IVF/ICSI deel 14

Goedemorgen.

Nou 1e FM gehad. Prima! 12 follikeltjes geteld. Ze groeien aardig gelijk op zoals het er uit zag. stuk of 4 ietsje groter. Nu 12mm. Dus allemaal oke.

Woensdag terug.

Natashca hoe staat het er bij jou voor? Wel raar dat jij op vrijdag een meting hebt en ze dan al bepalen dat je op dinsdag de punctie hebt en dan dus vandaag nog weer terug moet komen.

Bij ons was het de vorige keer op zondag de laatste FM waarbij ze de juiste grootte hadden en dan 's avonds de pregnyl en dan op dinsdag de punctie.

Jippie, snap het helemaal. Maar ik had zelf met lijnen wel een klein beetje dat ik toch nog wat controle had. Kon me toen zelfs er iets bij voorstellen dat mensen eetstoornissen ontwikkelen om grip op dingen te krijgen. (dat was bij mij niet aan de orde hoor!).

Stond gisteren ook op de weegschaal en hier moeten er toch echt ook weer wat kilootjes af. Maar even rustig aan doen met de extraatjes.

Monne, hoe voel je je, kun je de spanning nog hanteren?

Nog steeds niets van rhi he, zal haar es een pb sturen.

kus voor jullie allen.

Ineke das een supermooie score zeg :dance: :dance: geweldig dat t bij jou ook lekker verloopt.

Aan de hand van de groei van de afgelopen week konden ze deze schatting maken, dus als ze zo doorgroeiden dan zou woensdag de punctie kunnen plaatsvinden, de reden dat ik vandaag terug moet is om te kijken of ze daadwerkelijk zo gegroeid zijn, zo ja dan mag de pregnyl er vanavond in, zo niet dan schuift alles wat op, t is dus een schatting en nog geen zekerheid.

aha! Nou suc6 vandaag. Bij ons doen ze de echo’s 's ochtends tot 11:00uur.

Hoop dat het er mooi uit ziet. Heb zelf nog even terug gelezen. De vorige keer had ik bij de laatste echo 7 follikels die mee zouden kunnen doen. Toch werder er uiteindelijk 10 eitjes gevonden en 8 daarvan goed genoeg. Dus blijft spannend dan he? Ben eigenlijk ook wel heel erg tevreden met maar 1 eierstok! Zou zo fijn zijn wanneer er nu meer goede embryootjes komen, ook om in te vriezen. Geeft toch weer wat meer lucht ofzo.

Ineke Wat een mooi aantal met maar één eierstok! Ik heb meerdere keren minder follikels gehad met twee eierstokken. Hopelijk groeien ze allemaal door. Hopelijk ga je vanaf nu alleen nog maar aankomen! :wink: Ik kijk op zondagavond altijd het programma XXS, dat gaat over mensen die anorexia hebben. Ik snap heel goed de achterliggende gedachte. Het idee dat je controle hebt over je lichaam. Alleen ga ik juist eten in stress-situaties, dus bij mij werkt het precies andersom.

Natascha Vaak kunnen ze wel inschatten wanneer de punctie zal zijn, maar hier ook altijd voor de zekerheid nog een fm. Hopelijk woensdag de punctie!

Rhiannon heeft een eigen topic bij Arm om je schouders. Daar schreef ze onlangs dat ze even een rustpauze neemt van het forum en het zwanger worden. Ze mogen pas over 3 maanden voor een nieuw zaadonderzoek. Als dat goed is, zouden ze met IVF mogen beginnen. De ingevroren zaadcellen worden als laatste noodoplossing gebruikt, de artsen willen daar nu nog niet mee beginnen. Ze moeten eerst afwachten of de zaadkwaliteit zichzelf weer herstelt. Dikke kus voor jou, Rhiannon! :-*

Ja, zag dat ze een eigen topicje had en heb daar al even gereagereerd. Wat een ellende toch weer! Al dat afwachten.

dat stress-eten ken ik ook wel hoor! Moet o.a. zorgen geen chocola in huis te hebben!

Nou meiden, ik ben erg blij met onze score, er zijn 9 stuks goed voor de punctie en misschien komen daar nog 2 extra bij :dance: :dance:

Woensdag om 8.30 daar zijn en om 9.30 de punctie. :mrgreen:

Vrijdag is dan de eventuele TP, zelfde datum als 3 jaar geleden :lol: :lol:

Goed, zeg! :clap:

Ja! Dat is super! Alvast heel veel suc6!!! Bijzonder dat het dezelfde datum is als 3 jaar geleden!

Wow dames wat een goede scores hier!

Ineke 12 stuks en dat met 1 eierstok… dat is toch geweldig! En Natascha 9 stuks! Wat magisch dat je op dezelfde dag weer de TP hebt… Ik hoop dat het betekent dat de “kosmos” deze keer ook iets moois voor je in petto heeft… :wink:

Bij mij gaat het nu wel, ben de eerste dagen een couch potato geweest. Veel bankhangen en weinig doen. Ik ben ook strontverkouden geworden op de TP dag, dus binnen blijven vond ik geen ramp. Had de eerste 3 dagen na de TP wel een opgezette buik dus veelvuldig niezen en je neus snuiten is dan niet zo handig :? Maar verder is eigenlijk alles goed gegaan. Ben wel enooooorm moe. Heb geeneens zin om boodschapjes te doen! Zal wel voornamelijk mentale moeheid zijn.

Mijn buik is sinds gisteren wat geslonken en de krampjes zijn ook minder… Moet nu gewoon WACHTEN :wall:

Ik mag op zaterdag 28 augustus een test doen, dat is 17 dagen na de punctie en 15 dagen na TP.

Ik hoorde dat door de Pregnyl injecties je menstruatie ook wel eens iets langer uit kan blijven; klopt dat?

Natascha succes morgen met de punctie!

Monne De Pregnyl zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvlies in stand gehouden wordt. Omdat je dit nog drie keer na de punctie spuit, kan het inderdaad wat langer duren voordat je ongesteld wordt. Maar dat hoeft niet. In principe kun je vanaf 10 dagen na de punctie ongesteld worden, de punctie moet je zien als eisprong. Pregnyl kan ook voor typische zwangerschapskwaaltjes zorgen, omdat het puur zwangerschapshormoon is. Succes! :thumbup: :thumbdown:

Hoi! Ja dat heb ik ook al gemerkt haha, moe en hele gevoelige borsten :?

Normaal gesproken is mijn luteale fase 16 dagen, maar dat laat ik nu met de pregnyl maar helemaal los; ik zie het vanzelf wel.

Ik lees wel eens dat je een valse uitslag van een zwangerschapstest kan krijgen vanwege de pregnyl (als je te vroeg test). Dus je kunt je lichaam gewoon moeilijk vertrouwen deze twee weken. Het is en blijft afwachten tot een week of 2 na de TP.

Volgende week begin ik met een nieuwe baan dus dan heb ik ook weer wat afleiding :smiley:

Natascha en Ineke veel succes morgen met de punctie / FM!

Monne Balen hè, dat je niet meer op je lichaam en kwaaltjes kunt vertrouwen. Dat maakt het wachten des te moeilijker.

Je kunt inderdaad vals-positief testen door de Pregnyl, zeker als je het drie keer extra spuit. Spuit je de derde keer op dag 9 na de punctie? Ook als ik extra Pregnyl spoot, mocht ik twee weken na de IUI testen. Met de ICSI’s was dit twee weken na de terugplaatsing.

Ja de derde spuit is op dag 9 na de punctie en ik mag testen op dag 17 na de punctie. Weet niet waarom dat is.

Ik heb trouwens nooit pregnyl gehad tijdens onze IUI pogingen. Alhoewel ik vaak het gevoel heb gehad dat het tussen ovulatie en menstruatie rommelde (soms kleine bloedinkjes tussendoor), dus dat het best eens bij de innesteling fout kan zijn gegaan. Ik vraag me af waarom ze niet dat baarmoederslijmvlies ook tijdens de IUI cyclus in optimale conditie proberen te brengen…? Klinkt wel zo logisch dat ook bij IUI pregnyl spuit om innesteling te bevorderen.

Natascha Heel veel succes met de punctie morgen! Ik ben erg benieuwd naar het aantal eicellen. Ik duim voor je!

Ineke Jij succes met de fm! Hopelijk is er een mooi aantal doorgegroeid.

Monne Ik heb vier IUI-behandelingen zonder extra Pregnyl/Utrogestan gedaan. Daarna overgestapt van Clomid op Menopur-injecties. Ineens had ik een luteale fase van maar 7-8 dagen! Vanaf dat moment heb ik na elke IUI drie keer extra Pregnyl gekregen. Later bleek dat die korte luteale fase eenmalig was, blijkbaar moest mijn lichaam aan de hormonen wennen. Maar toch kreeg ik de ondersteuning elke keer, omdat het sowieso geen kwaad kon. Tijdens de ICSI waaruit onze meid onstaan is, heb ik ook extra Pregnyl gespoten. Daarna kreeg ik elke keer Utrogestan-bolletjes, dat hebben ze standaard ingevoerd in ons ziekenhuis.

Bij pregnyl is de kans dat overstimulatie erger wordt ook groter. Daarom kon ik niet voor Pregnyl kiezen na de tp.

Monne: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Natascha: zet hem op meid! Hoop op een rustige punctie met een mooie opbrengst. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ineke: succes met de fm.

hey meiden ff snel want ben nog zo stoned en duizelig als een kanari…

ze hebben 9 eitjes gevonden!!! echt wel een prachtige score, zaadkwaliteit was ook fantastisch.

De punctie zelf was erg pijnlijk, heb wel even afgezien hoor, maar goed t is weer achter de rug.

Morgen tussen 9:00-11:00 worden we gebeld om er bevruchting plaatsgevonden heeft… :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

en nu plat op de bank :-*

Joepie!!! 9 eitjes wat een super resultaat! Wat leuk dat ze meteen kunnen zeggen hoeveel het er waren (wij hoorden het pas de volgende dag).

Nou meid lekker op de bank en cocoonen, kopje thee erbij en genieten van de goede score. Er zullen er vast en zeker een paar bevrucht zijn! :smiley:

Wauw natas, dat is super nieuws!!! 9 eitjes en super zaadjes…geeft toch wel weer hoop he? Balen dat het pijnlijk was…maar je hebt het gehad!! Nu alleen de bevalling nog. (hope so!!!).

Hier bij de meting 5 al mooi aan het groeien, tussen 16,5 en 14mm nog even afwachten de andere 8 (!) nog mee gaan doen. Hopelijk nog wel een paar! Vrijdag terug en dan zondag of maandag de fijne punctie.

Monne hoe is het bij jou? Gaat het allemaal nog wat met het wachten?

van die pregnyl krijg je natuurlijk allerlei kwaaltjes, volgens mij van die bolletjes minder?

Nou, ga even shoppen met mijn nichtje, gezellig.

liefs

Ineke

Natascha Mooie score, zeg! Heel veel succes morgen met het telefoontje.

Hopelijk zijn er ook negen embryootjes ontstaan! :thumbup: :thumbdown:

Ineke Jij ook al een mooi aantal follikels, hopelijk komen er nog een paar bij.

Volgens mij hebben de meesten meer kwaaltjes van de bolletjes dan van de Pregnyl.

Bleeh, ik moet morgen weer naar het ziekenhuis. Ik heb van de week een harde verdikking in mijn geopereerde borst ontdekt. :shifty: Toch maar gebeld om het na te laten kijken, want het blijft natuurlijk door je hoofd spoken. Ookal is mijn borst weggehaald, er zit nog steeds een laagje borstweefsel aan mijn huid vast. Theoretisch gezien kan daar dus een tumor terugkomen. Maar het zou ook zoiets als kapselvorming kunnen zijn, heb ik gelezen. Dit komt vaak voor als je een prothese hebt, je lichaam vormt een soort littekenweefsel rond de prothese. Ik heb een platte verdikking tussen de prothese en de huid aan de voorkant van mijn borst, het is geen rond knobbeltje. Dus dan hopen we maar op bindweefselkapsel. Maar toch wel erg eng weer, je bent toch bang voor het ergste… Duimen jullie even voor me?

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Natuurlijk duimen we daarvoor! Zoals je het verteld zal het inderdaad wel iets van een inkapseling of zo zijn. Maar begrijp heel goed dat je het na laat kijken. Zou ook helemaal de zenuwen krijgen. Fijn ook dat je snel terecht kan!