IVF/ICSI deel 14

Gats Ineke, het is toch altijd onwijs slikken als het niet gelukt is. Maaaar uit eskimootjes kunnen ook prachtige beebs groeien. Zet ik daar de duimen voor in! :-*

Monne ook suc6 natuurlijk met jullie cryootje. Fijn ook dat het zonder stimulatie ed kan en mag. :thumbup: Hopelijk gaat het ontdooien helemaal goed. :pray:

Hier afgepeigert na een dagje Efteling met de kleine man (en grote). De kleine was zo onder de indruk dat hij zijn hele middagdutje heeft overgeslagen. :shock: Vooral de sprookjesboom was helemaal de hit! :inlove: Ik geloof dat ik er vannacht ook wel kan liggen…was iig een leuke dag, mooi weer, en prima afleiding om de tijd sneller te laten gaan. :angel:

breekt weer even in

Ineke, wat ontzettend KL*TE. Een hele dikke :hug:

Liefs,

Sil

breekt weer uit

Monne, ik moet zeggen dat ik het oke vind dat het na 3 pogingen op houdt. Ik vind het behoorlijk zwaar allemaal. Ook omdat je al zo’n geschiedenis hebt voordat je met ivf begint. Nu al 5,5 jaar daar mee bezig en continue spanning, angst, hoop, blijdschap, teleurstelling etc. daar ben ik zo klaar mee. Ik verlang naar duidelijkheid/zekerheid.

Ik kan me nu nog aardig staande houden maar wil ook niet dat ik straks psychisch er veel last van krijg. Snap je?

Daarnaast heb ik naast deze grote wens zoveel fijne dingen in mijn leven waar ik ook echt van wil genieten. Nu lukt dat ook allemaal minder.

Zoals bijv. op vakantie gaan. Heb je eerst veel tijd nodig om je te kunnen ontspannen enzo, is de vakantie haast alweer om!

lieve Ineke, wat verdrietig allemaal weer… :hug: :hug: :hug: Waarom mag het nou niet ‘gewoon’ eens een keertje raak zijn voor je? grrr, ik word er gewoon een beetje bozig van. Al die ellende en dan weer met lege handen.

Je behoefte aan rust is heel herkenbaar. Goed dat je naar je gevoel luistert. Er is helaas niemand die je kan zeggen hoe lang je het beste door kunt gaan. Moeilijk hoor.

Maar zolang jij er nog voor gaat duimen we natuurlijk heel hard voor je door dat je na alle strijd straks toch een prachtige beeb in je armen kunt houden. Dat gun ik je echt! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Rennic, lijkt me moeilijk als je toch nog iedere maand hoop hebt en dan weer teleurgesteld wordt. Hoe vreemd het mensen om mij heen ook mag klinken, ik ben echt opgelucht dat ik zeker weet dat het bij ons niets meer wordt. Dan kan ik dit verwerken en straks als het allemaal weer wat beter gaat weer verder met mijn leven.

Natascha, fijn dat je ongi zo is meegevallen! Op naar de cryo! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Jippie, nog gefeliciteerd met je trouwdag! Onwerkelijk wat jullie allemaal is overkomen het afgelopen jaar. Maar ben erg blij dat het nu zoveel beter met je gaat :-*

Rhi, bij jou dus ook weer een opgaande lijn? Ik hoop voor jullie dat Daan snel helemaal genezen wordt verklaard en jullie weer verder kunnen met ‘gewoon’ leven.

Vandaag even een slechte dag. Ben vijf dagen in Noorwegen geweest voor een congres met een groep gezellige collega’s. Het was onwijs leuk en we hebben geweldig mooie natuur gezien, maar ik ben echt aan alle kanten over mijn grenzen gegaan. Dus vandaag totaal uitgeput, labiel en futloos op de bank. Kan het nog steeds maar moeilijk accepteren dat ik zo weinig energie heb.

liefs maya

Hi Ineke,

Ja dat kan ik me best indenken als ik het je zo hoor vertellen. Ik sta natuurlijk nog relatief aan het begin met 1 poging achter de rug, maar kan me heel goed voorstellen dat het je leven kan gaan belemmeren en dat je dat niet meer wilt. Het moet niet zo zijn dat je niet meer van andere dingen kunt genieten omdat dit teveel negatieve energie van je vergt. Dan zou het leven niet in balans zijn.

Ik hoop dat je er de kracht voor kunt vinden. Petje af voor je, als dat zou lukken. Maar voorlopig blijf ik nog hopen dat het volgende maand tóch nog wel… :pray: lukt!!

Je bent er nog niet helemaal klaar mee toch?

:hug:

Hallo dames.

Ben op mijn werk dus kan niet heel uitgebreid reageren op iedereen. Dat doe ik vanavond wel.

Hier gaat alles wel goed. Ben wel de laatste dagen erg moe. Weet niet echt hoe dat komt. Maar ja, misschien ligt het ook aan het weer.

Merk dat ik toch wel redelijk zenuwachtig begin te worden voor maandag.

Marco kan ook helaas niet mee naar de gyn afspraak. Ik ga dus alleen.

Maandag middag kunnen we ook onze " nieuwe" auto op gaan halen.

Suc6 Jannigje. Spannend om te beginnen he!

Monne, we gaan zeker nog wel door hoor maar hou voor ogen dat het begin volgend jaar duidelijk zal zijn allemaal en daar verlang ik wel naar, hoe de uitslag ook mag zijn. (ookal zal dat nog heel moeilijk zijn mocht het niet gaan lukken natuurlijk).

Medicatie gehaald en schema gekregen. Bij de volgende ongi gaan starten met slikken.

Hee, we hebben een nieuw forum! :slight_smile: Leuke kleurtjes zo!

Ineke Ik snap wel dat je eindelijk duidelijkheid wilt. Je bent al zolang bezig met zwanger worden, hoop en teleurstelling volgen elkaar snel op. Maar aan de andere kant ben je natuurlijk bang voor de laatste behandeling, wat als het niet gaat lukken? Hopelijk met de cryo een mooi resultaat! Trek je het allemaal nog een beetje?

Jannigje Vervelend dat je zo moe bent. Voel je je voor de rest wel goed? Griep en verkoudheid heersen wel op het moment. Hier ook al druk aan het snotteren… Maandag krijg je de prikinstructies? Jammer dat Marco niet mee kan, maar alleen red je het ook, hoor! Gaat helemaal goed komen! Veel plezier met jullie nieuwe auto.

Monne Dan mogen jullie al snel weer beginnen en eventueel er ook meteen weer een ICSI achter aan. Dat is allemaal in een rap tempo!

Denk je er wel om dat je koppie het ook moet bijbenen? :-*

Maya Balen dat je je zo rot voelt. Een reis is leuk, maar je gaat inderdaad al snel over je eigen grenzen.

Maar even lekker bijkomen dan en rustig aan! Knuffels!

Rhiannon Dus leuk gehad in de Efteling? De Efteling is voor ons net iets te ver weg, bijna drie uren rijden. Maar misschien dat we nog een keer gaan als we in de buurt zijn. Lijkt me wel leuk! Hoe gaat het verder met jullie?

Natascha Hoe gaat het nu met jou? Zijn je beide mannen inmiddels weer een beetje opgeknapt?

Gisteren de vragenlijst binnen gekregen vanwege het erfelijkheids-onderzoek dat zal worden gedaan. Daarbij wordt gekeken of ik drager ben van het borstkankergen. Moet vanalles invullen over mijn familie, je moet vanalles uitzoeken. Daarbij is met hulp van een oude tante van mijn vader aan het licht gekomen dat twee zussen van mijn overgrootoma borstkanker hebben gehad. Ze waren met 14 kinderen, grotendeels meisjes, twee hadden borstkanker. Mijn overgrootoma heeft het niet gehad, en sindsdien ben ik de eerste die het gekregen heeft.

Wel even schrikken in eerste instantie, al was het vermoeden er al dat het ergens van mijn vader’s kant zou komen. Maar aan de andere kant wordt mijn overgrootoma niet in het onderzoek betrokken, dat is al te ver weg in de familielijn en ik denk dat die zussen het in de 50er/60-er jaren hadden. Ik ben dan de eerste sinds 50-60 jaar in de familie die het weer heeft, mijn vader’s tante heeft het niet gekregen, mijn vader’s nichten niet en ook zijn halfzus niet. Dus ik denk dat de kans dat het gen in onze familie zit alsnog erg klein is. Op 3 november heb ik het intakegesprek en dan gaan ze waarschijnlijk ook bloed afnemen voor DNA-onderzoek. Hopelijk dan ietsjes meer duidelijkheid.

Jannigje, t komt steeds dichterbij voor jullie he…echt spannend, wel jammer dat je hubby er niet bij kan zijn.

hee gaaf maandag de nieuwe auto!!

Jippie: spannend dan dat onderzoek zeg, als ik t zo lees zal t wel geen erfelijkheidsissue zijn, maar je weet het natuurlijk nooit zeker he…ben benieuwd wat er uit voort gaat komen.

Ineke: ik kan me heel goed voorstellen dat je op een gegeven moment zekerheid wilt hebben, nu blijf je maar in het ongewisse en draait heel veel om de vraag zou t ooit gaan lukken…ik hoop heeel hard dat dit nog t geval zal zijn hoor!!!

Je nieuwe schema al binnen, dat gaat lekker snel zeg!!

Maya fijn om te lezen dat je zo’n leuke dagen hebt gegaan, heerlijk om toch eens helemaal over je grenzen heen te gaan…hoe gaat t nu met je? al wat fitter??

Natascha Ik denk dat de kans alsnog erg klein is dat het borstkanker-gen in onze familie zit. Als dat zo was, dan zouden er meer vrouwen moeten zijn die het ook gekregen hadden. Vooral de vrouwen die dichterbij mijn overgrootoma staan qua familielijn. Maar er is echt helemaal niemand, ik ben de eerste sindsdien.

Dus ik heb nog steeds goede hoop dat ik geen drager ben. Maar spannend zal de uitslag wel worden, want ik wil het echt niet hebben. Dan scheep ik onze meid met een hele hoop ellende op, want dan zou zij 50% kans op het gen hebben. En dat wil ik haar echt niet aandoen! :frowning:

Hi dames, we zijn ineens roze met zijn allen! Leuk :smiley:

Ineke, toch weer spannend die medicijnen en hup weer een nieuw molentje in. Petje af voor hoe je het allemaal volhoudt. Kan me voorstellen dat je eindelijk rust aan je hoofd wilt. Volgend jaar heb je hoe dan ook duidelijkheid, maar… dat is volgend jaar…! Voorlopig gaan we vanaf jouw volgende ongi weer duimen draaien en kaarsjes branden.

Jippie, wat gaat het onderzoek ver terug! Maar wel enigszins geruststellend dat je de eerste bent in zoveel tijd. Lijkt me verschrikkelijk om te bedenken dat je zoiets door kunt geven aan je dochter. Maar zoals je zelf al zegt: Er is een hele kleine kans - Kin omhoog; komt vast goed :thumbup:

Voor mij gaat het niet te snel. Althans zoals ik het nu voel. Ik hoef deze maand eigenlijk maar 2x langs te komen, morgen voor een echo en dan volgende week voor de TP. Geen prikken verder, helemaal niks. En we proberen het ook gewoon vrolijk op de ouderwetse manier :wink: Ik vind het wel een relaxed maandje.

Bij de volgende verse poging zal ik de belasting wel voelen misschien. Het zou zomaar kunnen dat ik dan na twee teleurstellingen helemaal geen zin heb in die poging. Maar dat beslis ik op dat moment, samen met mijn lief. Nu heb ik in ieder geval nog niet het gevoel dat ik pas op de plaats moet maken. Ik pas wel op mezelf :wink:

Wat heeft iedereen voor plannetjes voor het weekend?

Wij hebben twee kinderfeestjes… :? Twee nichtjes worden allebei 3. Het ene feestje is op zaterdag en het andere op zondag, en ze zijn allebei bij de Veluwe. We hebben dus maar onszelf getrakteerd op een hotelletje op de Veluwe met een jacuzzi in de tuin :smiley:

Monne Deze maand in elk geval lekker rustig zonder al die echo’s, je hoeft geen punctie, enz. Ik bedoelde ook meer na de cryo-terugplaatsing. Stel dat die niet lukt, je wordt ongesteld en dan zou je meteen weer doorgaan met een ICSI. Dat lijkt me wel heftig! Maar goed, we gaan gewoon duimen dat de cryo 38 weken blijft plakken! :-* Succes met je echo morgen!

Het erfelijkheidsonderzoek gaat niet tot mijn overgrootoma, hoor. Daarom denk ik ook dat de ziektegevallen te ver weg zijn om heel veel invloed te hebben. In de vragenlijst wordt gevraagd naar mijn ouders, mijn zus, opa en oma van beide kanten en (half)broers/(half)zussen van mijn vader en moeder. Ziektegevallen van neven/nichten en van kinderen van familieleden kun je ook aangeven. En in mijn geval zouden alleen de aanwezigheid van borstkanker, eierstokkanker en prostaatkanker op het gen kunnen wijzen. Twee zussen van mijn overgrootoma hadden borstkanker, voor de rest niemand.

Jeetje, twee kinderfeestjes. Wel confronterend, of valt het mee? Geniet lekker van jullie nachtje weg!

Hi,

Nou ja, het kan wel eens tegenvallen ja. Zeker omdat iedereen die op bezoek komt óók nog eens hun peuters meenemen en dan wordt het soms wat teveel. Maar ben altijd blij om mijn neefje en nichtjes weer te zien, en mijn broers en schoonzussen. Ik zie ze iets minder vaak nu ik diep in het zuiden van het land woon. Dus ik focus me op de volwassenen. En we kunnen ook zo weer vertrekken.

Hoe ervaren jullie dat, kinderfeestjes?

Nu ga ik lekker onderweg naar mijn echo & mijn werk, fijne dag allemaal!!

Monne Ik vond kinderfeestjes en kraamvisite altijd erg confronterend. Ik zag er heel erg tegenop en soms kwam je gewoon ook huilend thuis. Zo moeilijk om een babietje in je armen te houden en dan vervolgens zelf met lege handen naar huis te gaan.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu ook best wel weer veel moeite heb met zwangere buiken en kleine babietjes. We willen het zelf ook zo graag nog een keer meemaken. Het is gewoon een rotgevoel dat het er misschien niet meer in zit vanwege mijn ziekte of de gevolgen daarvan. Maar ik heb er minder moeite mee dan toen we onze meid nog niet hadden. We zijn ontzettend dankbaar dat we een zwangerschap hebben mogen meemaken en een prachtige meid hebben.

Hoe was je echo? Hopelijk ziet alles er goed uit!

Hier loopt ons hoofd om van het denken. Mijn schoonouders denken er over na om te gaan verhuizen, ze hebben al een leuk huis op het oog. Nu zouden wij op zich hun huis wel willen kopen. Het is precies het soort huis wat we op termijn graag zouden willen: twee onder één kap, eigen oprit en garage, grotere tuin, leuke straat, geen directe achterburen. Mijn schoonouders hebben de laatste jaren echt alles opgeknapt en geschilderd, dus we hoeven er qua onderhoud niks aan te doen. Hub is in het huis opgegroeid, dus je hebt er ook wel een band mee. Dus het is echt een buitenkans voor ons! Maar dan zouden we ons huis moeten verkopen en de markt is niet zo denderend op het moment. En we weten niet of we het financieel kunnen trekken, aangezien onze hypotheek behoorlijk verhoogd moet worden. Dus dat moeten we de komende tijd allemaal gaan uitzoeken. En dat gaat natuurlijk allemaal dwars door de ziekenhuisbezoeken en de operatie lopen… :roll:

Ik baal!

Afgelopen maandag was er een groeiend ei te zien en kregen we de indruk van de arts dat dat er goed uitzag en de goede kant op ging, namelijk richting ovulatie en dus een optimaal bm slijmvlies wat nodig is voor een cryo TP. De arts durfde zelfs al een paar dagen aan te wijzen waarop de TP plaats zou kunnen vinden volgende week. Mits natuurlijk het cryootje goed ontdooit.

Maar er was nog een mits, en die had hij ons niet verteld. Namelijk: Mits het eitje door blijft groeien en er daadwerkelijk een ovulatie gaat plaatsvinden, want zonder goed bm slijmvlies komt er geen cryo TP!

Kom ik vandaag voor de “echo op de dag voor de ovulatie”, ik had bij wijze van spreken mijn agenda al gepakt om de TP te noteren, is dat eitje nog net zo groot als maandag. :frowning:

Oh jaaaah zei deze arts (andere), maar dat gebeurt heel vaak hoor, in de eerste cyclus na een IVF/ICSI poging heb je maar 40% kans dat alles goed op gang komt en er een TP plaats kan vinden, is u dat niet verteld door mijn collega?

:shock: Ik zeg 40%?? Daar is ons niets van verteld. Anders hadden wij er ook minder van verwacht. Wij kregen de indruk dat het eitje goed aan het groeien was en dat de cyclus gewoon normaal verliep. We wisten al ongeveer de datum van de TP!

Nou dat had die andere arts niet zomaar mogen zeggen; hij had ons moeten wijzen op de 40% kans…

Ik heb gezegd dat dit niet echt een prettige verrassing was en of ze de communicatie intern wat beter met elkaar kunnen afstemmen.

Moet niet gekker worden; nu hebben we geeneens een cryo TP maar wel stress. :evil:

Ik was zwaar beteuterd!

Dus… geen cryootje volgende week, maandje wachten. We hebben nog overwogen om de volgende cyclus dan maar meteen een verse poging te doen, maar dan zitten we met de punctie waarschijnlijk middenin de verbouwing van onze bovenverdieping. Dat wil ik niet, zo’n cyclus moet je niet in een stressvolle periode doen tussen neus en lippen door. Daar wil ik de rust voor hebben. Dus eerst cryootje volgende maand en daarna pas weer verder.

:?

O Jippie, wat leuk om met een nieuw huis bezig te zijn! Tuurlijk, slechte markt, operatie, hormonen, druk druk. Maar het klinkt als een buitenkans, verdiep je er gewoon in! Het geeft misschien ook wel positieve energie.

Je schoonouders zijn toch ook niet stel op sprong verhuisd?

Je kunt gewoon voorzichtig verkennen, je huis laten taxeren, goedkope makelaar zoeken, overleggen met je schoonouders of er een overbruggingsperiode te regelen valt als zij al vertrekken en jullie nog niet kunnen verhuizen.

Als het het huis van jullie dromen is… :dance:

Monne: lekker zeg die communicatie van die ene gyn :roll: :twisted:

Jippie: Snap je dubio over huizen en het willen verkopen in deze tijd. Ik weet uit ervaring dat de markt voor huizen niet zo goed loopt. M heeft ook zijn eigen koop huis nog en die staat al 14 maanden te koop.

Hier vandaag door je juf van Stein de klas in geroepen voor een gesprekje na schooltijd. Ik schrok me rot omdat ik dacht dat mijn kind wat had uitgespookt maar dat was dus niet zo.

Ze wilde me even vertellen dat ze Stein aan het observeren zijn omdat ie zo slim is.

Dat wisten we eigenlijk al dat ie voorlijk was maar de juf dacht dat als Stein in groep 2 zou zitten met nieuw lesmateriaal dat ie wel nieuwe uitdagingen zou zien.

Na de vakantie leek dit ook zo te zijn maar nu (5 weken verder) legt hij die werkjes met zijn ogen dicht, verliest dus weer snelller zijn concentratie en werkt al best ver voor.

Nu is je juf met een soort begeleider van school in gesprek om te kijken hoe of wat. Ben benieuwd wat ze willen gaan doen. :think:

Monne Wat vreselijk balen! Je cyclus kan inderdaad wat van slag zijn na een IVF/ICSI-behandeling, meestal duurt het wat langer voordat je ongesteld wordt. Maar volgens mij krijgen de meesten wel gewoon een eisprong. Waarom is het nu stopgezet? Kan niet afgewacht worden of deze follikel nog gaat groeien tot een eisprong? Waarschijnlijk duurt het allemaal net iets langer dan normaal. Wat een teleurstelling! Ze hadden je daar meteen op moeten wijzen en niet nu pas! :hug:

Jannigje Wat spannend om te horen dat Stein zo slim is. Maar ik kan me ook voorstellen dat het zorgen oplevert, als hij zich snel verveelt en nieuwe dingen al snel niet meer een uitdaging zijn. Misschien dat een klas overslaan een optie is? Maar dan zit je natuurlijk weer met het leeftijdsverschil tussen Stein en de andere kindjes, want die zijn een jaar ouder. En dat moet natuurlijk ook klikken. Ben je nog bezig met afvallen?

Mijn schoonouders gaan zeker niet op stel en sprong verhuizen. Ze moeten het huis nog bezichtigen, dus misschien is het van binnen niet wat ze ervan verwachten en gaat het niet eens door. En er moet best een hele hoop aan hun nieuwe huis gebeuren, dat neemt ook tijd. Dus voordat ze werkelijk verhuizen (als het doorgaat), ben je zo een paar maanden verder. We zouden dan inderdaad om de tafel moeten en moeten bekijken hoe we de periode kunnen overbruggen, als ons huis nog niet verkocht is. Maar goed, eerst zelf alles maar eens op een rijtje zetten. Het moet financieel wel haalbaar zijn.

Jippie: Dat ie slim is wisten we eigenlijk al een paar jaar. Hij liep altijd met alles al een beetje voor. Klas overslaan is denk ik geen optie. Sociaal emotioneel denk ik dat dat niet verstandig is. Observeren gaat tot ongeveer november gebeuren. Daarna hoor ik meer.

Afvallen staat nu bijna stil. Elke keer is er maar een beetje af. Maar ja alle beetjes helpen.

Even mij mooie mannetje showen als dat mag :oops: :inlove:

Ha jannigje, super joh zo’n slim kereltje! Al las ik laatste een heel stuk dat dat niet altijd fijn is natuulijk om zo slim te zijn en je te vervelen enzo op school! Dan ben je ook nog anders dan de rest natuurlijk.

Denken ze aan hoogbegaafdheid? Ben jij ook zo slim? haha.

Monne, balen zeg! Ik krijg straks een kunstmatige cyclus na de 1e ongi en dan komen op dag 11 ofzo en dan verder kijken wanneer tp kan. (mits goed ontdooien…)

Jippie. wat een gestress! Maar kan natuurlijk heel goed uit pakken. Lastig he, dat je dan beslissingen moet gaan nemen op basis van onzekerheid.