Jippie, geen idee misschien omdat mijn natuurlijke cyclussen ook voor geen meter lopem ofzo :think:
Ik zal t morgen wel horen
Ik heb normaal helemaal geen cyclus, maar na een eisprong/punctie word ik wel uit mezelf ongesteld. Dus dat zal bij jou vast ook zo zijn!
Heel veel succes voor morgen, ik ga voor je duimen! :thumbup: :thumbdown:
Ha meiden,
Ineke wat een geweldig nieuws, goede score zeg!! :thumbup: Wanneer is de TP?
Natascha wat fijn dat je thuis bent, hoop dat je snel weer opgeknapt bent. Hoeveel cryo’s heb je?
Jippie :thumbup: duim omhoog voor het volhouden met afvallen!
Lief dat jullie vragen hoe het met me is. Nou euhh een beetje leeg en nikserig. Ik vind het nogal een switch van wekenlang iedere dag allerlei activiteiten ondernemen om een bepaald resultaat te krijgen en de laatste twee weken moet je ineens helemaal NIKS doen om op dat resultaat te wachten. Da’s wel een groot contrast moet ik zeggen. Ik zou haast de prikken gaan missen… :? Je denkt steeds Maar er iets toch nog wel IETS wat ik kan doen?
Ik ben vandaag begonnen met mijn nieuwe baan dus dat geeft gelukkig wel goed afleiding.
Ik voel steeds wat, jullie herkennen het vast wel! Kramp in mijn onderbuik bij het niezen (maarja daar let ik nu ook op), gespannen borsten (maarja dat kan nog van de Pregnyl komen), een beetje moe en weeïg (maarja dat heb je wel eens na 2 verjaardagsvisites op 1 dag met allerlei taarten enz). Hahahaha
Dus… ik weet het ook niet, ik moet maar gewoon wachten. Zaterdag mogen we testen. De tweede week is inderdaad moeilijker omdat je nu steeds meer als een berg opziet tegen dat eerste bruinverlies (waarvan je hoopt dat het wegblijft).
Wat ik trouwens wilde vragen. Ik lees dat Pregnyl na een dag of 7-10 uit je lichaam is. Maar dan gaat het over de periode na de grote Pregnyl spuit voor je ovulatie/punctie. Maar hoe lang duurt het voordat die laatste onderhoudsprik uit je systeem is? De laatste heb ik vrijdag gezet (halve ampul). Ik neem aan dat je op maandag daar nog kwaaltjes van kan hebben?
Monne Hoeveel eenheden was die halve ampul? Ik had altijd kleine ampullen van 1500 IE. Dat moest ik spuiten op dag 5,7 en 9 na de eisprong/punctie. Ik mocht met de IUI-behandelingen twee weken na de inseminatie testen, dus dan was die Pregnyl er ook uit. Pregnyl halveert elke dag, dus dan kun je ongeveer uitrekenen wanneer het uit je lichaam is. Als je op vrijdag gespoten hebt, kun je inderdaad op maandag nog wel last van bijwerkingen hebben. Maar wie weet zijn het echte zwangerschapskwaaltjes!
Inderdaad een moeilijke overgang van eerst weken spuiten en echo’s en dan ineens kun je niks anders meer doen dan afwachten. Je wilt zo graag iets doen om de kans van slagen groter te maken, maar helaas moet de natuur het zelf doen. Succes met de laatste wachtweek!
Spannend monne! Bij mij was het zo’n week na de terugplaatsing de 1e keer al duidelijk dat het niet gelukt was. Toen begon ik al te menstrueren. Tja, een week eerder duidelijheid dat wel. we worden morgen tussen 9 en 10 uur gebeld of we mogen komen en dan hoe laat.
Heb hier nog veel last van mijn linker-onderrug. Wel vervelend hoor! Had vanochtend nog een telefonische afspraak met de oncoloog en dat was nadien ook wel eventjes wat emotioneel. Even weer die herinneringen aan alles en zoals hij ook zei dat je nu met totaal iets anders bezig bent en ook andere termen gebruikt. (als eitjes oogsten…tssss).
Jippie, heb jij al een datum voor de operatie? In september toch?
Natascha wat moet jij lang wachten op duidelijkheid m.b.t. het invriezen. Dat moeten ze toch allang weten? Maar, hoe voel je je nu? Is de pijn helemaal verdwenen of ben je nog aan het uitzieken? Wat een ellende toch ook!
Nou, zal me es aankleden en wat boodschappen doen. De dag maar even doorkomen m.b.t. afleiding.
Jippie, ik moest op dag 3, 6 en 9 na de punctie de helft van één 5000-ampul spuiten, dus 2500. Voor de punctie heb ik 2 van die ampullen moeten oplossen met de Solven.
Ineke hoelaat krijg je iets te horen?? spannend hoor!!!
Zaterdag hebben ze de emmies ingevroren en aangezien ik dinsdag toch op gesprek moest komen hebben ze denk ik geen haast gemaakt om t eerder te melden, protocol hier is zowiezo dat je altijd pas na een week een brief thuis krijgt mits er een cryo is, anders hoor je helemaal niks.
Ik heb wel nog buikpijn hoor, maar met pcm is het goed te beheersen, ik merk iedere dag een beetje vooruitgang dus dat is een goed teken.
Blijft toch raar hoor, al die verschillende protocollen.
Bij ons is het 2 dagen na evt. terugplaatsing dat je naar het lab. kunt bellen of er cryo’s zijn.
Ik kreeg gisteren dus preventief antibiotica, schijnt niet bij iedereen zo te zijn. Alleen wanneer je endo hebt of andere afwijkingen en ze in je buik aan het rommelen zijn geweest bijv. Had jij dus niet van te voren gekregen? Hoop dat de pijn nu snel over is, wordt je er ook nog es steeds aan herinnerd. En wanneer het nu ergens goed voor is. (zoals ik me nu gehavend voel na de punctie).
Monne, wat een gereken met die pregnyl! Ik ben met die vieze bolletjes begonnen.
idd Ineke echt zo’n verschillende protocollen zeg, snap ik soms ook niet.
Die ab heb ik ook niet gehad, achteraf denk ik dat t beter was geweest als ik die gekregen had…moet ik strx toch eens navragen.
he ja die bolletjes hebben wij ook hier plakzooi :oops:
ik had er donderdag net 2 opgeduwd voordat ik opgenomen werd, en ze met een echo gingen kijken…kreeg meteen de opmerking dat ze t zagen…en bedankt, je schaamt je al genoeg :oops:
Ineke In het UMCG krijg je op dag drie te horen of er cryo’s zijn. Op dag twee word je gebeld of er bevruchting is en is eventueel de terugplaatsing. Als de overige embryo’s op de derde dag minimaal 6-cellig zijn, worden ze ingevroren. Op dag twee is dat nog niet duidelijk.
De operatie staat gepland voor oktober, ik heb nog geen datum. Dat hoor je pas 1-2 weken van tevoren, dan wordt het ingepland. Op 20 september moet ik voor een mammografie en de dagen erna naar de chirurg, plastisch chirurg, anesthesie, verpleegadeling, enz.
Monne Jij spuit dus meer eenheden Pregnyl na de punctie. Dit blijft daarom ook langer in je lichaam en kan voor bijwerkingen zorgen. Ik zou er om denken dat je niet te vroeg gaat testen, want dan heb je kans op een vals-positieve test door de Pregnyl die je op dag 9 gehad hebt.
Natascha Balen dat het zo lang duurt voordat je weet of er embryo’s ingevoren konden worden. In ons ziekenhuis hoor je dus op dag drie of er cryo’s zijn. Hopelijk voor jullie een mooi aantal in de vriezer. Moest je nou vandaag naar het ziekenhuis of volgende week dinsdag pas?
Jippie spannend zeg, t is zo oktober.
Ik moet vanmiddag om 14.50.
Heey meiden…
alle 9 eitjes waren bevrucht, niet 7 :dance: :dance:
Daarvan hebben ze 8 kunnen invriezen :dance: :dance: :dance: echt een prachtig aantal zeg!!!
Nu de ongi laten komen( Jippie idd zonder provera) dan een cyclus rust en bij de volgende ongi starten we.
Aangezien ik geen cyclussen van mezelf heb krijg ik voor die maand de pil.
Ineke weet je al iets??
:dance: wat een super score!!! Nu hopen dat het invriezen ook bij alle 8 goed gaat. Top zeg :dance:
Ineke: :thumbup: :thumbup: :thumbup: dat jij ook een mooie score mag hebben!
Monne: :thumbup: :thumbup: :thumbup: houd vol meid!
Jippie: het is inderdaad zo oktober. Spannend hoor!
In Nijmegen was het iets anders. Daar hebben ze een digitale poli waar ze meteen uitslagen opzetten. Op de dag dat ze je bellen voor de bevruchting, komt die uitslag er ook al op te staan. Op de dag van de terugplaatsing staat er wat de kwaliteit is van de embryo/embryo’s die ze terug plaatsen met een foto en of er cryo’s zijn.
Wij hadden de foto’s van onze embryo’s tijdens de laatste poging zelfs al op onze telefoon staan toen we naar de terugplaatsing gingen :inlove: Onze mini R.oan en R.ens dus :inlove:
Natascha wat een geweldig nieuws!!! Na al die ellende de afgelopen dagen is dat wel even een opsteker zeg. Super, zoveel cryo’s, wow!! Ben blij voor je.
Ineke hoe is het?? (die bolletjes leken mij ook niet echt een daverend succes, hahaha)
Natascha Wauw, wat een goede score! Hopelijk zit er een broertje of zusje voor Odin bij!
Monne Kun je het nog een beetje uithouden? Zaterdag testen, toch? Heb je dan ook nog een bloedonderzoek, of alleen een thuistest? In ons ziekenhuis moet je standaard ook voor een bloedonderzoek op dag 15 na de terugplaatsing.
Ineke Succes met het telefoontje morgen! Hopelijk een mooi aantal embryo’s en een terugplaatsing. Ik duim voor je!
Angelbaby Zo’n digitale poli is wel ideaal. Wat bijzonder dat jullie een foto van de embryo’s hebben, die later R.ens en R.oan zijn geworden. Jammer genoeg kan dat bij ons niet, ja dan zou je zelf een foto van het scherm moeten maken tijdens de terugplaatsing.
Hier kan de telefoon elk moment gaan…wat is dat toch spannend!!!
Natascha, dat is super nieuws zeg! Hopelijk volgende maand een terugplaatsing voor jou/jullie! En dan heb je nog wat over!!
Dat van die digi-poli lijkt mij ook heel bijzonder maar dan zat ik wel steeds online denk ik! Wij gaan ook weer een foto maken hopelijk. De camera is gisteren net terug gekomen van een reparatie!
en nog geen telefoon…mannetje zit beneden met de telefoon bij hem. Ik wil hem niet opnemen.
spannend spannend!!!
Ik zat er ook elke dag wel op
foto’s kijken, op het forum lezen, bij de vragen aan de medische staf lezen, soms zelf een vraag stellen.
mogguh…
wat handig zeg zo’n digi-poli :inlove: en ook die foto’s zijn wel erg bijzonder, dat is hier allemaal niet
Ineke oh jij hoort t vandaag pas? wij horen t altijd meteen de dag na de punctie.
Ik werd in dat uur 3x door anderen gebeld, ik werd er gek van, zo gaat de telefoon zelden en als je zit te wachten op een telefoontje bellen anderen je steeds…spannend hoor!!!
Nou daar ben ik weer!
Ze zouden bellen tussen 9 en 10. Om 10:15uur hadden we nog niets gehooord om gek van te worden. Allerlei scenario’s door mijn hoofd.
Zelf dus maar gebeld. Ze waren vergeten te bellen!!!
Of we zo snel mogelijk konden komen voor de terugplaatsing.
Wel een excuus gekregen. Ze hadden het zo druk en toen de telefoon ging was ze zelf opeens geschrokken en besefte dat ze iets vergeten was.
Maar goed. 2 emmies terug! 1 was vanochtend van 3 naar 4 cellen gegaan en de andere was nog 2 maar ging riching 3 zoals het op de foto leek. Nog 1 2-cellige over voor evt. invriezen maar dat zal wel niet.
Voel me nog niet echt blij. Ben zo snel aan het piekeren. Nu gaat het steeds door mijn hoofd dat de verpleegkundige aan die vrouw van het lab had gevraagd of ze de emmies even wat langer in beeld wilde laten voor de foto’s die we wilden maken. Toen ze aangaf dat we klaar waren zei die vrouw van het lab ‘ik dacht al waar blijft ze’, die vpk zei toen dat de emmies natuurlijk ook niet te lang onder de microscoop konden. Nu ben ik al weer bang dat ze er te lang onder zijn geweest en dat ze misschien al beschadigd zijn. Stom he? Weet natuurlijk best dat zo’n vrouw dan zelf wel actie zou ondernemen. Toch?
ineke, allereerst erggggggggggg slordig van ze zeg, zomaar ff vergeten :wall: :wall: maar goed dat terzijde.
Ze weten echt wel hoelang de emmies max onder de microscoop mogen dus dat komt wel goed…ik kan me wel je bezorgdheid voorstellen hoor…
maaaaaaaar je krijgt een TP, geweldig toch!!! :dance: :dance: