IVF/ICSI deel 14

Ja natascha!! Je bent begonnen!

Ik moet spuiten tussen 7 en 9 uur 's ochtend. Zowel de purgegon als de dec. Ik begin de 29e!! 10 augs. echo en dan hopelijk echt weer starten!

Natascha Ik spoot altijd 's avonds na het eten. Als je het elke dag maar op hetzelfde tijdstip doet, dat is het belangrijkste.

Mooie foto van Odin en Isabelle. Je kunt wel zien dat ze halfzus/halfbroer zijn.

Ineke Ik ben het wel met Natascha eens. Wij stelden ook allles maar uit, want stel dat we dan zwanger zijn of stel dat we dan net met de behandelingen begonnen zijn… Je leven staat op een gegeven moment helemaal stil en alleen nog maar in het teken van het zwanger worden. Je leeft nu, je bent gezond, doe wat je graag wilt doen! Als het eenmaal zover is, dan vind je ook wel weer een oplossing. En dan zou je eventueel toch altijd nog weer terug kunnen gaan naar je oude functie? Grijp die kans aan met beide handen en geniet van een nieuwe uitdaging!

Jannigje Balen dat je vakantie weer afgelopen is. Leuk dat jullie ook naar het Dofinarium zijn geweest. Hoe gaat het met de zwangerschap van je zus? Ik kan me voorstellen dat dat soms confronterend is, hoe erg je het haar ook gunt. Je wilt zelf ook zo graag!

Rhiannon Hoe is de eerste chemo van Daan gegaan? Hopelijk heeft hij niet al te veel last van de bijwerkingen.

Trek jij het allemaal nog een beetje? Nu heb je de zorg voor Daan er ook nog bij, wel heftig.

Lief dat ik hier mag blijven kletsen. Ik voel me hier toch het meeste thuis, ookal zijn we niet meer bezig met ICSI. Ik snap dat mijn verhalen soms heftig en confronterend zijn en dat het moeilijk voor jullie is om daar altijd op te reageren. Maar ik vind het al heel lief dat jullie zo meeleven en ik het hier van me kan afschrijven. :-*

Ik heb een hip nieuw kapsel, de pruik kan vanavond de bbq in! :mrgreen: Mijn haar is nog wel heel erg kort, maar het is nu mooi in model geknipt en er is een kleurtje in gekomen. Dus het ziet er nu best wel leuk uit. Je moet wel over een hele grote drempel om de pruik af te doen. Die stap is groter dan toen mijn haar eraf ging en de pruik op moest. Mijn pruik is vrijwel gelijk aan mijn oude haar, dus de buitenwereld zag amper verschil. Je viel niet op, zeker niet als “kankerpatient”. Nu heb ik ineens heel erg kort haar, dus dat valt wel op. Nu weten de meesten wel wat er aan de hand is, maar je zult nu toch vragen krijgen. En dat is toch best wel weer confronterend.

Zo mijn eerste werkdag zit er weer op.

Het afscheid met Isabelle was een ramp, gisteravond nam ze afscheid van Odin, dat ging op zich wel goed, maar toen ze naar bed ging besefte ze pas dat ze mij niet meer ging zien, tja en toen barstte ze los, ze klampte zich helemaal aan me vast, ik heb t ook niet droog kunnen houden.

Hubby vertelde me dat ze vanaf t moment dat ze opgestaan is vanmorgen totdat hij haar vanmiddag wegbracht alleen maar heeft zitten huilen, t gaat je zo aan t hart als je zo’n meisje zo’n verdriet ziet hebben, steeds maar weer afscheid te moeten nemen van haar geliefden, alleen omdat haar moeder nou perse in Amerika wilde wonen…mahja we doen er helaas niks aan…

Lieve ineke, lief dat je al een dag te vroeg me zo toejuicht hihi, heerlijk zo’n enthousiasme :-* :inlove: maarre ik start morgen dus :mrgreen:

Jippie: foto’s???

ltrx

yessssssssss na 6 maanden wachten zijn we dan eindelijk gestart met onze 1ste ivfpoging voor een brusje :dance: :dance: :dance:

Tot 2 aug is t nog niet zo spannend, maar daarna wordt t dubbel zo spannend, ik ga strx 250EH Puregon spuiten, dat was 3 jaar geleden nog 150EH maar toen was de oogst erg slecht, 3 follikels, 2 eitjes, waarvan 1 topper en een slechte…maar ja 1 goede is genoeg he, dat blijkt wel uit ervaring.

:dance: :dance: :dance: Je bent begonnen!!! Inderdaad gebeurd er nog niet heel veel nu, maar ook dit stilleggen moet goed gebeuren hè :wink:

1 goede is zeker genoeg. Hoewel 2 ook wel erg leuk is :wink:

Dat uitstellen klinkt heel erg bekend. Hebben wij ook 4 jaar gedaan. Als ik een nieuwe broek nodig had, vond ik het zonde om er teveel aan uit te geven, omdat ik hem anders maar zo kort aan kon hebben. Etc etc. In september 2008 was ik het afwachten beu en ik had nieuwe rijlaarzen nodig. (heb een paard) en die ik mooi vond en fijn vond zitten… 430 euro :shock: Mijn vriend vond dat ik al zo weinig geld uitgaf en gezien ik er ook erg lang mee doe, heb ik ze gekocht. Ik heb er 5 weken mee kunnen rijden :smiley: Nu gebruik ik ze natuurlijk wel weer, maar toch, vond het toch wel typisch.

Jippie: ben erg benieuwd naar je korte kapsel 8)

Rhi: hoe gaat het met Daan?

Er werd gevraagd naar een foto:

angelbaby: 2 is zeker ook leuk ja, maar heb nu meer de voorkeur voor 1 hahahaha, we hebben ook aangegeven dat we bij de eerste poging ten alle tijden maar 1 emmy teruggeplaatst willen krijgen, bij een eventuele volgende poging bekijken wel t wel weer opnieuw.

Maar mocht t ooit zover komen dat t er 2 worden ben ik ook dolgelukkig hoor.

Wat een heerlijke foto zeg, lekkere smoeltjes zeg :inlove: :inlove: :inlove:

Angelbaby Wauw, wat zitten ze daar prinsheerlijk! Een stel mooie mannen! :inlove:

Natascha Spannend, eindelijk begonnen! Ik ben benieuwd hoe je op de hogere dosis gaat reageren, hopelijk deze keer iets meer follikels.

angelbaby, wat een mooie binken heb je daar!

natacha, spannend, hopelijk meer follikkels ! ik duim alvast!

jippie, en is de pruik de bbq ingegaan?

vroeg me net iets dom af , wat is het verschil tussen puregon en menopur? heb de indruk dat r in belgie vaker menopur gebruikt wordt en in nederland puregon of zie ik dat nu zo verkeerd?

malky vlgs mij is er niet veel verschil tussen hoor, ik heb in het verleden Menopur gespoten tijdens de iui, denk alleen dat Puregon iets zwaarder is.

jaaaa natascha!! Je bent weer begonnen! :lol:

Ook ik moet 250 eh. gebruiken. Met 1 eierstok 1e poging 10 eitjes…

Wat jullie schrijven over die keus…in het begin hield ik er erg rekening mee, daarna juist niet maar dit is wel een grote beslissing.

Maar het lijkt er op dat ik, wanneer ik gekozen wordt. De opleiding mag gaan doen en daarna rustig kan kijken en solliciteren vanuit mijn huidige functie. Dus dan heb ik nog even de tijd om er echt voor te gaan. Verder heb ik gesproken met collega’s die ook in die functie werken en er is toch wel veel mogelijk, juist doordat je je eigen tijd wat in kunt delen!

Morgen het gesprek oefenen met onze manger…spannend toch wel hoor!

Angelbaby, ik zag geen foto! :cry:

He, nu wel! Wat een schatjes. echt broertjes he?

Fijn weekend allemaal!!!

:-* :-* :-*

Wauw Angelbaby wat een scheetjes hebben jullie gekleid! :inlove:

Natas begonnen! Spannend meis, geniet nog een beetje van de relatieve rust tot 2 aug. :-

Ineke je hebt het al gelezen he, al die ‘wat als-en’ blijft lastig. Weet je wat mijn idee is, hoe beter JIJ in je vel zit hoe beter dat voor JOU is ongeacht hoe of wat in de zin van wel of geen geslaagde poging. Als het hele leven planbaar was…tja mss was het dan ook geen donder aan (op sommige vlakken hadden we het allemaal graag meer planbaar maar ook dat hebben we niet voor het kiezen) :-
Dus vooral doen waar JIJ je goed bij voelt, je kunt maar beter een toffe functie hebben waar je nog heeeeeel lang met heeeeel veel plezier werkt (liefst en bij voorkeur met een snel zwangerschapsverlof erbij 8) ) zodat je daar ook nog een jaar of 20 wilt werken nietwaar?

Yessss Jippie weg met de pruik!!! :dance: Ok de hittegolf is dan welliswaar over maar toch erg prettig. Alle bijwerkingen bij Daan vielen overigens reuze mee! Ja hij mag even niets ivm zijn weerstand en last met de bloedstolling etc. maar hij is er vooral vermoeid van. Zijn smaak is ook ‘weg’ koffie lust ie niet meer, patatje pinda smaakt niet maar ook die zijn tijdelijk en niet superzwaar te noemen. Het heeft wel enorm indruk op hem gemaakt hoe zwaar de andere patienten bij de chemo het hebben. Dat relativeert ook wel weer want des te meer is het besef er dat het bij hem goed gaat.

Wel dus een drukke week achter de boeg. Daan is naar alle behalve de eerste chemo zelf gereden. Zijn arm is ook al stukken beter gelukkig! De laatste bloedtest van vrijdag gaf aan dat zijn leuko’s op 0,45 zitten das dus zo goed als 0! We nemen dus aan dat het aangeslagen is en donderdag krijgen we de laatste uitslagen want dan moet hij nogmaals bloedprikken. Wel erg opmerkelijk dat enkel de laatste keer prikken hem nog blauwe plekken opleverde. Vanaf dat wij met IVF bezig zijn is hij bont en blauw zelfs als ze babynaaldjes gebruikten. En nu dus met ‘gewone’ naalden. Vermoeden is er dus ook dat hij als sinds ong 2002-2003 hiermee rondloopt. :shifty: Deels kenmerkend voor HCL want de eerste jaren zijn meestal zonder opmerkelijke kwalen. Tot je een ontsteking oid oploopt en het ‘per ongeluk’ ondekt wordt omdat die niet snel genoeg geneest en ze bloedprikken. We zullen wel afwachten wat we donderdag te horen krijgen. Hij moet iig nog 3 weken 2 extra antibiotica’s nemen omdat alle waarden zoooo laag zijn in zijn bloed. En 1 andere soort die hij een jaar lang moet gebruiken preventief. Hij is al half vol als hij in de ochtend zijn 5 pillen (ook nog een maagbeschermer) naar binnen heeft gewerkt. :silenced: Dat compenseer ik in de middag wel met een tosti. :lol:

Beetje weinig nog aanwezig op het forum iig heb er nog eventjes de puf niet voor, druk genoeg met 2 mannen om voor te zorgen (waarbij ik ook nog vermoed dat er bij Casper binnenkort kiezen bijkomen aaaaaaahhhhh :o ) dus maar eens snel weer zorgen dat ik in mijn bedje kom.

Succes dames!

Mogguh…

Meiden kun je door de Deca vermoeid zijn? Ik krijg nl iedere week B12 spuiten, maar de laatste 2 dg ben ik ontzettend moe, gisteren sliep ik gewoon al om 20u :shock:

3 jaar geleden had ik nergens last van, mahja iedere keer is anders he :think:

Gisteren mijn laatste orgametril gehad(medicatie tegen de endometriose).

Rhi: wat goed dat Daan zo goed reageert op de behandeling, dat is echt supernieuws zeg!!! Ook geweldig dat hij weinig last van bijwerkingen heeft.

Goh dat ie waarschijnlijk al zolang die Leukemie heeft, ongelooflijk he, maar ook een beetje eng tegelijk om te weten dat je er zolang mee rond kunt lopen zonder dat je t zelf weet.

Ik kan me voorstellen dat je weinig tijd hebt, d’r zijn nu belangrijkere dingen dan KOK.

Lekker rustig aandoen meissie, en denk ook af en toe even aan jezelf he.

:hug: :hug: sterkte met alles, en hopelijk heeft Casper niet teveel last van de kiesjes.

Fijne zondag meiden!!

Rhiannon Wat fijn dat Daan goed op de chemo reageert. Wel balen van de bijwerkingen. Tijdens de eerste chemokuren was ik inderdaad ook mijn smaak kwijt, alles smaakte naar karton. Je weerstand is heel erg laag, dus niet in de buurt komen van zieke of verkouden mensen! Een eng idee dat hij al zo lang met de ziekte rondgelopen heeft, dat je er zelf geen weet van had. Maar gelukkig ziet de prognose er goed uit! Rustig aan, sterkte en een dikke knuffel voor jullie drietjes! :-*

Natascha Moeheid kan inderdaad wel een bijwerking zijn als je Deca/Lucrin spuit.

Over het algemeen verminderen de bijwerkingen als de Puregon erbij komt.

Jannigje Jij ook een fijn weekend!

Malky Met de IUI-behandelingen spoot ik Menopur en met de ICSI’s Puregon. Menopur wordt inderdaad minder vaak gebruikt. Ik denk omdat het qua dosis minder goed in te stellen is. Je spuit met ampullen ipv een prikpen, dus dan zit je aan hele en halve ampullen vast.

Hoe is het met alle andere meiden? Hier druk aan het genieten van de vakantie. Gisteren het kabouterpad gelopen in het bos. Onze meid kreeg een kaboutermuts op, stok met knapzakje mee. Je moest een korte route lopen en hier en daar kon je kleine opdrachtjes doen: vlinders zoeken, nestkastjes tellen, enz. Wel heel erg leuk! Waarschijnlijk gaan we dinsdag naar het Dolfinarium, ook erg veel zin in.

Fijne zondag allemaal!

Rhi, sterkte met het zorgen voor je mannetjes! Zwaar hoor allemaal, maar het gaat weer goed komen!

Natascha, die moeheid zal vast kloppen, en dan toch de spanning erbij waardoor je ook moe wordt. Ik heb deze keer ook behoorlijk last van de pil. Heb een hele lichte, doorbraakbloeding, niet lekker in mijn vel. Had ik altijd al met de pil. Slik daarom ook altijd al extra vit. B. Maar goed. Nog een weekje slikken.

Jij hopelijk snel aan de puregon en dan op naar veel eitjes!

Jippie, dat kabouterpad. Is dat bij dat bos waar je ook een uitkijktoren hebt? Daar hebben we wel vaak van die kabouterpaaltjes zien staan.

Hoe is het nu met jouw conditie?

Afgelopen donderdag heb ik een goed gesprek gehad met mijn manager (erg goed voor mijn zelfvertrouwen!). Ga zeker de uitdaging aan om de opleiding te mogen gaan doen. Daarna kan ik dan kijken of ik op voorbijkomende vacatures ga reageren.

De afgelopen jaren hielden we al steeds minder rekening met een mogelijke zwangerschap maar m.b.t. baan en werkuren enzo vind ik dat toch wat lastiger. Vooral omdat we het ook zoveel mogelijk samen zouden willen doen met thuis zijn enzo.

Nou, zal zo es onder de doche stappen, vandaag late dienst.

liefs

Ineke

Hoi…

helaas Rhi het blijft dus niet bij inbreken…

Mag ik alvast met jullie mee kletsen? Mijn naam is Chantal, ben 34 en de trotse mama van Tycho (18-09-'08 ). Bij Tycho was ik na de 2e iui zwanger maar nu helaas na 6 pogingen dus niet zwanger…

Pfff dis toch wel even heel heftig hoor…

Donderdag over 2 weken hebben we een afspraak met een gyn en alvast wat dingen over IVF. ook nog even vragen over evt nog 3 iui’s (zie ook stukje vergoedingen iui…) en daarna zullen we wel doorverwezen worden naar Zwolle en E’de/Almelo.

Is iemand van jullie bekend in Zwolle? Pffff er komt zoveel op me af waar ik eigenlijk niet eens over na wil denken…

Liefs Chantal

Chan even snel zo weer met de admin bezig. Een dikke :hug: en :-* . Heb ook even geantwoord op je vraag.

Bedankt dames het loopt hier redelijk goed beetje regelmaat is weer terug aan het komen. :-*

Chantal Tuurlijk mag je hier meekletsen, al had ik je hier liever niet gezien! :wink: Wat vreselijk balen dat ook de laatste IUI niet gelukt is, alles leek zo goed. Ik heb geen ervaring met Zwolle, wij zijn/waren onder behandeling van het MCL in Leeuwarden en het UMCG in Groningen. Volgens mij moet Zwolle wel goed zijn, maar hou wel rekening met wachtlijsten. Vraag hier maar raak, hoor!

Rhiannon Fijn dat de regelmaat weer een beetje terug is. Daan heeft nu alle chemo-injecties gehad en moet nu alleen nog voor bloedonderzoek en controle? Hoe gaat het nu met hem? Hou er wel rekening mee dat die extreme moeheid nog heel lang kan duren. Daar staat minimaal een halfjaar voor na de chemokuren. Soms wel confronterend, je komt jezelf regelmatig tegen doordat je niet alles kunt wat je wilt. Trek jij het allemaal nog een beetje? Dikke knuf weer!

Ineke Balen dat je zo slecht in je vel zit. Nog eventjes volhouden en dan ben je weer van de pil af! Mag je over een week met de Deca/Lucrin beginnen? Zie je het allemaal een beetje zitten? Het kabouterpad is inderdaad in Appelscha, bij het bezoekerscentrum. Goed van je dat je de opleiding gaat doen. Hopelijk word je uitgekozen! Wanneer is het gesprek?

hey meiden…

Ah fijn om te lezen dat de vermoeidheid van de Deca kan komen, ik heb net gewoon 2,5 u samen met odin liggen slapen :shock: , ik kan me echt niet herinneren dat ik dit 3 jaar geleden ook gehad heb, ben overigens vorige week ook mijn B12 Injectie vergeten te halen :oops:

Nog een weekje en dan hebben we de uitgangsecho :dance:

Chantal: ahh meissie wat erg dat je iui-pogingen mislukt zijn, ik wil je liever ook niet welkom wensen, maar ja aangezien t niet anders kan doe ik t toch, welkom hier!!!

Zwolle schijnt een goed ziekenhuis te zijn hoor :thumbup:

Ineke: he bah wat naar dat je je zo voelt, gelukkig nog maar een weekje de pil. :hug: wat goed dat je toch de opleiding gaat doen, dan heb je die alvast in de pocket en kun je idd later nog een beslissing maken.

Rhi: weer druk met de administratie, fijn om te lezen dat er weer wat regelmaat in jullie leven begint te komen :hug:

Jippie: veel plezier alvast morgen, leuk zeg een dagje Dolfinarium :inlove: