Marka Spannend, zeg! Dus maar hopen dat je snel ongesteld gaat worden, zodat jullie kunnen beginnen!
Zie je het allemaal een beetje zitten?
Rennic Hoe gaat het met jou? :-*
Natascha Fijn dat je niet al te veel last hebt van je ongi!
Heb je ook kans dat de endometriose verder gaat groeien, of wordt dat tegengehouden door de pil?
Goedemorgen jonkies en 35-ers
Ineke, heb je nog steeds geen bruine duiveltjes gespot? :thumbup: Ik hoop voor je, meid! Wie weet groeit er wel iets moois in je buik Zou fantastisch zijn.
Je zei dat het volgend jaar voor jullie duidelijk zou zijn - wat bedoelde je daarmee; ben je dan door je verzekerde 3 pogingen heen?
Marka, heb je al eens eerder decapeptyl gespoten? Ik ben benieuwd hoe die prik is, of hij vergelijkaar is met Gonal F of iets stugger, zoals de pregnyl. Ik zag tegen dat wekenlange (dubbel) prikken op dus heb toen een Lucrin depot gehad. Dan krijg je maar 1 prik en ben je klaar. Maar denk er toch over om volgende keer deca te gebruiken.
En kan iemand me vertellen hoe een cryo-poging eruit ziet? Welke voorbereiding, hoeveel prikken, welke dag(en), enz?
Monne spannend he.
Das de reden waarom ik de pil heb gevraagd omdat ik ook geen cyclussen heb en zo weten we pcies wanneer de ongi komt en hoef ik niet lang af te wachten.
Jippie helaas groeit de endo met iedere ongi flink door.
Hoe gaat t met jou?
Ik ben trouwens nu 12 kilo kwijt ik zit weer onder de 70 kilo :dance:
Zo ik ga weer ff verder met werken
Xxx
Monne Niet in elk ziekenhuis gaat een cryo-terugplaatsing op dezelfde manier. In ons ziekenhuis is het standaard om het in een kunstmatige cyclus te doen. Je moet dan op cyclusdag 1 met Progynova beginnen. Dit zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvlies groeit, maar dat de eisprong tegengehouden wordt. Als het baarmoederslijmvlies dik genoeg is, komt de Utrogestan erbij. Vijf dagen later is de cryo-terugplaatsing. In geval van zwangerschap moet je de Progynova en de Utrogestan tot 12 weken blijven doorgebruiken.
Maar een cryo kan ook in je eigen cyclus teruggeplaatst worden, dit gebeurt dan een paar dagen na je eisprong. Of je kunt aanvullende hormonen krijgen om je eisprong te stimuleren, zoals Puregon en Pregnyl.
Tijdens de ICSI’s heb ik altijd Lucrin moeten spuiten, dan geen depot maar dagelijks. Ik heb zelf geen ervaring met Deca, maar ik heb wel eens gelezen dat het prikken daarvan vrij stug gaat. Dat komt doordat het in voorgevulde spuitjes zit en daar is de naald iets stomper van. Maar dat zou je moeten navragen.
Ineke Alles nog goed daar?
Natascha Wauw, al 12 kg kwijt! Ik ben nu 5,1 kg afgevallen, maar vanochtend ineens weer een stuk zwaarder. Dat had ik vorige week ook. Een paar dagen zwaarder en dan ineens is er weer 2 kg van af. Zal wel met vocht te maken hebben, aangezien ik me netjes aan het dieet houdt en daarbij nog 1-2x per week zwem.
Hoe komt het dat endometriose groeit? Gebeurt dat onder invloed van bepaalde hormonen? En is dat dan alleen tijdens je menstruatie, tijdens het eerste deel van je cyclus, of gewoon altijd? Het lijkt me erg vervelend (nog zachtjes uitgedrukt) om endometriose te hebben.
Hier gaat het wel goed, hoor. Morgen is het onze trouwdag, dan zijn we 7 jaar getrouwd. We gaan uit eten en daarna misschien nog naar de film. Wel zin in! Verder heb ik eigenlijk geen nare klachten meer. Alleen nog gewrichts- en spierpijn en zo nu en dan opvliegers. Maar het is lang zo erg niet meer als eerst, ik heb helemaal geen pijn meer in mijn ribben. Dus in dat opzicht is het rustig, gelukkig. Heerlijk om je even geen zorgen hoeven te maken over bepaalde klachten! Vanaf 13 september begint het hele ziekenhuistraject weer. Dus nog even genieten van de rust!
@Marka wrote:
Jannigje is Stein dmv Ivf verwekt?
Stein is niet dmv IVF/ICSI verwekt.
Stein is van een andere man. Ik was van Stein binnen 1 maand zwanger.
@jippie wrote:
Ik voel me al een jonkie, ik ben in april 32 geworden
Hihihihihi ik ben 2 weken terug 27 geworden :mrgreen:
En bedankt Jannigje 8) :lol: toch voel ik me nog steeds ook jong hahaha. Succes nog met wachten meis!!
Ineke toi, toi, toi echt heb het eelt op de duimen staan al tik ik weinig mee ik heb wel een en ander meegelezen. :-*
Jippie goed bezig hoor meis! En je weet het ws ook wel, soms gaat het wat sneller met afvallen, soms lijk je aan te komen, maar vergis je niet in de hormonsters die je nu neemt. Als ik keek naar mijn Deca spuiten, hoppaaaa 2 kg erbij maar idd voornamelijk vocht hoor. :thumbup: Juist ook als je snel afvalt is het veelal vocht. En vergis je ook niet, als je weer spieren opbouwt spieren wegen meer dan vocht of vetjes. Maar die spieren zorgen er wel weer voor dat ietsjes later je stofwisseling een boost krijgt! Je chemo is ook nog maar ‘relatief’ kort geleden. Ik merk aan mijn man dat zijn spierkracht er echt door is afgenomen en dat was een erg lichte kuur, niet te vergelijken met die jij hebt gehad.
Monne en Natas suc6 met de aankomende cryo-ronde!! Echt uit eskimootjes worden ook erg mooie beebs geboren, de kans is idd ietsjes kleiner maar mijn mening is, zodra ze het ontdooiproces door zijn is de kans echt net zo groot als met een verse!
Monne ik ben overigens ook een Deca prikster en mij viel het altijd erg mee. Ze zijn niet meer zo stug als vroeger volgens mij. Het prikkelt wel iets meer dan de Gonal maar weer niet zo erg als de Pregnyl. :thumbup:
Marka ik hoop idd voor je dat je eind september weer kunt starten! Succes met dat gevoelsmatig zo lange wachten tot er weer ‘actie’ is. :thumbup:
Oef euhm ik heb geen idee of ik nu nog iemand of iets vergeten ben. Ben nogal flink bezig met afleiding kweken in huis. Gaat best lekker, ben mijn knutselspul aan het verhuizen naar boven en tzt gaat er dan een heeeeul grote kast beneden weg. :dance: En natuurlijk tussendoor ook bezig met de voorbereiding voor Casper zijn verjaardag. :inlove: Ooooh echt hij snapt daar natuurlijk allemaal nog geen bal van gni gni maar deze mamma kan amper wachten tot hij zijn keukentje kan uitpakken. :lol: Daar gaat ie zoooveel plezier van hebben! En zelfs nog in ‘jongenskleuren’ (ach of neutraal net hoe je het hebben wilt) zwart met rood etc gescoord. Kind is gek op koken.
Nu ja iig gaat alles best goed hier, Daan is bijna beter verklaard, van alle medicijnen af en begint me al aardig in de weg te lopen hier in huis. Tijd voor een opdracht…
Rhiannon Fijn dat je veel afleiding hebt, dat scheelt! En je hub had goede uitslagen had ik in het andere topic gelezen, super zeg! Wat leuk dat Casper een keukentje krijgt. Ik vind het keukentje van Ikea zo mooi, misschien dat onze meid dat voor haar derde verjaardag krijgt. Kun je lekker mee omrommelen en je kunt er ook zulke leuke dingetjes bij kopen. Bij Ikea hebben ze nu fruit en groente van vilt, ook zo grappig!
Ik denk dat je wel gelijk hebt wat chemokuren, vocht, hormonen en gewicht betreft. Ik ben bezig met zwemmen, dus mijn spiermassa wordt weer opgebouwd. Maar ik kan ineens van de een op de andere dag een kilo zwaarder zijn en dan ineens is er weer 2 kg van af. Terwijl ik me wel goed aan het dieet houdt, ik beweeg en ik voel en zie duidelijk dat mijn broek veel losser zit, mijn buik is dunner. Dus ik ga gewoon door met afvallen en ik heb vertrouwen dat het me gaat lukken, dat moet gewoon!
Ineke Hoe gaat het met jou? Hopelijk alles nog steeds goed!
Wanneer mag je testen, dinsdag-woensdag? Sterkte met de laatste loodjes!
Vandaag is het onze trouwdag, we zijn 7 jaar getrouwd. En onze meid is een beetje jarig, ze is vandaag 2,5 geworden. Vanavond gaan we uit eten en daarna misschien nog naar de film. Onze meid slaapt een nachtje bij mijn schoonouders, dus morgen lekker uitslapen. Wel een vreemd idee dat we vorig jaar rond deze tijd nog niet wisten wat er allemaal boven ons hoofd hing, al had ik toen al wel het knobbeltje gevoeld. En dan ben ik toch trots op onszelf dat we er ons zo goed doorgeslagen hebben en dat het op dit moment zo goed gaat!
Fijn weekend!
Jippie gefeliciteerd met je trouwdag. En leuke avond gehad?
Wat fijn dat je je nu zoveel beter voelt!!! :-* :-* :-*
Rhi, Fijn dat Daan weer beter verklaard is. En nu langzaam de draad weer oppakken. Goed om weer ff van je te horen!
Ineke, ik denk aan je en ik duim keihard voor je! Hopelijk alles goed!!!
Hier gaat het goed. Beetje af en aan gevoel en merk dat ik er nog niet helemaal klaar mee ben. Ik blijf nog steeds hoop houden dat het toch nog een x mag lukken. Na de eisprong iedere keer zeer gevoelige en vollere borsten en dan gaan die gedachten toch wel een loopje met je nemen helaas :roll: Ik zit eraan te denken om een spiraaltje te nemen ofzo, dan zijn we daar tenminste vanaf. Maar nu nog niet…nog iets te vroeg denk ik.
Ach ja, we zullen zien. mannetje wordt alweer bijna 4 en gaat zo naar school. Een nieuwe fase.
Meiden fijne avond/weekend.
Lfs Nicole
Jippie: gefeliciteerd met jullie trouwdag!!!
Mogguh…
Ik zit hier met 2 zieken opgescheept, hubby is vanaf donderdag al ziek, flinke griep en Odin begon gisteren vrijdag met snotteren en werd 's nachts in paniek wakker, ventje kreeg niet goed lucht…dus bij hem gaan liggen maar we hebben niet veel geslapen…vannacht was t wederom huilen, en toen heb ik m maar een pcm gegeven omdat ie erg warm was en hem bij mij in bed gelegd…daarna hebben we gelukkig lekker kunnen slapen.
Hubby sliep beneden met zijn enorme hoestbuien germ.
Met mij gaat t goed, menstruatie is achter de rug en dankzij de pijnmedicatie ben ik er goed doorheen gekomen, heb zelfs deze week gewerkt :mrgreen:
Jippie: gefeliciteerd nog met jullie huwelijksdag :inlove: , leuke avond gehad?
Wat fijn om te lezen dat het goed gaat met je!!!
Wat betreft de endometriose die groeit eigenlijk altijd wel, maar tijdens de menstruatieperiode gaat t harder, dan hoort alles het lichaam uit te komen, maar bij endometriose blijft er een gedeelte achter in en rondom de baarmoeder dat zich dan gaat vastzetten en zo ontstaan de verklevingen.
Vandaar dat ik normaal medicatie slik die mij in een kunstmatige overgang brengen zodat ik niet menstrueer.
Het beste medicijn voor endometriose is een zwangerschap :mrgreen:
Rhi: fijn je weer te lezen, miste je al hihi.
Fijn dat je lekker veel afleiding hebt, altijd handig he.
Hee super dat Daan gezondverklaard is :dance: :dance:
Hopelijk kunnen jullie alles weer rustig aan gaan oppakken nu.
Rennic: lijkt me erg logisch dat je toch iedere keer weer stiekum de hoop hebt dat t raak kan zijn, uiteindelijk zul je idd een beslissing voor jezelf moeten maken of je dit iedere maand zo wilt.
Lekker de tijd ervoor nemen en pas een spiraal laten zetten als jij er klaar voor bent :hug: :hug:
Spannend je ventje bijna naar school.
Natascha Jakkes, vervelend dat je beide mannen ziek zijn! Volgens mij heerst het, onze meid is gisteren verkouden geworden. Hopelijk knapt iedereen snel weer op. Dus tijdens een zwangerschap blijft de endo stabiel en groeit het niet? Dan maar snel zwanger worden! :thumbup: :thumbdown:
We hebben een hele leuke trouwdag gehad. We zijn eerst uit eten geweest. Vervolgens zijn we naar de kust/Afsluitdijk gereden en hebben we op de zeedijk de zonsondergang bewonderd. :inlove: Daarna zijn we nog naar de film geweest.
Rennic Heel begrijpelijk dat je elke cyclus toch hoop hebt. Er zijn zoveel meiden die na behandelingen alsnog spontaan zwanger worden. Misschien is de kans klein, je hoopt er stiekem toch op. Met een spiraaltje zou je van die onrust af zijn, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je die stap nog niet wilt nemen. Wanneer gaat Jorn voor het eerst naar school? Spannend!
Jannigje Hoe gaat het nu met jou?
Ineke Heb je al een paar dagen niet meer op het forum gezien. Hopelijk is alles daar nog goed!
Fijne zondag!
He meiden,
Ik zat op Vlieland. Mooi eiland, mooie zee…veel somberheid!
Game over hier, zoals verwacht. Begint allemaal op gang te komen.
Ben er zooo klaar mee!
Monne, dan zijn we inderdaad klaar met onze verzekerde pogingen. Meer gaan we er ook niet doen. Ik wil dit nu wel eens afsluiten allemaal! Daarbij heb ik dus nog die eierstokkanker en moet mogelijk dan mijn laatste eierstok er ook uit om te voorkomen dat er weer tumoren gaan groeien enzo. Deze ivf procedure is voor ons al een extra kans…
Maandje rust dus en dan weer heerlijk stressen rondom cryootje.
Sorry, even geen puf om verder te reageren.
Rhi welkom terug!
liefs
Ineke
ahneeeeeen ineke ik vind t zoooo rot voor jullie zeg, weet niet goed wat ik moet zeggen, heel veel sterkte :hug: :hug: :hug:
Ach nee, dat meen je niet… Potverdorie, zeg!
Heel veel sterkte en een dikke knuffel!
Ineke :hug: :hug: :hug: :-*
He verdorie Ineke… wat valt dat tegen…veel sterkte.
:hug:
Ineke: :hug: jee zeg… Pfff dikke :-* en een flinke :hug: voor jou
Ineke, wat sh!t zeg! :hug: :hug: :hug: :hug: !!! Sterkte.
Hoi,
Op zich gaat het vandaag wel aardig. Het geeft in ieder geval rust nu we de zekerheid hebben dat het inderdaad niet gelukt is. Al een week lang voelde ik het aan komen en wist ik het al wel. Maar toch moet je echt bewijs hebben natuurlijk.
Krijg de recepten toegestuurd m.b.t. cryo-behandeling. Dus meteen weer door.
He gedverdemme Ineke, dat had ik niet verwacht toen ik inlogde! BAH wat een naar nieuws. Pfffffff kan me voorstellen dat je er klaar mee bent. Verschrikkelijk. Je voelde het al aankomen inderdaad. Zonde. Ik stuur je een dikke digitale knuffel.
Het lijkt me zo moeilijk om er uiteindelijk een definitief punt achter te zetten, alleen maar omdat de verzekeringspogingen op zijn. Dat klinkt zo triviaal terwijl het om zoiets oer-emotioneels gaat!
Rennic, is dat bij jou ook de reden dat jullie zijn gestopt met proberen?
Hebben jullie wel eens geinformeerd naar de kosten als je het zelf betalen moet?
Wij komen net van het gesprek af met de kliniek. Cryootje mocht misschien wel bewaard blijven tot na verse poging 2, maar omdat een cryo TP bij mij in een natuurlijke cyclus kan (ik heb gewoon een regelmatige cyclus) en we dus niet hoeven te stimuleren, gaan we het toch maar meteen doen. Volgende week is de TP (als ons eskimootje goed ontdooid…)
Ze willen bij de volgende verse poging het flare-up/korte schema gaan toepassen, omdat ik vrij weinig eitjes had deze keer en ze daar verandering in kunnen brengen met het korte schema. Omdat je dan op dag 1 moet beginnen met prikken, zouden we hier in theorie direct mee kunnen beginnen mocht de cryo niet lukken.
Ze houden lekker tempo erop bij ons in de kliniek! En het lijkt mij niet belastend op deze manier, ik heb toch een “rustmaand”, een natuurlijke cyclus en ik hoef maar 1x langs te komen voor een echo en 1x voor de TP.
Natascha wanneer mag jij weer?