Terugplaatsing al gebeurd hoor! 09-09 testdatum
ohwwwwww je hebt ze al hihihihi…nou op naar 9-9, op naar een positieve test
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Spannend, Ineke! Succes met de wachtweken! :thumbup: :thumbdown:
Monne Daar nog steeds alles goed?
Natascha Hoe gaat het vandaag met je? Neemt de pijn al af?
Jippie het gaat vandaag erg goed…ben wel momenteel erg moe dus ga nog even een uurtje liggen.
Dank meiden, voel me al weer positiever hoor.
Het was ook zo spannend vandaag en 2 dagen behoorlijke last van de punctie gehad en nog eigenlijk. Ook nog es last van buikloop, maar 2 emmies terug is natuurlijk super! En 1 daarvan ook nog een topper. 3 bevrucht van de 8.
natas, fijn dat het vandaag wat beter gaat! Heb je het nog over die antibiotica gehad?
Jippie, maar…hoe is het nu met jou???
Hee dames daar ben ik weer. Derde dag van mijn nieuwe baan en ik ben gevloerd. Maar wel lekker om aan de slag te zijn! Heb te lang zonder werk gezeten door die stomme crisis.
Natascha wat geweldig om te lezen dat je zo opknapt! Op naar de volgende ongi en je mooie cryo´s!! Hoeveel wil je er terug laten plaatsen volgende maand?
Ineke wat een feest, je hebt gewoon twee kleine emmies in je buik!
Op naar 9 september!
Hier merk ik dat met de tijd toch de vurige hoop af en toe plaats maakt voor momenten van vrees… Ik mag zaterdag testen maar kijk er steeds meer tegen op, bang dat het niet gelukt is, of dat ik ergens ontdek de komende dagen dat ik ongesteld ga worden.
Vandaag waren mijn gespannen borsten foetsie en had ik ineens kleine aankondigende ongikrampjes. Werd er een beetje knorrig van. Nu zit ik thuis op de bank en heb ik weer twee ballonnen in mijn BH…! Snap dr niks van, zou dat nou nog steeds de Pregnyl zijn die een loopje met me neemt?? Ik heb afgelopen vrijdag de laatste prik gezet!
ZUCHT…
Monne: dat is een hele moeilijke vraag.
Wij hebben bij het intakegesprek tegen de verpleegkundige gezegd dat we ten alle tijden maar 1 emmie teruggeplaatst willen krijgen, nu blijkt dat zij die niet aan de artsen doorgegeven heeft…
Doordat zij dit niet gedaan heeft hebben ze de cryo’s per 2 in een rietje gedaan, hadden ze nou van onze wens geweten dan hadden ze alles op alles gezet om alle cryo’s apart in te vriezen… (deze dame zal dan ook de consequenties gaan dragen maar dit terzijde).
Wij zitten nl met t volgende…we hebben natuurlijk samen al een kindje…en een 2ling zou natuurlijk prachtig zijn, maar ik ben heel eerlijk als ik zeg dat ik een 2ling niet aan zal kunnen.
Ik heb een zware vorm van Fibromyalgie, die soms echt zijn tol eist.
Met een 2ling ben je toch ontzettend veel in de weer, t lijkt mij dat echt rusten er niet veel in zit…daarbij heb ik dan nog een peuter rondlopen die ook nog de nodige aandacht en verzorging nodig heeft.
De oma’s zijn beide ook niet meer 100% gezond en zij een peuter en een 2ling laten verzorgen lijkt me ook erg zwaar.
Daarbij moet ik ook aan het welzijn van de kindjes denken.
Dus vandaar onze keuze om er maar 1 terug te plaatsen.
Nu worden ze strx per 2 ontdooid, wat als ze toevallig alle 2 overleven…wat moeten we dan??? 1 laten vallen?? of alle 2 terugplaatsen met t risico dat we toch een 2ling krijgen waarvan ik weet dat ik dat niet aan kan…maar anderzijds weer die cryo die overleeft zomaar te laten vallen, dat komt ook zo ondankbaar over en dreinst natuurlijk tegen onze gevoelens in…misschien wordt strx bij het ontdooien die keuze voor ons gemaakt en overleeft er maar ene de ontdooiing.
ik word soms gek van al die keuzes die we moeten maken…echt moeilijk.
Mijn mannetje is hier wat resoluut in…die vind mijn gezondheid gewoon op de eerste plaats staan :?
ohja moeilijk he die laatste wachtdagen…je voelt zoveel…
ik had toen ook t gevoel dat in ongesteld ging worden…zo’n 3/4 dg voor de testdatum, maar er kwam maar geen bloed…en bleek zwanger te zijn.
Mahja t kan ook gewoon een naderende ongi betekenen…t is allemaal zo dubbel en geen pijl op te trekken.
Hoe cliché t ook klinkt…er is niks anders te doen dan de dagen uitzitten pff.
Ineke: succes met de wachtweken :thumbup: :-*
Monne:Ik duim :thumbup: voor je dat je zaterdag een mooie test in handen hebt :thumbup:
:thumbup:
Ik heb hier vandaag tegen mijn leidinggevende verteld dat we (m en ik) ik oktober ICSI hebben. Ze reageerde gelukkig positief. :shifty: Ze hebben namelijk eerder heel raar gereageerd naar een zwangere collega.
Ook heerst er een sfeer op het centrum die ik niet leuk vind. Daarom heel lang gewacht met hun informeren. Maar ja nu moest het wel. Ben namelijk echt aan het aftellen naar 13 september. Hoop dan ook echt snel te mogen beginnen.
Ik heb het niet naar mijn zin op mijn werk. Ben dus ook van plan daar weg te gaan. Maar ben nu aan het twijfelen wat ik wel zal willen. Blijf ik dit werk doen of ga ik iets anders doen. :think:
Ik weet het even echt niet.
Hi Natascha!
Jee dat snap ik goed dat je gek wordt van al die keuzes maken. Het zijn er al zoveel en nu heb je er dankzij die ene troela NOG eentje bij gekregen. Pfff.
Maar… wie zegt dat als je er eentje terugplaatst, er niet ook een 2ling kan ontstaan? Ook dat kan! En je kunt er 2 terugplaatsen en er maar 1 overhouden, of helemaal geen. Het is net als de rest van het hele proces: geen pijl op te trekken.
Mijn tante heeft ooit 3 emmies teruggeplaatst gekregen (lang geleden), en er kwam niks uit, de keer daarop wéér 3 emmies en daar is uiteindelijk 1 kindje uit geboren! Het zegt allemaal niks. Maar kan me met jouw lichaam wel voorstellen dat je in ieder geval de kans op en 2ling zo minimaal mogelijk wil maken. En aangezien er toch 2 ontdooid moeten worden, wordt die keuze misschien wel voor je gemaakt.
Als je man zegt 2 ontdooien en 1 laten gaan, we hebben er daarna nog 6, klinkt dat hard maar kan ik me ook alles bij voorstellen. Jij bent zijn vrouw en die embryootjes heeft hij nog nooit ontmoet. Natuurlijk ga jij voor.
Het is soms ook wel fijn om je over te geven aan de beslising van je man. Er gebeurt al zoveel met ons lijf en in ons hoofd dat je niet overal 100% een mening over kunt vormen. Alsje er zelf niet uitkomt, vertrouw dan maar op hem. Dat geeft ook rust.
En WOW fibromyalgie, dat hoor je niet vaak! Mijn schoonzusje heeft het en heeft er erg veel last van (heeft gelukkig al 2 kids). En een vriendin van mij heeft het ook en die wil nu aan kinderen beginnen! Ze is 36 en kijkt als een berg op tegen de combinatie fibromyalgie/zwangerschap. Extra controles enzo. Haar lijft gaat eindelijk weer even een beetje goed. Heb jij er veel last van gehad tijdens je zwangerschap?
sja Monne t is idd iets die keuzes.
Dat een emmie zich kan delen in je buik dat is idd zo…en dan zie ik t als een gift, dan moet t gewoon zo zijn en zal ik er enorm dankbaar voor zijn en alles eraan doen om t zo goed mogelijk te regelen allemaal…maar nu heb je nog een beetje de keuze in de eigen hand…maar t blijft moeilijk.
Ik heb tijdens de zwangerschap bijna geen last gehad van de Fibro, dat was echt zalig hoor, maar na de bevalling kwam het dubbel en dwars terug en heb ik echt moeten revalideren…plus ik had ook nog bekkeninstabiliteit erbij gekregen…en ook dat is helaas niet meer helemaal overgegaan.
Natascha Wat vreselijk stom dat ze de cryo’s per twee hebben ingevroren. :wall: Nu zit je straks inderdaad met een dilemma. Zo zonde om cryo’s te laten vernietigen! Als ze apart waren ingevroren, was dat gewoon een extra kans geweest. Maar als je ze terugplaatst en je wordt zwanger, dan heb je ongeveer 25% kans op een tweeling. En in jouw situatie kan ik me goed voorstellen dat je dat niet aankunt.
Monne Moeilijk te zeggen waar je kwaaltjes door komen. Het kan nog door de Pregnyl komen, door een zwangerschap en door een naderende menstruatie. Lekker handig, heb je dus niks aan! Wel herkenbaar dat je nu steeds banger wordt en niet durft te testen. Wij hadden altijd standaard een bloedonderzoek op dag 15 na de terugplaatsing. Omdat ik de uitslag niet van een assistente wilde horen, moest ik 's ochtends dus zelf wel een urinetest doen. Anders had ik het ook niet gedurfd en alleen maar uitgesteld. Succes met de laatste wachtdagen, nog even volhouden!
Ineke Lief dat je naar me vraagt. Met mij gaat het wel goed, hoor! Helemaal opgelucht na het goede nieuws van afgelopen week. Mijn haar wordt alleen wel wat een vreemde coupe. Volgens mij begin ik krullen te krijgen, dus op mijn hoofd staat een pluk recht omhoog en voor de rest lijk ik net zo’n cavia met kruintjes. Ik plak het nu maar naar beneden met een kledder mouse! :mrgreen:
Jannigje Fijn dat ze op je werk positief reageerden op het nieuws van de aankomende ICSI-behandeling. Haalt toch wat druk van je schouders als je weet dat je straks vrij kunt krijgen voor de echo’s. Jammer dat je het er niet naar je zin hebt. Moeilijk om te beslissen wat je verder wilt gaan doen.
Ineke hoe voel je je; ben je lichamelijk al een beetje opgeknapt na de punctie en TP?
Jippie hoe gaat het met jouw hormoontherapie? Fijn dat het haar terug komt. Een vriendin van me heeft anderhalf jaar geleden ook borstkanker en chemo gehad en kreeg naderhand ook een hele andere haardos terug. Veel voller haar! Ze gaat trouwens vandaag trouwen Life can be great.
Zucht… moet effe mijn ei kwijt hoor. Heb niet echt last meer van kwaaltjes. Morgen is de testdag. Maar ik denk de hele dag “Waarom mag ik morgen pas testen? Waarom niet vandaag al? Een dag eerder maakt toch niet uit?”
Maar bedenk ook steeds dat je door Pregnyl injecties iets later dan normaal ongesteld kan worden. En ook dat mijn luteale fase tijdens IUI al 1 of 2 dagen langer was dan mijn reguliere cyclus. Hebben jullie wel eens een andere luteale fase gekregen door de hormonen?
Als er een icoontje hier op KoK zou zijn van een poppetje dat naast een hele grote klok verveeld zit te wachten, dan had ie nu hier gestaan!
OH Monne, kan het me zo goed voorstellen hoe je je nu voelt.
Maar zo goed dat er nog niets te bekennen is!!! Ik heb mijn mannetje de testen laten verstoppen, zou me ook niet in kunnen houden.
Natascha wat een stomme fout! Zo gaat er toch best wat fout hoor. Achteraf hadden wij de vorige keer ook 2 emmies terug kunnen laten plaatsen, toen was ik ook al 35!! Maar ja.
Jippie, dat heb ik wel vaker gehoord dat je haar veranderd. Krullen zijn toch wel mooi? Laat je het nu lang groeien of hoe had je het altijd?
Hier heb ik vanochtend pas gebeld over evt. cryootje. Had er totaal geen vertrouwen in dat hij van 2-cellig goed genoeg zou worden. Dus gisteren niet zo mee bezig en dus vergeten (je kunt alleen tussen 11 en 12 bellen).
Maar…er logeert nu een 6-cellige emmie in het umcg!!!
Dat geeft wel even weer wat meer lucht ofzo. en vertrouwen.
Zou zooo graag willen weten hoeveel cellen de emmies in mijn buik nu hebben, of dat ze zijn gestopt.
hmmm. :think: misschien moet ik mijn wijze onderschrift es weghalen want pieker wat af momenteel!
Ik hoop ook dat je emmies net zo hard hun best doen als je cryo!
Op de dag van onze TP waren er 2 embryootjes van 5 cellen; daarvan werd er eentje teruggeplaatst. Naderhand hoorden we dat de ander als een 8-cellig embryootje was ingevroren. Dat gaf me wel hoop dat die in mijn buik ook had doorgezet naar 8!
Ik zou voor de zekerheid eigenlijk het hele weekend af moeten wachten… Of gewoon pas 3 weken na de TP testen ofzo… hahaha
Ik weet t even niet zo goed meer. Wilde net even naar een kledingwinkel maar kwam thuis met een broodrooster :?
God zij dank hebben we wat te doen vanavond.
Hey meiden…
Ineke: jaaaa das goed nieuws zeg!!! Dat is nog eens een extra kans, maar laten we hopen dat t niet nodig is he
Nou als die 2-delige nog zo mooi gedeeld is dan moeten die 2 in je buik toch ook lekker door zijn gegaan met delen.
Hihii ja de piekerweken zijn aangekomen he :hug:
Monne: sjee wat spannend zeg, maar aangezien je nog geen bloed hebt gezien is de kans erg groot dat t zomaar raak kan zijn
nog even en dan weet je t.
Jippie je wordt dus een krullebol hihihi.
monne jij moet dus helemaal zelf testen?
Hier is t nl zo dat je 2wk na de TP de urine in het ziekenhuis moet inleveren en dan op de Ivfafdeling de uitslag krijgt.
Dus als jij pcies 2wk na de TP test dan is de test betrouwbaar genoeg hoor.