IVF/ICSI deel 14

Natascha De last die je hebt, komt waarschijnlijk doordat je eierstokken vergroot zijn door de follikels. Bij mij voelde dat als een behoorlijke druk, die je voornamelijk voelt bij het lopen en als je gaat zitten of opstaat. Het zou wel een teken kunnen zijn dat je heel veel follikels hebt, maar dat hoeft niet persé. Wanneer heb je de eerste fm? Slijmverlies/afscheiding is ook normaal. Ik kreeg meestal hele waterige afscheiding als ik Puregon spoot. Dit kan verder geen kwaad. Het stopte meestal als ik niet langer hoefde te spuiten.

Ineke Hoe is je echo gegaan? Hopelijk ziet alles er goed uit en mag je de Puregon erbij spuiten. Kus!

Jippie dank je wel voor je antwoord, dan weet ik dat t normaal is,

Bij de uitgangsecho konden ze er 12 tellen, ben benieuwd of die dan ook allemaal gegroeid zijn, morgen is de 1ste Fm, spannend hoor :mrgreen:

Ik ben ook benieuwd hoe t met Ineke vandaag gegaan is.

Ik had er bij mijn 1e IVF op de uitgangsecho ook 12… dat werden er meer dan 23 met uiteindelijk 17 goede eicellen…

Het kunnen er dus zeker nog meer worden!

Woensdag heb je je eerste fm toch?

Ineke: hoe was het bij jou???

sjeee angelbaby dat waren er best veel zeg :shock: had je toen veel last tijdens de punctie? Ik heb de vorige keer niks gevoeld, mahja ze waren zo klaar met die 3 stuks…

Had jij nou cryo’s, ik ben t ff vergeten :oops:

nee, 0 stuks uit 3 pogingen.

Ik vond de punctie echt zo ongelooflijk meevallen! Had me er voor die 1e heel erg bang voor gemaakt, maar het viel echt zo mee.

Hallo, daar ben ik. (late dienst…).

De echo zag er goed uit. Ik was niet echt ongi geweest dus ze ging eerst even kijken of alles wel goed ‘opgeruimd’, was. Dat was gelukkig zo. Verder geen cysten of tumoren, alles startklaar en de 1e 250 eh zitten er weer in!

Ik heb nog even gevraagd of we nog mee kunnen kijken na de punctie in het lab. Ze hadden er nog wel over gesproken maar vonden het voor ons toch te waardevol om er mee te stoppen dus het kan nog gewoon!

Dat is inderdaad heel bijzonder. Je ziet dan eerst dat ze de eitjes uit de vloeistof zuigen, dat lijken dan een soort witte wolkjes op het scherm. Uiteindelijk zie je dan al die wolkjes weer in bakjes waarna ze ze gaan scheiden en wat fragmentatie weg halen. Dan blijven er echte eitjes over. Ze lijken op eitjes als van kikkerdril, met zo’n zwart stipje er in.

Groningen schijnt het enige ziekenhuis te zijn waar dat kan!

Natascha, dat slijm had ik ook. Ik schoot toen meteen in de stress en dacht dat ik een eisprong zou krijgen en dat er op de volgende echo niets meer te zien zou zijn! Was echter niet het geval hoor! Tja, je bent al zo lang gefixeerd op je slijm. (vreselijk eigenlijk!).

Nou, moet weer wat gaan doen!

OH ja, maandag weer voor echo. Dan waarschijnlijk weer om de dag.

Monne! Jij/jullie suc6 morgen. Op naar veel eitjes!

Ineke superrrrrrrrr dus jij kan nu ook gaan broeden hahaha.

Wel gaaf zeg dat je zo kan meekijken, dat is hier ook niet zo, t enige dat je te zien krijgt is de TP…en dat blijft toch mooi en apart he.

Ik had door mijn medicatie geen slijm meer, vandaar dat ik ff moest wennen aan die zooi weer hahahaha.

Monne succes morgen!!!

Ineke Fijn dat alles er goed uit zag! Hopelijk volgende week een mooi aantal follikels.

Hoeveel had je er vorige keer ook alweer?

Monne Heel veel succes met de punctie morgen! Hopelijk valt het je mee en hebben jullie een mooi aantal eicellen. Hou je taai!

Vandaag weegdag en ik ben de eerste week 1,6 - 2 kg afgevallen. Ik weet het niet helemaal precies, omdat ik vorige week op een analoge weegschaal gewogen heb, dat kun je niet precies aflezen. Ik heb nu maar een digitale gekocht die per 100 gr aangeeft. Maar in elk geval een mooi resultaat, ondanks de verjaardag! Hopelijk de komende week een kilo eraf, dat zou mooi zijn. Afwachten maar…

Goed zeg Jippie!!! Geeft vast een lekker voldaan gevoel!

Ik weet niet meer hoeveel follikels ik had, ik geloof stuk of 6 bij de laatste echo die groot genoeg waren. Uiteindelijk 12 waarvan dus 10 eitjes.

Monne, hoe is het gegaan?

Natascha hoe gaat het met jou? Wanneer moet je weer voor fm? Kan natuurlijk even terug lezen maar ben druk aan het werk!

Monne: hoe was de punctie???

Natascha: eerste echo???

Hoi daar ben ik dan…

Echo zag er keurig uit, 1 van 17mm en 6 tussen de 10 en 14, de grotere zal helaas opgeofferd worden want we wachten natuurlijk totdat de rest groot genoeg is, vrijdag de 2de fm en dan hopen we te weten wanneer de punctie zal zijn, ik gok zelf op woensdag.

Wel grappig want 3 jaar geleden begon ik ook met 6 follikels, toen had ik 17 aug de punctie waar ze maar 3 follikels aanprikten die groot genoeg waren.

Als mijn vermoeden uitkomt dan zal ik deze keer op 18 aug de punctie hebben :slight_smile:

Monne hoe is t gegaan??

Jippie, wat goed!!! die zijn er alvast vanaf :dance:

Eh…volgens mij had ik ook 1 dominante follikel die doorgegroeid is naar 21 ofzo, en de rest toen voor zetten pregnyl vanaf 17,5. En ze deden allemaal mee!

ja het kan hoor, ze zei ook we lopen t risico dat er geen eitje meer in zit strx, maar we gaan liever voor de overige, maar wie weet :mrgreen:

Ben me net woedend naar buiten gelopen :oops: lang leve de hormonen haha…ze zijn een paar deuren al maanden aan t verbouwen en soms wordt je gek van t lawaai, maar goed mensen hebben t recht om hun huis te verbouwen…nu zijn onze buren en hun buren bezig met een nieuwe tussenmuur…eigenlijk ook al een tijdje, maar goed t is de hele avond dus stil, beginnen ze net ongelooflijk hard te timmeren, Odin schrok wakker en die zette t op een gillen, en toen was voor mij de maat vol, heb eens keihard bedankt geschreeuwd en dat ze met hun k*t getimmer mijn kind wederom weer eens wakker gemaakt hebben en dat ik het zat ben…prompt was t stil :lol: tja kom op heee, ze weten dat odin rond 19.30 in bed ligt en dan gaan ze na 20u eens vrolijk timmeren, begin dan eerder eraan :hand:

Goed zo! Gooi het er maar uit. Ook wel lekker om alles even op de hormonen te gooien! (ookal zijn die inderdaad ook knap irritant).

Ik heb gisteren bijna de tuinslang gesloopt.

Vraagt mannetje ook nog waarom ik hem niet gewoon had opgrold. Ik zei:'of ik zou hem los maken van die irritantie slangenwagen of ik had hem helemaal kapot gemaakt!", dus wat had je liever gehad??"

haha! hij heeft me niet van frustratie zien springen!

Hahaha heerlijk die hormonen lol…vervelende tuinslangen ook :wall:

Hier hebben we inmiddels excuses te pakken lol

Het is wat met de hormonen, lekker afreageren! :mrgreen:

Natascha Mooi aantal, hopelijk komen er nog een paar bij. Of precies hetzelfde verloop als de vorige keer, dat zou nog mooier zijn! Hopelijk gaat de grootste ook nog meedoen. Het zou wel bijzonder zijn als je nu op precies dezelfde datum de punctie hebt. Als je zwanger wordt, ben je ook weer rond dezelfde datum uitgerekend.

Monne Hoe is het vandaag gegaan?

Vanochtend was ik 800 gram lichter dan gisteren! :shock: :slight_smile: Maar vanavond lekker patatjes gegeten, dus de weegschaal zal morgen wel ietsjes meer aangeven dan vandaag, ben ik bang… Maar we houden stug vol! In oktober wil ik er 10 kg af hebben, hopelijk gaat dat lukken.

Monne, hoop dat het goed is gegaan allemaal?!

Sorry meiden dat ik er zo weinig ben deze week.

Erg druk. Door nieuwe meubels boel dus leeg moeten halen enzo. Nu weer aan het schoonmaken en inrichten. WIl voor zaterdag weer tip top huisje hebben want dan vier ik mijn verjaardag.

Ook heb ik op het moment een strontvervelend kind in huis die echt weer toe is aan school. Mèn wat kunnen kinderen van 5 brutaal zijn das niet normaal meer.

Ja hallo dames!

Onze internetverbinding knalt er steeds uit :wall: heel frustrerend als je je verhaal wilt doen.

Hoe is het met jullie allemaal? Ik lees goede dingen!

Mijn punctie is supergoed gegaan. Dat wil zeggen: voor zover ik me kan herinneren. Ik was vooraf megazenuwachtig, omdat wij drie kwartier moesten wachten tussen afleveren zaad en de punctie. Zenuwslopend!

Het roesje hakte er flink in, ondanks een stevig ontbijt. Ik begrijp dat je meestal ondanks het roesje nog wel wat voelt en mee kunt kijken op het scherm. Maar daarvoor was ik echt te ver heen! Heb in een soort halfslaaptoestand verkeerd en heb geen moment mijn ogen open gehad. Heb alleen een keer iemand horen zeggen dat ik diep moest ademhalen zodat er weer meer zuurstof in mijn bloed zou komen. En in de verte hoorde ik de dokter zeggen dat ze nog een eitje had gevonden. Verder was ik ver weg… Wonderlijk trouwens hoe snel je naderhand weer rechtop naar buiten loopt. Kop koffie en een glas water en klaar is Klara. Ik was echt verrast.

Toen 's avonds mijn zetpil was uitgewerkt had ik wel een beurse buik, lastig met lopen enzo, maar dat was met ibuprofen goed te doen. Voor de rest heb ik dus geen pijn gehad en heb het eigenlijk fluitend doorstaan :smiley: Wat een geluksvogel! Volgens mij ervaren dames die punctie soms heel anders.

De dokter vond dus behalve de 7 eiblaasjes nog één, kleiner, die mocht ook “meedoen”, maar daar hebben we maar niet veel van verwacht. Vanochtend hebben we van het lab gehoord dat er 6 eicellen gevonden zijn, 4 zijn bevrucht en morgenochtend wordt er eentje teruggeplaatst! :smiley: Ze zijn uiteindelijk allemaal bevrucht dmv ICSI, vanwege het kleine aantal.

Dus…eh… morgen ben ik een klein beetje zwanger… :shock:

Jippie Het klopte wat je zei: ik had inderdaad 8 ipv 7 eiblaasjes. Laatste groeispurt. Trouwens nog bedankt voor je info over de Pregnyl/Utrogestan. Ik heb toch voor Pregnyl eens in de 3 dagen gekozen ipv de Utrogestan bolletjes. Ik zette gisteren de eerste, toen riep mijn vriend Nou liefje, dat scheelt je omgerekend weer 36 bolletjes in je doos! Hahahaha

Waar sta jij zelf eigenlijk in je cyclus?

Natascha morgen je tweede fm; ben benieuwd wanneer je punctie is! Hoe vaak heb je al een punctie gehad?

Ineke wat leuk dat je mee kunt kijken… magisch lijkt me dat! ik heb nu na de punctie even de buisjes mogen zien waar ze in zaten, maar meer dan een roze vloeistof was er niet te zien.

Nou dames, ik ben opgewekt na deze ervaring. Nu begint Het Lange Wachten…