Natascha Gelijk gepost! Als ik aan het hormonen spuiten was, dan viel ik geen gram meer af. Door de jaren heen ben ik wel veel aangekomen, helaas. Ik kom heel snel aan van hormoonschommelingen, dat is funest. Tijdens de IVF zou ik proberen om op gewicht te blijven en hopelijk kom je daarna alleen nog maar aan!
Jippie: ik ben ongeveer half mei echt begonnen met lijnen, 9 weken geleden begon ik met Sonja Bakker en daarmee ben ik 8 kilo afgevallen, de overige 2 was ik dus daarvoor al kwijt.
Als jij 10kilo in 12wk kwijt wilt raken is dus wel mogelijk :dance: ik hoop echt dat het je gaat lukken zou wel sjiek zijn he.
Ik ben bij de vorige Ivf 2a3 kilo bijgekomen…tja en toen kwam er alleen maar mee bij hahaha :lol: , ik was tijdens de zwangerschap 14kilo aangekomen.
Ik had t bij de verpleegkundige nagevraagd en die zei dat ik tijdens de gehele poging gewoon door mocht gaan met Sonja Bakkeren, zal t morgen ook nog eens navragen.
Je vakantie alweer voorbij, de tijd gaat soms veel te snel voorbij he :hug:
wel lekker dat jullie genoten hebben :thumbup:
zoo en nu ga ik ff zappen, hubby is met een vriend een biertje drinken, ff mannen onder elkaar :mrgreen:
truste voor strxxx
Natascha Ik hoop dat 10 kg in 12 weken gaat lukken. Mijn stofwisseling is wel vertraagd, doordat ik nu in de overgang zit. En ik houd een hele hoop vocht vast. In het boek staat dat als je in de overgang bent, je ongeveer 0,5 kg per week afvalt in plaats van een kilo. Dus ik denk wel dat het bij mij langzamer gaat. En ik kan er niet intensief bij sporten, doordat ik door de chemo nog geen enkele conditie heb. Maar ik hoop niet dat de weegschaal maar -6 kg aangeeft na 12 weken, want dat is wel erg weinig na zoveel moeite. Nou ja, afwachten maar…
Natascha: veel succes morgen!!!
Ik ben tijdens de IVF-pogingen niet aangekomen. Wel meer dan 10kg bij de IUI-pogingen. Van de hormonen die ze voor IVF gebruiken kom je in principe niet aan. Staat in ieder geval niet in de bijsluiters. Ik had het dus heel erg bij clomid.
Suc6 vandaag natascha. Ik voel me wel aardig. Beetje labiel maar gisteren de laatste pil gehad en hoop dat het nu wat beter zal gaan. Laat nu die echte ongi maar komen dan hebben we dat ook weer gehad!
Jippie, sterkte met SB. Mij is het toen goed bevallen. Was goed te doen, wel alleen lastig met dat plannen van het eten qua varatie. Maar vanuit thuis zal dat vast wel lukken. En na een paar weken mag je zelf creatief zijn en hoef je je niet meer strikt aan de voorgeschreven menu’s te houden. Ik vind het erg jammer dat ze niet meer van die tijdschriften uit geeft.
Rhi, hoe gaat het bij jullie?
Jannigje vandaag ook naar de gyn? Hoop dat je er voor mag gaan nu!
liefs
Ineke
Hallo Dames
Vanmorgen ben ik naar de gyn geweest. Die vond dat ik al op de goede weg was met afvallen en vond het gelukkig een goed idee om nu een poging te gaan wagen.
Ik sta dus nu echt op de lijst voor ICSI. Waarschijnlijk ben ik oktober (misschien november) aan de beurt.
Heb op 13 september een afspraak staan voor informatie en prikinstructie.
Dus YESSSSS het balletje is hier ook aan het rollen.
Vandaag heb ik al gelijk bloed geprikt. Woensdag is Marco vrij en dan gaat hij prikken. Ook gaat Marco zijn zaad woensdag in Leiden inleveren. Die uitslagen moesten van de gyn zo snel mogelijk binnen zijn.
Jeetje hoe blij kan je zijn met groen licht :oops: :oops: :oops:
reageer vanavond uitgebreid op jullie :-* :-*
Jannigje Goed, zeg! Jammer dat je eerst op de wachtlijst komt, maar dan heb je in elk geval iets om naar uit te kijken. En in de tussentijd kun je nog gewoon doorgaan met afvallen. Hoeveel kilo ben je inmiddels kwijt? Komt helemaal goed!
@Jippie wrote:
Jannigje Goed, zeg! Jammer dat je eerst op de wachtlijst komt, maar dan heb je in elk geval iets om naar uit te kijken. En in de tussentijd kun je nog gewoon doorgaan met afvallen. Hoeveel kilo ben je inmiddels kwijt? Komt helemaal goed!Ja wel jammer van de wachtlijst maar ja. daar is niets aan te doen. Ook moesten we toch die vooronderzoeken nog doen. dus. Ik heb er vrede mee
Ik ben in totaal 12.9 kilo kwijt :mrgreen:
Jannigje: :dance: Groen licht krijgen is ook gewoon super! En tot die tijd kan je je dieet mooi voortzetten. En wow zeg! Je bent echt al op de goede weg!!!
Jan, ik ben superblij voor jullie dat je mag beginnen, ok je staat wel op de wachtlijst maar je had zelf ook al gedacht aan die termijn. Super! Hopelijk mag het meteen raak zijn!!! Ik
iig voor jullie. :-*
Jannigje wat geweldig meis!!! ik ben erg blij voor je :dance: :dance:
De echo was prima, alles zag er lekker rustig uit, bij beide eierstokken zitten 6 follikels, zou wel mooi zijn als ze ook alle 12 mee gaan doen.
Woensdag mag de eerste Puregon erin en volgende week woensdag zal de eerste FM plaatsvinden :dance:
Ja!! Goede berichten hier. Fijn te lezen.
Nu snel weer aan het werk.
Even klagen hoor. Voel me zo naar deze keer! Vorige keer weinig last, goed te doen maar nu is het echt afzien.
Voel me onrustig in mijn hoofd, slaap niet goed. Depri etc. Zo balen.
Probeer mijn dingetjes maar te doen en af te tellen tot we voor de 1e echo mogen, dan hopelijk stimuleren waardoor het wat makkelijker wordt.
pfff.
ineke wat vervelend meissie dat je je zo voelt :hug: :hug:
Ik heb deze keer ook meer last gehad, vooral die vermoeidheid vond ik erg pittig…hopelijk voel je je snel weer beter zodra je kan gaan stimuleren.
Ik ben vandaag begonnen met de puregon, damn dat prikte wel enorm.
Hallo allemaal,
Jannigje wat leuk dat je eindelijk mag beginnen! Knap dat je bent afgevallen. Je moet het allemaal maar kunnen! Bij welk ziekenhuis loop je dat je tot okt/nov moet wachten?
Ik lees af en toe hier mee omdat ik ook met IVF/ICSI zou beginnen.
Dat is dus nu!
Ik heb een Lucrin depot gehad enkele weken geleden en vorige week woensdag begonnen met Gonal F 225. Ze verwachtten eerst dat de punctie vrijdag a.s. of net na het weekend zou zijn. Vandaag FM gehad, ze waren 12 mm, dus nu wordt het waarschijnlijk pas woensdag.
Dus 2 weken na de start van het prikken. Bij IUI was het na anderhalve week al klaar. Hoe lang deden jullie erover vanaf de dag dat je begon met stimuleren totaan de PU?
We waren ook een beetje beteuterd over het aantal follikels, ze hadden gezegd dat 12-16 mooi zou zijn en nu zijn er 7 aan het groeien.
Is dat veel of weinig vergeleken met anderen?
Nou ja, het zijn er toch 7. Er hoeft er maar 1 goede bij te zitten, uiteindelijk maakt het niets uit. Dan hebben we maar iets minder cryo’s.
Ben benieuwd naar jullie verhalen.
Lfs, Monne
Monne: ik heb 3 jaar geleden op 19juli de eerste spuit gezet en 17aug was de punctie, best lang, t kan dus wel hoor.
Ik had toen maar 3 follikels en de punctie ging toen nog net door, in 2 follikels zat een eitje, ze werden alle 2 bevrucht.
In het Azm is het de regel dat als er een topper bij zit ze maar 1 terugplaatsen, zijn er 2 van mindere kwaliteit dan plaatsen ze er 2 terug, in mijn geval plaatste ze dus 1 terug, de ander was niet goed genoeg om in te vriezen…en wonder boven wonder was deze ene topper genoeg en was de test positief…deze week sprak ik een meisje in de wachtkamer, die had bij haar vorige poging 19 follikels en uiteindelijk 7 eitjes…daarvan waren er maar 2 bevrucht, dus in mijn ogen zegt aantal helemaal niks, er hoeft idd maar 1 goede tussen te zitten…mahja t werkt gewoon psychologisch, hoe meer hoe groter de kans.
succes en op naar een mooie score en een gemakkelijke punctie.
Monne Ons ziekenhuis streeft naar een aantal follikels van 5-10. Als je er veel meer hebt, zit je meestal met overstimulatie en over het algemeen is de kwaliteit van de eicellen ook slechter. Zeven is dus een heel mooi aantal!
Ik heb twee keer ontzettend veel gehad en toen waren er relatief gezien minder bevrucht. De andere keren had ik er minder (4-7). Onze meid is ontstaan uit een aantal van vier follikels, drie waren bevrucht en twee teruggeplaatst. De tweede zwangerschap had ik er vijf, waarvan vier bevrucht, twee teruggeplaatst en één cryo. Helaas is dat begin vorig jaar in een missed abortion geeindigd met 11 weken. Maar wij hadden dus met minder follikels een beter resultaat! Ik spoot over het algemeen een dag of 12-13, de stimulatie dan. Ik kreeg geen Lucrin-depot, maar moest dat dagelijks spuiten. Dat was altijd twee weken voordat ik met de Puregon begon en dan tot de punctie.
Natascha Vandaag begonnen met de Puregon! Nu kun je gaan aftellen, spannend! Hopelijk een mooie opbrengst!
Ineke Balen dat je je niet zo goed voelt. Hopelijk gaat het beter als de Puregon er eenmaal bij is gekomen.
Wanneer heb je de uitgangsecho?
Zet 'em op allemaal!
thnxx jippie: hoe is t met jou???
Wel goed! Nog steeds geen last van mijn ribben, wat een opluchting! Scheelt een hele hoop energie als je geen pijn hebt en je je daar geen zorgen om hoeft te maken.
We hebben een nieuwe eethoek gekocht en een nieuwe kast, ons dressoir hebben we op marktplaats verkocht.
Wel leuk om de woonkamer helemaal te veranderen en opnieuw aan te kleden.
Ik ben maandag met Sonja Bakker begonnen. De eerste dagen vond ik zwaar, constant honger, duizelig en hoofdpijn.
Nu gaat het gelukkig beter. Nu maar hopen dat het ook resultaat heeft.