IVF/ICSI deel 14

Knuffeltje: :hug: :hug: :hug:

Rhiannon: de la alweer vol. Het word weer spannend :pray: Maaruh ben je niet een beetje te vroeg met vaderdag? hihihihi

Jippie: 3.5 kilo is ook mooi hoor. Moet je al trots op zijn. Bijna op vakantie…tjee ik ben jaloers :mrgreen:

Natasha: 5 kilo :dance: :dance: :dance: goed hoor. Hoe gaat het verder?

Hier gaat alles op zich wel goed. Ben wel even aan een hele lichte pil. Dit omdat ik 6 juli ongesteld moet worden en we 4 juli op vakantie gaan. Zul je net zien dat ik precies de hele vakantie ongesteld zal zijn. Heb dus met de arts overlegt en die heeft me echt een lichte pil gegeven. Echt alleen om mijn menstruatie te regelen.

Ik ben in totaal al ruim 9 kilo kwijt. Ben echt trots op mezelf.

Had gister trouwens een verjaardag. Mijn zus was jarig en op een gegeven moment zaten er gewoon 3 zwangere vrouwen. Pfoeff daar had ik het even wel moeilijk mee. Is toch niet raar? of wel?

Tuurlijk is dat niet raar, knuf voor jou! :hug:

Nog geen tijd om uitgebreid te reageren dus snelle reacties;

Jannigje ja het is vroeg maar ja als ie weet wat ie wil gebruik van maken :wink: En nee het is niet raar dat sommige momenten dikke buiken confronterend zijn. :hug:

Knuffeltje hier wordt iig ook aan je gedacht :-*

Nu snel zo kleine man eruit halen, snelle trip naar de makro gemaakt voor 2 autostoeltjes. Nu straks even 1 afstellen op Casper zijn maat dan kan die naar opa en oma.

helaas, het is nu echt over. :cry: we gaan deze week nog afwachten dat het zelf gaat beginnen en anders maandag beginnen met pillen.

samen hebben we besloten om een pauze in te lassen van zo wie zo een half jaar en daarna gaan we bekijken hoe we er zelf voor staan. aangezien het dan ook de laatste poging zal zijn willen we ons zelf weer voor de volle 100% opladen en dat heeft tijd nodig vooral nu na deze grote tegenslag. binnenkort gaan we lekker op vakantie en zal jullie zeggen, ben er ook echt wel aan toe.

jullie zullen het vast wel begrijpen dat ik hier wat minder zal schrijven zodat we onze rust terug kunnen vinden.

vanaf hier wil ik iedereen heel veel succes toewensen en hopelijk tot gauw.

veel liefs knuffeltje

Knuffeltje Wat een rotnieuws… :frowning: Ik had het zo graag anders voor je gezien.

Ineens donder je van die roze wolk af en moet je het allemaal maar weer gaan verwerken. Neem de tijd daarvoor, het is niet niks.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

Knuffeltje: :hug: :hug: Heel veel sterkte, hopelijk zijn die pillen niet nodig.

Inderdaad: de tijd nemen is heel verstandig!

nogmaals: :hug: .

Knuf sterkte meis en je tijd nemen is goed, houd alle opties open, zelfs als je toch het gevoel krijgt eerder dan die 6 maanden te starten. Eerst deze klap verwerken. :hug:

Rustig hier! Alles goed met iedereen?

Hier druk met de voorbereidingen bezig voor de vakantie. We vertrekken maandagochtend. We gaan naar Landal Sonnenberg in Duitsland. Dat ligt in het gebied rond de Moezel, vlakbij Trier en de grens van Luxemburg. De weersvoorspellingen zijn erg goed, gelukkig. En er zijn genoeg leuke dingen te doen in de omgeving, dus we zullen ons vast wel vermaken!

Jippie: heleeeeee fijne vakantie meissie!!!

Wij gaan vrijdag een weekje weg dus we "zien"ons even niet meer :wink:

Met mij gaat t wel goed, veel last van mijn reuma dat wel, de pijn kan ik wel handelen maar die vermoeidheid wat erbij komt kijken is soms killing, maar goed t hoort er allemaal bij…helaas.

Ik ben inmiddels 6 kilo afgevallen, heb vanmorgen mijn spijkerbroeken maat 42 gepast en ze passen weer allemaal :dance: :dance: :dance:

ben zooooo trots, je ziet t ook al enorm goed aan me, das t voordeel als je klein bent dan valt t meteen op, andersom valt t meteen ook op als ik wat bijkom hahaha.

Jannigje hoe gaat t met jouw dieeten?

Jippie en met jou??

Knuffeltje :frowning: pfff meissie, heel veel sterkte en neem je goed de tijd om dit te verwerken. :hug: :hug: :hug:

Jippie: fijne vakantie meis. En als je terug komt mag je je ervaringen over die omgeveing best met me delen. Wij gaan ook in die ongeving op vakantie!

Hier gaat het goed. Bijna 10 kilo kwijt. Helaas heb ik erg veel vel teveel nu en dus lijk ik niet zoveel afgevallen. Alleen in mijn gezicht zie je het erg.

Ook ben ik de dagen aan het tellen dat we op vakantie gaan.

Ik moet nog 2 weken werken en dan gaan we op vakantie. Ik ben er echt aan toe.

Natasha: 6 kilo is ook al een hoop. Goed hoor!

wowwwww 10 kilo :dance: :dance:

ohw dat vel is naar, daar helpt maar 1 ding tegen vrees ik en dat is bewegen…pilates is erg goed, maar ja daar moet je ook de tijd voor hebben :frowning:

Iedere dag een half uur tot een uur lopen is ook heel goed.

Waar gingen jullie alweer op vakantie naar toe?

Wij gaan een week naar Zeeland, roompot.

Heb er echt zin in…en de andere 2wk zien we t wel.

Volgend jaar staat toch echt wel Italië op de planning :slight_smile:

Zo ik ga koken…ltrxxx

@Natascha1975 wrote:

wowwwww 10 kilo :dance: :dance:

ohw dat vel is naar, daar helpt maar 1 ding tegen vrees ik en dat is bewegen…pilates is erg goed, maar ja daar moet je ook de tijd voor hebben :frowning:

Iedere dag een half uur tot een uur lopen is ook heel goed.

Waar gingen jullie alweer op vakantie naar toe?

Wij gaan een week naar Zeeland, roompot.

Heb er echt zin in…en de andere 2wk zien we t wel.

Volgend jaar staat toch echt wel Italië op de planning :slight_smile:

Zo ik ga koken…ltrxxx
Bewegen doe ik heel veel, Pilates heb ik gedaan maar dat kan ik echt niet met mijn bekken.

Ik fiets elke dag een uur en loop ook (buiten mijn werk om ) een uur.

Thuis doe ik buikspieroefeningen en andere oefeningen die ik voor mijn bekken moet doen.

En tja als vel al jaren vol met vet zit en dat vet gaat ineens weg schiet je vel niet snel meer terug.

Wij gaan 4 juli naar luxemburg op vakantie. We gaan voor 8 dagen. En dan zijn M en ik allebei nog een week vrij en daarin gaan we dagjes weg.

ohwwwwww je beweegt echt heel veel, daar kan t idd niet aan liggen :frowning:

Lekker naar luxemburg

Natascha Jullie ook alvast een hele fijne vakantie! Nu maar hopen op mooi weer, kun je lekker naar het strand en zwemmen met Odin. Balen dat je zo’n last hebt van je reuma. Moeheid is inderdaad ook erg irritant! Is dat met medicatie niet te verhelpen? Al 6 kg kwijt, super!

Jannigje Goed dat je al 10 kg afgevallen bent! :clap:

Hopelijk krimpt je vel ook snel mee, zodat je het nog beter ziet. Maar dat zal wel wat meer tijd nodig hebben, denk ik.

Dikke kus voor jullie allemaal & tot over een week!

Tot laterder Jippie en heeeel veel plezier met mooi weer! :-

Wauw Natas en Jannigje alletwee al flink afgevallen zeg! :shock:

Natas hopelijk doet de vakantie je vermoeidheid iig geen goed en wordt het minder zover dat kan. :-

En Jannigje een beetje vel heb je straks ook nodig voor het spuitjes zetten meis :wink: ik ben vaak bang dat ik door allerlei omstandigheden teveel afval en geen rolletje meer heb om in te prikken. :shifty:

Als je velletje na de behandeling door de zwangerschap mooie streepjescode heeft verzameld en daarna weer krimpt kun je altijd nog weer verderkijken. :thumbup: :angel:

Hoi hoi, vandaag weer bij Geertgen geweest bij dr. W. … hij heeft de follikelmeting gedaan en ik heb inderdaad 3 follikels links en 3 follikels rechts zitten … vrijdag krijg ik als alles goed gaat de punctie … ik vroeg gelijk aan hem of hij er dan is … maar helaas … hij gaat een weekendje er tussen uit … in de wachtkamer zei ik tegen mijn man dat ik dan hoop dat dr. R. er is want anders heb ik er een hard hoofd in … bij de assistente aangekomen vroeg ik wie de punctie zou gaan doen … in eerste instantie zei zij dr. W. maar toen zag ze op de pc dat dr. W. er niet is en dat dr. K. de punctie zou doen … Nou dames toen trok ik toch wel even wit weg … want dat wil ik absoluut niet en dat zag ze ook wel aan mijn gezicht … nou zegt ze ik ga eerst het schemaatje aan je uitleggen en dan ga ik voor je na denken hoe we dit kunnen gaan oplossen … dus het schema uitgelegd gehad en toen kwamen we dus weer op de punctie uit … Ik vroeg aan haar of dr. R. er niet was … tja die is er wel maar die heeft dus poli spreekuur … nou het zat mij dus helemaal niet lekker … ze zegt, ik ga naar dr. W. toe om het één en ander te vragen … in die tussentijd gingen mijn man en ik ook in overleg en hij zei heel duidelijk dat wanneer ik er niet achter zou staan we deze punctie niet door moeten laten gaan want als ik er geen goed gevoel bij heb is dit geen goed plan … en we moeten nu wel zuinig zijn op onze pogingen want we hebben er nog maar 2 over en dan moeten we het wel laten doen door iemand waar we vertrouwen in hebben en dat zijn er bij ons maar 2 … dr. W. en dr. R. … De assistente kwam terug na overleg met dr. W. Hij zou het thuis er even over hebben met de familie zodat hij de punctie zou kunnen doen en anders zal hij aan dr. R. vragen of die de punctie zou willen doen … ik wordt daar morgenavond over terug gebeld … pffffffffff … wat een ellende zeg … en als dit niet mocht lukken dan laten we deze IVF/ICSI voorbij gaan … Ik vind het wel heel lief dat ze er zoveel moeite voor willen doen … de assistente zei ook al dat zij mij op deze manier niet naar huis wil laten gaan want dat kon zij niet over haar hart verkrijgen … het huilen stond mij dus nader dan het lachen … ze vroeg ook of ik dr. K. al een keer gehad had en ik zei ja bij de eerste punctie … ze zei nu ook dat ik nu Rapifen zou krijgen ipv Dormicum … maar ze kon me echt niet overhalen … Dus nu moet ik morgenavond even afwachten ik hoop dat dr. W. het toch kan doen en anders dr. R. maar absoluut geen dr. K. …

Ik merkte wel aan de assistente dat ze wel iets vaker richting dr. K. had gehoord want ze begreep het ook gelijk … en dat zegt denk ik toch wel wat over deze arts … Maar goed mijn verhaal wordt dus nog vervolgt ik hoop op goed bericht … ondertussen blijven we toch nog maar even lekker door spuiten …

gr. Nicole

Nicole hoe is het gegaan?? Dit weekend allemaal gelukt en met de arts die je wenste? Had mijn verjaardag dus een giggaaaa druk weekend achter de rug anders had ik je vooraf nog succes kunnen wensen. En het is in het topic nogal vakantietijd met veeeeel vakantiegangers dus sowieso erg rustig.

Ik ben geloof ik verder de enige die nu aan het spuiten is en Natas volgt over een klein maandje. :thumbup:

He meiden,

Ben weer terug van vakantie! Wel lekker gehad maar echt volledig genieten lukte niet echt… balen hoor dat alles zo bepaald wordt door de sores die je door maakt! Maar we hebben geprobeerd de moed er in te houden en leuke dingen te doen. We hebben zeker wel genoten hoor maar toch iets minder dan ik zo graag zou willen!

Verder mogen we pas in augustus (week 32) starten voor volgende poging. Had beetje gehoopt op juli maar ja, nog 4 weekjes en dan gaan we weer van start.

Kreeg verder vandaag alweer een rekening! Heb al 1x een rekening gehad om bij te betalen voor de pil. (vond ik al raar), toen moest ik een paar euro bij betalen voor de utrogestan bij de apotheek. En nu 144,47 euro voor de puregon! Dat klopt toch niet?

Volgens mijn info wordt alles volledig vergoed! Heb maar even een mail gestuurd want baal er wel van! Als het nu gelukt zou zijn!

Knuffeltje, doet me pijn jouw verhaal te lezen…zo oneerlijk alweer! Heel veel sterkte samen.

Ineke is ook moeilijk hoor je hoofd ‘leeg’ maken met een vakantie. :-* Als al het andere maar wel meezat, het weer, het lekkere eten, je gezelschap :wink:

Dat bijbetalen is ws je stuk eigen risico. Gaat tot wat is het dit jaar…155 euro oid? :think: Ik krijg iig elke keer een keurige waslijst met uitleg erop van mijn verzekeraar. Dus ja in principe wordt alles vergoed, behalve je stuk eigen risico. Waarom ze dat soms zo raar verdelen is mij ook volledige goochelarij. :angel: Hopelijk zijn de volgende ‘wachtweken’ tot het starten snel om meis! :thumbup:

Hoi, nou de punctie heb ik achter de rug … pff … wat zag ik er tegenop zeg … vanaf woensdag zat ik al aan de valdispert extra om zo rustig mogelijk te blijven en het hielp hoor want ik ben die dagen echt rustig gebleven. Vanmorgen opgestaan en lekker gedouched en toen zijn we om 06.45 uur weg gereden richting Geertgen … daar waren we dus ruimschoots op tijd want de schoonmaaksters waren nog bezig met stofzuigen en poetsen dus het rook lekker fris toen wij binnen kwamen zelfs de assistentes waren er nog niet … we hebben op ons gemakt wat gedronken tot de assistente kwam … daarna zijn we even naar het “herenkamertje” gegaan om mijn man zijn bijdrage te laten leveren … toen dat alles achter de rug was, was het ondertussen 08.45 uur dus nog een halfuurtje tot de punctie … De arts die ik niet wilde was bezig met de eerste punctie en ze zei me wel netjes gedag toen ze ons zag zitten op de gang maar mijn dr. W. had ik nog niet gezien dus ik vond het best wel spannend. Tot dat er een assistente naar ons toe kwam die ik nog nooit had gehad zij stelde zich aan ons voor en vroeg of ik goed geslapen had … ik vertelde van de valdispert en van de eerste punctie en toen zei zij … Oh ja dr. W. komt voor jullie … nou toen was het voor goed toen wist ik zeker dat dr. W. zou komen en inderdaad rond 09.10 kwam hij er aangelopen en om klokslag 09.15 uur werden we naar binnen geroepen en moest ik plaatsnemen in de gyn.stoel … ik werd aangesloten op de satturatiemeter en ik kreeg het infuusnaaldje in mijn linkerelleboog … eerst werd de atropine toegediend en toen langzaam een kleine hoeveelheid van de morfine … na 30 sec voelde ik het al in mijn hoofd ( heerlijk :slight_smile: ) daarna ging hij eerst even kijken hoe en waar de follikels zaten … ze liggen bij mij altijd verscholen en er moet altijd op mijn buik gedrukt worden om ze goed in beeld te krijgen … de linkerkant was eigenlijk zo gevonden mijn man moest op mijn buik drukken er werd morfine bij gespoten en toen de punctie … nou meiden ik voelde wel wat maar met vergelijking met de eerste punctie was het echt niets … in mijn linkereierstok zaten er achteraf 4 follikels maar die vierde lag zo ver weg dat het te gevaarlijk zou worden als hij die zou proberen aan te prikken dus dat hebben we maar niet gedaan … nou toen mijn rechterkant dat werd een ander verhaal … daar heeft hij wel wat moeite voor moeten doen en ik ook … met duwen en porren en mijn adem vasthouden heeft hij ze dan alle drie ook leeg kunnen zuigen … mijn harslag bleef heel rustig … zo rond de 62 slagen per minuut en mijn satturatie bleef zo rond de 98% … ideaal dus … de gyn heeft nog even nagekeken voor nabloedingen maar alles is goed gegaan … we zijn een halfuur op de uitrustkamer gebleven en om 10.15 uur zijn we weer naar huis gegaan … Nee meiden vergeleken met de eerste punctie was dit een appeltje eitje echt waar … zo zie ik ook niet meer tegen een derde punctie op ( hoop niet dat het nodig is hoor ) … Nu wordt ik morgen rond 11 uur door Genkgebeld met de mededeling of de ICSI is gelukt en hoeveel embryo’s er zijn en wanneer ik de terugplaatsing zal krijgen zelf denken we maandag en dan is het wachten tot 12 juli want dan zou ik de test kunnen doen als ik niet ongesteld ben geworden …het is nu dus afwachten …

lfs. Nicole