IVF/ICSI deel 14

He Chantal…welkom :cry:

Bedankt voor het welkom. :-*

Chantal/Krabje: Welkom hier. Ik ken je nog van het Clomid topic. Balen dat je nu hier beland bent zeg!

Natascha: de uitgangsecho komt in zicht! Dat vond ik steeds wel een spannend moment. Hoeveel liggen er ongeveer klaar…

Rhi: fijn dat er weer een normale regelmaat begint te komen. En ik hoor inderdaad ook van mijn tante dat die vermoeidheid echt lang aan kan houden.

Ineke: wat goed dat het het gaat doen! Een nieuwe uitdaging is zeker niet verkeerd.

Jippie: heerlijk dat je zo kan genieten van de vakantie. Is ook lekker zo eropuit met jullie kleine meid. (die ondertussen allang zo klein niet meer is…)

Bedankt voor de lieve reacties op die foto van R&R!!!

Chantal: welkom meis. Al had ik natuurlijk gehoopt je niet in dit topic tegen te komen. :-*

He chantal, las ik het nu goed elders dat je toch nog 3x iui gaat doen?

Natasha hoe gaat het met de deca? Wanneer mag je voor 1e echo?

Hier zit ook de 1e spuit er in. Ik leg hem nu 's avonds buiten de koelkast dan is hij lekker op temp. in de ochtend! Wel fijn om weer begonnen te zijn en erg spannend natuurlijk!

Hoe is het met de rest, stilletjes hier.

ineke jaaaaaaaaaaaaaa je bent begonnen, gezellig we gaan er samen voor meissie :dance: :pray:

Ik heb veel last van vermoeidheid deze keer, hopelijk helpt de B12 injectie van vanmorgen een beetje.

Maandag heb ik de eerste echo :mrgreen:

Hoi allemaal!

Ik had onlangs voor het eerst bij dit topic gekeken, wij zouden beginnen met IVF/ICSI. Deze maand is het zover… de eerste poging, spannend!

Gisteren uitgangsecho gehad en de Lucrin onderdrukte wel erg sterk, ik had 4 eiblaasjes aan de ene kant en 6 aan de andere kant en ze waren nog klein. Maar ze hoopten toch op een eiblaasje of 12 voor de punctie. Ik ben gisteren meteen begonnen met Gonal F en krijg de dosering van 225. Welke doseringen kregen jullie allemaal?

Groetjes, Monne

spannend monne, succes en hou ons op de hoogte he :thumbup: :pray:

Ik ben een bijwerking vergeten, sinds vandaag heb ik ontzettende last van opvliegers, ik zweet me te pletter zo nu en dan :mrgreen: :mrgreen:

Ik weet niet wat jij voor hormonen krijgt (dan moet ik teruglezen), maar ik heb gelukkig nog geen zweetaanvallen gehad, alleen soms een dralende pijn in mijn voorhoofd :wall: . Het schijnt te worden versterkt als je er Gonal F bij gaat spuiten, dus ik zal het wel merken.

Ik ga trouwens naar een acupuncturist die ervaring heeft met IVF/ICSI-dames, ter ondersteuning. Hij prikt ook tegen hoofdpijn en vermoeidheid dus ik hoop dat dat ook een beetje helpt… wie weet!

Verder verdraag ik de hormonen tot nu toe redelijk goed, valt me mee.

Ik spuit nu Decapeptyl en hopelijk vanaf maandag Puregon erbij.

3 jaar geleden heb ik nergens last van gehad, maar nu opeens wel hahaha.

Hopelijk kan die acupuncturist je goed helpen!

Monne De hoofdpijn verdwijnt juist vaak als je de Gonal/Puregon erbij gaat spuiten! De bijwerkingen worden als het ware opgeheven door de stimulatie. Hopelijk bij jou ook! Fijn dat de uitgangsecho goed was, hopelijk een mooi aantal follikels straks. Ik spoot ongeveer 150 IE Puregon met de ICSI-behandelingen. Heel veel succes!

Natascha Spannend dat je maandag de eerste echo hebt. Een uitgangsecho, toch? Hopelijk ziet alles er goed uit.

En wanneer komt de Puregon er dan bij?

Ineke Jij ook begonnen, spannend! Er komt weer een beetje leven in de brouwerij op dit topic.

Hopelijk deze keer dan eindelijk met een super-resultaat! Zet 'em op, ik ga voor je duimen!

Rhiannon Hoestie met jou, meid? Had Daan nou vandaag een bloedonderzoek?

Hopelijk goede uitslagen! Dikke kus!

Hoe is het met alle andere meiden?

Hier druk aan het vakantie vieren. Dinsdag zijn we naar het Dolfinarium geweest, erg leuk maar een beetje ontzettend druk! Gelukkig hebben we de dolfijnen-en de zeeleeuwenshow kunnen zien. Gisteren samen met mijn zusje de Ikea leeggekocht. Ze moest een hele inrichting hebben, dus we kwamen afgeladen thuis: buffetkast, boekenkast, tv-meubel, salontafel, bijzettafel, tafel voor in de keuken, vloerkleed, kleine spulletjes. Morgenmiddag naar Harlingen, dat is een oud Fries havenstadje. Heb je veel leuke winkeltjes, een haven en strand. De veerboten naar Terschelling en Vlieland vertrekken en komen daar aan.

Voor de rest gaat het wel goed. Ik zit nu op dag 15 na het plaatsen van het hormoonstaafje en ik heb nog steeds geen last van mijn ribben! Ook heb ik vergeleken met de vorige keer minder last van opvliegers. Dus dat is wel fijn! Als je je “goed” voelt, ben je ook positiever en zekerder wat je toekomst betreft. Ik durf zo nu en dan stiekem te dromen over een tweede kindje. Er liggen nog zeven broertjes/zusjes in de vriezer te wachten, hopelijk kunnen die in de toekomst teruggeplaatst worden!

Jippie: idd dan heb ik de uitgangsecho, aangezien ik in de ochtend spuit zal de eerste puregon dan op dinsdag erbij gespoten worden.

Heey wat te gek dat je minder last hebt nu :thumbup: heerlijk zo’n positief berichtje!!!

Truste allemaal.

Natascha: spannende tijden voor jou. Hoop dat je niet te veel bijwerkingen gaat krijgen.

Monne: Ook spannende tijden bij jou. En ook bij jou hoop ik dat de bijwerkingen meevallen.

Jippie: Vind het erg fijn voor je dat je nu minder last hebt van het hormoonstaafje. Hoe is het? En met je meissie?

Hier gaat alees wel goed. Wel lijkt het alsof de laatste 2 weken iedereen om me heen zwanger word. Vind het erg leuk voor ze, maar valt wel een klein beetje zwaar.

Ook ben ik in dubio. En weet niet of het kan. Ik moet maandag naar de gyn.

Ik vraag me af of ik bijvoorbeeld nu een poging mag doen en als die dan mislukt nog een half jaar te wachten. (dan weer een half jaar afvallen)

Hij zei hoe minder je weegt hoe meer kans je op innesteling hebt. En dat snap ik wel, maar toen ik zwanger raakte van Stein was ik 10 kilo zwaarder als nu. En dat was in 1 ronde raak.

Merk dat het wachten zwaar word en eigenlijk ook stress voor mij opleverd.

Hoop dat jullie mijn warrige verhaal snappen.

Ik zou t aankaarten jannigje! Wachten is idd best zwaar, en je bent toch al afgevallen!

Allemaal bedankt voor het hartelijke welkom :-*

Ineke: We hebben idd toch nog recht op 3 iui behandelingen. Dus we willen overleggen met de gyn of we die kunnen doen terwijl we op de wachtlijst staan voor IVF.

Maar wat spannend dat het weer begonnen is voor jou.

Angelbaby: Idd we kenne elkaar nog van een ander topic van een paar jaar geleden.

Hoe gaat het met jou?

JAnnigje: Ik kan me jouw gevoel voorstellen hoor. Het loijkt me ook niet niks.

Hoeveel ben je inmiddels afgevallen?

Jippie: Leuk zeg naar het dolfinarium!

Super dat je geen last hebt van het hormoonstaafje!

En hopenlijk mag je over een paar jaar toch nog zwanger worden van een 2e kindje :pray:

Natascha en Monne ook druk in de weer met hormonen. Meiden ik hoop dat alles voorspoedig gaat lopen.

Ik merl wel dat ik het heel erg spannend vind dat we straks ws toch voor IVf moeten, maar ondertussen zijn hub en ik heel erg blij met de 3 iui’s die we nog mogen doen. Voelt een beetje als uitstel van exucutie.

Over twee weken naar de gyn, ben benieuwd wat ze zegt…

Jannigje Het is niet zo dat hoe lichter je bent, hoe groter de kans van slagen is. Volgens mij is de kans op de innesteling ook niet groter als je minder weegt, dat is een beetje kort door de bocht. Als je overgewicht hebt, heb je wel meer kans op complicaties tijdens een zwangerschap. De meeste ziekenhuizen hanteren een maximale BMI-waarde van 30-32, ik weet niet waar je nu op zit? Je bent al heel veel afgevallen, dus ik vind wel dat je nu met ICSI zou mogen beginnen. Maar het ene ziekenhuis is daar strenger in dan het andere, dat zou je moeten navragen. Tuurlijk is het confronterend als iedereen om je heen zwanger is, dat blijft moeilijk. Je wilt zelf ook zo graag! :hug:

Krabje Ik hoop dat jullie op de wachtlijst voor IVF mogen en ondertussen nog drie keer IUI mogen doen. Wij zijn op de wachtlijst gekomen toen we zes keer IUI hadden gedaan, we moesten een halfjaar wachten en in de tussentijd hebben we nog vier IUI-behandelingen gehad. Toch fijn als het niet stilstaat en je toch nog kansen hebt.

Natascha Hopelijk maandag een goede uitgangsecho en dan dinsdag de Puregon erbij!

He jippie, fijn te lezen dat je lekker vakantie aan het vieren bent en je je goed voelt!

Chantal, natuurlijk spannend wat de gyn er van vind maar het gaat er toch om wat jullie zelf willen?

Mijn gyn zei dat de iui voor ons geen meerwaarde was geweest omdat er met de zaadjes niets aan de hand is.

Maar ivf voelt inderdaad wel extra zwaar, laatste mogelijkheid.

Hier heb ik al een week last van doorbraakbloeding, nog 3 pillen en dan zou ik nog een normale ongi krijgen. Ben benieuwd of dat nog gaat komen, waar moet dat dan wel niet vandaan komen?

Spannend natascha, ik moest zodra ik thuis was na de echo beginnen met de puregon, dus niet een dag later. Nu moet ik die dag om 11:00uur 's ochtends dus weet niet of dat dan ook kan.

Hallo dames.

Rustig hier :think:

Even ego

Morgen moet ik naar de gyn en merk toch wel een beetje spanning.

Weet niet maar ik ben de laatste dagen best onrustig in mezelf. Beetje emotioneel ook wel.

Vandaag zijn we op kraamvisite geweest. Had het al langer uitgesteld maar nu toch maar gedaan. Raar eigenlijk dat ik er zo tegenop zag.

:-*

heey meiden…

Ik heb mijn streven wat betreft t afvallen gehaald!!!

Vanmorgen was er 10,3 kilo af yes yes yes :dance: :dance:

Ben benieuwd wat ze morgen ervan vinden. :mrgreen:

Ik ga nu gewoon door, want ik wil weer eens sinds 6 jaar op een gezond gewicht komen en daar moet ik nog 7,2 kilo voor afvallen, mahja we zien wel hoe t balletje gaat rollen he, wie weet kom ik wel lekker bij de komende maanden :inlove:

Zijn jullie trouwens tijdens een Ivf-poging bijgekomen???

Jannigje: tis ook spannend allemaal hoor, vooral als je het Ivf-Traject voor t eerst ingaat, allemaal nieuwe dingen waar je mee geconfronteerd wordt.

Als jij morgen nog steeds t gevoel hebt dat je ervoor gaan, moet je dat gewoon aankaarten hoor!!!

In elk geval heeel veeel succes morgen :hug:

Ineke: hoe gaat t nu met jou na een paar dg deca gespoten te hebben??

Krabje: das wel een goeie ja om die 3 iui’s tijdens de wachttijd te laten doen, zijn toch weer extra kansen, en je weet maar nooit wat er kan gebeuren :wink:

Tot morgen meiden, ik kom wel even laten weten hoe t gegaan is :pray:

Jannigje Alvast heel veel succes voor morgen! Hopelijk mag je binnenkort met ICSI beginnen!

Ineke Hier ook vaak doorbraakbloedingen tijdens pilgebruik. Ik werd wel gewoon ongesteld als ik met de pil stopte, je zag wel verschil qua bloedverlies.

Natascha Jij ook succes bij de gyn morgen! Ik hoop dat alles er goed uitziet en dat je de Puregon erbij mag spuiten. En 10kg afgevallen, las ik op je Hyves. Wauw, goed zeg! Ik ben helemaal jaloers… Hoe lang heb je over die 10 kg gedaan?

Hier is de vakantie weer voorbij. We hebben het er heerlijk van genomen. Dinsdag ga ik met Sonja Bakker beginnen. Ik wil 10 kg afgevallen zijn als ik de tweede operatie heb, die staat gepland voor oktober. Dus ik heb ongeveer 12 weken. Ik hoop dat het gaat lukken. Daarna nog heel wat kilo’s te gaan, maar eerst de 10 kg maar eens halen.