IVF/ICSI deel 14

Monne: houd je het vol het wachten? De eerste week vond ik altijd erg meevallen… maar die 2e! Vreslijk… :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Natascha: :thumbup: :thumbup: :thumbup: op mooie embryo’s!

Lieve Jippie ik denk aan je! Zal wel zenuwslopend zijn, maar je gevoel over het bindweefsel is vast goed. Goed dat je het laten nakijken! Heeeeeeeel veel succes. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Natascha, en,en,en…?

Jippie meissie wat een angst weer voor je, kan me zo goed voorstellen dat je je iedere keer ongerust maakt, wel fijn dat je vandaag even alles kan laten nakijken…ik duim ook heeeeeeeeeel hard voor je.

Nou he he na lang wachten belden ze net op, we hebben morgen om 9.45 een terugplaatsing :dance: :dance:

heb wel nog veel last van mijn eierstokken, moest even in de gaten houden of t niet erger werd en/of ik koorts zou krijgen, ze zei dat t wel kon omdat mijn punctie vrij zwaar geweest was.

Ohw Jippie, wat een stress weer. Shit zeg! Natuurlijk gaan we uit van het goede scenario! Sterkte meid!

Natascha. Ik heb de vorige keer een week last van mijn rug gehad na de punctie. De blaasjes vullen zich weer met vocht en dat moet dan weer afnemen dus blijft het erg gevoelig allemaal!

Maar…terugplaatsing!! Kon ook haast niet andes he? Super. Veel plezier met je volle blaas alvast!

Bedankt voor jullie lieve meelevende berichtjes! Vanochtend naar het ziekenhuis geweest en het is inderdaad een vorm van littekenweefsel/inkapseling! Na de operatie is een stukje weefsel in mijn borst door een slechte doorbloeding afgestorven en dit is uitgegroeid tot een hard stuk littekenweefsel. Dat gebeurt heel vaak na zo’n soort operatie. Het kan geen kwaad, maar ze houden het natuurlijk wel goed in de gaten. En ik heb nog een klein knobbeltje in/net boven een van de littekens en dit was ook niks bijzonders. Een gigantische opluchting, ben ineens wel 10 kg lichter! :slight_smile:

Natascha Fijn dat jullie morgen de terugplaatsing hebben. Worden er één of twee teruggeplaatst?

Je weet nog niet hoeveel embryo’s er waren en of er nog iets ingevroren kan worden?

De laatste punctie in december was voor mij ook vrij pijnlijk. Ik heb nog een aantal dagen last gehad van buikpijn. Op zich is dat best normaal.

Rustig aan & veel succes met de terugplaatsing morgen!

Kus voor jullie allemaal!

Jippie: super nieuws!!! Goed voor de lijn, die extra 10kg eraf :wink: Zonder dollen echt top dat het “niets” was!!! :dance: :dance: :dance:

Natascha: dat is altijd fijn nieuws. Toch altijd maar weer afwachten of er embryo’s komen. Moet dan altijd aan die zin denken die ze bij aandelen enz. altijd zeggen. Successen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Blijft spannend. Nu morgen een top terugplaatsing. Krijg je een foto van je embryo?

Ineke: succes morgen met je fm!

nou hier gaat t kl*te, heb net 2u in het ziekenhuis gezeten met ontzettend veel buikpijn, ze hebben alles gecontroleerd, maar gelukkig geen overstimulatie, en geen infecties…mijn eierstokken zijn helaas de afgelopen jaren door de endometriose vastgegroeid, en nu ze groter zijn door die blaasjes veroorzaakt dat bij mij extreme buikpijn…gewoon mezelf goed in de gaten houden dat t niet verergerd, de TP gaat gewoon door :dance:

Naar zeg Natascha. Gelukkig een toppertje terug morgen!! Sterkte met de pijn!

Jippie, opgelucht te lezen dat het niets ernstigs is. pff…fijn dat je zo snel mocht komen. En natuurlijk super van die 10kg er af! :lol:

Voel me hier beetje eenzaam, erg he? Mannetje is naar lowlands…we zijn nooit zo lang zonder elkaar. haha. En dan ga ik in sept. zelf ook nog 2 nachten weg. Maar eigenlijk ook wel een klein beetje prettig dat ik totaal mijn eigen gang kan gaan.

Natascha wat naar! Mag je voor vannacht geen pijnstillers nemen? Tot de TP lijkt me dat geen probleem toch? Sterkte morgen meid! :thumbup:

paracetamol is überhaupt geen probleem hè. Heb mijn hele zwangerschap geleefd op 4 tot 6 paracetamollen per dag. Dat vol zitten van die eiblaasjes en je vergrootte eierstokken doet zonder vergroeiingen al pijn, dus kan me wel voorstellen dat het voor jou nog extra extra is. :hug:

Ineke: ben ook nog nooit een weekend zonder mijn vriend geweest de afgelopen 9 jaar. Daarvoor is hij 10 dagen op vakantie geweest met een vriend, die vakantie was al geboekt… VRESELIJK!!! Maar zo regelmatig moet hij dagen achter elkaar overwerken, zien we elkaar ook alleen in bed. Kan wel lekker zijn van die avondjes :slight_smile: Lekker languit tv kijken.

Hey meiden ik ben vanavond opgenomen met hevige buikpijnen ze weten niet wat er aan de hand is, als het morgen nog zo is gaan ze in de buik kijken.

Daar gaat mijn droom

wat erg!!!

Hoop dat de pijn snel afneemt en dat er toch nog wat embryo’s ingevroren kunnen worden, zodat die dan eventueel later teruggeplaatst worden.

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Natascha Ah nee, dat meen je niet… Hopelijk is er niks ernstigs aan de hand en kan de terugplaatsing gewoon doorgaan.

Sterkte & een dikke knuffel! Hou je taai! :hug:

Sorry dat ik even inbreek, maar Jean de man van Natascha plaatste bij ons een update en ik denk dat jullie ook willen weten hoe het gaat.

Hey meiden,

Jean hier

Ik denk dat Natascha het op prijs zou stellen dat ik jullie - zijnde haar digitale steun en toeverlaat - op de hoogte breng dat we haar met enige spoed naar het AZM hebben moeten brengen.

[edit]: ik zag dat ze al ergens anders had gezegd dat ze was opgenomen, maar ik klikte gewoon op een willekeurig ‘geplaatste reactie’ linkje van dit forum in dr inbox

Gaat niet zo best meiden…jullie weten de status van onze poging tot nog toe, dus het is zó spannend dat t bijna niet uit te houden is.

Natascha heeft ONTZETTENDE pijn en kruipt werkelijk tegen de muren.

De pijnen trekken vanuit dr buik naar de rug toe zodat elke positie hels is.

Men heeft bloed afgenomen, echo’s bekeken, nog allerlei testjes…niks raars te vinden. Bloed is in orde (ontstekingscel vrij), echo liet weten dat er geen interne bloedingen zijn of andere gekke dingen, dus men wrijft zich nu even over het hoofd.

Men heeft wel Dr. Evers (mss bekend bij jullie) ingeschakeld per telefoon en die gaf te kennen dat het de Endometriose weer was.

Optie 2 is een verdraaide eierstok (verrekte dingen ook)

Dit zijn uiteraard bij al het buitengeslotene van hierboven de enige opties die zulke pijnen kunnen veroorzaken.

Waar ik persoonlijk aan denk, wat nu als de endo terug is, aan een eierstok vast zit en die op zijn beurt middels z’n groei is gaan verdraaien en aan een ciste trekt die weer ergens aan vast zit (een darm of zo)…dan heb je écht alles compleet van wat mis kan gaan…

Ze heeft zware pijnstillers gekregen en wat oxazepam en ze ‘kijken de nacht even aan’…

Ze stuurde net een sms dat ze al flink heeft overgegeven (van de pijn naar ik verneem).

Om 09.30 morgenvroeg is eigenlijk de terugplaatsing, maar dit hangt uiteraard sterk af aan de prognose die nog gesteld moet worden. Morgenvroeg zouden d’r weer wat testjes volgen (bloed) en dan zijn er ook meer gynaecologen aanwezig met kennis van zaken om te beslissen om er maar weer een ritssluiting bij te zetten en live te kijken wat er nu werkelijk aan de hand is. Dit zou dus betekenen dat de terugplaatsing exit is

Haar droom…zag ik haar typen hier…2 kindjes is Natascha haar grote levenswens. Ze gaf me te kennen dat ze ernstig twijfelt aan een herhaling van een tweede poging…jullie kennen d’r goed neem ik aan, dus alvorens zulke woorden uit 'r mond komen, is de pijn onacceptabel!

Misschien moeten we ons erbij neerleggen dat we al in het bezit zijn van een ontzettend lief klein ventje. Misschien heeft ze de moed weer gevonden over een poos om er weer tegenaan te gaan… ik denk ook meteen even voor het gemak aan haar bevalling van Odin. Een herhaling van zulks zou ondenkbaar zijn zei ze, maar hee, kijk 'r weer rennen joh naar de afdeling om er nog eens van te mogen ‘genieten’. Zoals altijd: Time will tell, en ik sluit me volledig bij haar beslissing aan, de lieverd.

Ik las even haar berichten door op deze pagina, om te kijken waar m’n vrouwke was gebleven met informatie vrijgeven. Daar mijn kennis van het werken van dit forum beperkt is hoop ik maar dat ik het goed doe en dat het aankomt bij jullie

En sinds ik de slaap toch niet kan vatten, kan ik me beter even bezighouden met jullie hier. Daarbij, het ‘klept’ lekker tegen mensen die weten in welke levensfase je staat als gezinnetje (in uitbreiding) en ik kan eigenlijk ook niet echt bij mensen terecht in mijn directe omgeving middels geheimhoudingsplicht dat we weer zwanger en in verwachting willen zijn. Dus, stiekem ook een beetje eigenbelang om dit even van me af te duwen, en warempel…het lucht op.

Ik was zowaar een minuut vergeten dat ze daar garm ligt te kermen en te braken van de pijn.

Laten we hopen dat ze een beetje slaapt meiden en dat het snel morgenvroeg is zodat we meer duidelijkheid krijgen mbt deze bizarre verschijnselen.

Of een (kijk)-operatie, of een terugplaatsing…pfffff

Odin slaapt alweer n hele poos en ik ga maar proberen zijn voorbeeld goed te doen volgen. Morgen gaat ie naar het KDV een halfje en erna naar oma dus zijn dagje is doodnormaal gelukkig.

Ik heb late dienst dus kan gelukkig, nadat ik Odin hebt gedropt, meteen naar dr toe!

Ik praat alweer teveel…dit is waarom Natascha me van ‘mijn’ forumpjes af moet slepen, maar goed…meiden: truste!

Natascha en Jean, ik denk aan jullie :pray:

Ik heb een topic in arm om voor haar geopend. Ik denk dat ze nu wel even wat knuffels kan gebruiken :shifty:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=92517

Natascha,

Jeetje meid ik hoop dat er vandaag wat aan je pijn gedaan kan worden en dat de tp toch door kan gaan. :hug: :hug:

Jippie,

Wat een opluchting dat het alleen maar littekenweefsel was. Je zal wel flink in de stress gezeten hebben :hug:

Rhiannon,

Gewoon even een knuffel voor jou :hug:

Meiden sorry dat ik zo lang niet gereageerd heb maar ik probeer dit topic zo goed als mogelijk te mijden. Hoewel het redelijk gaat met het accepteren dat het er voor ons waarschijnlijk niet meer in zit (we zouden een laatste ivf kunnen doen maar ik heb er even geen behoefte aan) is het toch moeilijk om er mee geconfronteerd te worden. Momenteel gaat het even niet zo lekker en het lijkt wel hormonaal te zijn. Normaal heb ik rond mijn menstruatie een periode dat ik ontzettend chaggie ben maar nu gaat het de laatste weken gewoon niet meer over. Ik heb echt enorme stemmingswisselingen en dat is voor niemand hier gezellig. Volgende week daar maar even mee naar de dokter. Nou verder wilde ik jullie gewoon even laten weten dat ik echt nog wel aan jullie denk en jullie allemaal succes wens met de pogingen waarmee jullie bezig zijn. Ik zal proberen zo nu en dan wat van me te laten horen.

Hé Daan, ook voor jou even een dikke knuffel :hug: :hug:

Hoe gaat het met de kleine meid?

Hallo meiden,

Jullie kennen mij niet(nog niet :mrgreen: )

Maar ik heb vroeger ook ivf gedaan , helaas nooit gelukt.

En hier lang meegeschreven, samen met Rhi…die was er toen ook al!

Ben wel na 4 keer ervaringsdeskundige,

Ik lees dagelijks met jullie mee, en kan me zo meevoelen wat jullie doormaken.

Ik las net met tranen in de ogen het stukje van de man van Natascha…

Mooi geschreven en wat is dat spannend…

Ik hoop dat ze snel van de pijn af is!

Ik wil Natascha veel sterkte en suc6 wensen voor vandaag!

Een knuffel van mij alvast :hug:

Voor de rest iedereen suc6 met wachten of met starten van een behandeling!

Liefs, Chantal

OH! Wat vreselijk naar om te lezen allemaal. Laten we zo hopen dat ze toch nog gaan terug plaatsen, het is allemaal nog zo klein en zo gebeurd dat zou toch moeten kunnen? Anders is alles ook nog voor niets geweest.

Maar natuurlijk moet ze hier van herstellen en van die pijn af!!

Heel veel sterkte Jean, lief dat je zo uitgebreid verhaal komt doen!

Hier is maandag de punctie.

Meiden, wat een verdietige dingen lees ik hier weer allemaal…

Natascha, heel veel sterkte, ik denk aan je :hug: :hug:

Jippie, gelukkig een opluchting voor jou. Maar wel vervelend dat je steeds van die ‘kwaaltjes’ hebt waar je je zo zorgen om maakt. :hug:

Danielle, het is echt helemaal niet gek dat je je zo voelt. Besluiten om afscheid te nemen van je kinderwens is zo ontzettend moeilijk… Het is wel belangrijk dat je hulp zoekt, dus goed om even langs de ha te gaan. Veel sterkte! :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

En ook nog even een extra knuffel voor rhi :hug:

Liefs Maya