niet een van die ziektes opgelopen hebt.
Ineke Dus je moet nu een volledige cyclus afwachten en dan mogen jullie met de cryo-tp beginnen? Sorry, ik dacht dat je na je ongi van start mocht. Hopelijk deze keer dan weer een normale cyclus!
Hoi meiden ben ik ook weer eens.
Hebben jullie ook de plannen van het kabinet (in wording) gelezen? Dat ze nog maar 1 poging willen gaan vergoeden? Ik ga me nu meteen afvragen per wanneer ze dat dan willen gaan invoeren en of ik niet nou dan dit jaar toch nog een poging moet wagen. Ik vind het ook zonde om te poging “weg te gooien” ondanks dat we nu even een lange pauze hebben :think:
Purpled Leuk dat je ook weer even hier komt kijken. Hoe gaat het met jullie? :-*
Ik heb op een ander forum inderdaad ook gelezen over de plannen om in de toekomst alleen nog de eerste IVF/ICSI-behandeling te vergoeden. Het voorstel is er alleen nog niet door, het moet nog goedgekeurd worden. Volgens mij is de kans klein dat het er door komt, dan zouden kinderen alleen nog weggelegd zijn voor de rijkeren onder ons en dat kunnen ze echt niet maken! Freya (vereniging voor vruchtbaarheidsproblemen) heeft zo gestreden om drie behandelingen vergoed te krijgen. Ze wilden het zelfs verhogen naar zes behandelingen en dan per keer standaard maar een embryo terug. Dus ik moet nog zien of het voorstel erdoor komt. Stel dat het wel goedgekeurd wordt, dan gaat het vast niet per 1 januari volgend jaar in, maar pas in 2012. De vergoeding verdwijnt overigens niet helemaal. Je zou je aanvullend kunnen verzekeren, zodat er wel drie behandelingen worden vergoed.
Je moet doen wat voor jouw gevoel het beste is. Als je zekerheid wilt, dan zou je dit jaar nog met de laatste IVF moeten beginnen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je je daar niet op ingesteld had en dat op zo’n korte termijn niet ziet zitten. Succes met je beslissing!
hey meiden…
Wie heeft er nog meer progynova gebruikt?
Ik heb opeens bruinachtige afscheiding…eigenlijk t zelfde net voor de menstruatie.
Nu staat er in de bijsluiter dat dit een bijwerking is die zelden voorkomt…hahaha heb ik weer.
Hebben jullie dit ook gehad? Ik maak me er verder geen zorgen over hoor, ben gewoon eens benieuwd.
Jippie: ach meis wat naar nu weer dat je pijn in je buik hebt, natuurlijk ben je dan weer meteen ongerust over wat t kan zijn en of t je operatie zal dwarsbomen.
Hopelijk is er gewoon niks aan de hand :hug:
Ineke hopelijk verdwijnt die cyste weer bij je volgende menstruatie :hug:
Alicia welkom in dit topic, al verwelkomen we liever gewoon niemand hier en raakt iedereen spontaan zwanger.
helaas is dat niet zo en hebben we gelukkig wel dit topic om elkaar te steunen en even je verhaal neer te gooien bij meiden die pcies begrijpen wat je doormaakt.
Ik wens je heeel veel sterkte met de behandelingen en hopelijk met strx een prachtig resultaat :hug:
Marka: ah neeeeen wat een domper zeg voor jullie, dit zijn nu net de soort dingen die t zo moeilijk maken…steeds die tegenslagen en maar moeten afwachten.
Ik verwacht ook niet dat er iets spannends uit die uitslagen komen hoor, maar toch vervelend weer om in de spanning te moeten zitten.
Ik vind t ook een beetje slordig van het ziekenhuis dat ze niet alles even gechecked hebben :wall:
Nou we gaan duimen voor goed nieuws en hopelijk kun je dan alsnog starten…sterkte meissie :hug: :hug:
Hey purpled leuk je weer te lezen.
Ik denk ook dat ze zo’n beslissing niet zonder slag of stoot kunnen gaan maken daar zal best wel wat tijd overheen gaan.
Anders misschien freya eens vragen wat de status is en wat zij ervan verwachten?
Lijkt me idd ook erg moeilijk om dan nu opeens dat knopje om te draaien en voor die laatste poging te gaan.
Hoe gaat t verder met je?
Ik denk dat die verandering niet vanaf januari 2011 ingevoerd kan worden. De regering zit er nog niet eens. Ik weet alleen niet of dit soort veranderingen ook door alle kamers moeten.
Toch zou het natuurlijk wel heel erg zijn, ook als het pas in 2012 is. Voor de dames die na ons nog komen of voor als we evt voor tweede of derde kindjes gaan… of een pauze nemen.
De andere pogingen komen dan in je aanvullende pakket. Alleen kan de verzekeraar je weigeren voor een aanvullend pakket. dus als ze al weten dat je vruchtbaarheidsproblemen hebt… pfff. Hoop maar dat deze hele regering afgeblazen wordt.
grrrrr ik heb een baaldag!!! :twisted: :twisted: :twisted:
@Jannigje wrote:
grrrrr ik heb een baaldag!!! :twisted: :twisted: :twisted::hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Jannigje :hug: :-*
Marka argh idd zulke dingen arghhhhhh. Kleine moeite voor het ziekenhuis om bij te houden en voor jezelf is het een stuk lastiger. Maar je mag toch ondanks dat evt de uitslag er niet is al wel starten toch?
Jemig wat een plannen weer van die regering! Ik (lees; wij hub en ik) hebben heel bewust gekozen voor een heeeul dure aanvullende verzekering omdat zij zelfs meer dan de gebruikelijke 3 vergoeden. Dit omdat wij snel overgestimuleerd raken en daardoor pogingen afgeblazen moeten worden en dus zo een poging ‘verspild’ raakt. :wall: Ook zoiets raars want de ene verzekering rekent vanaf starten met spuiten als poging, de andere vanaf een punctie (dat laatste vind ik eerlijker maar swah ook alweer iets waar wij geen invloed op hebben!). Laten ze ons nog maar meer zaken geven om ons zorgen over te maken. :wall: :naughty:
Natas ik herken het zeker hoor! Progynova zorgt ook bij mij wel eens voor tussentijdse bloedingen. Vergelijkbaar met doorbraakbloedingen bij de pil. Mij is iig verteld dat het iets is wat geen zorgen veroorzaakt want de behandeling gaat er ‘gewoon’ om door, al is het voor jezelf wel lastig.
Mail iig terug van het ziekenhuis, ze wisten nog niet wanneer de winterstop begint. Daarover hebben ze nu een mail gestuurd naar Nijmegen en zodra ze meer weten horen ook wij meer. :thumbup: Puike service!
Natascha Ik heb Progynova gebruikt tijdens de cryo-terugplaatsing. Ik kan me niet herinneren dat ik toen bruinverlies heb gehad. Maar als het in de bijsluiter staat als bijwerking, zou ik me er geen zorgen om maken. Zal wel komen doordat je baarmoederslijmvlies extra gestimuleerd wordt.
Rhiannon Wanneer zouden jullie weer van start mogen? Jullie hebben eerst nog een zaadonderzoek weer, toch?
Poppetje & Alicia Het lijstje op de eerste pagina van dit topic is weer up to date.
Als jullie er ook op willen, moet je mij wat gegevens sturen. Dan voeg ik jullie toe!
Jannigje Jij staat ook nog niet op de lijst, pb je mij je gegevens?Vervelend dat je een baaldag hebt, vanwege een bepaalde reden of zomaar? Hopelijk morgen een betere dag!
Marka Wel slordig van je ziekenhuis inderdaad. Hier werd dat altijd nagekeken voordat je het schema kreeg. Wij hebben vorig jaar een spoed-ICSI gedaan, omdat we graag cryo’s wilden, mocht ik onvruchtbaar worden door de chemokuren/hormoontherapie. Dus alles moest op hele korte termijn geregeld worden, omdat er weinig tijd mocht zitten tussen de operatie en de chemokuren. De ICSI is daar tussenin gedaan, normaal kom je op een wachtlijst van zo’n 4 maanden en het is de dag van de operatie allemaal in gang gezet. Na de operatie ben ik meteen begonnen om mijn ongi op te wekken, zodat ik met de hormonen kon beginnen. Toen ik 's ochtends voor de punctie kwam en de morfine er al in zat, kreeg de assistente een telefoontje van het andere ziekenhuis dat onze HIV-uitslagen ook net niet meer geldig waren (één dag over datum). Dus toen ben ik helemaal apestoned van de morfine door een lieve assistente naar het laboratorium gereden om bloed te laten prikken. Dat was nog geen uur voor de punctie! :lol:
Ineke Denk je dat je weer tumoren hebt, heb je er last van? Hopelijk niet, dat moeten we niet hebben.
Je lichaam kan ook wat van slag zijn door de IVF en het hormoongebruik. Anders om een echo vragen, hoor!
Met de buikpijn gaat het de laatste twee dagen iets beter, gelukkig. Zo nu en dan een zeurend gevoel in mijn buik, wat voornamelijk van de linkerkant komt. Ik kan zelf niet echt zeggen waar het vandaan komt, ik vermoed van de linker eierstok en eventueel een cyste. Aan de ene kant wil je duidelijkheid, aan de andere kant ben je ook bang voor slecht nieuws… Maar er zit wel verbetering in, dus ik kijk het nog even aan.
ooo meiden wat een hoop berichten moet ik doorlezen! er zijn veel nieuwe ontwikkelingen lees ik al, en twee nieuwe leden. Welkom, meiden. Inkeke… wat een TOP-nieuws! Heb je al een datum? Ik ga dit weekend uitgebreid verder reageren.
Heb een poosje lekker hard gewerkt, aan mijn opleiding begonnen, zit nu op dag 34 van mijn cyclus (nog geen ongi in zicht, hoe lang duurt dat meestal de eerste cyclus na ICSI?), en ik miste ineens het forum een beetje.
Was vandaag even bij mijn beste vriendinnetje en zag haar twee dochtertjes, en nu ben ik verdrietig
Pfff ik ga maar slapen. Morgen weer een dag. Truste.
@Jippie wrote:
Jannigje Jij staat ook nog niet op de lijst, pb je mij je gegevens?Vervelend dat je een baaldag hebt, vanwege een bepaalde reden of zomaar? Hopelijk morgen een betere dag!
Uhhh eigenlijk wel met een bepaalde reden een baaldag. Ben namelijk nog steeds niet beter. Werd steeds zieker zelfs (vandaar dat ik zo weinig reageer de afgelopen weken). Terug naar de HA geweest. Heb nu een kuur gekregen want luchtpijp is ontstoken, keel doet ook mee, oren ook en ik blaf me helemaal gek. Tot spuugends (is dat een woord)toe.
Ook weer problemen met mijn schoonmoeder. pfff al met al gaat het hier niet zo goed. Gelukkig rollen Stein en Marco er doorheen.
Ik pb me je gegevens :mrgreen:
:-* :-* :-*
Mogguh…
Netjes Rhi dat t ziekenhuis zo’n service verleent!!
Idd overal wordt een poging anders beschouwd, hier in het Azm vertelden ze me dat als er voor een punctie blijkt dat er maar 2 follikels zijn ze overgaan op iui en de poging dan niet als een ivfpoging geldt, ze verkopen dit gewoon als iui aan de verzekering.
Jippie: wel fijn dat de buikpijn minder geworden is…hopelijk verdwijnt ie strx vanzelf…t is in elk geval een goed teken dat t niet erger wordt he :hug:
Jannigje wat balen meissie dat je zo ziek blijft, das echt frustrerend zeg.
Gelukkig hebben je mannen nergens last van.
En ook naar dat er problemen met je SV zijn :hug: :hug:
Monne: ik heb geen idee hoelang t duurt eer je menstruatie komt.
Mag je daarna starten met een cryo?
Tis altijd moeilijk he als je ergens geweest bent waar ze kindjes hebben, tis soms enorm confronterend :hug: :hug:
Jee, wat een hoop berichten om door te lezen. :shock:
Bedankt voor het welkom :-* En ik stuur je m’n gegevens voor het lijstje door Jippie.
Als ik het hier zo lees is het ook bij iedereen wel een soort van gedoe of de vraag hoe je het op je werk regelt, en wie je het vertelt.
Wij gaan volgende week het hele verhaal eerst aan mjn ouders en schoonouders vertellen, ik denk dat we daar de meeste steun van zullen krijgen. Ik zie er ook wel heel erg tegenop omdat het voor hen ook een enorme teleurstelling zal zijn. Maarja, er zit nu echt niets anders meer op. Daarna ga ik wat goede vriendinnen inlichten en daarna op m’n werk. Ik ga het in ieder geval aan 2 goede collega’s vertellen met wie ik het meest samenwerk en met wie ik ook een goede band heb, en van wie ik denk ik ook de meeste steun kan verwachten (op het werk). Verder twijfel ik nog of ik het m’n directrice ga vertellen. Zij is single, zegt altijd geen man te willen en absoluut geen kinderen. Ik betwijfel het dus of zij er enig gevoel bij kan krijgen. Verder is mijn 'relatie’met haar ook niet echt geweldig de laatste tijd, plus dat het ook niet zo goed gaat met het bedrijf dus ben ook bang dat als er mensen ontslagen moeten worden ik er om deze reden dan als eerste uit zal gaan.
Jannigje, beterschap meid! Ik was vanaf woensdag ook geveld door griep, nu nog lichte keelontsteking maar voel me al een stuk beter. Lekker uitzieken maar…
Monne, soms best moeilijk zulke momenten. Vind het ook altijd lastig als iemand vertelt dat ze zwanger is, of om op kraamvisite te gaan. Al zie ik daar altijd wel tegenop, maar als ik er dan ben is het ook welweer erg leuk :inlove:
Marka, balen dat zoiets gebeurt. Je weet inderdaad dat die uitslagen maar een jaar geldig zijn, maar je mag verwachten dat ze dat in het ziekenhuis in de gaten houden. Zou toch een soort protocol moeten zijn dat je dossier helemaal up-to-date is en dat ze dat dan dus melden.Er frustrerend.
Zal zo even kijken op het lijstje waar iedereen is in de behandelinge(en), dan weet ik weer wat meer over iedereen die hier mee schrijft.
Ik hoop toch inderdaad dat er gewoon 3 behandelingen vergoedt blijven, ook bij een nieuw kabinet. Zou het eigenlijk heel oneerlijk vinden als dit niet zo zou zijn. Met 1 poging wordt de kans op een kindje wel heel erg klein. Dat vind ik sowieso nu al, als je kijkt hoe lang een gemiddeld stel er op de 'normale’manier al over doet om zwanger te worden, dat is over het algemeen wel langer dan 3 maanden. Hopelijk gaat dit dus niet door!
Even een wasje ophangen nu :roll:
Ik heb trouwens nog even een mailtje teruggezocht van mijn ziektekostenverzekeraar. Had vorig jaar geinformeerd hoe de regeling van IVF bij hen is en dit stond er over wanneer de poging als IVF poging telt:
Wanneer is er sprake van een IVF-poging?
Een IVF-poging wordt geacht te zijn begonnen wanneer:
- de geneesmiddelen zijn toegediend (fase a), en/of;
- een follikelpunctie heeft plaatsgevonden in de natuurlijk cyclus (fase b).
Een IVF-poging gaat pas tellen als er in fase b een geslaagde follikelpunctie (het verkrijgen van rijpe eicellen) heeft plaatsgevonden. Alleen pogingen die daarna zijn afgebroken, tellen mee voor het aantal pogingen. Het terugplaatsen van embryo’s die zijn verkregen in een eerdere fase van de behandeling (al dan niet tussentijds gecryopreserveerd), maakt deel uit van de IVF-poging waarmee de embryo’s zijn verkregen.
Dus als ik dit goed begrijp telt het pas als poging als er een geslaagde punctie is geweest. Dat is dan wel positief.
Mijn grootste angst is alleen dat er geen goede zaadcellen zijn, maar daar probeer ik maar niet teveel aan te denken.
Zou dan eigenlijk veel handiger zijn als hub eerst moet produceren, ze kijken of er genoeg of in ieder geval ‘iets’ is en dat ze daarna pas de punctie gaan doen, maar zo werkt het bij ons ziekenhuis niet. Kan het wel eens voorstellen natuurlijkIk vroeg bij de intake ook of het mogelijk was om eitjes in te vriezen, maar dat kan (nog) niet. Dit is wettelijk zo geregeld ofzo? Maar ze noteerde het wel, dus ze ging wel navragen of er al iets verandert is in die wetgeving.
Erg eigenlijk dat je ook nog allemaal rekening moet houden met dit soort regels en wetten.
Alicia In sommigen ziekenhuizen moeten mannen voor de punctie produceren en soms erna. Maar net wat standaard is. Wij hebben vorig jaar januari gehad dat we op de dag van de punctie geen zaadcellen hadden. Normaal is dat altijd ruim voldoende, maar hub had twee weken voor de punctie koorts gehad. Dus 0,0 zaadcellen! :shock: Ze hebben hem gevraagd of hij daarna nog een keer wilde produceren en gelukkig hebben ze daar wel zaadcellen in gevonden. Met ICSI heb je er gelukkig maar een paar nodig. Uiteindelijk heeft het een aantal mooie embryo’s en een cryo opgeleverd. Zelfs ook nog een zwangerschap, maar dat is helaas met 11 weken misgegaan. Hoe is bij jullie de zaadkwaliteit?
Eicellen mogen wel ingevroren worden, maar wettelijk gezien mogen ze niet worden ontdooid. Dus daar heb je helemaal niks aan. Ook lopen eicellen meestal schade op na het invries-en ontdooiproces, dus dan zijn ze onbruikbaar. Maar je kunt zeker naar de mogelijkheden vragen, wie weet…
Als ik dat zo lees, telt jouw verzekeraar het pas als poging als je de punctie hebt gehad. Dat is wel fijn, want CZ rekent het al als je met de hormonen bent begonnen. Maar dat kan wel eens veranderd zijn, ik meende dat daar nu een wettelijke regel voor is.
Jannigje Balen, zeg. Het zit je niet mee de laatste tijd. Hopelijk knap je snel weer op. Begin je al weer een beetje op te knappen door de kuur? En ook weer gedoe met je schoonmoeder. Niet teveel energie in steken, hoor. Dat kun je beter voor jezelf gebruiken.
Natascha Heb je nog steeds bruinverlies of is het inmiddels over?
Monne Je cyclus kan in de war zijn na een IVF/ICSI-behandeling. De meesten hebben een langere cyclus erna. Hoe lang is je cyclus normaal altijd? Zijn ze al met de verbouwing begonnen of zijn jullie nog vanalles aan het uitzoeken? Ik kan me heel goed voorstellen dat je verdrietig bent na het zien van de kindjes van je vriendin. Zelf ga je met lege handen naar huis, zo confronterend! Hopelijk gaat het met de cryo-tp lukken, moed houden!
Hier gaat het vandaag weer wat beter met de buikpijn, eigenlijk amper meer last. Al heb ik zo nu en dan nog steeds een drukkend gevoel ter hoogte van mijn linkereierstok. Even in de gaten houden. Gelukkig zaait borstkanker eigenlijk nooit uit naar de eierstokken, alleen met een bepaald type borstkanker en dat had ik niet. Als je drager bent van het borstkankergen heb je wel een verhoogde kans op eierstokkanker, maar de kans is heel klein dat ik dat gen heb. En zoveel pech kun je toch niet hebben?! Dus in dat opzicht maak ik me niet zo heel erg veel zorgen, al schiet het natuurlijk wel eens door je hoofd. Of stel dat de buikpijn bij mijn lever vandaan komt… :shifty: Maar op die manier kun je jezelf wel gek maken, dus dat probeer ik maar van me af te zetten.
Yeah, vanochtend weer wat afgevallen. Had de laatste 1,5 week steeds ruzie met de weegschaal. Maar vandaag sloeg 'ie eindelijk de goede kant weer uit. Ik ben nu in totaal 8 kg afgevallen! Ik wil heel graag de 10 kg halen voor de operatie (15 okt), maar dat ga ik niet halen, denk ik.
Jippie wat goeddddddd 8 kilo :dance: :dance: wie weet lukt t al wordt t een beetje krap, maar je weet maar nooit.
Ik ben nu op 200gr 13 kilo afgevallen, maandag is de officiele weegdag.
Ik heb idd nog steeds bruinverlies ja.
Alicia: ik zou gewoon je gevoel volgen en alleen de mensen inlichten waarbij je een goed gevoel hebt, in dit geval zou ik de directrice zolang mogelijk in het ongewisse laten.
Wauw Jippie jij gaat best ontzettend goed met je gewenste gewichtsverlies! :thumbup:
Alicia dat is bijna idd een standaard regel uit de voorwaarden van een zorgverzekering. Maar ik hoop dat je het correct leest. Ik lees het nl zo;
Ofwel is er sprake van Fase A; begonnen met spuiten = poging.
Ofwel is er sprake van Fase B: geen hormoonstimulatie maar wel een punctie = poging.
In beide gevallen wordt het geteld als 1 (gestartte) poging IVF/ICSI niet enkel indien er sprake is van Fase B. Juridische taal is al net zo lekker als euhm Deens voor een gemiddelde Nederlander?
Echt bij twijfel (stel je zou ergens middenin zitten en er is sprake van OHSS en er zou afgebroken moeten worden oid) zou ik zeker navragen bij je verzekeraar voor je besluiten neemt omtrent wat te doen.
Ik heb indertijd bij mijn allereerste poging enorm veel geluk gehad (buiten de zware overstimulatie OHSS om :silenced: ). Die schijnt ergens ‘verdwenen’ te zijn tijdens het wisselen van verzekeraar. Anders was ik nooit zwanger geraakt van Bregtje* want zij is feitelijk ontstaan uit een 4e poging IVF. Maar dat was ook nog in een tijd dat er gewerkt werd met machtigingen. Eerst een machtiging aanvragen, die doorgeven aan je ziekenhuis, 1 aan je apotheek en zo wist je dat niets zelf hoefde voorschieten. Tegenwoordig gaat dit gelukkig iets eenvoudiger.
Natas als het bij bruin of af en toe een drupje rood blijft is het ok. Bij twijfel bel je even met je ziekenhuis, jullie hebben toch ook een team verpleegkundigen die klaarstaan voor medische vragen? :-*
rhi t is niet zoveel gelukkig, t blijft bij bruin en t is idd af en toe een drupje
wij kunnen idd ook iedere middag ff bellen voor vragen.
Jippie, Goed dat je het schema hebt bijgewerkt… Zo heb ik een mooi overzicht. Ik zal je zo een PB sturen zodat ik erbij kan.
Ik weet eigenlijk niet wat bij mij verzekering geldt als 1 poging. Volgens mij ongeveer hetzelfde als alice (waardoor ik idd ook dacht dat 1 poging 1 punctie is, maar daar begin in toch een beetje over te twijfelen). Binnenkort maar even nakijken.
Ik ga weer even tv kijken