IVF/ICSI deel 14

heey meissie, kijk das alvast goed nieuws!!!

dat zal de meeste spanning voor vrijdag wel weghalen he. :-*

Jippie ik duim voor je dat vrijdag de uitslag ook echt goed is!

:shock: :shock: :shock: We sonden al op de lijst voor de voorlichting in okt. En dan starten in nov en punctie in dec. :shock: :shock:

We gaan nu beginnen met de pil in december en dan punctie in jan.

Dat komt uit na de 3 iui’s!

Dusse dan kom ik hier ook wat regelmatiger meeschrijven.

Liefs Chantal

chantal dat worden spannende tijden meissie…

lekker hier mee komen kletsen hoor, we weten wat je doormaakt :hug:

Dat ga ik ook zeker doen hoor! Jullie zijn de ervaringsdeskundigen voor mij dan.

Maar nu maar eerst even richten op de iui. Vandaag met de clomid begonnen en volgende wek maandag de 1e fm.

laten we hopen dat de ivf helemaal niet meer nodig is he…ik ga voor je duimen, hou je ons een beetje op de hoogte…anders lees ik t wel in je topic :hug: :pray:

tuurlijk houd ik jullie op de hoogte!

De verpleegkundige zei ook al dat ze hoopt dat ze ons niet terugziet.

Krabje Dus dat zijn jullie al sneller aan de beurt dan je zelf verwacht had? Fijn dat alles zo vlot gaat! Maar hopelijk heb je geen IVF nodig en ben je voor die tijd zwanger, dat zou wel super zijn! Hoe gaat het met je afvallen, ben je daar nog mee bezig?

Mijn schoonouders hebben vanmiddag het huis bezichtigd. Van binnen viel het enorm tegen, het was piepklein en in een zeer gedateerde staat, het huis had ook een hele vreemde indeling. Het zou dus helemaal verbouwd moeten worden. Maar ze zijn echt helemaal verliefd op de plek en het uitzicht. Ze gaan het zeker in overweging nemen en zeggen nog geen nee. Voor ons dus nog steeds geen zekerheid, dat is wel balen. Maar goed… als ze dit huis niet nemen, dan zoeken ze iets anders. Dus op termijn zullen we vast hun huis wel kopen, nu nog afwachten of dat binnenkort gaat zijn of dat we wat langer moeten wachten.

He Krabje, spannend he! Gaat allemaal best vanzelf, gewoon hier je hart af en toe luchten en al je vragen aan ons stellen :smiley:

Je moet eens weten hoeveel domme vragen ik hier heb gepost! Is fijn hoor, je krijgt toch niet al je antwoorden in het ziekenhuis en je kunt vaak ook niet al je gevoelens ter plekke bespreken. Vaak komt er een vraag of gevoel omhoog als je thuis bent en dan is dit forum super… Zooo fijn om ervaringsdeskundigen te hebben :wink:

Laten we hopen dat je met IUI je wens al in vervulling ziet gaan…

Jippie wat een zenuwslopende dag! BAH wat naar dat je weer die herinneringen tegenkomt. Dat kan veel met je doen he. Maar wat fijn dat je meteen naar huis kon ipv nog een echo te laten maken, dat geeft alvast een goed gevoel! Zal vast een voorbode zijn voor een goede uitslag vrijdag!

:thumbup:

Enne… t huisje wacht wel op jullie, toch?

Jippie, jeetje wat spannend weer zeg! Pff…

Hopelijk krijg je vrijdag gewoon goed nieuws te horen!

Daar gaan we van uit :wink:

Jammer voor je schoonouders dat het huis van binnen tegen viel!

Zij hebben tijd om er over na te denken en juliie hebben dan weer tijd om je voorbereidingen te treffen… toch.

Ik ben trouwens zondag begonnen met deca spuiten en nu wachten op de menstruatie.

Op de eerste dag van de menstruatie moet ik me aanmelden en dan beginnen met puregon spuiten.

Dus voor de dames die voor de eerste x ivf/icsi voor de boeg hebben.

Zit er midden in, dus vragen zijn welkom!!!

Marka Spannend dat jullie weer zijn begonnen!

De onzekerheid met betrekking tot het huis is een beetje vervelend, omdat we al bezig waren met offertes voor dubbel glas en nieuwe kozijnen boven. Het was eigenlijk ook al afgesproken dat we dat nog voor de operatie zouden laten plaatsen (neef van hub heeft een bouwbedrijf en gaat het voor ons doen). Als we binnen een jaar ons huis gaan verkopen, is het zonde om daar nog geld in te steken. Want dat krijg je er niet weer uit en dat geld hebben we dan liever zo op de spaarrekening voor verhuis- en aanpaskosten. Dus we weten niet of we ermee moeten doorgaan of niet, dat hangt weer van de plannen van mijn schoonouders af.

Het afvallen gaat nog steeds super. Afgelopen week 1,4 kg afgevallen, in totaal nu 7,5 kg. Mijn eerste doel was 10 kg voor de operatie (halverwege oktober), als het zo doorgaat ga ik dat halen! Even afkloppen…

Hoe is het met jullie allemaal?

Echo… Waar is iedereen gebleven? :roll:

hier! :dance:

Vandaag gewerkt en zojuist zeiknat geregend van 5 meter buiten lopen :S Hoe bedoel je, stortbui?!

hierrrrrr :mrgreen: :mrgreen:

mijn eerste week als werkeloze hahaha, maar t bevalt tot nu toe goed, heb t drukker dan ooit haha.

Vandaag trouwens ongesteld geworden, dus morgen starten met progynova en foliumzuur en meteen even naar de ivf-afdeling bellen om een echo-afspraak te maken

:-* :-*

Hi Natas! Pfff je kunt inderdaad beter werken, als werkloze had ik het ook altijd keidruk :smiley:

Hoeveel foliumzuur slik jij? Gewone drogist-dosering? Ik slik ze nu ook gewoon, geen idee of dat nut heeft.

Monne ik heb 0,5mg, deze heb ik via de ivfarts gekregen.

Tis goed hoor dat je ze nu al neemt, tis ook voor andere dingen goed.

:wink:

Hoi Dames

Kom ook weer een keer langswaaien.

Ben al de hele week ziek thuis. Ben echt beroerd geweest.

Had/heb een luchtpijpontsteking en ook mijn stembanden waren ontstoken. Kon er helaas geen kuur voor krijgen dus ik moet het doen met paracetamol codeine.

Ik voel me vandaag eindelijk iets beter.

Ook heb ik besloten mijn baan die ik nu heb op te zeggen. In eerste instantie reageerde ze goed toen ik vertelde van de ICSI. Maar nu het dichterbij komt doen ze moeilijk.

We kregen natuurlijk een schatting mee met welke week ongeveer de punctie is, maar daar kon ik geen vrij in krijgen want er zijn al 2 collega’s op vakantie. Leidinggevende vroeg ook of de punctie niet een weekje later kon :roll: .

Ik heb ondertussen al nieuw werk gevonden (eerste 2 maanden op oproepbassis). Als het goed is begin ik daar 1 november. Kan ik mooi de dagen zelf inplannen.

Dan maar 2 maanden wat krapper bij kas, maar ik laat me niet gek maken door een stelletje flutleidinggevende.

Krabje: ik hoop voor je dat je de IVF niet nodig hebt :pray: :pray: :pray: :-*

Marka: ik denk dat de vragen wel gaan komen als ik eenmaal begonnen ben. Maar jeetje ook spannend zeg voor jou

Jippie: goed hoor dat het afvallen nog ze goed gaat :thumbup: . Hoe is het verder?

Jannigje Balen dat je ziek bent geweest. Waarom kon je er geen kuur voor krijgen? Hopelijk knap je snel weer wat op! Wat een rothouding van je leidinggevende… Het komt over alsof ze totaal geen begrip hebben voor de situatie. Tuurlijk, plan je de punctie toch een weekje later?! :wall: Fijn dat je ander werk hebt gevonden, hopelijk zijn ze daar iets flexibeler.

Natascha Is de pijn een beetje te houden nu je weer ongi bent? Jij moet nu met de Progynova beginnen en dan over een dag of 10 voor een meting van het baarmoederslijmvlies?

Monne Ik heb al die jaren de foliumzuur doorgeslikt. Het is een vitamine, dus dat kun je altijd goed gebruiken. En wat je teveel binnenkrijgt, plas je wel weer uit. Ik had altijd 0,4 mg, meestal die van het Kruidvat.

Marka Wanneer heb je de uitgangsecho en wanneer komt de Puregon erbij?

Vanochtend naar de chirurg geweest. De uitslag van de mammografie was helemaal goed, geen afwijkingen of verdenkingen daarop gevonden! De chirurg zal de plastisch chirurg aanraden om weer meteen de definitieve prothese te plaatsen, net als de vorige keer. Hij zal proberen de littekens en snijranden zo gelijk mogelijk te maken. Mijn borsten zijn heel symmetrisch, dus het resultaat zal vast mooi worden.

Zonet belde het ziekenhuis nog. De operatie staat ingepland voor vrijdag 15 oktober, vandaag over drie weken. Wel even slikken, hoor. Nu is het echt… :shifty: Volgende week een afspraak bij de plastisch chirurg, in de week van de operatie nog naar de anesthesist.

Even kort, Jippie!!! Wauw meis 15 oktober wordt de dag! Kan me je spanning enkel deels voorstellen, maar er zal die dag een kaarsje branden niet alleen voor jou maar ook voor de chirurg zodat die zijn werk zo goed en ‘mooi’ mogelijk mag doen! :pray: En superfijn dat de uitslag zo goed is, die stress weg de spanning voor de OK er voor terug maar je komt er. Eind van dit jaar wordt zoooooooo een dag voor giga vuurwerk. :wink:

:S

Rhiannon Wat goed dat je onthouden hebt dat ik nadat alles achter de rug is, vuurwerk zou afsteken en dan oud & nieuw zou vieren. Hopelijk gaat het herstel na de operatie voorspoedig en kunnen we het boek dan zoveel mogelijk sluiten. Hoe gaat het met jullie? :-*

Monne Ik mag na de operatie minimaal 6 weken niet tillen. Je kunt je armen amper naar voren, achteren of omhoog bewegen. Bukken en draaien is ook heel pijnlijk. De pijn zal heel lang blijven, zelfs nu heb ik nog regelmatig pijn of last van mijn geopereerde borst. Maar ik hoop dat het herstel nu wat sneller gaat, aangezien er geen chemo achteraan komt. De wonden reageerden steeds op de chemo, waardoor het heel lang duurde voordat het dicht was. En mijn huid reageerde heel sterk op het hechtdraad. Ze zouden ander hechtdraad gebruiken en de drains bleven toen maar lopen. Als dat allemaal wat meezit, zou ik binnen een week weer thuis zijn. Onze meid is nu bijna een jaar ouder, dus ik hoef haar minder te tillen. Maar ze is wel een stuk zwaarder, als ik haar wel moet tillen. En ik ben rechts en de rechterborst wordt weggehaald, daardoor kan ik deze keer minder opvangen met de andere kant. Dus lastig en spannend gaat het zeker worden!