Ben kippegroentesoep from scratch aan het maken (lees van een paar kippebouten de super de boer denkt dat je kippesoep van een filetje kunt maken :wall: ) Casper moet 2 weekenden de soep van opa missen dus even een portie zelf maken krijgt ie lekker veel groente binnen.
Jippie ik durf bijna een wedje te maken dat het herstel ditmaal beter gaat! Alle ‘ziek’ is uit je lijf, geen chemo, jij weet beter wat je te wachten staat dus mss een klein beetje meer rust vooraf? Nopes dat gaat vast beter! :thumbup:
Dames die op het punt van starten staan heeeeel erg veel succes! :-*
Rhiannon Ik ben een beetje bang dat het herstel juist minder goed zal gaan. De vorige keer was ik “gezond” toen ik geopereerd werd. Ik had nog geen chemokuren gehad, alleen onderzoeken en de diagnose. Twee weken geleden was ik flink verkouden en toen kon ik heel goed merken dat ik er lichamelijk nog lang niet ben. Ik moest een behoorlijke stap terugdoen, ik voelde me net alsof ik net een chemokuur achter de rug had… En tot nu toe ben ik nog steeds niet helemaal opgeknapt, snel moe, meer last van de hormoontherapie, slechter slapen, vaak hoofdpijn.
Ik begin nu in deze staat aan de operatie en dan komt de narcose er nog eens overheen. Dus daar kan ik wel eens een klap van krijgen, ben ik bang. Ik mag ook absoluut niet verkouden zijn over drie weken, want dan gaat de operatie niet door. Lichamelijk gezien kun je dat allemaal nog niet aan. Maar na de operatie volgen er natuurlijk geen chemokuren, dus je kunt wel meteen beginnen met herstellen zonder dat je steeds terug bij af bent.
He gats das idd bagger meis. Maareuh hoofdpijn en spanning gaan meestal hand in hand. Zou je mss voor een bezoekje naar de fysio mogen? Een massage van je nek om wat van de spanning te verlichten kan soms zoooo goed doen. En anders manlief lief aankijken.
Verder kun je weinig anders doen dan anders, aan de sinaasappeltjes ed, een goeie eigengemaakte kippesoep doet een mens ook goed kan ik je vertellen na vandaag een flink bord te hebben gehad. 8)
Ik zit ook met wat teveel aan spanning, merk het doordat ik kaakklem (in de nacht meestal) want ik heb pas een gaatje laten vullen bij de tandarts en die plaagt me nog steeds. Zeurt zeg maar, en ik weet bijna zeker dat ik er echt geen ontsteking aan heb want die gaan bij mij zo snel dat ik echt geen pijnstilling hoef te gebruiken want die pijn (druk IN de kies) is niet te verdoven. :silenced:
Mss toch maar eens aankaarten dinsdag als ik voor een volgend gaatje mag kan die beste man wellicht een splint oid voor aanmeten. Ben nu toch vet hoog verzekerd en het jaar is bijna voorbij en ik nog niet door mijn max vergoeding heen.
Wat overigens ook nog kan helpen bij spanning, een grote dosis magnesium. Werkt nl spierontspannend. Ik gooi daar vanavond ook een dosis van naar binnen werkte bij mij iig wel toen ik veel spierkrampen had toen ik zwanger was.
Ik duim flink voor je dat je de komende tijd zonder verkoudheden ed doorkomt! :-*
Marka en Jippie, ik had het totaal verkeerd gelezen, ik zag dat Jippie iets aan Marka had geschreven over de operatie en ik dacht dat Marka er ook een zou krijgen…! :o Sorry dames, ben er met mijn hoofd even totaal niet bij… Ben al een paar dagen moe, moe, moe.
Marka, hoe gaat het? Al een menstruatie in zicht? Dan mag je met Puregon beginnen toch? Spannend meid. Ik zie trouwens dat je overmorgen twee jaar lid bent hier
Jippie!!! Wat een goed nieuws!!!
Alles is goed, nu alleen nog de spanning voor de operatie en het herstel na de operatie
maar daarna heb je het zeker verdiend om heel veel mooie en spetterende vuurwerk af te steken om het ouwe jaar af te sluiten en het nieuwe jaar in te luiden :**:
Hoe gaat het trouwens met afvallen???
Jannigje Wat een rare leiding gevende!!!
Ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen weet wat een punctie precies inhoud maar zo iets zeg je niet!
Gaat het alweer wat beter met je??? :hug:
Monne Tis goed meis
Nog geen ongi inzicht nee!! Wel heb ik sinds gister avond krampen in mijn onderbuik, dus t zit er aan te komen!!!
En dan gaat het idd beginnen.
Puregon erbij en afwachten tot dat de folikkels gaan groeien.
Heeee Monne Kijk es aan je hebt gelijk!!!
Morgen 2 jaar lid!!! :dance: :dance: :dance:
Gaan we t vieren dames???!!
Jippie De uitgangsecho afspraak heb ik nog niet.
Ik moet eerst ongesteld worden en dan bellen met het ziekenhuis en dan pas wordt er een afspraak gemaakt.
Ben nu een week deca aan het prikken maar ben nog niet echt zenuwachtig voor de rest wat komen moet.
De vorige x was ik er alleen maar mee bezig en duurde alles zolang!
Ben er nu helemaal niet mee bezig en de week was zo om!
Denk dat ik er deze keer wat minder vertrouwen in heb en
ben er met een andere instelling mee begonnen.
Ga er wat luchtiger mee om. Ik denk ook om mezelf te beschermen…
Misschien veranderd dat wel als ik met de hormoon shot ga beginnen!!!
Hahahaha!!!
Toedeloe…!!!
He allemaal! Hier ben ik ook weer terug na een heerlijke week wandelen in het Jura gebergte. Het is ons erg goed gelukt om lekker te ontspannen.
Dat kwam mede door de super accomodatie waar we heerlijk verzorgd werden. Verder 5 dagen strak blauwe lucht en temp. tussen de 20 en 25 graden.
Elke dag zo’n 12 km. gewandeld en geklommen. Op donderdag naar de top van een hoge berg met prachtig uitzicht. En daar… BEN IK TEN HUWELIJK GEVRAAGD!!! Natuurlijk heb ik ja gezegd!! Zo blij, na 15 jaar gaat het er dan eindelijk van komen in het voorjaar van 2012!
Qua topic, op dinsdag kreeg ik opeens bloedverlies, dag 15 van mijn cyclus. Had ook de medicatie voor de cryo behandeling niet bij me. Dus dan toch weer een paar dagen er mee bezig of het door zou zetten of niet. Uiteindleijk is het vanochtend echt begonnen. Dus kon ik gewoon de 1e pil nemen!
Jippie, zo spannend een datum. Maar toch weer een stap vooruit! Je bent zo dapper!
jannigje, een nieuwe baan. Goed dat je goed voor jezelf zorgt, wat een leidinggevende zeg had je!!
Monne, waar sta jij nu m.b.t. behandeling?
Ineke Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk. Wat super en romantisch dat je gevraagd bent!
Fijn dat je met de Progynova kon beginnen. Hopelijk over een week of twee de terugplaatsing van jullie cryootje! :-*
Gisteren is hub naar zijn ouders geweest om over het huis te praten. Schoonpa had een prijs in zijn hoofd dat €10.000 onder onze prijs zat, dus het is mogelijk voor ons om hun huis te kopen! Daar zijn we heel erg blij mee. Het is nog even afwachten op welke termijn het zal zijn. Het huis wat ze op het oog hadden, moet helemaal verbouwd worden en zal waarschijnlijk daardoor te duur worden. Dat zijn ze nu aan het uitzoeken. En verder zijn ze druk aan het zoeken naar andere leuke huizen. Dus ik denk wel dat we binnen een jaar kunnen verhuizen. Spannend allemaal!
Marka Wat fijn dat je nu wat beter met de spanningen kunt omgaan en je meer afleiding hebt. Misschien dat dat straks gaat veranderen als je eenmaal met de Puregon bent begonnen, maar dat zie je dan wel weer. Positief blijven, hoor! Wanneer moet je ongesteld worden?
Het afvallen gaat deze week voor geen meter. Deze week nog niks afgevallen, dus flink balen… Ik wil graag 10 kg voor de operatie kwijt zijn, ik zit nu op 7,5 kg en heb nog een kleine drie weken te gaan. Komende week weer twee keer te zwemmen, misschien helpt dat.
Monne Vervelend dat je zo moe bent. Rustig aan!
Rhiannon Balen dat je last van spanning hebt. Niet teveel piekeren, hoor! Al kan ik me voorstellen dat de spanningen er nu uit gaan komen na de afgelopen tijd. Hoe is het nu met Daan? Alle bloeduitslagen nog steeds goed? En wanneer mogen jullie weer voor een zaadonderzoek? Dikke knuffel & hou je taai!
Fijne zondag!
Nou, de menstruatie zet alweer niet door. Stop maar weer met slikken.
Nu de 2e keer deze week duidelijk bloedverlies wat na ca. 1 uur stopt en oud bloed overblijft. Wel de bijbehorende buikpijn…bah! (vandaag ook nog maar dag 21…cyclus in de war blijkbaar maar niet fijn dat mijn lichaam zo raar doet!).
Balen, zeg… Anders morgen het ziekenhuis even bellen, dan weet je waar je aan toe bent.
hey meiden…
Jee Ineke wat balen dat de ongi niet gewoon doorzet, 21dg is wel erg kort, ik denk idd dat je cyclus een beetje verward is.
Ik zou ook even naar t ziekenhuis bellen.
Enne gefeliciteerd met je huwelijksaanzoek :inlove: :inlove: iets leuks om naar uit te kijken he :mrgreen:
Jippie: spannende tijden voor jullie zeg, hopelijk kan de koop van het huis snel doorgaan, wel geweldig dat hun vraagprijs onder jullie prijs ligt :mrgreen:
Lekker dat je de datum eindelijk hebt, nu kun je ernaar toe leven he.
Jammer dat je deze week niks bent afgevallen, hier lukt t ook voor geen meter meer, maar ben wel veel aan t lopen op de loopband, dus denk dat ik spierweefsel aan t opbouwen ben.
Marka: wat fijn dat je alles nu ontspannender ondergaat…das echt wel belangrijk bij een poging…hopelijk blijf je er zo relax onder.
Monne: ff een knuffel voor jou, vervelend als je zo moe bent he :hug:
Rhi: wat vervelend dat je last van spanningen hebt, maar dat vind ik niet gek hoor, jullie hebben ingrijpende dingen meegemaakt en dat moet er een keertje uit he. :hug: :hug:
Met mij gaat alles goed, ik kom de ongi weer goed door, ik gebruik wel nog steeds pijnmedicatie maar wel andere als de vorige keer zodat ik geen verstopping meer krijg, en ik neem nog steeds Movicol in zodat ik kan blijven gaan.
Morgen weer bellen naar de ivfarts dan kunnen we een afspraak maken voor de uitgangsecho…ik schat dat deze ergens half volgende week is.
:-*
Ineke gefeliciteerd!!! Romantische hoooooooor!!!
Wel balen dat die menstruatie niet door wil komen :x
Jippie Wat goed dat de vraagprijs van het huis binnen jullie budget ligt :dance: Das al een zorg minder!
Wat betreft het afvalen, nog 2,5 kilo?? Dat gaat je zekersss lukken!!
Come on Girl you can do it!!!
Vandaag was het dus 2 jaar geleden dat ik mij voor het eerst had aangemeld op kok
omdat onze wereld toen instorte toen we te horen kregen
dat man lief erg slecht zaad had en een natuurlijk zwangerschap uitgesloten was…
Ik zocht lot genoten om mijn hart te luchten en mijn vragen te beantwoorden, en ik had er veel!
En die lotgenoten had ik gevonden! Bedankt dames voor alle steun en advies!!! :-*
Wij waren toen al een jaar bezig met zelf proberen…
En nu zijn we dus alweer drie jaar verder!!! En nog steeds niks…
Maar goed we geven de hoop niet op!
We hebben veel rot tijden gehad de afgelopen drie jaar maar ook erg veel leuke tijden meegemaakt!
Hoort allemaal bij het leven… :? Toch…??? :?
Marka… ging t allemaal maar wat makkelijker he…hoe vaak ik in t verleden niet gedacht heb dat ik t allemaal zo oneerlijk vond…en nog hoor.
Ik heb dan wel een zoontje nu, maar dat wilt niet zeggen dat ik vergeten ben hoe ik me al die jaren voelde…de machteloosheid, t verdriet, de woede…iedereen om je heen wordt zwanger, en jij blijft maar met lege handen achter…de tijd kruipt voorbij, maar in je hart blijft ie stilstaan…dat eeuwige verlangen blijft maar knagen…
maaar echt geef niet de hoop op, die hoop is je voeding om door te gaan,t geeft je kracht en moed.
Geniet extra van de leuke dingen en maak vooral leuke plannetjes…dingen om naar uit te kijken…doelen om te verwezenlijken…op deze manier kon ik t op een gegeven moment allemaal wat makkelijker aan.
maar t blijft toch een moeilijk iets…een diepe wens die nog steeds onvervuld is. :hug: :hug: :hug: maar hopelijk heeeeeeeeeel snel vervuld zal gaan worden
Marka Moed blijven houden, hoor! Hoe langer wij bezig waren met de behandelingen, hoe zwaarder het werd. Soms was er de ene keer makkelijker mee om te gaan dan een andere keer. Vooral in bepaalde situaties voelde je het gemis heel erg. Maar we hebben wel altijd hoop gehouden en niet opgegeven en elke kans aangepakt. Gelukkig heeft dat een prachtige meid opgeleverd. Helaas heb je geen garanties, maar we hopen dat alle moeite beloond zal worden!
Natascha Fijn dat je je ongi goed doorgekomen bent zonder al te veel pijn. En de medicatie waar je obstipatie van kreeg, heb je dus niet hoeven te gebruiken? Heb je al een afspraak gemaakt voor de uitgangsecho?
Zoals sommigen van jullie wel weten, heb ik Scandinavische talen gestudeerd. Deens is mijn hoofdtaal. Zweeds en Noors kan ik alleen lezen en verstaan, ik spreek het niet. Eigenlijk ben ik vertaler, maar het is heel moeilijk om in dat wereldje te komen omdat vertaalbureaus met vaste vertalers werken en als freelancer kom je eigenlijk niet aan opdrachten. Nu werd ik gebeld of ik in de winter Deense les wil geven. Ik heb nog nooit les gegeven en ik ben er al een behoorlijke tijd uit (ik ben afgestudeerd in 2002). Maar het lijkt me wel leuk.
Een keer in de twee weken moet je een groepje van 12 mensen lesgeven. Voor mij een leuke manier om het weer op te pakken! Ik zit wel met de operatie, maar ze wilden de tweede les wel een aantal weken opschuiven. Ben benieuwd! Ben wel vaker benaderd, maar dat werd uiteindelijk niks doordat er te weinig aanmeldingen waren. Maar goed… het is nu al september, dus ze weten al hoeveel cursisten er zijn.
wowwwwww jippie dat wist ik niet dat jij dat kon…wat geweldig dat je benadert bent voor die baan zeg…op naar een heel mooi nieuw begin.
OOk super dat ze de operatie geen issue vonden :dance: :dance:
Nou meiden…ik kan deze keer heel veel duimen gebruiken…na de fiasco van de punctie de vorige keer gaan we richting een nieuwe kans.
5 oktober staat de echo gepland, als alles goed uitziet kan ik die dag al een TP krijgen, anders moet ik even een paar dg later terug.
En nu maar hopen dat een eskimootje de ontdooiing overleeft.
Ik vind t enorm spannend hoor.
Natascha Hoe kan je op de dag van de echo al een terugplaatsing hebben? Een cryo moet toch eerst ontdooid worden? Spannend, zeg! Hopelijk gaat de ontdooiing meteen goed. Je krijgt er eentje teruggeplaatst, toch?
Zonet nog weer gebeld door de Scandinavische Vereniging en ik ben aangenomen als docent voor de taalcursus Deens. Ik vind het aan de ene kant best eng. Het is al een hele poos geleden dat ik iets met de taal heb gedaan en ik heb nog nooit lesgegeven. Maar tijdens de studie moesten we wel heel vaak besprekingen en voordrachten houden voor de klas, dus daar ben ik wel bekend mee. En het is een beginnersklas, dus het eerste wat ze leren zal wel “Ik heet Jan, hoe heet jij?” zijn en “Hoe laat is het?” (vertaling in het Deens is “Jeg hedder Jan, hvad hedder du?” en “Hvad er klokken?”) Maar eens op zolder duiken om al mijn studieboeken en woordenboeken op te zoeken. De eerste les is al op 11 oktober, de tweede les hebben ze vanwege de operatie verschoven naar 8 november. Dus dan heb ik drie weken om weer een beetje op de been te raken, dat moet wel lukken.
Leuk om weer wat nieuwe dingen op het programma te hebben. Toch wel een uitdaging en iets wat afleiding geeft.
Jippie das echt wel spannend zeg zo’n baan maar dat gaat jou vast wel bevallen :mrgreen:
De eerste les is echt al snel he :mrgreen:
Wat betreft die cryo ik weet t verder ook niet, ze zei aan de telefoon dat als de echo goed is de terugplaatsing erachter aan gedaan kan worden.
Misschien later op de dag??? geen idee hoelang dat ontdooien duurt. :think:
Dames mooie en spannende ontwikkelingen in dit draadje zeg!
Ineke gefeli! :inlove: Heerlijk een trouwerij in het vooruitzicht! Geniet vooral ook van de voorpret :-* Wel een maffe cyclus zeg pfff het is ‘gewoon’ al niet spannend genoeg is. Ik zet de duimen in dat het over een paar dagen wel ‘gewoon’ doorzet meis.
Jippie wauw dat het huis binnen jullie budget ligt! :dance: En nieuw werk in het vooruitzicht (ha lekker sparen voor het huis? :lol: ) een stukje spannend maar ws vooral erg leuk hoor als je er mee bezig bent. Dat lesgeven gaat je wel lukken hoor, je bent er sociaal genoeg voor dus niet te druk om maken. Lesplannen ed kun je her en der online ook vinden als de vereniging die niet al standaard heeft. :thumbup:
Marka terugkijken is moeilijk meis, ik hoop dat het je ook lukt om idd een stuk hoop te houden en vooruit te blijven kijken. Wat al gezegt is garanties kan helaas niemand je geven maar we zullen hier zeker proberen om je een stukje hoop te laten houden. :-*
Natas dus op naar de controle-echo! Heeeeeel veel succes meis en op naar een pracht eskimo-beebje!
Hier wordt het behalve verjaardagsweek blijkbaar ook weer tandartsweek. Vanmiddag een gezellige wortelkanaalbehandeling gehad. En wonder boven wonder stond het zweet eens niet blank op mijn rug. :dance: Ooit kom ik mss nog wel eens over mijn tandartsangst heen. Morgen nog een gaatje vullen, en dan wordt maandag de wortelkanaal afgemaakt. Hoop wel dat ik er nu een paar jaar eens geen hoef. Het enige voordeel in dit alles; ik ben straks wel op en top qua tanden ‘gesaneerd’ voor we aan een nieuwe IVF gaan starten. Morgen weer zoeken naar mijn kwijtgeraakte briefje waar het mailadres van de verpleegkundigen op staat. :wall: Anders wordt het bellen.
Natascha Als wij een cryo-terugplaatsing hadden, dan werd de cryo 's ochtends ontdooid en hadden we aan het begin van de middag de terugplaatsing. Dus er gaat in elk geval een paar uren overheen. Als je 's ochtends voor een echo gaat, dan zou je later op de dag wel de terugplaatsing kunnen hebben in principe.
Rhiannon Sparen voor het huis met deze baan zal niet lukken, aangezien het maar één keer in de twee weken twee uurtjes is. Rijk word je er natuurlijk niet van, maar daar moet je het ook niet voor doen. Ik vind het allang leuk dat ik iets met mijn studie kan doen en wie weet wat hier verder nog uit voortkomt. Als het goed bevalt en er zijn volgend jaar genoeg cursisten, dan mag ik weer lesgeven. De andere docent deed het al 12 jaar. En deze vereniging heeft ook weer connecties met andere bedrijven die iets met Scandinavie te maken hebben, dus daar kun je altijd iets aan hebben.
Jeetje, je hebt met maar druk met je tandarts-bezoeken! Hopelijk krijg je niet al te veel last. Sterkte ermee & hou je taai!
jippie: ik heb idd erg vroeg de echo, al om 8.40.
Rhi: jee meis wat een bezoekjes aan de tandarts zeg, dat zijn ook niet mijn fav. uitstapjes…hopelijk ben je er snel vanaf. :hug: :hug:
Netwerken roeleert ook idd Jippie. En kleine beetjes geld zijn ook leuk voor kleinigheidjes in huis (al denk ik dan weer dat een stom iets als een toiletrolhouder soms al meerdere 10-tjes kan kosten! :o ). Je weet iig al hoe het huis van binnen is en wat je evt veranderd zou willen hebben weet je ws ook al
Sjemig das idd vroeg zeg Natas! Moet je ook nog lang rijden? Als wij een cryo gingen halen in Nijmegen waren we langer onderweg in de auto dan de hele TP duurde. :lol:
De tandarts die ik heb is leuk om naar te kijken gelukkig 8) en hij helpt me iig altijd vakkundig van mijn pijn af. :thumbup: Maakte vandaag nog de grap (omdat ik lastig te verdoven ben) dat de hoeveelheid verdoving die er deze maand doorheen is gegaan ws wel verdubbeld is.
Wel erg aardig ze berekenen altijd maar 1 verdoving terwijl de beste man voor 1 gaatje vullen meestal wel een spuit of 3 zet. :shifty: Maarrrr dan voel ik er ook niets meer van. :dance: Ik hoefde iig gelukkig geen huur te gaan betalen omdat ik de laatste tijd zo vaak ben geweest.
Nu zo lekker op tijd naar bedje voor een goeie nachtrust ws eindelijk zonder pijnstiller. :mrgreen: