Is ook zo hoor wat je zegt over je lichaam. En het is mss wel het vreemdste dat hij dit ws al een flinke tijd heeft gehad zonder het echt te merken/weten. Dat is wel het enge stukje eraan. Maar nu ze het wel weten en er controle blijft stelt dat al flink gerust.
Ik hoop dat de chemo meevalt. In principe als hij de infectie die hij heeft niet zou hebben zou het ook poliklinisch gebeuren want het duurt geloof ik anderhalf uur voor het doorgelopen is en dat dan 5 dagen achter elkaar. Maar nu is de infectie eig de voornaamste reden dat ze hem in het ziekenhuis willen houden. Chemo kan zorgen dat het weer op komt zetten en ze willen alle mogelijk voorzorgsmaatregelen treffen. En tja ik wil hem niet weer naar huis hebben voor de infectie weg is Tweede voordeel van de opname is ook dat ze dus elke dag bloed kunnen prikken (soms meerdere keren) om alles in de smiezen te houden. Dus ik ga ervanuit dat ze ook gedurende de hele chemo blijven bloedprikken. :thumbup: En tja met of zonder haar mee naar huis…hij is man, maar trust me kaal zal hem ws ook echt niet staan. :shifty: Maar boeien, als zijn bloed maar goed is, dat haar komt wel weer terug. 8) Vraag me alleen af wat het met zijn borsthaar doet :o vooral dat zal erg raar zijn als dat ook weggaat. Hij zal zonder haar zomaar 2 kilo lichter kunnen zijn. :silenced:
Zo ik slinger kleine man uit zijn bedje en dan gaan we fietsen. Pffff ook geen pretje met een hittegolf maar het ziekenhuis heeft iig weer airco…mss smokkelen we er een kwartiertje bij vanmiddag als de verpleging ons niet wegstuurt.
Meiden succes met deze warmte! :-*
Rhiannon Chemo heeft effect op al je haar. Mijn hoofdhaar viel helemaal uit, mijn wenkbrauwen en wimpers had ik nog wel, maar flink uitgedund. Schaamhaar was vrijwel helemaal weg, okselhaar groeit niet meer, je benen hoef je niet meer te scheren (dat was wel ideaal!). Dus hij krijgt wel vijf dagen achter elkaar chemo, ik hoefde maar één keer een uurtje. En dan na drie weken weer. Dus dat van Daan lijkt mij wel heftiger, al kunnen de bijwerkingen natuurlijk wel minder zijn. Dat hangt weer samen met de soort chemo. Inderdaad eng dat je een hele poos met zoiets rondgelopen hebt en het zelf niet wist. Maar gelukkig houden ze hem nu goed in de gaten!
Poe 5 dg achtereen, lijkt me ook best heavy zeg, mahja dan heeft ie t na een week wel erop zitten.
Ik kan me je opluchting Rhi ook wel goed voorstellen, je had erger verwacht en dan is t een opluchting als de prognoses prima zijn.
Zal idd wel vreemd zijn als strx al zijn haren weg zijn, mahja wat je al zei, dat komt wel weer terug
wat betreft mijn werk, ik kan daar niet naar terug, vanaf 5 aug hoeven ze mij geen loon meer te betalen en neemt t Uwv het over.
Ik heb daar overigens ook niet meer gewerkt vanaf de geboorte van odin, ging gewoon niet meer met mijn lichamelijke klachten.
Vandaar nu die keuring om te kijken of ik een wia of ww krijg.
zo ik ga zometeen mijn Vit B12 spuit halen en dan nog een uurtje richting de speeltuin.
fijne dag nog meiden :-*
Lieve meiden, wat zijn jullie toch sterk. Zoveel ellende en dan toch nog optimistisch blijven met veel gevoel voor humor (2 kilo borsthaar…proest :lol: ). Fijn in ieder geval dat de prognose voor Daan zo goed is. Ik hoop dat je hem snel mee naar huis mag nemen. En goed dat jullie dan eens rustig de tijd gaan nemen om bij te komen van deze mokerslag voor jullie je weer aan de ivf wagen. :hug: :hug:
Jippie, ik kan me wel iets voorstellen bij je gevoel. Ik heb dat een tijdje gehad toen ik even in een levensbedreigende situatie belandde na mijn mislukte laparoscopie. Er was bij mij echt totaal geen reden voor, maar ik was echt heel bang dat ik niet oud zou worden. Gewoon door die confrontatie met de kwetsbaarheid van het leven. Het lijkt me dat dat in geval van kanker nog veel erger is. Zeker als je dan ook nog de hele tijd van die eigenaardige pijntjes hebt. Ik hoop voor je dat die onzekerheid op den duur weer verdwijnt. :hug: :hug:
Tja, met mij gaat het eigenlijk niet zo goed. Na een paar maanden op de automatische piloot is het nu pas allemaal aan het doordringen bij me. Het besef dat ik nooit het gezin zal hebben waar ik altijd van gedroomd heb is heel erg pijnlijk. Ik ben daardoor heel emotioneel en ook heel erg moe. Gelukkig kan ik voorlopig halve dagen werken en krijgen we nu ook van alle kanten hulp. We gaan samen naar de psycholoog om erover te praten, ik ga naar de haptonoom om me te helpen met mijn buikpijn, de huisarts houdt mijn fysieke gezondheid in de gaten en verder hebben we heel veel lieve vrienden en familie die er voor ons zijn. Dat doet me wel goed. Ik heb me er ook maar bij neergelegd dat ik hier doorheen moet. Ik heb wel het vertrouwen dat ik er dan uiteindelijk wel weer goed uit zal komen en weer van de dingen kan gaan genieten. Maar nu doet het nog heel erg zeer…
liefs maya
Jemig Jippie…jeukt het ook giga als het weer teruggroeit? gaat anders vast iets mentholachtigs tegen de jeuk scoren Beenhaar idd nog niet aan gedacht…weer een kilo man minder. 8) Moet zeggen dat het qua heftigheid van medicatie bij elkaar opgeteld mss gelijk is aan 1 kuur bij borstkanker. Ze doen nl zover ik begreep wanneer de leuko’s er beter voorstaan ook wel eens op een andere manier; 6 weken en dan eens per week een infuus/injectie. Daar heb ik me niet in verdiept want de arts stelde gelijk de 5 dagen kuur voor. En ik ga er helemaal vanuit dat hij verstand heeft van zijn vak.
Natas dus je hebt tussendoor alleen die stage gelopen? Ben je toch niet helemaal uit het werkproces geweest. :thumbup: Hopen dat ze iig snel met hun uitspraak komen, kun jij ook weer verder plannen maken.
Maya het is idd ook iets wat bij stukjes en beetjes (soms grote beetjes soms kleine beetjes) binnenkomt. :-* Het is rouwen om een kindje wat je in je dromen al 1000 keer gezien hebt maar wat toch niet op de ‘gebruikelijke manier’ bij je gezin in komt. Top dat jullie zo’n goed netwerk van vrienden en familie hebben, stuk profi hulp weet je echt ‘over’ zal het verdriet niet gaan maar een stuk geluk terugvinden in jullie leven (behalve dat wat er al wel is natuurlijk!) gaat komen. Als je nu alleen wist wanneer dat zou gebeuren pffff. Heel veel sterkte meis! :-*
Zow zeg vanaaf een heerlijk rustig avondje van gemaakt. Even geen bezoekuur gedaan, niet gekookt maar besteld, kind heerlijk in bad laten spelen en die ligt nu lekker in het grote bed te spelen met zijn knuffelbeer. :inlove: Hij is zeker een groot stuk geluk :inlove: en jemig wat wens ik dat geluk iedereen toe!
Rhiannon Grappig, want iedereen vraagt of het jeukt als je haar weer terug komt! Het jeukt helemaal niet, het is juist extra zacht. De eerste haartjes op je hoofd is meer donshaar. En de andere soorten haar voel je normaal ook niet groeien. Groot gelijk dat je vanavond niet naar het bezoekuur bent gegaan. Twee keer per dag is ook wel heel erg veel. Hub kwam één keer per dag bij mij op visite, heel soms twee keer. Je zit met een kindje, je werk, je moet het huishouden draaiende houden, enz. Eventjes rust nemen is ook zo belangrijk!
Maya Ik denk dat het bij jullie wel wat vergelijkbaar is met als je te horen krijgt dat je ziek bent. De eerste poos ga je op de automatische piloot, op de overlevingsstand en het besef komt pas later. De laatste jaren ben je constant bezig geweest met je kinderwens, je hebt gedroomd van een gezin, gefantaseerd over een kindje, hoe zal het eruit zien, wat voor karakter zal het hebben. Al die zware behandelingen, elke keer tegenslag na tegenslag, maar je houdt hoop en blijft doorzetten. En dan ineens dat moment waar iedereen zo bang voor is. Ik kan me niet voorstellen hoe dat moet voelen, dat is je allergrootste angst als je in de mm zit. Een kinderwens op moeten geven, terwijl je die natuurlijk nog wel hebt. Fijn dat jullie er professionele hulp bij krijgen en veel steun aan familie en vrienden hebben. Hopelijk hebben jullie daar veel aan. Natuurlijk ga je wel weer genieten van het leven, dat weet ik zeker. Maar dat heeft tijd nodig, sta jezelf ook toe om te rouwen en het te verwerken. Hebben jullie wel eens nagedacht over adoptie of pleegzorg, of is dat geen optie? Heel veel sterkte & een dikke knuffel! :hug:
Weet je wat dat is met jeuk…dat is soms erger dan pijn…daar zal het wel mee te maken hebben denk ik. Dan ipv anti jeuk maar aan de babyshampoo :mrgreen:
Gek maar mijn huishouden gaat echt op de automatische piloot juist. Ik heb me jaren geleden (ong een paar maand na de geboorte van Bregtje*) ingeschreven bij flylady. En dat draait allemaal om routines opbouwen. Elke ochtend een swish and swipe zoals zij dat noemt van de toiletten en badkamer, elke avond de gootsteen laten glimmen, en elke dag een lading wasgoed wassen. Tussendoor bouw je aan andere routines, zoals elke week op dezelfde dag (ong hoor luistert niet zo heel nauw) je beddegoed bv vervangen, stofzuigen, stoffen etc. Een groot deel van die routines zit er zo goed ingebakken tegenwoordig dat ik zonder al teveel moeite de deur achter me dicht kan trekken. Er bestaan alleen nog teveel hotspots in mijn huis. De eettafel bv is zo’n ellendig plek waar zich van alles verzameld. :silenced: Misschien dat die over een jaar of 2 ook wel verdwenen is :lol: Als ik niet naar het avondbezoekuur ga is het dus echt helemaal lekker voor mijn eigen rust. :mrgreen: Enneuh het is ongelofelijk soms maar Casper is zo’n mega heerlijk kind! Hij kan zelf spelen, doet het supergoed ondanks dat het wat hectischer is nu, zolang er maar een stuk regelmaat is zoals zijn middagdutje bv. :thumbup: Hebben we het echt heel erg mee getroffen. :inlove:
Aan mijn eigen rust ga ik even wat extra aandacht besteden door vanavond lekker op tijd mijn bedje in te duiken.
Alvast welterusten allemaal! :-*
Vergeet ik helemaal…Dores! Jemig zeg dat kleinste wonder van jullie is alweer bijna 1 :shock: Jemig de pemig wat vliegt de tijd soms toch!
Maya, goed dat je goed voor jezelf en voor elkaar zorgt. Niet meer dan logisch dat het niet zo goed gaat…zo lang je nog in de molen zit weet je ook niet wat je moet voelen en kun je ook (nog) niet rouwen.
Je blijft dan toch nog wat hoop houden en zit nog midden in die onzekerheid.
Heel veel sterkte en kracht om verder te gaan en weer gelukkig te worden!
Toch nog even over die puregon, volgens de apotheek ligt het aan de fabriek en zou elke apotheek moeite met de leveringen hebben dan.
Heb meteen maar een herhaling aangevraagd, heb daar geen recept voor maar stond op het doosje dat je dat via internet aan kon vragen. Maar gedaan dus, als het lukt dan meteen nog maar een dosis en even bellen naar umcg hoe verder. schat zo’n 3500 eh. nodig te hebben.
Heb er nu dus 900…( + nog ca. 100eh die er altijd extra in zitten).
Zo irritant dat dus de stress alweer begint door zoiets praktisch!
Vandaag precies drie jaar geleden hadden we een terugplaatsing en was onze meid 8 cellen! Wat een wonder blijft het toch, hè?
mogguh…
Jippie das idd heel erg bijzonder, die datums blijven je altijd bij he.
Zo begon ik 3 jaar geleden op 19juli met de deca, nu op 21 juli :mrgreen:
Ineke: sjee meis das idd stress dat niet nodig is he, hopelijk komt alles op tijd binnen zodat je zonder spanningen kunt beginnen eraan. :hug: :hug:
Fijne zaterdag allemaal :-*
moet jij ook de puregon gebruiken natascha, en heb jij het dan al binnen?
Ineke ja die moet ik ook gebruiken, maar heb geen problemen gehad met de levering, ik heb dan wel t recept al eind mei ingeleverd en kreeg een paar dg later alles in huis…vraag me alleen af als ik niet genoeg blijk te hebben hoe t dan gaat…nou ja we zien wel.
Sjemig das idd balen als het aan de fabriek ligt zeg. Geen stress echt het ziekenhuis weet wel een oplossing. :thumbup:
Jippie oeh 8 celletjes toen! En nu gaat ze al richting een meter kind :mrgreen: altijd mooier dan een meter bier :lol:
Leuke vergelijking rhi!
Die dvd ‘wonder van een nieuw leven’, wel eens gezien?.zoooo mooi…zooo confronterend ook maar ja.
late dienst straks…pffff. hou er niet van te klagen over het weer maar het is nu wel errug warm en benauwd!
Ineke Inderdaad erg mooi, maar zeker ook confronterend. Hopelijk groeien jullie volgende embryootjes ook uit tot een prachtig kindje! Als je nou niet op tijd aan de Puregon kan komen, dan moet je het ziekenhuis even vragen. Zij hebben soms nog medicijnen op voorraad voor spoedgevallen, of overgebleven medicatie die door anderen weer teruggegeven is. Dan kun je in elk geval volgens de planning beginnen.
Natascha Wat was de uitslag van Odin’s bloedonderzoek? Of heb ik daar overheen gelezen?
Rhiannon Nog bedankt voor je pbtje. Hoe gaat het vandaag met Daan? Hopelijk slaat de antibiotica nu goed aan. Hij moet maandag met de chemo beginnen? Dat kan alleen als je geen infectie hebt, dus hopelijk dan verbetering. De chemo kun je het beste maar zo snel mogelijk achter de rug hebben, anders blijf je er maar tegenaan hikken…
Jakkes, ik vind het ook veel te warm, hoor! Vooral met die pruik op je hoofd stroomt het zweet zo je nek in. Hub en schoonpa zijn hier druk bezig met de vloer, ook een lekkere bezigheid met dit weer. In december met al die sneeuw hadden we lekkage gehad, waardoor de vloer helemaal omhoog kwam. Dus gisteren de vloer eruit, nieuwe stukken ertussen, er moeten nog nieuwe plinten in, enz. Toch weer een hoop werk.
Fijn weekend!
Mogguh…
Ineke das een hele mooie video ja, heb die ooit eens bekeken en de tranen liepen me over de wangen.
Rhi vandaag krijgt Daan toch zijn eerste chemo he? Heel veel sterkte!!
Jippie: je had er niet overheen gelezen, ik had vrijdag helemaal vergeten te bellen :oops:
Heb vanmorgen gebeld en zijn bloedbezinking was wat te hoog wat op een ontsteking duidt, en ze zei iets over zijn ijzer, in elk geval zal de HA strx me even terugbellen om te overleggen hoe en wat.
Ik ben nu inmiddels 8 kilo kwijt :dance: mijn streven was om op 2 aug bij de uitgangsecho 10kilo kwijt te zijn, ben benieuwd of ik t ga halen :mrgreen:
't is idd veel te warm, wij zitten bijna de hele dag in t water hier in de tuin, we hebben een vrij groot badje waar we alle 3 inpassen.
Boven is t over de 30gr veel te warm dus, Odin wordt ook iedere nacht zwetend wakker door de hitte.
Fijne dag allemaal :-*
Oef idd allemaal zweet blegh. :silenced: Hier ook een kindje wat zooo warm is hele tijd zweet in zijn haar want tja stilzitten kan hij ook niet.
Benieuwd wat de HA zegt Natas. Ws gewoon afwachten als de waarden niet de pan uit rijzen. :-* Er is iig een verklaring voor zijn bultje dat lijkt me gunstig toch?
En heel stoer meis al 8 kilo minder! Als je zo doorgaat zit je vast niet ver van die 10 kg eraf af. :mrgreen:
Jippie vandaag geen start met de chemo helaas. De ontsteking is niet weg sterker nog ws heeft hij een allergische reactie op of de AB of op mijn gewone wasmiddel doordat hij daar nu gevoeliger voor is. Die heftige AB hebben ze nu dan ook gestopt. :wall: Vandaag testen ze nog wel zijn witte bloedlichaampjes. Maar de chemo zal nu niet eerder dan volgende week maandag starten. Met zijn verjaardag zal hij dus ook nog in het ziekenhuis liggen. Dus donderdag gebak in het ziekenhuis. :shifty:
Kleine man is iig gisteren met opa en oma meegegaan om te logeren. Hij vermaakt zich er grandioos, boodschappen doen, stukje wandelen in de buggy, vanavond gaat ie mee naar een verjaardag van mijn oom. De kids van mijn nicht zijn er dan ook (4 jr en 7 jr) en vooral haar dochter is helemaal wild van kleine kindjes, dus die wordt vast door haar lekker gevoerd met gebak etc. :lol: En ik kon vanmorgen dus even uitslapen. Morgen weer en wat tijd voor klusjes in en om het huis waar Casper meestal niet zo handig bij is, heb al een nieuwe hordeur geplaatst (met wat hulp van de vriend van mijn zus), de rookmelders ga ik zo ophangen en dan nog wat ramen lappen, wasje draaien, vaatwasser en voor de voordeur een en ander opruimen. De tuin is ook nog een bende maar daar kijk ik morgen wel weer naar. Iig op mijn gemakkie straks naar het bezoekuur, wat dingen met de belastingdienst regelen (tja geen werk = hier geen inkomen :silenced: ) en nog de BTW gaan doen maar das werk voor de avonduurtjes.
Succes met de warmte meiden!
Rhiannon Wat vreselijk balen dat de chemo uitgesteld moet worden. Je kunt het het beste maar zo snel mogelijk achter de rug hebben. En nu dus ook nog met zijn verjaardag in het ziekenhuis… Hoe gaan ze de ontsteking nu aanpakken? Maak je alsjeblieft niet te druk om eventuele “rommel” in huis. Je hebt het druk genoeg. Het hoognodige doen en voor de rest je rust nemen! :-*
Natascha Wat goed dat je al 8 kg afgevallen bent, ik ben helemaal jaloers! Ik wil toch ook maar met SB beginnen, gezien jouw goede resultaten. Alleen hou ik niet zo van vastgestelde menu’s, maar dan kan ik het altijd nog wat aanpassen.
Dores Ik had je al gefeliciteerd op Hyves, maar hier ook nog maar even. Hiep hiep hoera voor Beau, alweer 1 jaar!
Hebben jullie trouwens nog cryo’s of is er nog een wens voor een derde kindje?
Hier begint het nu lekker te waaien, maar helaas ook te rommelen. Er zijn flinke onweersbuien op komst. Balen, want ik moet nog even naar de Hema, Kruidvat, Zeeman. Zal dan wel niks worden. Ik wil niet met onze meid midden in een onweersbui terecht komen! Verder vanmiddag op visite bij een vriendin, wordt dus ook niet lekker in de tuin zitten. Zaterdagnacht stond de berging blank. Waarschijnlijk ergens een verstopping in de afvoer, zodat het water niet kon wegkomen. Daardoor overstroomde het putje in de berging, met als gevolg een paar cm water. Wasmachine, droger en vriezer stonden er midden in!
Argh Jippie das zooo balen, doen al je apparaten het nog wel? :shifty: Dat winkelen zal wel nix geworden zijn vermoed ik. Hier was het ook af en aan regen en onweer. Gelukkig precies tijdens het middagbezoekuur droog en een zonnetje!
Tja wat ze met de ontsteking doen, ws een ander soort medicijn vinden wat hij wel kan hebben. Ze hebben iig al 1 ‘ervaringspatient’ die ook een soortgelijke reactie heeft gehad. En wat betreft in huis bezig, het houdt me lekker bezig, zo kan ik niet winkelen (niet dat ik daar zin aan heb ) of nixdoen waar je ook alleen maar gaar van wordt. En ik heb geen man die mekkert over wat ik wel en niet kan/mag doen
Heb al maaaanden een minikastje van de Ikea thuis liggen. Speciaal voor in de gang, kun je je sleutels op mikken etc. En als manlief thuis zou zijn gaat ie zich ermee bemoeien waar ik dat ding mag ophangen, en nu heb ik het lekker zelf bepaald en in elkaar gezet en opgehangen. 8) :lol:
Ach en dingen als lekker vers beddegoed erop doen, de was, de vaat etc dat gaat toch allemaal door. Het houdt me van de straat. :mrgreen: En buiten is en was het toch niet te harden.
Sonja Bakker, hmmm mss toch iets waar ik ook (stiekem) tzt wat mee wil gaan doen. Het zijn toch gezonde maaltijden, je kunt ook zelf een en ander aanpassen idd en manlief kan straks ook wel wat kilootjes missen en zo heeft hij het straks helemaal niet door. Hij is nu in het ziekenhuis ook al ruim een kilo afgevallen. Maar nu mag hij even niet meer afvallen. Zijn lijf heeft al genoeg op te ruimen geen extra afvalstoffen erbij door af te vallen. :thumbup: