IVF/ICSI deel 14

Monne Fijn dat de punctie je meegevallen is. En een mooie score! Hopelijk ook nog een aantal cryo’s, of zijn de andere drie niet goed genoeg om in te vriezen? Veel plezier met de terugplaatsing, ik vond dat elke keer een bijzonder moment! En succes met de wachtweken!

Ik heb PCOS en van mezelf geen cyclus. En ik zit voor de komende vijf jaar aan de hormoontherapie, zodat ik in de overgang raak. In november heb ik de diagnose borstkanker gekregen. De tumor was hormoongevoelig, vandaar dat nu mijn hele hormoonproductie voor de komende vijf jaar stilgelegd wordt, zodat de kans op terugkeer klein is. Hier de komende jaren helaas dus geen broertje/zusje voor onze meid… :frowning: We hebben nog zeven cryo’s in de vriezer, die zouden over minimaal twee jaar (het liefst vijf, zodat ik de hormoontherapie kan afmaken) teruggeplaatst kunnen worden, als mijn gezondheid dan nog steeds goed is.

Jannigje Sterkte met het herinrichten van je huis & een vervelend kind! Wanneer mag hij weer naar school? Hier in het noorden nog één week zomervakantie, geloof ik. Alvast een fijne verjaardag, geniet ervan! Hopelijk volgend jaar met je verjaardag een zwangere buik of een kindje erbij!

Natascha Succes met je tweede fm morgen!

Stein mag gelukkig 16 augustus weer naar school :mrgreen:

Monne: super spannend zeg. Mijn duimen gaan overuren voor je draaien :thumbup: :thumbup: :thumbup: :pray: :pray: :pray:

Fijn Monne, dat het zo goed is gegaan en dat je morgen een beetje zwanger bent. Bijzonder he?!

Jippie, heb je veel klachten van die overgang? Blijft zo irritant dat je dat ook nog moet door staan he? Nou is irritant nog zacht uit gedrukt. Tuurlijk had het veel slechter af kunnen lopen maar toch vind ik het vet oneerlijk!

Jannigje, neem aan dat Stein mee helpt met ‘herinrichten?’. Geen opa en oma die wel een logeetje kunnen gebruiken? Hoop dat het goed weer is bij jullie, kan hij lekker naar buiten.

Hey meiden…

Bleh ik heb me vandaag toch een buikpijn zeg, maar goed t hoort er allemaal bij he.

Over een uurtje weer een FM, ik ben benieuwd :mrgreen:

Monne: de punctie is dus geweldig verlopen, toppie zeg!!!

Vandaag de terugplaatsing, das idd heel erg bijzonder, 3 jaar geleden kreeg ik ook een tp en zag een mooi wolkje mijn baarmoeder inschieten, dat wolkje is nu inmiddels een ventje van 2jaar en 3 maanden :inlove:

en euhm ja ik heb dus al eens een punctie gehad die me toen ook 100% meeviel…ik ga keihard duimen dat je over 2 wk met supergoed nieuws komt :thumbup: :thumbup: :thumbup: :pray: :pray:

Jannigje: alvast gefeliciteerd en een fijne verjaardag gewenst, vervelend he als je kind zich zo gedraagt , kan me voorstellen dat veel mama’s blij zijn als de vakantie weer om is hahaha.

Jippie: hihi frietjes, foei, ach moet kunnen toch, ik heb tot nu toe nog steeds geen frietjes van de frituur gehad, wel 2x ovenfrietjes :stuck_out_tongue:

Bij mij gaat er echt niks af, t wiebelt nu steeds op en neer, de ene dag 400gr erbij, de andere dag 400gr eraf terwijl ik gewoon de menu’s volg…mahja zal wel door de hormoonhuishouding komen.

jaaaaaaaaaa t gaat goed!!! Er zijn er al 3 klaar voor de punctie, dus dinsdag had de punctie kunnen zijn, maar omdat er nog 7 zitten die waarschijnlijk woensdag ook groot genoeg zijn wachten we tot woensdag, de kans dat die andere 3 hun eicel verliezen is groot, maar dat weegt niet op tegen t aantal die we woensdag krijgen, ze waren dus super gegroeid.

En ja hoor zoals ik zelf al vermoede woensdag de punctie :mrgreen: hahaha zou echt gaaf zijn als t zou lukken, hoe vaak komt dat nou voor dat iemand 2x met ivf op dezelfde dag bevalt of uitgerekend is :mrgreen:

:dance: voor beide!!! Goed nieuws!!! (sorry weinig tijd)

Natascha Goed, zeg! Dat zou inderdaad wel heel erg bijzonder zijn. Toen had je zes eicellen, toch?

Als ik hormonen gebruikte, viel ik ook helemaal niks af. Sterkte met de buikpijn!

Ineke Hoe gaat het nu met jou dan? Beter sinds de Puregon erbij gekomen is? Dinsdag heb je de eerste fm? Ik heb helaas wel veel bijwerkingen door de hormoontherapie/overgang. Voornamelijk opvliegers, maar ook last van mijn gewrichten, spieren en botten. En nog steeds die extreme moeheid erbij door de chemokuren.

Hier ondanks de frietjes er weer een kilo af sinds dinsdag! :dance: Gaat wel erg snel nu, maar ik denk dat het voornamelijk vocht is. Ik hield nog steeds heel erg veel vocht vast door de chemo’s en hormonen. Mijn vingers zijn minder opgezet. Maar ik merk ook al dat mijn broeken wat losser gaan zitten.

Fijn weekend!

Jippie: ik begon toen met 6 maar uiteindelijk werden er maar 3 groot genoeg.

wowwww wat goed zeg, lekker he als t zo goed gaat, des te groter de stimulans.

Ik heb vandaag een paar frietjes gepikt van Odin…smaakten wel lekker :oops:

Natascha: ook goed nieuws bij jou :dance: :dance: :dance:

Stein was vandaag echt super lief. Ook bij oma vanmiddag toen ik moest werken.

Het is ook niet dat ie altijd vervelend is. Hij is bijna altijd lief, maar als hij dan vervelend is is het ook een hele dag.

Bleek vandaag bij de arts ook dat zijn oorontsteking nog niet over is. Dat kan ook zijn gedrag verklaren.

Ikzelf ben trouwens vanmorgen door mijn rug gegaan. Jeetje kan haast niet op of neer :cry:

Jannigje Die oorontsteking kan inderdaad wel een van de redenen van zijn gedrag zijn. Hopelijk is dat snel weer over! Wat vervelend dat je door je rug bent gegaan! Kun je je nog wel een beetje redden? Lekker handig zo met je verjaardag voor de deur. Ik hoop dat je ondanks je rug morgen toch een leuke dag hebt, gefeliciteerd alvast!

Natascha Dan heb je deze keer vast meer eicellen dan de vorige keer. Spannend, zeg! Waren de frietjes lekker?

Leuke dag gaat het zeker worden ondanks de pijn in mijn rug. Gister belde ook mijn schoonfamilie dat ze niet komen. Dit is al de zoveelste keer. Ook zijn ze boos op M en mij. M en ik hebben besloten de meeste contacten te verbreken.

Leg dat later wel een keer uit.
Van de pijn en boosheid heb ik vannacht maar 2 uurtjes geslapen.

Maar we blijven positief en de dag gaat leuk worden en en komen alleen maar leuke mensen op mijn verjaardag :mrgreen:

ach meissie toch, wat ontzettend vervelend zeg :hug: :hug:

Soms kun je beter goede vrienden hebben dan familie…hopelijk heb je met de rest van de gasten wel een leuke dag :hug: :-*

He meiden.

Natascha super dat het zo goed gaat met groeien! Ik voel ook al wat activiteit. maandag mogen we weer.

Vriendje gaat naar lowlands donderdag t/m zondag. Wel jammer dat ik tijdens die spannende dagen dan alleen moet. Alleen gaan vind ik niet erg maar vind het wel fijn om het samen te doen.

Verwacht over 1,5 week de punctie, als het zo verloopt als bij de 1e keer qua groei. Toen was het na 14 dagen stimuleren.

Voel me wel wat beter hoor maar nog wel wat kort lontje en moe en wat in mijzelf maar gelukkig niet meer zo zwaarmoedig en labiel.

Jannigje, sterkte met je rug, dat is zooo vervelend!

Jippie, dikke knuffel voor jou.

Nu, moet weer verder, collega’s komen bbq-en, slapen en morgen opnieuwe ene bbq op onze nieuwe veranda! 1 glaasje rose heb ik mijzelf beloofd…doen jullie dat ook of helemaal niet. Het kan toch geen kwaad tijdens het simuleren en ik wil zo graag 1 glaasje mee doen. Wat stom eigenlijk he?

Jippie, wat een heftig verhaal… Zo´n diagnose gooit je hele leven om. Ik vind het bijzonder dat je hier zo gezellig meekletst! En zeven cryo’s, daar móet er toch eentje tussen zitten die jouw toekomst gaat opleuken!

Natascha, wat gaat dat goed! Grappig dat ze allemaal een andere afmeting hebben, maar inderdaad, punctie doen als de grootste groep follikels rijp is!

Ineke, goed dat je je wat beter voelt. Kop op! Geniet van de BBQ :smiley:

Hier een beetje vermoeidheid na de terugplaatsing, rommelige buik, en ik mag van mijn liefje niks tillen. Dus ik laat me maar bedienen! Ik viind het toch wel een erg grappig idee dat dat witte puntje dat we gisteren zagen op de echo, nu in mijn buik zit. Ik heb nog nooit een zwangerschap meegemaakt. Zo zwanger als dit ben ik nog nooit geweest…!

Ik heb een goed gevoel bij de terugplaatsing hoor. Maar wil toch even wat weten. Voor degenen bij wie het in het verleden mis is gegaan na een terugplaatsing: Merk je daar eigenlijk iets van? Of pas als je weer ongesteld wordt? Ik bedoel, als het misgaat, verlies je dan tussendoor een beetje bloed met een heel klein klontje erin, of is dit een rare vraag?? Ik heb geen idee…

Monne Als de embryo niet innestelt, dan word je na twee weken gewoon ongesteld. Tussendoor merk je daar helemaal niks van! Het is zeker niet herkenbaar als klompje of vruchtje, het is microscopisch klein en wordt afgebroken door je lichaam. Daar zie je helemaal niks van terug. Je bent nu ook nog niet zwanger, hè? Pas als een embryo innestelt en je een positieve test hebt gehad, mag je jezelf zwanger noemen. Succes met de wachtweken!

Ik hoop dat onze cryo’s over een paar jaar teruggeplaatst kunnen worden. Er zaten een paar hele goede bij en ook een paar met wat minder cellen. Maar goed… dan ben ik zelf ook weer zoveel jaar ouder. Dus het hoeft niet in een zwangerschap te resulteren, helaas.

Ineke Gelukkig voel je je weer wat beter! Heel veel plezier met je collega’s en geniet lekker van je roseetje. Je bent nog niet zwanger en je zit ook nog niet rond de punctie, dus op zich moet het kunnen.

Jannigje Wat een rotsituatie! Ik weet een beetje hoe het is, ik heb drie jaar eigenlijk geen contact met mijn ouders en zusje gehad. Sinds november is er weer contact en sinds kort zien we elkaar weer. Ze hebben onze meid in januari voor het eerst gezien. Hopelijk heb je ondanks alles vandaag een leuke dag gehad, dikke kus!

Yeah, alweer wat afgevallen vanochtend. Sinds dinsdag 1,3 kg eraf. In totaal nu 3 kg in 11 dagen! Gaat lekker zo!

Monne: wat bijzonder is dat hè, zo’n terugplaatsing. :slight_smile: Jippie heeft wel gelijk dat je nu helaas nog niet zwanger bent, eerst nog innestelen.

Je merkt er inderdaad helemaal niets van als het mis gaat. Van dat embryo’tje zie je helemaal niets meer terug. Klontjes krijg je pas als je echt al een aantal weken zwanger bent en een miskraam krijgt.

Verder heb ik feitelijk ook echt 3 dezelfde pogingen gehad. Bij alle 3 de pogingen kreeg ik bruinverlies vanaf dag 9. Het verschil tussen de laatste geslaagde poging en de andere 2 was wel dat dat bruinverlies na 2 dagen ophield en ik de andere keren ongesteld werd.

Heel veel succes met wachten en laat je maar lekker verwennen hoor!

Hoi allemaal,

Nee ik weet ook wel dat ik mezelf nog niet zwanger mag noemen, dat er eerst een innesteling moet plaatsvinden. Wat ik bedoelde is dat we op weg naar een echte zwangerschap nog nooit zover zijn gekomen als dit.

Ik hoorde wel eens mensen zeggen dat ze de injecties en de punctie niet het ergste vonden, maar de twee weken wachten die daarna volgt. Daar kon ik me toen niet echt iets bij voorstellen, maar nu wel!

@Jippie wrote:

Jannigje Wat een rotsituatie! Ik weet een beetje hoe het is, ik heb drie jaar eigenlijk geen contact met mijn ouders en zusje gehad. Sinds november is er weer contact en sinds kort zien we elkaar weer. Ze hebben onze meid in januari voor het eerst gezien. Hopelijk heb je ondanks alles vandaag een leuke dag gehad, dikke kus!

Yeah, alweer wat afgevallen vanochtend. Sinds dinsdag 1,3 kg eraf. In totaal nu 3 kg in 11 dagen! Gaat lekker zo!

Jippie: Wij hebben het verleden jaar ook al gehad dat we een half jaar geen contact hadden.

Dit ondat Stein niet geaccepteerd werd. (het is natuurlijk maar het kind van je schoondochter…daar kan je toch niet van houden :roll: :roll: :roll: )

Hadden pas weer vanaf januari contact. Maar ja. Ik ben er helemaal klaar mee. Stress om die familie is ook niet goed tijdens ICSI.En dat weet M ook. Daardoor houdt hij zijn familie nu ook op afstand.

Maar jeetje wat ga jij goed met afvallen zeg :shock: :-* :-* :-*

Wij gaan vandaag even naar mijn schoonfamilie om wat op te halen wat bij hun ligt. En daarna rijden we misschien even door naar blijdorp als mijn rug dat redt.

Dan gaan we lekker bij mijn ouders eten.

Monne, al na een week begon het bij mij te rommelen en wist ik dat ik ongesteld zou worden. Zette inderdaad door.

Ik herken dat bijzondere gevoel ook hoor na terug plaatsing. Je weet dan dat je een bevrucht eitje in je buik hebt en dus een beetje zwanger!

Hoop dat het lekker bezig is om zich in te nestelen!!!

Hier fijne bbq gehad. Voelde me natuurlijk niet zo relaxed als anders, deels omdat ik de gastvrouw was, deels door de hormonen en de spanning er om heen.

Jippie, wat goed dat het zo goed gaat met afvallen! Heb je dat ook een beetje dat je wat je lichaam betreft daar wel controle over hebt?

Ineke Fijn dat de bbq leuk was, hopelijk heb je genoten! Ik heb eigenlijk niet het gevoel dat ik controle over mijn lichaam heb, ook niet tijdens het afvallen. Ik vind dat ik op dit moment erg snel afval. Het moet niet sneller gaan, anders maak ik me daar weer zorgen over en denk ik dat het misschien een andere oorzaak heeft. Zucht… :roll: Het zal nog wel een hele poos duren voordat ik weer wat vertrouwen in mijn lichaam heb, het heeft me zo in de steek gelaten. Maar dat komt hopelijk wel weer. Zie jij het allemaal nog een beetje zitten? Bijna de eerste fm, spannend!

Jannigje Wat rot dat je schoonouders Stein niet accepteren. Hebben ze daar een reden voor? Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je dan voor jezelf kiest! Zijn jullie nog naar Blijdorp geweest?

Monne Ik snap wel wat je bedoelt, hoor. Voor je gevoel ben je nog nooit zo dicht bij een zwangerschap geweest, en je voelt je echt een beetje zwanger na de terugplaatsing. Zo bijzonder om te weten dat je een embryootje in je draagt. Ik vind de wachtweken ook het zwaarste deel van de hele behandeling. Wachten is moeilijker dan actief bezig zijn met spuiten en de echo’s. Mag je twee weken na de terugplaatsing testen of twee weken na de punctie?

Natascha Had je nou morgen nog een fm? Hopelijk kan de punctie gepland worden voor woensdag. Succes!