IVF/ICSI deel 14

Hoi,

Dat is wel heftig zeg, om geopereerd te worden voordat je met ivf kunt beginnen. Wat een vervelende aandoening, verschrikkelijk. Ik kan me voorstellen dat je nu bang bent dat de endometriose gaat opspelen nu je twee menstruaties ineens van jezelf moet hebben. Mag je niet 1 maandje aan je medicatie? Jeetje meid wat word je geduld dan ook op de proef gesteld zeg… pfff Wat dat betreft mag ik nog van geluk spreken dat ik in principe kan zeggen Volgende maand starten we. Jij hebt zoveel om rekening mee te houden. Het gaat allemaal niet vanzelf he :hug:

Hier gaat het wat beter. Ik kan mezelf meestal redelijk herpakken. Ik ga altijd weer op zoek naar mijn kracht en mijn humor. Heb nog wel verdriet maar het is minder heftig dan gisteren. We hebben met zijn 2en een cocoon-weekend ervan gemaakt. Morgen ga ik inderdaad onze kliniek bellen, ik denk dat we even langs moeten komen.

Ik zag trouwens de url van je zoons website - Odin is dus ook een ivf kindje? Ik hoop dat je het niet erg vindt maar ik heb je naam op hyves ingetoetst, vond het wel leuk om te zien wie hier met me kletst :smiley: Je kunt trouwens je foto’s zien op Hyves, wist je dat?

Heel vertederend om Odin met jou te zien toen ie zo klein was - dat geeft mij een hoopvol gevoel!

Monne: neen nu een maand aan de medicatie is helaas geen optie.

Achja ik laat t maar op me afkomen en dan zien we wel hoe t verloopt.

Je mag me ook toevoegen op hyves hoor :wink:

En ja de foto’s mogen mensen best bekijken daar heb ik geen moeite mee.

Odin is idd een ivfkindje, echt een wondertje, hoe vaak ik niet te horen heb gekregen dat ik beter mijn kinderwens stop kon zetten, maar ik bleef ervoor vechten en hopen…

Ik hoop ook met heel mijn hart dat jullie droom ook zal uitkomen :pray: :pray:

Fijn om te lezen dat t weer wat beter gaat met je…ik ben ook wel zo hoor, ik kan 1 of 2dg mezelf min of meer van de aardbodem toveren en daarna pak ik mezelf weer op…

Ik ben benieuwd wanneer je langs mag komen bij de kliniek.

Monne De algemene regel is dat de cryo’s eerst teruggeplaatst worden, ongeacht hoeveel je er hebt. Anders zouden mensen eerst de volledige IVF/ICSI-behandelingen doen en de cryo’s opsparen, waardoor die later misschien vernietigd moeten worden en dat is ethisch weer niet te verantwoorden. Plus het feit dat een cryo-terugplaatsing minder belastend is en minder kosten met zich meebrengt. Dus vandaar eerst de cryo’s en dan weer een nieuwe behandeling. In ons ziekenhuis moet je na een mislukte behandeling eerst 1-2 maanden wachten voordat je verder mag, dit om je lichaam rust te geven na alle hormoonmedicatie. Ik zou gewoon even bellen, dan weet je waar je aan toe bent.

Natascha Ben je nu al ongesteld geworden? Twaalf dagen na de punctie is best wel snel. Op zich wel fijn dat je lichaam het zelf gedaan heeft, hoef je je daar geen zorgen over te maken. Hopelijk ga je niet al teveel last krijgen!

Jippie: ja ik vind t zelf ook erg snel zeg, misschien omdat ik nu geen hormonen ofzo neem??

He meiden, veel geschreven opeens!

Spannend natascha, volgende ronde. Ik zat laatst nog te denken hoe ze dat dan doen met meerdere cryo’s. Ookal wil je er maar 1 gaan ze er dan ook echt 1 ontdooien? De kans is toch 50% dat het goed ontdooid? Dit omdat jullie 8 cryoos hebben.

Jeetje wat is het toch een wetenschap, zo fijn maar ook zo absurt eigenlijk. (sorry, vind ik soms).

Monne, je moet toch door een soort rouwproces wanneer een poging niet lukt. Ik denk dat zodra je weer begonnen bent of een afspraak hebt staan het weer makkelijker zal gaan. En met een cryo heb je ook zeker kans hoor! Anders zouden ze dat ook niet aanbieden natuurlijk.

Hier gaat het wel weer hoor. Ik denk dat ik uit zelfbescherming ook absoluut niet hoopvol durf te zijn.

Gisteren uit eten geweest met mannetje maar de sfeer zat er ook niet echt in. Hij kan ook niet blij zijn, vind het ook zooo spannend. En stel dat er een positieve test komt dan is het nog steeds zoooo spannend of alles wel goed zal zijn. (na 3 miskramen).

Verder heb ik uitgebreid gegoogeld gisteren op het werk en toch wel ontdekt dat ik tijdens de 2e helft van de cyclus vaak een schimmelinfectie heb, dat dit niets met het begin van een mensturatie te maken heeft maar met de conditie van je vagina op dat moment. Met name door de progesteron, nu dus extra progesteren en daarom sneller geiirriteerd allemaal van onderen. Dus maar zalfje besteld.

Buikpijn kan natuurlijk overal van komen is al weer flink afgezakt.

Dus al met al kan ik er nog niets van zeggen en is er nog steeds hoop!!!

Ineke Er is echt nu nog niks van te zeggen, hoor. Ik heb de innesteling heel duidelijk gevoeld en dat zorgde ook voor ongikrampen en steekjes. Door de bolletjes heb je inderdaad meer kans op een schimmelinfectie en door de hormonen ben je er ook wat vatbaarder voor. Moed houden!

Natascha Doordat je nu geen progesteron hebt gehad, kan je luteale fase inderdaad iets korter zijn.

Heb je veel last van je endo of valt het mee?

Jippie: de menstruatie is nog niet echt flink doorgebroken, maar tot nu toe is t allemaal prima te doen :thumbup:

Ineke: gelukkig klink je weer wat positiever meis…moeilijk weer die wachtweken he :hug: vervelend zeg van die schimmelinfecties :hug:

Wij hebben de cryo’s per 2 in een rietje zitten, dus er worden altijd 2 tegelijk ontdooid.

he natacha, ja, dat had je geschreven dat dat fout gegaan was.

Maar vroeg me af als ze per 1 zouden zijn geweest of ze dan ook maar 1 zouden ontdooien.

Hoop alvast enorm dat er een toppertje teruggeplaats zal worden en het dan goed gaat natuurlijk!

ohww ja dan hadden ze er 1 ontdooid en als die de ontdooiing niet overleefd had dat hadden ze een nieuw rietje ontdooid, net zolang totdat er een goede zou zijn.

Bedankt dames!

Monne, na mijn mislukte icsi poging ben ik meteen door gegaan voor een nieuwe tp.

We hadden 2 cryo’s maar na een maand lang bolletjes proppen werd ik de dag van tp gebeld omdat de cryo’s allebei de ontdooiing niet hadden overleefd :frowning:

In het ziekenhuis waar ik loop kan je wel meteen doorgaan zonder pauze.

Jippie
, Ja ben er weer!!!

Verder alles goed met jou?? Bijna 5 kilo kwijt!! Ga zo door meis!!!

Jouw vraag was of we Ivf of Icsi gaan doen, horen we op de dag van de punctie.

Omdat mijn man dan zijn zaad in moet leveren en van daar uit kijken ze hoe de kwaliteit van het zaad is en dan maken ze ter plekke de beslissing Ivf of Icsi.

Ineke, even een kort berichtje: Goed om te lezen dat je weer hoop en kracht hebt gevonden! :thumbup: Hou het vast (je kracht èn je emmies) :wink:

De laatste week gaat beginnen.

Ik voel me alweer wat beter, over de eerste grote hobbel van teleurstelling en verdriet heen, maandag gesprek bij onze kliniek! Vanaf dan kijken we weer vooruit hopelijk.

Ik ben op, ga bankhangen. Later meer dames!

He Monne, fijn dat je je weer wat beter voelt. Het valt ook allemaal niet mee he? Maar gelukkig nog pogingen mogelijk…stel me vaak voor wanneer je op dat punt zou komen dat het de allerlaatste mogelijkheid is. Wat een stress zal dat opleveren zeg…pffff.

Hi Ineke,

Daar denk ik liever nog niet aan! Ja het schiet wel eens door mijn hoofd, ik heb ook wel eens piekermomenten. Bv. volgende week word ik 36. Iedere verjaardag baal ik want dat is steeds weer een stap dichterbij mogelijke kinderloosheid. Dat denk je wel eens natuurlijk. Maar ik probeer die gedachte bewust weg te drukken, je hebt er totaal niks aan. Je leeft in het nu. Voorlopig kan ik me nog 4 jaar lang inspannen om een lief kindje van mij en mijn vriend op de wereld te proberen te zetten (wel een lief kindje natuurlijk he :D)

Mijn menstruatie is bijna achter de rug dus ik kan die stomme tampon-voorraad ook weer uit mijn tas halen binnenkort. En dan kijken we weer vooruit. Kom maar op met die cryo!

Hoe is het met jou? Hoe voel je je?

Tja, ik wordt ook al 36…in maart volgend jaar. Dan ook al 6 jaar bezig. Maar tegen die tijd zal het voor ons wel duidelijk zijn.

Inderdaad zo irritant dat je toch tampons moet kopen tijden het boodschappen doen omdat er rekening mee moet houden dat je het kunt gaan worden.

Tja, hoe voel ik me. Heb er geen vertrouwen in hoor. Ben wel af en toe misselijk maar ook wat zeurend ongi gevoel. Waarvan je weet dat het beide kan betekenen. Ik laat het maar op me af komen. Vorige keer werd ik het op dag 12 na de terugplaatsing. Dat zou dan zondag zijn…

wel ‘fijn’, het dat je ook een cryo hebt. Geeft toch wat meer lucht ofzo.

Ineke Ik kan me wel voorstellen dat je uit zelfbescherming geen hoop durft te hebben. Maar je kwaaltjes kunnen natuurlijk ook een goed teken zijn.

Op welke dag begon de vorige keer het bruinverlies? Hier draaien de duimen!

Monne Logisch dat je de klok hoort tikken naar mate je ouder wordt. Elke keer hoop je dat je op je volgende verjaardag moeder bent.

En als dat dan niet zo is, is dat erg confronterend. Hopelijk gaat het binnen niet al te lange tijd met ICSI lukken! :-*

Marka Wanneer gaan jullie precies van start? Ben benieuwd of het IVF of ICSI gaat worden.

Hoe gaat het met alle andere meiden?

Hoi hoi…

Hier nog iemand die volgend jaar 36 wordt :mrgreen:

Het gaat prima met mij…wonder boven wonder heb ik niet teveel last van mijn ongi, ook de hoeveelheid valt me reuze mee, ik dacht dat dit na een ivfpoging erger zou zijn…de pijn wordt goed onderdrukt door de medicatie…ik merk wel wanneer t tijd is voor de volgende pijnstiller, maar ben hier superblij mee…geeft me goede hoop voor de cryopogingen.

Ineke: kan me voorstellen dat je niks ervan verwacht, anders is de teleurstelling nog groter he, maar ja ik hoop echt dat t deze keer gelukt is :pray:

Monne: hopelijk kun je snel van start gaan met de cryo.

Ik heb nu een maandverbandvoorraadje in de tas hahaha, vroeger gebruikte ik ook tampons maar door de endo werd me dat afgeraden.

Spannend Ineke. Ik duim ook nog steeds voor je :pray: :thumbup: :pray: :thumbup:

Ik ben volgens mij een jonkie hier in dit topic :think: :wink:

Ik voel me al een jonkie, ik ben in april 32 geworden. :slight_smile:

Ineke, ik duim heeeel hard voor je! Ik hoop zo dat het lukt!

Sterkte met wachten!

Alle andere meiden succes weer verder en op naar de volgende pogingen!

Groetjes Nicole

Hoooi,

Ik moet een week voor mijn eerst volgende menstruatie beginnen met decapeptyl en dat moet ik blijven prikken tot dat ik mijn menstruatie heb en dan moet ik beginnen met puregon en verder met de decapeptyl.

Maar omdat ik een onregelmatige cyclus heb weten ze niet precies wanneer ik moet beginnen met prikken dus hebben ze het gemiddelde genomen en dat komt uit op 20 september.

Dan begint het dus weer allemaal!!

Jannigje is Stein dmv Ivf verwekt?