Jippie: wat goed dat je geen pijn meer hebt, wat heerlijk zeg, zal idd een hele verademing zijn!
Heerlijk een woonkamer opnieuw inrichten, kun je weer even lekker ervan genieten he.
Wow je bent dus begonnen met Sonja Bakker, mijn moeder was in de eerste week ook duizelig etc, denk toch door t ander eetpatroon…als je eenmaal die eerste week erop hebt zitten wordt t makkelijker, je lichaam is gewoon even aan t afkicken, maar t gaat je lukken hoor!!! :-*
Denk ook dat het een kwestie van wennen is. We hebben twee weken heerlijk genoten van de vakantie, dus dan is de omschakeling best groot Als ik duizelig blijf, eet ik wel ietsjes meer. Ik wil niet tegen de vlakte gaan, mijn lichaam kan natuurlijk ook minder hebben.
ja dat ook, al is t maar extra fruit of een extra cracker zo nu en dan.
zo ik ga afsluiten, zit alweer te lang :oops:
truste alvast :-*
Goedemorgen,
Voel me vandaag iets beter geloof ik. Ongi is ook doorgebroken dus zal ook wel meegespeeld hebben!
Monne, ik had uit 1 eierstok 10 eicellen, 6 bevruchtingen, 4 die zich gingen door delen, 1 teruggeplaatst en de andere 3 niet goed genoeg om ingevroren te worden. Ga niet zomaar uit van cryo’s hoor!
Ik had ook niet verwacht dat we er geen zouden hebben. Hadden ook na ca. 14 dagen de punctie.
Jippie, fijn dat je geen pijn hebt! Ja SB is zeker even wennen maar uiteindelijk ben je het zo gewend, dat eetpatroon. Ik doe het ook nog steeds. Die afwisseling en tussendoortjes, goed te doen. Ik ga alleen 's avonds de mist in. (maar hoef ook niet echt meer af te vallen).
Nou, zal es even bij mijn omaatje op de koffie gaan, alweer tijdje geleden.
Fijne dag allen!
liefs
Ineke
Ineke: fijn dat je je vandaag beter voelt!
Monne: 7 is prima hoor. En er kunnen er tijdens je volgende fm ook gewoon nog bijgekomen zijn, die eerste te klein waren om te zien. Bij de eerste poging begon ik met 12 en met de punctie zaten er 23. (17 goede eicellen)
Zou inderdaad niet uit gaan van cryo’s, tenzij je bij een ziekenhuis bent die alles invriezen. Bij ons vriezen ze alleen A-kwaliteit embryo’s in. Wij hebben na 3 IVF pogingen met iedere keer een goede oogst, 0 cryo’s gehad. Geen cryo’s komt meer voor dan wel… Dit niet om je te ontmoedigen, maar in eerste instantie maar hopen op bevruchting en een terugplaatsing. Cryo’s zijn een mooie bonus, maar niet iets waar je op kan rekenen. (nogmaals, tenzij je ziekenhuis alles van elke kwaliteit invriest, maar dan wil dat nog niet zeggen dat ze ook weer goed ontdooien)
Jippie: fijn dat je nu niet die nare bijwerking hebt! En top dat je aan de sb bent. Voor mij was het niets, teveel aardappelen Ben nu bezig met weight watchers om de IUI kilo’s er eindelijk blijvend af te krijgen. Gaat gelukkig wel goed. Nu in 3 weken -4,8. Nog 3,2 te gaan voor mijn goede gewicht. (hoewel is dan waarschijnlijk nog 3kg doorga ;)) Ik vind ww makkelijker vol te houden, omdat je makkelijker feestjes etc in kan plannen. Ook vind ik het prettig om zo bij te houden wat ik eet. Mijn gedachte om eten wordt al anders. Ik dronk bijvoorbeeld altijd dingen die gewoon echt veel calorieën bevatten. Dat scheelt mij dus al erg veel. Kom je ook meeschrijven bij de afvallers?
En lekker jullie huis in het nieuw. Heerlijk. Geeft toch weer een nieuwe start aan. Het ene afsluiten en weer lekker door!
Angelbaby Wij zijn ook niet zo van de gekookte aardappelen met groente. We eten wel aardappelen en groente, maar dan verwerkt in stamppot, een ovenschotel, gebakken of puree. Dus dat is wel even wennen. Wat goed dat je al bijna 5 kg bent afgevallen, dat is heel netjes in drie weken! Ik denk dat WW inderdaad praktischer is, dan kun je je eigen menu samenstellen en rekening houden met feestjes. Ik probeer SB eerst zo goed mogelijk te volgen, daarna ga ik het waarschijnlijk aanpassen of misschien ook een vorm van callorietellen doen. Hoe gaat het verder met je?
Monne Ons ziekenhuis (MCL/UMCG) heeft ook een streng invriesbeleid. Embryo’s moeten minimaal 6-cellig zijn op dag 3 en ze mogen geen fragmentatie hebben. Van de eerste IVF en ICSI hadden we geen cryo’s. Vorig jaar twee ICSI’s gedaan en toen hadden we na elke behandeling maar één cryo. In december hebben we een spoed-ICSI gedaan, tussen mijn operatie en de chemokuren in. Alle embryo’s zijn toen ingevroren in plaats van teruggeplaatst, zes in totaal. Maar het invriesbeleid is speciaal voor ons toen versoepeld. Er zaten een paar hele goede bij en een paar met wat minder cellen. In totaal hebben we nu nog zeven cryo’s in de vriezer voor een latere terugplaatsing. Je moet ervan uitgaan dat je geen cryo’s zult hebben, dat komt vaker niet dan wel voor.
Ineke Fijn dat je je wat beter voelt! Veel plezier bij je oma!
Hey meiden…
Ff een vraagje aan jullie…ik ben nu 3dg met puregon bezig en heb sinds gisterenavond van die lichte menstruatiepijn, hebben jullie dit ook gehad?
Ik reageer zo totaal anders op de medicatie dan 3 jaar geleden.
Natascha Menstruatie-achtige pijn is wel normaal, hoor! Je eierstokken reageren op de hormonen, wat voor wat pijn, steken of krampen kan zorgen. Hier had ik dat ook vaak als ik aan het spuiten was. Helaas zegt de pijn niks over het aantal follikels. Ik had het ook als ik “weinig” follikels had.
Hoi meiden
Jippie hoe bevalt het SB?
Natascha: ik kan nog niets zeggen over medicijnen, bijwerkingen enzo. Dus op die dingen kan ik geen reactie geven.
hoe gaat het met jou en je mannetjes ?
Weet je wat ik me afvraag. Krijg je van de medicijnen ook chagerijnige buien? Of hangt dat echt van jezelf af?
Ben zo bang namelijk dat Stein de dupe zal zijn :oops:
Hier thuis is het trouwens ziekenboeg. Stein heeft een erge oorontsteking en ik had een buikvirus. Gelukkig is die over maar heb ik wel nog een pijnlijke buik.
Ik heb me donderdag weer gewogen en ik ben in totaal 13.6 kilo kwijt.
En ik hoop dat ik voor de eerste poging echt nog wel afval.
Jannigje: wat goed zeg! En natuurlijk val je voor de poging nog af!
Ik werd van de hormonen voor IVF nooit chagrijnig, maar ik denk wel dat dat per persoon kan verschillen.
Natascha: zoals Jippie ook al zegt, een beetje buikpijn en het voelen trekken (beetje menstruatie-achtig) is echt normaal. Zijn je eierstokken die wat groter worden.
Jippie: Hier gaat het wel oké. Zomervakantie, dus ik hoef niet naar school en dat merk ik wel. Geen hoofdpijn meer gehad en ik voel me wat fitter. Het ligt dus echt zeker aan het werken dat ik me dan een aantal dagen slechter voel. Maakt het toch weer wat duidelijker. Pijn blijft hoor, maar als je je iets fitter voelt is dat beter te hebben.
Met R&R gaat het super. Wat doen ze het toch goed :inlove:
Het spijt me maar hier wel chagerijnig en niet lekker in mijn vel! Wat een ellende deze keer. Mijn ongesteldheid heeft ook niet doorgezet en daar maak ik me dan natuurlijk weer zorgen over.
Tijdens laatste pilweek, oud bloedverlies, dan weer helder als in een menstruatie, uiteindelijk gestopt. Na de pil begon het weer met oud bloed verlies, donderdag helder en dacht ik dat het door zou zetten, vrijdag alweer gestopt. Bah! Nou, we zullen dinsdag wel zien, heb er geen goed gevoel over…Moet ik ook nog es werker en er weer voor de ander zijn!
Sorry voor mijn gemopper… :oops:
Angelbaby Fijn dat je je wat beter voelt nu je vakantie hebt. Kun je in elk geval wat meer genieten. De hele dag vechten tegen je eigen lichaam is ook niks en dat je dingen niet kunt, die je wel graag zou willen. :hug: Kun je je wel een beetje redden met de beide mannen?
Jannigje Door de hormonen en de spanning van de behandeling kun je wel stemmingswisselingen krijgen. Hoeveel je er last van krijgt verschilt per persoon, maar hangt ook van je karakter af. Hoe sta je erin, voel je je lichamelijk en geestelijk goed, hoe reageer je bepaalde spanningen af, enz. Hier hielp het altijd wel om afleiding te zoeken als we met een behandeling bezig waren, samen leuke dingen doen. Heel veel beterschap, ik hoop dat jij en Stein snel weer opknappen! En al bijna 14 kg afgevallen, super!
Het gaat wel goed met het dieten. Ik ben inmiddels 1,5 kg afgevallen sinds maandag. Maar goed, de eerste week gaat het meestal heel snel. Ik ben niet meer duizelig en de honger valt ook mee. Zal eerst wel een kwestie van wennen zijn. Hub is vandaag jarig. Ik ga wel lekker van een gebakje genieten, nu al zin in! Hopelijk kan ik de andere hapjes laten staan, hihi.
Fijn weekend!
Ineke Je lichaam kan door het pilgebruik behoorlijk in de war zijn, wat resulteert in tussentijds bloedverlies en een vreemde menstruatie. Ik heb voor een ICSI zeven weken de pil gebruikt en toen ook zeven weken bruinverlies en hoofdpijn gehad. :? Dat hoeft niet te betekenen dat het lichamelijk gezien niet in orde is en dat je niet zou kunnen starten. Vaak komt het wel weer goed als je eenmaal de Puregon erbij spuit. Dus je niet teveel zorgen maken, hoor!
Dikke knuffel!
Jippie: goed zeg dat SB zo goed gaat.
Ik had aan het begin van het afvallen ook veel honger maar het lijkt wel of je maag krimpt want nu heb ik dat helemaal niet meer.
Kan ook veel minder eten.
Owww ja Jippie: gefeliciteerd met de verjaardag van je man :dance: :dance: :dance: :-* :-* :-*
:-*
Hoi meiden,
Bedankt voor jullie antwoorden over de cryo’s, heb een iets realistischer beeld nu. Tis toch allemaal nieuw zo’n eerste keer.
Ik ga er met 7 follikels maar gewoon van uit dat er geen cryo’s zullen zijn. Als er maar goede eicellen tussen zitten, dat zou al heel mooi zijn! Mijn follikels groeien een beetje traag, en met volle stimulatie heb ik er ook maar 7, dus ik weet niet of ik een laatbloeier ben… In dat geval hoop ik maar dat mijn eitjes niet 6-cellig MOETEN zijn op dag 3, want ze zullen er geheid een dag langer over doen hahaha.
We gaan het beleven. Woensdag is mijn (eerste) punctie. Vandaag waren mijn follikels 15 mm, hebben ze alles uitgelegd en heb ik het kamertje mogen zien. Ben aan de ene kant gespannen maar ook rustig in de zin dat ik niet zoveel vragen meer heb.
Soms heb ik momenten van O nee, straks horen we dat er helemaal geen embryo’s zijn ontstaan! En andere momenten denk ik weer Kom maar op met die punctie, we gaan een kindje maken!
Pfffff en die hormonen helpen ook niet als je gemoedstoestand zo heen en weer zwabbert!
In ieder geval bedankt allemaal voor de info.
Fijn weekend, Monne
Dat is zeker spannend zeg, die eerste punctie in zicht! Gewoon stapje voor stapje, dan komt alles hopelijk goed. Las je antwoord net ook even bij het topic over de punctie. Komt goed meid!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Jippie: het kan nog net, nog 3 minuutjes:
Gefeliciteerd met je man!
Hoi dames,
Even een vraagje tussendoor: Heeft iemand van jullie wel eens bruinverlies gehad een paar dagen voor de punctie?
Ik heb vandaag dezelfde soort gekleurde afscheiding (sorry voor de details) als die ik meestal heb een paar dagen voor mijn menstruatie.
Ik maak me geen zorgen om de follikels, maar een beetje om mijn baarmoederslijmvlies, daar komt het tenslotte vandaan.
Heeft iemand hier ervaring mee en is het iets waar ik me zorgen om moet maken of hoort het erbij? (Het is mijn eerste IVF/ICSI poging).
Bedankt alvast!
Monne