IVF/ICSI deel 14

Ineke Bij jou doen ze de cryo-tp toch ook met behulp van Progynova? Ik vond dat op zich wel fijn, want dan zit je niet te stressen over een follikel die niet wil groeien of een te snelle eisprong. Hopelijk ontdooit jullie eskimootje goed!

Om te beslissen of we het huis wel of niet gaan kopen, is inderdaad wel een gestress. De ene keer neig je naar ja, de andere keer ben je bang voor alle onzekerheden. Stiekem hebben we er toch wel veel zin in, het voelt een beetje als een nieuwe start na alle ellende. Maar goed… eerst maar afwachten of mijn schoonouders dat huis gaan kopen, want we kunnen er natuurlijk niet met zijn allen wonen!

Jannigje Wat wordt Stein al groot, een hele vent! Goed dat je nog steeds afvalt. Het is logisch dat het nu wat langzamer gaat, maar zolang je nog in gewicht daalt, is dat super! Dan zit je zeker al bijna op 15 kg, of niet?

Yeah, ik ben deze week tot nu toe 1,4 kg afgevallen! Terwijl ik maar één keer gezwommen heb en we frietjes hebben gegeten. Je begint het nu ook echt te zien, mijn buik en billen zijn dunner, mijn gezicht is smaller, mijn broek begint af te zakken, mijn shirtje slobbert. Ben nu in totaal 6,5 kg kwijt, mijn eerste doel was 10 kg half/eind oktober. Ik denk niet dat ik dat ga halen, maar ik kom een heel eind! Ikke is toch wel een beetje trots, dat het ondanks de hormonen zo goed lukt! :slight_smile:

Fijn weekend!

Ja jippie, dat middel moet ik gebruiken. (gebruik je normaliter in de overgang…)

maar wat goed van je dat je zo aan het afvallen bent. En dan ook nog steeds die stress-stituaties, waarbij ik dan altijd meer ga snoepen…

Ik ben trouwens afgewezen voor de selectiegroep voor teamleiders.

Mijn manager zei (erg lief) dat ik het zeker wel in me heb maar dat het gesprek toch niet goed is gegaan omdat ik niet lekker in mijn vel zat en iets anders uitstraalde dan de dingen die ik zei. Tja, had er voor gekozen om niet te vertellen hoe ik me voelde. Had geen zin om daar te gaan zitten huilen… maar geprobeerd om weer sterk te zijn. Maar dan val je natuurlijk toch wel door de mand.

Dus ik moest mijn kans afwachten en een volgende keer me beter voor bereiden op mijn presentatie.

Ineke Wat vreselijk balen dat je niet uitgekozen bent voor de selectiegroep! :frowning: Het was een mooie kans voor je en je had er ook veel zin in. Gewoon kl*te dat de IVF-behandelingen roet in het eten gooien. Logisch dat je daardoor niet altijd even lekker in je vel zit, maar ik vind het wel een beetje overdreven om je daarom niet te selecteren. Zoiets is immers maar een momentopname en zegt niks over hoe jij normaliter functioneert. Hoe ben je er zelf onder? Ga je het de volgende keer weer proberen? Hele dikke knuffel!

Jippie wat goed dat je al 6,5 kwijt bent! Gaat goed zo. Half oktober duurt ngo even, je komt vast een heel eind in de buurt van de 10 :thumbup:

Ineke wanneer verwacht je dat je NOD is / mag starten met Progynova?

Helaas jippie is zo’n moment opname wel het moment waarop je er moet zijn. Vanochtend maar even gebeld voor uitleg. Ik had er bij gezeten alsof ik er allemaal geen zin in had, emotieloos. (ja…logisch).

Veder scoorde ik op een aantal punten niet goed. Dat klopt omdat ik meer bezig was met wat ik zou moeten zeggen dan met hoe ik het zelf zou doen. Al met al een slecht gesprek. Ik had ook uit moeten leggen wat er aan de hand was…dan was er wel wat meer duidelijk geworden en had het anders kunnen lopen.

Maar we zetten ook daarin weer door. Ga zelf wel voorstellen om in eigen tijd dagjes mee te lopen met teamleiders binnen andere afdelingen om daar te leren!

liefs

Ineke

Ineke: ach meissie wat een vervelend nieuws zeg, t zou zo’n leuke en welkome afwisseling voor je geweest met een hoop afleiding.

Jammer dat het zo gelopen is :hug: :hug:

Jippie: goedzoo meissie, gaat lekker met afvallen he.

Ik sta nu op -12,1…ik ben deze week 500gr bijgekomen, maar had een baalweek en 2x frietjes gegeten :oops: achja deze week pak ik t weer op.

Moet ook eens kunnen…toch?

Jannigje: wow knappe vent zeg die Stijn :inlove:

En ook nog eens zo slim…ik vind t wel erg goed hoe ze ermee omgaan, veel kinderen worden aan hun lot overgelaten en vervelen zich te pletter op school, met die extra opdrachtjes krijgen ze tenminste weer een uitdaging.

Monne: sjeee meissie wat ontzettend balen zeg :? , hadden ze ook wel beter kunnen uitleggen aan jullie he…nu dus een maandje wachten :wall:

Hier gebruiken we ook Progynova…ik moet nog tot zaterdag de pil nemen en dan wachten op de ongi…op dag 2 begin ik met de progynova.

En dan hopen dat er een mooie cryo de ontdooiing overleeft :pray:

Goedemiddag

Ineke balen zeg dat je niet in die selectiegroep zit :hug: :hug:

HIer ben ik vandaag naar de gyn geweest. Heb mijn echte intake gehad en mijn prikinstructies. Ga ik vanavond meer over schrijven want ik moet nu zo Stein van school halen.

Dikke kus voor iedereen

Zo meiden hier ben ik dan met mijn verhaal.

Vanmorgen mijn intake gehad met diegene die echt over de ivf/icsi gaat.

Ze was erg lief, legde dingen duidelijk uit, schreef alles wat we bespraken op.

Helaas had ze de laatste uitslagen van het zaad binnen en dat was zo slecht dat M het opnieuw in moet leveren.

Het komt erop neer dat de eerste dag van mijn volgende menstruatie (ongeveer 6 oktober) ik mijn hormooninjectie (depot) krijg. Dus vanaf die datum gaat het echt beginnen.

Heb alle recepten en de prikpen in huis.

Zo echt spannend hoor…was vanmorgen ook zo nerveus. Kon niet eten zo erg was het.

Jippie: om even terug te komen op jou vraag hoeveel ik nu afgevallen ben. Ik ben idd 15.1 kilo kwijt.

Hoop nog 2 kilo kwijt te raken voordat ik echt ga beginnen.

Hoi Jannigje, dat depot kreeg ik pas op dag 20. Weet jij waarom jij hem aan het begin van je cyclus krijgt? Ben nieuwsgierig :wink:

Ik ben het even kwijt, heb je al eens eerder een IVF-behandeling gehad?

Heel veel succes met ICSI in ieder geval!

@monne wrote:

Hoi Jannigje, dat depot kreeg ik pas op dag 20. Weet jij waarom jij hem aan het begin van je cyclus krijgt? Ben nieuwsgierig :wink:

Ik ben het even kwijt, heb je al eens eerder een IVF-behandeling gehad?

Heel veel succes met ICSI in ieder geval!

Op de eerste dag van mijn menstruatie moet ik bellen en dan gelijk komen en krijg ik lucrin depot. (das 6 oktober als het goed is)

ik heb begrepen dat ik die krijg om je eigen cyclus stil te leggen.

Dan heb ik 26 oktober een uitgansecho. 27 oktober moet ik starten met puregon 200E per dag. Dat 10 dagen lang.

Dan heb ik in die week (45 ) waarschijnlijk punctie.

Maar in die 10 dagen hormonen moet ik terug komen. Dan hoor je de datums voor FM enzo.

Bij Stein heb ik geen IVF/ICSI gehad. Had toen een andere partner en was toen binnen 1 maand zwanger.

Jannigje spannende tijden komen eraan zeg!!

Wel balen van t zaad. Hopelijk is t de volgende keer stukken beter.

He Jannigje. Dus je hoeft geen decapeptyl dagelijks te spuiten? Dat is ook wel fijn zeg! Heel veel suc6 alvast. Nou gaat het echt beginnen…

Jannigje Balen dat het zaad nogmaals onderzocht moet worden. Maar jullie hadden toch al een ICSI-indicatie? Ik neem aan dat er genoeg zaadcellen voor ICSI waren, aangezien je er maar eentje per eicel nodig hebt. Dus een stuk of 10 goede zaadcellen is in principe voldoende.

Ik moest altijd dagelijks Lucrin spuiten om mijn cyclus plat te leggen, maar een depot is wel praktischer. Dan hoef je alleen de Puregon nog maar te spuiten in plaats van dagelijks twee soorten.

Wat goed dat je al ruim 15 kg kwijt bent! :clap: Hopelijk de laatste twee kilo ook nog, maar ik vind het nu al super.

Monne Hoe gaat het nu met je? Wanneer kunnen jullie verder met de cryo-terugplaatsing?

Er stond eerst nog een verbouwing op de planning, toch?

Natascha Dus jullie gaan aan het einde van de week weer van start? Hopelijk ziet alles er goed uit en ontdooien de emmies goed.

Er wordt er eentje teruggeplaatst, toch? Spannend!

Ineke Ik kan me wel voorstellen dat je tijdens het gesprek niet over de IVF-behandeling wilde vertellen. Is toch persoonlijk en je wilt daar ook niet gaan zitten huilen. Hopelijk kun je dagjes meelopen en kom je later wel in aanmerking voor de functie. Wanneer mag jij ook alweer van start met de cryo-tp?

Gisteren op controle bij de internist geweest, ook weer lichamelijk onderzocht. Alles was goed, geen afwijkingen in mijn borsten of opgezette lymfeklieren gevonden. Hoef pas over 9 maanden weer op controle bij de internist. Voor volgende week staat een mammografie op de planning en een bezoek aan de chirurg.

@Ineke wrote:

He Jannigje. Dus je hoeft geen decapeptyl dagelijks te spuiten? Dat is ook wel fijn zeg! Heel veel suc6 alvast. Nou gaat het echt beginnen…
Ja die moet ik wel (als ik het zo uit mijn hoofd weet) maar dan 36 uur voor de punctie. (zeg ik dat goed?)Ik heb die spuit namelijk wel klaarliggen. Ben nu op mijn werk dus kan het niet nakijken.

@jippie wrote:
Jannigje Balen dat het zaad nogmaals onderzocht moet worden. Maar jullie hadden toch al een ICSI-indicatie? Ik neem aan dat er genoeg zaadcellen voor ICSI waren, aangezien je er maar eentje per eicel nodig hebt. Dus een stuk of 10 goede zaadcellen is in principe voldoende.

Ja we hebben een ICSI indicatie, maar helaas kwamen ze ook niet verder als een paar.Maar voor ICSI heb je er idd niet meer nodig.

Jannigje Decapeptyl is vergelijkbaar met Lucrin, het legt je cyclus plat. Als jij Lucrin krijgt, hoef je geen Deca te spuiten. Jij bedoelt de Pregnyl. Die spuit je vlak voor de punctie, een eenmalige injectie.

Hopelijk is de uitslag van het volgende zaadonderzoek beter. Er moeten natuurlijk wel zaadcellen zijn, anders doe je alles voor niks…

@Jippie wrote:

Jannigje Decapeptyl is vergelijkbaar met Lucrin, het legt je cyclus plat. Als jij Lucrin krijgt, hoef je geen Deca te spuiten. Jij bedoelt de Pregnyl. Die spuit je vlak voor de punctie, een eenmalige injectie.

Hopelijk is de uitslag van het volgende zaadonderzoek beter. Er moeten natuurlijk wel zaadcellen zijn, anders doe je alles voor niks…
oww oke. Zie je dat ik nog een leek ben. En ik heb de formulieren en dat soort dingen allemaal thuis liggen.

Ben nu aan het werk dus ik kan er nu niet bij hihihihi.

Hoe is het verder met jou Jippie? Ik zag iemand in jou vriendenlijst op hyves staan die er bij mij ook in staat (en ze is dacht ik niet van KOK)

Jannigje Lief dat je naar me vraagt! :-*

Met mij gaat het wel goed, hoor. Verkouden geweest, dan kun je wel merken dat je lichaam nog niet veel kan hebben. Ontzettend moe geweest, het knapt niet zo snel op. Door de hormonen regelmatig last van spier-en gewrichtspijn en opvliegers. Maar het is te doen, ik heb er minder last van dan eerst. Voor de rest eigenlijk geen nare klachten meer gehad, of iets waar ik me zorgen over maak. En dat scheelt een heel eind, want in de stress zitten kost een hoop energie.

In mijn koppie heb ik nu meer rust en de toekomst ziet er positief uit. De eerste jaren zullen spannend blijven, omdat je altijd nog kans hebt op uitzaaiingen. Maar zolang je je goed voelt, kun je dat wel van je af zetten. En de kans op uitzaaiingen bij mij is erg klein, aangezien mijn lymfeklieren en bloedbanen schoon waren, er zijn in november nergens uitzaaiingen gevonden en ik heb preventief chemo gehad. Ook was de tumor hormoongevoelig, wat het beste te behandelen is. De artsen gaan er vanuit dat ik volledig zal genezen, dus daar probeer ik me aan vast te houden. Maar ik zie wel erg tegen de tweede operatie op! Toch weer spannend en heftig allemaal.

Wie bedoel je op mijn Hyves? Is het niet iemand van KOK? Want we wonen niet echt bijelkaar in de buurt, dus een kennis van beiden zal het niet zijn.

Jippie je hebt pb :wink:

Jippie: tuurlijk zijn de eerste jaren erg spannend!!!

Hier heeft mijn zus (Lenie) vandaag haar 20 weken echo gehad. En ja hoor ik had als enige gelijk!!! :lol: :lol: :lol:

Ik krijg een neefje!!!

Jannigje: wat leuk een neefje en vriendje voor Stein :dance:

Jippie: wat fijn meissie dat je wat meer rust in je koppie hebt nu, t zal altijd wel in je achterhoofd blijven maar het gaat in elk geval nu goed en we gaan er gewoon vanuit dat t goed blijft gaan met je!! :hug: