IVF/ICSI deel 14

Hoi meiden,

Daar ben ik weer even. Heb niet zoveel tijd gehad voor het forum de laatste tijd. Ik merk dat als je zo’n cyclus achter de rug hebt en je bent je teleurstelling een beetje te boven, dat je er wat minder behoefte aan hebt, hebben jullie dat ook? Alsof het fijn is om even er niet mee bezig te zijn.

Ik lees even jullie berichten door straks… maar ben alvast benieuwd hoe het met Ineke is?

Vanavond hebben we een telefonisch consult aangevraagd. Omdat we een cryo TP vlg maand willen doen wil ik weten of mijn volgende cyclus ook plat kan liggen, net als deze. En ik wil ook weten hoe lang het doorgaans duurt voordat je je menstruatie krijgt in een cyclus na ICSI waarin je dus niet ovuleert. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Jippie ik mail later uitgebreider! :-*

He Monne,

Hier gaat het wel hoor. Beetje sombertjes maar merk nu ik lekker al een weekje vrij ben ik me weer wat meer ontspanngen ga voelen.

Morgen gaan we richting Frankrijk. Heerlijk samen even nog een weekje weg!

Mijn cyclus is geloof ik meteen weer oke. Zit nu op dag 12 en tekenen van eisprong. Maar mijn cyclus is ook nooit het probleem geweest.

Zodra de ongi komt dus starten met de hormonen voor de cryo terugplaatsing (hopelijk).

Dat afstand nemen van het topic heb ik ook bij vlagen hoor. Merk dat het toch wel enigzinds komt vanuit je eigen behoete aan het conact met lotgenoten. (beetje egoistisch misschien maar zo werkt het wel bij mij).

Ineke Heel veel plezier in Frankrijk!

Monne Je cyclus kan na een IVF/ICSI in de war zijn door alle hormonen die je gebruikt hebt. Maar naar mijn weten krijg je wel gewoon een eisprong, al komt deze vaak iets later dan normaal. De meeste meiden hebben na een IVF/ICSI-behandeling een cyclus die 1-2 weken langer is. Ik vind het daarom ook een beetje vreemd dat je maar één fm hebt gehad en dat het toen meteen stopgezet werd. Ik heb er zelf geen ervaring mee, aangezien ik PCOS en absoluut geen cyclus had.

Natascha Hoe gaat het met jou?

En hoe is het met alle andere meiden?

Fijn weekend!

Hier gaat alles wel goed. Ik heb alleen een virus met veel hoesten te pakken.

Vandaag is mijn vriend ook jarig maar we vieren het zondag.

Mijn vriend heeft nu de leeftijd bereikt waar hij “vroeger” over zei dat ie geen kinderen meer wilde omdat hij zichzelf te oud vind worden.

Gelukkig voor mij is hij van gedachte verandert.

Jannigje Gefeliciteerd met de verjaardag van je vriend.

Hub wilde ook altijd voor zijn 30e kinderen krijgen. En ik had er graag twee voor mijn 30e gewild. Helaas is dat niet gelukt, dus dan verleg je je grenzen. Misschien dat wij nog voor een tweede gaan als de hormoontherapie achter de rug is, dan zou ik eind 30 zijn en hub 40. Als je gezond bent en de risico’s zijn acceptabel, wat doet leeftijd er dan toe?!

Gisteren met de kliniek gesproken (die hebben gewoon telefonisch consult 's avonds en bellen gewoon nog om 23.00! wat een werktijden…).

Ik begrijp nu dat de cyclus niet plat ligt, maar inderdaad vertraagd is. Ik heb 2x fm gehad, in 3 dagen tijd was mijn eiblaasje 1 mm gegroeid, dus zeer traag. Ik ovuleer wel deze maand alleen later (dat begreep ik eerder dus niet).

Ineke:

spannend, we gaan dus allebei volgende maand op voor een cryo!

Althans, afhankelijk van wanneer ik ongesteld word… Als de aannemer tegen die tijd al klaar is met de verbouwing hier thuis, dan beginnen we misschien met een verse poging. Maar ik denk dat het een cryo gaat worden, in combinatie met IUI.

Kijk je er tegen op?

Monne Fijn dat je wat meer duidelijkheid hebt gekregen. En dan snap ik nog steeds niet waarom ze de cryo-terugplaatsing opgeschort hebben in plaats van wat meer geduld opbrengen en afwachten wanneer je eisprong dan wel zou zijn. :roll: Dan had je een week later toch wel weer voor een fm gekund? Maar goed, hopelijk kun je binnen niet al te lange tijd van start. Wat gaan jullie precies verbouwen en hoe lang gaat dat duren?

Hub is van de week naar De Hypotheker geweest om het een en ander uit te laten zoeken. Er komt een flink bedrag bij onze hypotheek op als we het huis van mijn schoonouders willen kopen. Maar nu sparen we ook een flink bedrag per maand, dus in principe kunnen we het missen. Dan zouden we alleen iets minder sparen. En de hypotheek is op een lager salaris gebaseerd, terwijl hub nu in de drie ploegendienst zit en meer verdient dan waar we mee gerekend hebben. Maar goed, andere lasten gaan natuurlijk ook omhoog zoals het ontroerend-goed, rioolrecht, verzekeringen, enz. Dus dat moeten we allemaal nog bij mijn schoonouders navragen. Maar we zijn er eigenlijk wel over uit dat we het huis gaan kopen, als alles doorgaat! Nu nog afwachten hoe de bezichtiging van mijn schoonouders maandag zal gaan. Misschien valt het huis tegen en gaat het niet door, spannend!

Fijn weekend!

Ja dat dacht ik ook meteen. Maar volgens de arts groeit het eitje en ovuleer ik wel en moet je het ook proberen op de gewone manier, maar is er minder kans om zwanger te worden (zal wel aan de kwaliteit van het eitje liggen deze maand?). Het endometrium was ook bij beide fm dun en dat moet dik zijn en ik geloof dat dat niet meer echt in optimale conditie zou komen deze maand na een IVF. Nou ja, ik kan wel weer gaan bellen maar ben er deze maand even klaar mee. Ik wacht nu mijn NOD af. :?

Hoi ik heb even een vraagje.

Morgen moeten we naar Almelo naar het zkh voor de 1e ivf afspraak. Wat kan ik verwachten dan?

Ik hoop geen echo dan…ik ben gisteren namelijk ongi geworden… :oops:

Liefs Chantal

chantal…ik neem aan dat dit het intakegesprek is?

Je krijgt wat vragen over jullie gezondheid, drugs, roken alcohol etc etc.

dan gaan ze uitleggen wat er tijdens de ivf allemaal gedaan wordt, je krijgt dan ook een recept mee voor alle benodigde medicatie… en jullie kunnen dan ook weer vragen stellen.

hier in maastricht krijg je wel tijdens het eerste gesprek een echo, gewoon om te kijken of alles in orde is en of de boel rustig is, maar ik weet niet of dit in andere klinieken dit ook het geval is.

succes morgen :hug:

Jippie wat spannend dat jullie het huis gaan kopen!!!

Jannigje beterschap met je verkoudheid en nog gefeliciteerd met je hubby.

veel plezier vandaag!!!

Met mij gaat t goed, nog steeds last van obstipatie, ik krijg de boel gewoon niet spontaan op gang, de enige manier om te kunnen gaan is een klysma gebruiken.

Mahja gisteren had ik de laatste pil, dus de ongi komt er dadelijk weer aan en dan moet ik weer aan de Zaldiar( de boosdoener van de obstipatie) ik moet dan wel om de dag een klysma nemen :sick:

Op de 2de ongidag mogen we starten met de progynova en dan duimen en hopen dat er deze cyclus een mooie cryo de ontdooiing overleeft.

fijne zondag allemaal

Hi Natascha, spannend hoor, een cryootje. Komt nu gelukkig wel dichterbij voor je, na die vervelende maand!

Jippie… ik ben benieuwd wat je schoonouders van het huis vinden… Is meteen ook spannend voor jullie toekomst! Alle kosten gaan omhoog inderdaad. Je kunt je daar ook wel weer tegen indekken door een WAO/gat verzekering af te sluiten maar daar betaal je je scheel aan volgens mij…

Monne Ik ben ook erg benieuwd wat ze morgen van het huis vinden. Ik zou het voor hen wel erg sneu vinden als het tegenvalt, want ze zijn zo enthousiast. En een huis op zo’n mooie plek vinden ze niet snel weer. Mijn schoonmoeder wil graag aan het (open) water wonen. Mijn schoonouders hebben al wel aangegeven dat ze het heel fijn zouden vinden als wij hun huis kopen. Niet alleen voor zichzelf, maar ook omdat ze weten dat het voor ons een mooie kans is en wij dat graag willen. Dus ik denk dat we daar wel uit gaan komen.

Natascha Wat vervelend dat je aan een klysma moet! Jeetje, is daar niks anders op te verzinnen zoals medicatie?

Waar is die Zaldiar dan precies voor, of heeft dat met je endo te maken?

Krabje Volgens mij heb ik geen echo gehad toen we voor de intake gingen. Maar wij bleven wel in hetzelfde ziekenhuis en bij dezelfde gyn onder behandeling. Dus in principe hadden ze alle onderzoeken en uitslagen al. Jullie gaan naar een ander ziekenhuis, of niet? Hier dus eigenlijk hetzelfde als bij Natascha: info over de behandeling zelf, we zijn op de wachtlijst gekomen, recepten en schema’s voor de medicijnen, afspraak spuitinstructies, afspraak zaadonderzoek en bewerkingstest, enz. Alvast veel succes!

Jippie, waar gaan je schoonouders naar een huis kijken?

jippie: die Zaldiar is een zware pijnstiller, een combi van pcm en Tramadol, en die laatste zorgt voor obstipatie, we zijn bang dat ik zonder die Zaldiar dus weer vreselijke ongipijnen ga krijgen.

Ik zit trouwens de denken om pcm in combi met een andere te gaan proberen, daar zit nl diclofenac in en misschien helpt dat ook, en anders kan ik nog altijd overstappen naar de Zaldiar.

Ik ga duimen dat het positief is voor je ouders :thumbup: :thumbup:

Bedankt voor jullie antwoorden.

Jippie we gaan idd naar een ander zkh. Hengelo werkt samen met Dusseldorf en de verzekering vergoed dat niet. Vandaar dat wij gekozen hebben voo Almelo en Zwolle.

Pffff ben best wel een beetje zenuwachtig…

Krabje Veel succes vandaag!

Natascha Ik kreeg na de operatie paracetamol in combinatie met Diclofenac. Dit werkte op zich wel goed.

Ik kreeg er geen obstipatie van. Dus je zou het kunnen aankaarten.

Monne Mijn schoonouders wonen nu in hetzelfde dorp als wij. Het huis wat ze gaan bekijken is hier ongeveer 12 km vandaan, buiten een dorp aan open vaarwater. Ben erg benieuwd!

Jek, ik moet zo voor een mammografie. Deze wordt ter voorbereiding en controle gedaan, voordat mijn andere borst weggehaald wordt. Ze moeten zeker weten dat dat helemaal goed is, want anders zou er aanvullende behandeling nodig zijn. Ik ga er vanuit dat de uitslag goed is, aangezien ik de laatste weken door verschillende artsen ben bevoeld en er geen afwijkingen zijn gevonden. Maar het blijft spannend en eng, stel dat er ergens toch iets zit wat je aan de buitenkant nog niet kunt voelen?! :shifty: En het haalt heel wat nare herinneringen naar boven als ik daar weer zit, een klein jaar geleden kreeg ik het ergste nieuws wat ik me maar kon voorstellen. Heb dus een spannende middag voor de boeg.

Jippie meis heel veel succes en sterkte vanmiddag, zal aan je denken… :hug: :hug: en hoop dat er niet teveel nare herinneringen boven komen.

Jippie, veel succes vanmiddag!!! Hopelijk goed nieuws!!

jippie heeel veeel succes… :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Bedankt voor jullie lieve berichtjes!

De mammografie is goed gegaan. Ik ben niet terug geroepen voor een echo, dat betekent over het algemeen dat de uitslag goed is. Als ze iets op de foto zien, doen ze erna een echo om het beter te bekijken. Maar ik mocht meteen naar huis. Dus dan gaan we er maar vanuit dat alles in orde is. De officiele uitslag krijg ik vrijdag van de chirurg. Maar wel weer spannend en eng, hoor. Zeker als je daar op de “uitslag” zit te wachten. Het heeft meer impact dan je van tevoren verwacht. Maar we hebben het weer gehad, weer een kilootje angszweet minder! :wink: